DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Dream Theatre?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Av Innlegg
Helvete
Gjest

Dream Theatre?

Hvorfor er det slik at man er stigmatisert blant folk med en gang de finner en Dream Theatre-cd eller fire i platesamlingen til folk? Har verden blitt kollektivt enige om at de suger og skal hates? Hvorfor kan jeg ikke bare få lov til å like dem og synes at de er fantastiske uten at folk skal le av meg og synes jeg er dødsteit? Jeg går ikke rundt og ler rått av alle som liker REM selv om jeg synes at de er grusomme å høre på.

Hater verden! Helvete!

InnleggSkrevet: Man 08 Apr 2002, 18:46
    Til Toppen 
Audi
Gjest

Re: Dream Theatre?

Dream Theatre er jo konge...er helt enig med deg jeg.. REM er fæle, men jeg ler av dem som hører på de.. Smile men ikke fordi de hører på REM når jeg tenker meg om... hm...

InnleggSkrevet: Tir 09 Apr 2002, 09:12
    Til Toppen 
mirta marte parte
Gjest

ka det skulle bety HÆ?

Ler audi av meg ???

Det visste eg vel fra før..Smile

InnleggSkrevet: Tir 09 Apr 2002, 19:18
    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Jeg blir ledd av, bryr jeg meg? Nope Smile Lenge leve R.E.M.... At folk ler av andre betyr vel bare at de skammer seg over sin egen smak.

InnleggSkrevet: Ons 10 Apr 2002, 00:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Men gutta i Dream Theater er jo geniale musikere! Jeg liker de gamle albumene best, egentlig... Ingenting som slår Images and Words.. When Dream And Day Unite er også på lista over mine favoritter, men jeg tror kanskje jeg er den eneste som liker det albumet.. Lurer på hvorfor. Folk jeg spør 'bare liker det ikke'.
Men jeg liker R.E.M. også, da...

InnleggSkrevet: Ons 10 Apr 2002, 10:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Audi
Gjest

jeg ler heller av andre fordi jeg skammer meg over deres smak...
ikke min egen..for den er konge Smile

InnleggSkrevet: Ons 10 Apr 2002, 17:05
    Til Toppen 
kirgit
Gjest

Re: Dream Theater?

Images and words er det fineste albumet, bortsett fra Metropolis part two: Scenes from a memory

InnleggSkrevet: Ons 15 Mai 2002, 11:29
    Til Toppen 
kerb
Gjest

DT er jo bare fint det. Har ikke hørt noe dårlig tilbake om dem. Men så hører veldig mange folk jeg kjenner på DT. Konserten var forresten bra.

InnleggSkrevet: Tir 04 Jun 2002, 06:13
    Til Toppen 
jånni
Gjest

Dream Theatre synes jeg lager musikk som på det beste nærmest låter fullkomment, f.eks. på "Images and Words"-albumet. Dette forbinder jeg med dem:
Malende og vakre stemninger, ekselente tempo-skifter/overganger og ikke minst presisjon av en annen verden. Langt fra listepop, men noe av det beste innen sjangeren progressiv symfonisk rock/heavy, synes nå jeg.

Ellers liker jeg Arena (nesten umulig å få tak i (f. eks. Arenas album "Imortal?")) , Marillion, men også helt annen type musikk som REM, Secret Garden, Ian Anderson, Jethro Tull. + mye annet rart. De som ser cd-samlingen min *rister på hodet* og spør om jeg har noe bra:)

InnleggSkrevet: Tor 29 Aug 2002, 23:10
    Til Toppen 
Familiar
Gjest

DT er et humbugkollektiv av gitaronanister ute av stand til å lage en anstendig melodi, selv om de kan spille fjæra av en undulat. jeg ler.

InnleggSkrevet: Ons 25 Sep 2002, 13:48
    Til Toppen 
jånni
Gjest

Og alle dette i bandet har tatt blant annet *doktorgraden* i sitt instrument. Innen sjangeren prog/metal, og lignende sjangere, har veldig mange band hatt nettopp Dream Theater som største inspirasjonskilde, pga den meget høye standard i kreativitet, musikalsk sett. Men det er selvfølgelig ikke noe for dem som digger cowboylaila og vikingarna.

InnleggSkrevet: Tir 29 Okt 2002, 11:26
    Til Toppen 
krugern
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Ikke diss Dream Theater! Da vanker det juling Wink

InnleggSkrevet: Søn 16 Mar 2003, 14:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Kirgit
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003
til Fido: Hvorfor jeg ikke liker "When Dream and Day Unite" er fordi jeg ikke liker vokalisten... James LaBrie ble ikke med før Images and Words... Det er derimot det beste albumet deres mener jeg Wink

InnleggSkrevet: Fre 21 Mar 2003, 01:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Dance of eternity & Fatal Tragedy

dreamt hteerarhre Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy
afksfjjasf
asfasfgjlw¨lp770,sess,b,sbu,eæ7oxbper7xbormxboæmxbpæmp

InnleggSkrevet: Tir 01 Apr 2003, 11:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg er ikke videre glad i Dream Theatre. Det er ikke musikk jeg selv setter på og nyter å høre. Men at de uten tvil er fantastisk gode musikere, det er jeg enig i.

InnleggSkrevet: Ons 02 Apr 2003, 00:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Hmm... Jeg tror jeg liker all musikk jeg. spørs bare hva slags humør jeg er i....
Vel, med unntak av Sputnik og denslags møl.
Og de som vil utfordre meg pga det er HJERTELIG velkommen! Twisted Evil

InnleggSkrevet: Tir 08 Apr 2003, 10:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg tror jeg heller stiller meg på din side, Balangsen Smile
Skal vi legge til Ann Taylor eller hva hun nå enn heter på den lista over møl?

InnleggSkrevet: Tir 08 Apr 2003, 11:31
kjeserud
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 24 Mar 2003
psh psh.. Dream theater er veldig flinke Smile Liker musikken en hel del! Freakish

InnleggSkrevet: Tir 08 Apr 2003, 12:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Hein Tore
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mai 2003
aldri hørt omm drim thearte er de no bra? =) hørrer ike på sån musikk men helr ik popp!!!!!!!!!!!!!!!!!...............................

InnleggSkrevet: Tor 15 Mai 2003, 13:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Dream Theatre har laget en god del helt fantastisk musikk. Det er ikke musikk jeg selv setter meg ned og hører på, og nyter. Men jeg skjønner at den er god, iallefall.

InnleggSkrevet: Tor 15 Mai 2003, 23:58
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet