DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
H&M reklame
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 4 [65 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
absurd? jeg er tross alt medlem av _gale_forbundet

hah! jeg har heller aldri påstått at jeg aldri blir påvirket av reklame. hah!

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 11:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
BagBiter skrev:
her på media har vi lært en del om hvordan reklame påvirker, og jeg ble overrasket over hvor lite innvirkning reklamen egentlig har.

Pussig. Da jeg studerte hadde media som fordypningsfag i min tid, ble jeg overrasket over å lære nettopp det motsatte. Fram til da anså jeg meg selv som en person som sjelden eller aldri lot seg påvirke av reklame, men god undervisning fra en innsiktsfull lærer lot meg skjønne noe annet.
Tror du virkelig selskaper betaler flerfoldige tusen pr sekund for å få en reklame på tv, hvis det ikke funker?
Ærlig talt! Rolling Eyes

BagBiter skrev:
absurd? jeg er tross alt medlem av _gale_forbundet

Åh, ja men DA så.... Exclamation

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 12:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Joda. Jeg synes BagBiter må kunne respekteres for sine vrangforestillinger. Men når han bruker sitt DSGF-medlemskap som motargument, tyder det på at han ikke har noe mer fornuftig å fare med, og at han dermed har tapt diskusjonen.

Herved erklærer jeg BagBiters argumenter for døde og maktesløse. Uenig? Så kom med noen fornuftige motargumenter, da. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 13:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Åh, jeg er så UTROLIG lei av det maset der!! Hva RE det med alle sammen? Bilder av pene damer syns til og med jeg det kan vere underholdende å se på, og visst hender det jeg tenker at "oj, skulle ønske jeg var så pen", men jeg har da vett til å skjønne at dette er en modell, og så ser jeg rundt meg, og så ser jeg dvaske, normale, norske kropper, som er virkligheten. Er det så galt at det henger noen pene damer rundt omkring?

For noen få år siden var jeg skikkelig tynn. Og uansett hvor jeg gikk, fortalte folk meg hvor jævlig stygg jeg var, og at jeg MÅTTE legge på meg, og at herrgud så stygt det er å vere tynn. Jeg fant INGEN klær som var fine på meg, ingenting hang opp, eller strammet i livet eller brystene slik det var tenkt. Jeg blir så utrolig forbanna på disse meningene. har dere noen gang tenkt over at ikke alle er tynne med vilje?

Jeg har sittet hjemme alene og spist sukker og smør til jeg har kastet opp, for å bli akseptert. Det er ingen som FØLER at de må bli noe som helst av å se pene "uvirkelige" folk på plakater, så lenge ikke vanlige folk i hverdagen forteller dem noe annet. Det er DET man virkelig blir påvirket av. Så hold kjeft, og la folk få se ut som de vil.

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 15:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
Men Jentepust? "for tynn" kommentarene er jo den andre siden av mynten. Å være for tynn er like feil som å være for tykk. Du fikk kommentarer av folk som har sterke meninger og hva som er "riktig". Og det er jo akkurat dette "riktig" som er diskutert på denne tråden.

Hadde ikke samfunnet vært så kroppsfiksert og idealisert, så kan kanskje andre tynne jenter vokse opp uten å føle at de må spise smør og sukker til de spyr for å passe inn i bildet. Hadde ikke det vært fint?

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 15:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Randar

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Enig med Shealien her!!

Et slikt samfunn hadde vært lækkert

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 17:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
krusemynte
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003
Jeg var med på en markedsundersøkelse for Coca Cola her - satt fire timer og delte ut sjela mi. Som jeg angret etterpå! Joa, jeg fikk litt penger, men det teller ikke. Jeg var helt tom etterpå, og hadde gitt alle tankene mine til Coca Cola! Tenk hvor mye penger og krefter de bruker på å lage en liten reklamefilm? Det er ganske sinnsykt.

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 17:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
hmz jeg trekker meg fra diskusjonen når folk begynner å snakke om å "vinne" en diskusjon, og når folk begynner å bli fiendtlige.. snakkes

ps: veronica, ja det er pussig
obs: eg like ikkje himling med øynene, det virke så utrolig arrogant

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 20:34
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Men Jentepust, det er da ingen som kritiserer jenter som er naturlig tynne.
Man kritiserer modeller som behandler kroppen sin på en unormal og dårlig måte, for å bli unormalt tynn, og for dermed å skape et ideal om at dette er pent.
Det er ikke helt samme sak, synes jeg.

Og BagBiter, du må da tåle at folk blir litt krasse i sine innlegg? Dette er da tross alt en sak som ganske mange har veldig sterke meninger om.
Synd du oppfatter himling med øynene som arrogant.
Jeg ser på dem som oppgitte og en smule overbærende.
Men jeg kan godt late som jeg er arrogant. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 22:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

og dessuten er ikke bare modellene jukset med og fikset på, men bildene på H&M plakatene er manipulert i tillegg. juks fra ende til annen.

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 22:44
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
jeg synes media og reklame burde trekkes inn i undervisning på grunnskolen i større grad enn det er nå. Da vil barna lære seg å tolke reklamer på en bedre måte. Tenk hvis vi hadde sitti inne med mye av den samme informasjonen fra vi var mindre? Da hadde kanskje ikke den typen reklamer, som h&m reklamene, skapt så store problemer. Exclamation

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 23:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

well spoken lady.

Bevistgjøring av ungdommen. Og jeg mener at man da også bør bli flinkere til å lære bort holdningene også jeg da.

Var det ingen som ville fiske opp diskrimineringstråden? Bagbiter?

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 23:51
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003
Faen, da!?

Menn blir jo portrettert på en like perfekt måte i så godt som _alle_ reklamefilmer? (Iallefall reklame som ikke spiller på humor.) Ja, stakkars jentene.. Hurra for likestilling sier nå jeg.

*Fisker opp for Shealien*

Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?

Press this, you triggerhappy semicolonists!

InnleggSkrevet: Tir 20 Mai 2003, 15:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Så det er greit hvis alle blir behandlet like jævlig? Og menn har som regel mer klær på seg enn damer....

InnleggSkrevet: Tir 20 Mai 2003, 22:47
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg vil påstå at det ikke er like greit, så var det tomt for meninger... litt trøtt ja...

Og menn har vel somregel ett plagg på seg, mens jenter har to... men det er kanskje generelt mer dekket hud på en mann i boxer enn ei jente med minimalistisk bh og truse....

InnleggSkrevet: Tir 20 Mai 2003, 22:51
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Shealien skrev:
Så det er greit hvis alle blir behandlet like søt? Og menn har som regel mer klær på seg enn damer....

Spiralis skrev:

men det er kanskje generelt mer dekket hud på en mann i boxer enn ei jente med minimalistisk bh og truse....

det er vel ikke antall kvadratcentimeter hud som avdekkes som er saken? tingen er at både jenter og gutter blir stilt ovenfor et urealistisk kroppsideal.

Edit: Sorry om jeg ikke gjorde meg godt nok forstått. Mener bare det er betenkelig at temaet diskuteres som om dette kun rammer jenter.

InnleggSkrevet: Ons 21 Mai 2003, 03:03
Sist endret av stjernesludd den Ons 21 Mai 2003, 14:57, endret 2 ganger
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
stjernesludd skrev:
det er vel ikke antall kvadratcentimeter hud som avdekkes som er saken? tingen er at både jenter og gutter blir stilt ovenfor et urealistisk kroppsideal.

Hadde du lest innlegget over mitt hadde du kanskje forstått hva jeg kommenterte.... tips: les mer av tråden enn det siste innlegget når du svarer.

InnleggSkrevet: Ons 21 Mai 2003, 09:35
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

spiralis skrev:
stjernesludd skrev:

Hadde du lest innlegget over mitt hadde du kanskje forstått hva jeg kommenterte.... tips: les mer av tråden enn det siste innlegget når du svarer.

Nå er jeg ikke helt sikker på at du forsto hva jeg kommenterte, heller. Da ville du iallefall ikke ha kommet med et sånt innlegg.. Men jeg kan gjøre det enkelt for deg, bare vent litt så skal jeg oppdatere posten min. Håper du forstår, da. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 21 Mai 2003, 14:54
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

stjernesludd skrev:

Edit: Sorry om jeg ikke gjorde meg godt nok forstått. Mener bare det er betenkelig at temaet diskuteres som om dette kun rammer jenter.

H&M-reklamene har nå for vane å ramme kun jenter, da. Wink

InnleggSkrevet: Ons 21 Mai 2003, 15:11
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Nja. Tenk på alle guttene som faktisk går med jenteklær - tenk på det presset DE har på seg Very Happy

Temaet i de siste postene hadde iallefall glidd over til å bli en kritikk over samfunnet som tvinger en masse jenter til å slanke seg, osv - men ikke glem ut guttene! Wink

fin kampanje

InnleggSkrevet: Ons 21 Mai 2003, 16:55
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 4 [65 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet