DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Lyn
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
Jaqo
Gjest

Lyn

Okei...

Det sies at det er fali' å stå under et tre når det tordner og lyner.
Men det sies også at gummistøvler isolerer...

Hvis du da stiller deg med gummistøvler under et tre...?

InnleggSkrevet: Ons 19 Jun 2002, 16:39
    Til Toppen 
Audi
Gjest

Re: Lyn

treet kan dette ned på deg.. tror det er det som er farlig..

InnleggSkrevet: Tor 20 Jun 2002, 11:37
    Til Toppen 
Jaqo
Gjest

Er fullstendig klar over det!

Saken er den at jeg liksom skulle prøve å leke DSGF'er her, og diskutere over helt meningsløse ting, som f.eks:

"En brødskive lander alltid med smørsiden ned. En katt vil alltid lande på bena. Hva skjer hvis du fester en brødskive med smørsiden opp på ryggen til en katt, løfter opp katten og slipper den??"

Samme greia med lynet. Det er fali' å stå under et tre når det lyner fordi det kan falle ned over deg og slå deg så du får 'ont. Mens gummistøvler generellt skal isolere mot lyn...
Så jeg prøver igjen: Hvis man tar på seg gummistøvler på bena og stiller seg under et tre når det lyner.......??????

:)

InnleggSkrevet: Tor 20 Jun 2002, 18:49
    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Det er bedre å putte gummistøvlene på treet og gå barbeint i det våte gresset.

InnleggSkrevet: Fre 21 Jun 2002, 00:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Jaqo
Gjest

Så.... altså.... Hvis du putter støvlene på treet, så vil ikke lynet slå ned der? *leke mann med lite IQ*

InnleggSkrevet: Fre 21 Jun 2002, 19:47
    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003

Nå skal jeg være veldig logisk, og si hva som er forklaringen.
Faktisk, grunnen til at du bør ha på deg gummistøvler er jo for at lynet ikke skal slå ned i deg, har du på deg gummistøvler, slår det heller rundt deg. Altså, kjører du bil, og lynet slår ned, slår det rundt bilen, fordi at lynet treffer ikke bakken rundt bilen elns. (Det har hendt med meg og kjæresten min, var helt lyst i flere sekunder. Skummelt Wink *glise*
Oh well, og grunnen til at du ikke skal stå nære ett tre, er ikke fordi at det kan dette ned på deg, men fordi at høye ting tiltrekker seg lynet på en måte, og står du nærme der, kan du få "støt" selv. Selvsagt, tar du gummistøvler på treet, da skjer det ikke så mye.
Men, om det var noen som skjønte dette, så burde de ha en medaljong, elns. *smile*

InnleggSkrevet: Lør 22 Jun 2002, 09:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Jeg vil bare informere om at lynet har så stor spenning at det ikke ville hjulpet med gummistøvler. Strømmen/lynet ville bare beveget seg fra beinet over gummistøvelsen og ned til bakken via lufta...

InnleggSkrevet: Lør 22 Jun 2002, 19:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Gjest

Næmmen seriøst så seriøse vi var her da!!!!!!!!!!!!!

Tråden min var absolutt ikke seriøst ment asså, bare sånn for å varsle lissom......

InnleggSkrevet: Tir 25 Jun 2002, 14:20
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet