|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cool[acf]
Varm i trøya

Ble Medlem: 26 Jun 2003 Innlegg: 33 Bosted: Tr.Heim
|
Til satahree
Hei
Jeg la merke til kommentaren:
Mennesker er grusomme dyr innimellom. Jeg blir kvalm.
Har du noe imot dyr eller??
Kan iallefal ikke forstå det
Dyrene har så mye å gi menneskene
|
Skrevet: Søn 29 Jun 2003, 02:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003 Innlegg: 1671 Bosted: Drammen
|
Re: Til satahree
cool[acf] skrev: | Hei
Jeg la merke til kommentaren:
Mennesker er grusomme dyr innimellom. Jeg blir kvalm.
Har du noe imot dyr eller??
Kan iallefal ikke forstå det
Dyrene har så mye å gi menneskene |
kan du skille mennesker og dyr? 
|
Skrevet: Ons 02 Jul 2003, 20:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Noe imot dyr?
Hva i all verden har det med saken å gjøre?
Snakker om feiltolkning...
|
Skrevet: Ons 02 Jul 2003, 23:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Songbird: det er mulig litt sent og litt teit å si, MEN; det der burde du ikke la komme inn på deg, og ødelegge deg.. Det har nok gjort det, etter hva jeg har lest og fått i post (lenge siden, though)... Han har gjort en feil, en stor feil også!
Kan si at jeg sikkert ville gjort det samme. Eller, på en måte har jeg, men på en annen måte ikke. Det han gjorde, var å fjerne all selvverd fra deg, og det er noe av det styggeste en person kan noensinne gjøre mot en annen.. Virkelig..
Det er nesten en "skam" å ha blitt voldtatt, og kvinnfolk blir VELDIG ofte ikke tatt seriøst. Blir utspurt om hva du hadde på deg, hva du sa, hvordan du oppførte deg og alt. Men dette mye på grunn av de som beskylder uten faktum. Det er vanskelig å anmelde noe sånt, på grunn av dette. Men du burde ta det opp med evt en lege, hvis du har en snill lege, selvsagt.
Og som Glahn sier; Sitat: | Hvis man på noen som helst måte er i tvil om jenta er med på sex'en frivillig, eller har tvil om hun ville gjort det i edru tilstand og vil angre på det når hun blir edru, så lar man vær å ha sex med henne! Ganske enkelt!
Ødelegge for ham? Hva med alt han har ødelagt for deg? Nei, hvis man voldtar noen, uaktsomt eller ikke, så har man etterpå ingen rett til å komme og klage over at livet ens har blitt ødelagt. Man skal tenke over konsekvensene av det en gjør! Nei, hadde du ødelagt noe for ham hadde det ikke vært mer enn han måtte regne med, etter det han gjorde. |
(litt forminska ved å utelate noe)
.. vet ikke helt hva jeg skal si. men jeg har kanskje skrevet nok.... hvis du vil, sende post ?
|
Skrevet: Tor 03 Jul 2003, 07:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Crispa skrev: | Songbird: det er mulig litt sent og litt teit å si, MEN; det der burde du ikke la komme inn på deg, og ødelegge deg.. Det har nok gjort det, etter hva jeg har lest og fått i post (lenge siden, though)... Han har gjort en feil, en stor feil også!
Kan si at jeg sikkert ville gjort det samme. Eller, på en måte har jeg, men på en annen måte ikke. Det han gjorde, var å fjerne all selvverd fra deg, og det er noe av det styggeste en person kan noensinne gjøre mot en annen.. Virkelig..
Det er nesten en "skam" å ha blitt voldtatt, og kvinnfolk blir VELDIG ofte ikke tatt seriøst. Blir utspurt om hva du hadde på deg, hva du sa, hvordan du oppførte deg og alt. Men dette mye på grunn av de som beskylder uten faktum. Det er vanskelig å anmelde noe sånt, på grunn av dette. Men du burde ta det opp med evt en lege, hvis du har en snill lege, selvsagt.
Og som Glahn sier; Sitat: | Hvis man på noen som helst måte er i tvil om jenta er med på sex'en frivillig, eller har tvil om hun ville gjort det i edru tilstand og vil angre på det når hun blir edru, så lar man vær å ha sex med henne! Ganske enkelt!
Ødelegge for ham? Hva med alt han har ødelagt for deg? Nei, hvis man voldtar noen, uaktsomt eller ikke, så har man etterpå ingen rett til å komme og klage over at livet ens har blitt ødelagt. Man skal tenke over konsekvensene av det en gjør! Nei, hadde du ødelagt noe for ham hadde det ikke vært mer enn han måtte regne med, etter det han gjorde. |
(litt forminska ved å utelate noe)
.. vet ikke helt hva jeg skal si. men jeg har kanskje skrevet nok.... hvis du vil, sende post ? |
Leger er dumme. Psykologen min duger han.
Akkurat i dag føler jeg meg forresten storartet! Sommertreffet gav meg mer selvtillit tror jeg! Tusen takk folkens! (øhm...flytter meg til lykkebrønnen jeg nå...).
Dessuten finnes det visst snille gutter også...
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 14:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
songbird skrev: | Leger er dumme. Psykologen min duger han.
Akkurat i dag føler jeg meg forresten storartet! Sommertreffet gav meg mer selvtillit tror jeg! Tusen takk folkens! (øhm...flytter meg til lykkebrønnen jeg nå...).
Dessuten finnes det visst snille gutter også... |
! Fint med selvtillit! Treff er veldig bra sånn *savne treff*
- snille gutter finnes. SÃ¥ absolutt. Tilogmed jeg har funnet en!
|
Skrevet: Tir 08 Jul 2003, 08:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg har også funnet en...nå gjenstår det bare å la ham finne meg. 
|
Skrevet: Tor 10 Jul 2003, 22:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
songbird skrev: | jeg har også funnet en...nå gjenstår det bare å la ham finne meg.  |
hm, ikke være passiv, da 
|
Skrevet: Fre 11 Jul 2003, 06:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Crispa skrev: | songbird skrev: | jeg har også funnet en...nå gjenstår det bare å la ham finne meg.  |
hm, ikke være passiv, da  |
slapp av...ehm, jeg er ikke kjent for å være så...ehm...passiv...
(ta en titt på sommertreff-tråden)
*kremt* ehm...ja...
|
Skrevet: Fre 11 Jul 2003, 09:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cool[acf]
Varm i trøya

Ble Medlem: 26 Jun 2003 Innlegg: 33 Bosted: Tr.Heim
|
Zatharee skrev::
Voldtekt er forfedelig. Grusomt. Kan ikke unnskyldes, det er ingenting som justifiserer å gjøre noe slikt mot et annet menneske. Ingenting som kan ha blitt sagt eller gjort kan dytte skylden over på den som ble utsatt for noe slikt, den ligger ene og alene på den som utførte det. Der burde også straffen ligge, men desverre er det som oftest motsatt. Mennesker er grusomme dyr innimellom. Jeg blir kvalm.
Er enig i at voldtekt er grusomt tåpelig, kan ikke unnskyldes
Men du sa noe feil "Mennesker er grusomme dyr innimellom"
Hvilken dyr er grusom??har aldri hørt at dyr har gjort noen skade mot noen eller noe for den skyld
|
Skrevet: Lør 12 Jul 2003, 13:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
Det er vel egentlig bare oss mennesker som kan oppfattes som grusomme fordi dyr jobber på instinkter og vi jobber på egnetanker.
Det dyr gjør kan oppfattes som grusomt, men det er kun fordi vi glemmer at det er instinkter inne i bilde.
Forøvrig er voldtekt noe som ikke hører hjemme i en sunn tankegang..eller i en tanke gang i det hele tatt.
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Lør 12 Jul 2003, 14:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Det at mennesker er så mye mer grusomme og mindre styrt av instinkter enn dyr er en gammel mye (ja, myte) som jeg begynner å bli grundig lei av. Jeg antar det bunner i en slags inngrodd forfengelighet om at vi er så hevet over vår natur. Men forsåvidt har akkurat den debatten ingenting på denne tråden å gjøre, så jeg lager en ny når jeg er litt mer våken.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Søn 13 Jul 2003, 23:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
-off topic-tag-
cool[acf] skrev: | Zatharee skrev::
Voldtekt er forfedelig. Grusomt. Kan ikke unnskyldes, det er ingenting som justifiserer å gjøre noe slikt mot et annet menneske. Ingenting som kan ha blitt sagt eller gjort kan dytte skylden over på den som ble utsatt for noe slikt, den ligger ene og alene på den som utførte det. Der burde også straffen ligge, men desverre er det som oftest motsatt. Mennesker er grusomme dyr innimellom. Jeg blir kvalm.
Er enig i at voldtekt er grusomt tåpelig, kan ikke unnskyldes
Men du sa noe feil "Mennesker er grusomme dyr innimellom"
Hvilken dyr er grusom??har aldri hørt at dyr har gjort noen skade mot noen eller noe for den skyld |
Mennersker, i motsetning til mange andre dyr, er grusomme. Klarere ordlagt for deg nå? Men finnes definitivt mange andre grusomme dyr der ute også. Hr du aldri hørt om hamstere som spiser ungene sine like etter at de er født? Eller edderkopper som dreper elskerne sine etter å ha fått den nødvendige dosen med sæd? De andre dyrene har bare ikke intelligensen(?) til å finne opp flere og mer effektive måter å ødelegge hverandre på.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tir 15 Jul 2003, 19:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003 Innlegg: 936 Bosted: Hundvåg, uttales: /'honnvåg'/
|
Zatharee skrev: |
Hr du aldri hørt om hamstere som spiser ungene sine like etter at de er født? |
Det er fordi de er teite...
De vil beskytte ungene sine, og mener at de er godt beskyttet inni seg selv...
|
Skrevet: Ons 16 Jul 2003, 14:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
Humre. Det der kaller jeg ukebladzoologi. 
|
Skrevet: Ons 16 Jul 2003, 19:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

|
ukeblad du lixom!
puh!
|
Skrevet: Ons 16 Jul 2003, 21:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
kris_ter skrev: |
Det er fordi de er teite...
De vil beskytte ungene sine, og mener at de er godt beskyttet inni seg selv... |
Hva mente du egentlig nå? Det er teit å beskytte ungene sine?
De spiser ikke ungene for å beskytte dem, gutten.
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Lør 19 Jul 2003, 23:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

|
jo d er nettopp derfor de er teite!! De tror at de beskytter ungene sine på den måten..
|
Skrevet: Lør 26 Jul 2003, 22:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
Hvordan vet du det? Har du spurt dem?
Dette minner meg litt om en Petter-Smart-historie der han blir besatt av å finne ut hvorfor fuglen som sitter på reinen utenfor vinduet hans synger. For hvert forsøk får han bare til svar at «Åh! Kanskje er den glad? Kanskje er den lei seg? Kanskje er den bare litt sprø?»
|
Skrevet: Søn 27 Jul 2003, 13:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
tilbake til tema...
gjett hvem jeg så i Oslo i går...og gjett hvem som så meg også.
Og gjett hvem jeg fikk melding fra nå... *grøsse*
"Hei! Var godt å se deg i går, selv om jeg ikke fikk hilst ordentlig på deg. Lenge siden sist nå. Vi bør finne på noe snart. Klemz"
Han skremmer meg...den drittsekken.
|
Skrevet: Søn 27 Jul 2003, 18:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |