|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
KjeX
Gjest
|
TÃ¥lbart jenter?
Hvor langt kan en gutt gå i å påpeke en jentes mindre perfekte detaljer, kroppslig sett tenker jeg da? For jenter kan jo forsovet gå så langt de bare vil, jeg blir ikke vondbråten om en jente sier jeg er for tjukk (selv om det skjer aldri for jeg er syltynn, men hvis jeg hadde vært tjukk dah:) eller har for små magemuskler eller teit hår ogsåvidere. Men jenter, etter min oppfattelse, må man være ytterst forsiktig med hva man sier, for her går slike bemerkelser direkte til psyken, selvtilliten og alt som er sårbart...så jenter: hva er tålelig? ps: jeg har ikke som intensjon å fortelle en eneste jente noe negativt i det hele tatt, tanken bare falt meg ned i hue for jeg er litt lei active directory og router-configurering nu;)
|
Skrevet: Man 12 Feb 2001, 14:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Re: TÃ¥lbart jenter?
Det er jo veldig individuelt fra jente til jente hvor mye hun tåler og høre. Noen jenter har selvtillit nok til å le av og fleipe med kroppen sin, men de fleste har dessverre ikke det. Små bemerkninger fra en gutt til ei jente om at hun har lagt på seg kan få ganske alvorlige konsekvenser hvis hun har dårlig selvtillit fra før. Derfor bør ikke en gutt påpeke en jentes mindre perfekte detaljer i det hele tatt. Er det noen som synes det er hyggelig å høre om sine mindre perfekte sider??
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Man 12 Feb 2001, 15:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Jeg ser egentlig ingen grunn til å nevne andres 'mindre perfekte steder' i det hele tatt. Man er som man er og det har ingen andre noenting med.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tir 13 Feb 2001, 03:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
KjeX
Gjest
|
Hmmm...du har rett. Konklusjon nådd:)
|
Skrevet: Tir 13 Feb 2001, 11:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grebgas
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 81 Bosted: Tromsø
|
Mindre perfekte detaljer er som regel ting man kan leve med. 
|
_________________ "There's a crack in everything, that's how the light gets in." ~Cohen
Skrevet: Man 19 Feb 2001, 17:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Quad
Gjest
|
er ikke bare jenter som har det problemet da...
jeg har blitt mobba lenge fordi andre syntes jeg var for tynn.
jeg er ikke bulimiker eller lignende, spiser helt normalt, men har et sinnsykt høyt stoffskifte.
greit nok med kommentarer og diskusjon om vekta, men ikke gå rundt og kall folk for spikeren eller kula med mindre du vet 100% at personen ikke tar seg ner av det...det er nemlig meget sårende også for gutter.
har heldigvis tatt meg litt opp nå da =)
quad
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2001, 01:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chain
Gjest
|
/me er også syltynn... eller rettere sagt spinkel =)
(jeg skylder på mitt sinnsykt høye stoffskifte jeg også, her jeg sitter foran pcn hele dagen)
-hører det rett som det er, men tar meg ikke nær av det, jeg vet jo jeg er det. Hvis de påpeker det (de som gjør det kjenner meg godt nok til å tørre gjøre det da, hvis ikke er det jo litt værre .. Uhm.. ja tilbake til saken... Hvis jeg vet om f.eks. denne "feilen" (ikke d at jeg ikke er fornøyd med meg selv), og noen kommenterer det, så vet jeg jo det er sant, og kan jo ikke gjøre annet enn å godta sannheten.
Hvis det derimot ikke er sant det folket sier, eller de overdriver jaevlig og sprer det... Det blir mye værre...
-slike burde skytes...
Og jeg mener at når det gjelder jenter, så tar de (fleste) ikke (konstruktiv) kritikk eller kommentarer når det gjelder utseende/kropp. De er litt for fintfølende der... :/
|
Skrevet: Fre 25 Mai 2001, 22:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
F|RE^
Gjest
|
Kan man si til en jente "har du slanka deg?"
Vil jo ikke hinte til at hun var "feit" selv om hun ikke var det. Bare som en bemerkning elns
|
Skrevet: Lør 06 Apr 2002, 01:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |