|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mai 2003 Innlegg: 431 Bosted: skogen
|
Lærere, en sykdom?
Hva er det med lærere? hvorfor kan de aldri bli fornøyd? hva er det med den forferdelige sarkastiske måten de bruker da de kjefter. En metode som resten av klassen finner ekstremt morsomt, på den måten oppnår lærern to ting: status som den morsome lærern og et mobbeoffer av en elev. Om det sistnevnte er med overleg vites ikke.
Hva er det med lærere som skal være venn/kamerat/kompis (kall det hva du vil) med elevene? Det blir så skrekkelig feil. Skal man plutselig være venn for å oppnå gode karakterer? Og når gjorde det noen forskjell om man var gutt eller jente, dame eller mann? Kravene skal vel være de samme? Og skal noen lærere stille med den inntstilling at jenter er dumme nek, mens gutter er supre fordi de er gode i sport? Burde jeg banke opp musikk læreren min? Det hadde hjulpet på mitt raseri, men det er da en ganske kortsiktig løsning. Møkkamann 
|
_________________ Don`t eat the yellow snow
Skrevet: Man 02 Jun 2003, 21:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
martefine
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003 Innlegg: 2283 Bosted: Mongoland
|
Jeg har skrevet og holdt et foredrag under akuratt dette navnet før...
|
_________________ Skal du bare lese en bok i ĂĄr,
mĂĄ du ta deg sammen
Skrevet: Man 02 Jun 2003, 21:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

|
hmmm.. fint å høre at det bare ikke er jeg som sitter igjen med et slikt inntrykk av noen lærere
|
Skrevet: Man 02 Jun 2003, 22:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Hvis det skjer så kan du skrive en skriftlig klage (som helst skal være saklig) til rektor, med kopi til læreren det gjelder om situasjonen. Hvis det ikke bedrer seg så sender du et brev til EO med kopi til rektor og læreren. 
|
_________________ SĂĄh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 02 Jun 2003, 22:17 Sist endret av Shealien den Tir 03 Jun 2003, 16:33, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Vi gjorde faktisk det, vi sendte tillitsvalgt til rektor, til hovedlærer i faget, til rådgiver, men vi fikk ikke fjerna den totalt ubrukelige læreren. Norsklærer som er personlig kristen, og viser det litt for tydlig, samtidig som hun ikke eier folkeskikk.... uff... norsk i to år med en lærer som hele klassen misslikte...
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 07:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 711 Bosted: En liten bygd pĂĄ Vestlandet
|
det kule er at det finnes lærere som mobber elevene 
|
_________________ "Selv når alt ser mørkt ut,vil lyset inne i deg gi deg svar."
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 11:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
...og elever som mobber lærerene...
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 11:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Re: Lærere, en sykdom?
| Ulven skrev: | Hva er det med lærere? hvorfor kan de aldri bli fornøyd? hva er det med den forferdelige sarkastiske måten de bruker da de kjefter. En metode som resten av klassen finner ekstremt morsomt, på den måten oppnår lærern to ting: status som den morsome lærern og et mobbeoffer av en elev. Om det sistnevnte er med overleg vites ikke.
Hva er det med lærere som skal være venn/kamerat/kompis (kall det hva du vil) med elevene? Det blir så skrekkelig feil. Skal man plutselig være venn for å oppnå gode karakterer? Og når gjorde det noen forskjell om man var gutt eller jente, dame eller mann? Kravene skal vel være de samme? Og skal noen lærere stille med den inntstilling at jenter er dumme nek, mens gutter er supre fordi de er gode i sport? Burde jeg banke opp musikk læreren min? Det hadde hjulpet på mitt raseri, men det er da en ganske kortsiktig løsning. Møkkamann  |
Ein treng jo ikkje vere ven med læraren, men å vere hyggeleg er kanskje ein idé? Om ein har ein jobb, prøvar ein jo å vere hyggeleg mot alle, og ikkje vere frekk i kjeften.
Og det eg ikkje skjønar er kvifor lærarar skal gjerast til syndebukkar for ting som er gale.
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 11:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

|
Men noen ganger er det læreren det er noe galt med,selv om ikke alle er villige til å innrømme det
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 11:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

|
Problemet med denne læreren er at han gir gode vurderinger/karakterer til alle guttene, mens jentene må jobbe døgnet rundt for å oppnå halvparten så gode tilbakemeldinger. Dette må da være galt? Greit at han kanskje mener jenter burde få til mer, men det er da galt det også?Vi burde da være likestillte i skolen i 2003? Og det er da ganske påtagelig at han gjør seg til venn med guttene og de som prater mest med han og er mest kamerat tilbake får de betse karakterene ganske så uavhengi av innsats.
Han mottar i hvertfall en klage fra meg.
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 12:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

|
Det er forskjellsbehandling,har vært oppe i samme situasjonen,brukte kansje ikke den mest smarteste løsningen,men effektiv var den
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 12:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

|
hva var løsningen dere brukte da? vurderer å klage eller rett og slett ta det opp med han.
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 12:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
| Ildfugl skrev: | | Men noen ganger er det læreren det er noe galt med,selv om ikke alle er villige til å innrømme det |
Ja, det er sant. Som i alle andre yrke finst det bra folk, og folk som ikkje klarar å gjere jobben sin. Men eg har kjensla av at folk likar å klage over lærarar generelt.
Og ein skal ikkje gjere skilnad på jenter og gutar, det er eg einig i. Gymlæraren min var av den oppfatninga at gutar var flinke og måtte trene saman, medan jentene trengte enklare oppgåver, og fekk også dårlegare karakter.
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 12:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

|
Jeg skjelte ut læreren foran resten av klassen,jeg orka ikke mer,jeg var lei.
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 12:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
martefine
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003 Innlegg: 2283 Bosted: Mongoland
|
Problemet med mine lærere er at de har generelt lite faglig kompetase. Dette er det flere av elevene i klassen som missliker, men ingen med "makt" er villige til å gjøre noe med det. Dette resulterer i at enten jeg som enkelt person som alle misliker må ta det opp, eller rett og slett bare la naturen gå sin gang. Nå er det ikke lenge til ferie, så jeg lar det nok gå for denne gang, men det er så ille frustrerende. Å møte til skole timer og ha følelsen av at du vet mer en læreren er ikke moro mer enn en gang.
|
_________________ Skal du bare lese en bok i ĂĄr,
mĂĄ du ta deg sammen
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 12:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
| Sitat: | | uff... norsk i to år med en lærer som hele klassen misslikte... |
å misslike en lærer er jo ikke nødvendigvis det samme som at læreren er dårlig. Og det er synd at i grunnen gode lærere får høre like mye dritt som de dumme og dårlige lærerne.
Ulven: Du må absolutt ta det opp med læreren!!
|
_________________ SĂĄh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 16:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

|
Jepp jeg skal nok det. Det er vel det eneste riktige..
|
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 18:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
| Ulven skrev: | | Jepp jeg skal nok det. Det er vel det eneste riktige.. |
jeg vet hvem du mener, lykke til, sier du ifra er jeg deg veldig takknemlig! jeg har prøvd
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 19:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MĂĄnen
|
IKKE MANGE DAGER TIL SOMMERFERIE!
Jeg mĂĄtte bare minne dere pĂĄ det..sĂĄ dere skulle bli litt glad 
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Tir 03 Jun 2003, 19:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
jeg gleder meg som en unge til sommerens første is!
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Ons 04 Jun 2003, 15:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|