DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Mobber du?

Aldri.
44%
 44%  [ 12 ]
Ja.. men bare hvis de fortjener det!
11%
 11%  [ 3 ]
Det er jo ikke mobbing å le litt av andre en gang i blant..
44%
 44%  [ 12 ]

Antall stemmer : 27

Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
Mobbing
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 4 [61 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Jeg vet veldig godt hva jeg sier selv, og jeg vet veldig godt at jeg kan sette ting på kanten, veldig på kanten. Når du, ash, begynte å sette det eksemplet, trudde iallefall jeg at du gikk på B som om han mobbet. Noe jeg ikke ser at han gjør. Hvorfor bruke tid og energi på det ?

Men allikavel; ja, selvsagt skjer det mobbing. Og ja, det er mye å gjøre mot det. Men hva gjør DU mot dem du avskyr, ash ? Hvor mye baksnakker du folk du ikke liker ? Ja, man skal ransake seg selv i en sånn sak. Jeg vet, som sagt, hvor jeg står. Jeg er ikke uskyldig i noe. Det kan jeg ikke påstå.

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 18:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg ma bare si dette:
Jeg har en teit humor.
Jeg liker å spøke, og noen av spøkene mine kan tas som om jeg mente det.
Hvis jeg noensinne sier noe som kan oppfattes sårende så kan dere være 99,99% sikker på at jeg spøker!

Og hvis jeg ikke spøker, så sier jeg det!

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 18:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Balangsen skrev:
Jeg ma bare si dette:
Jeg har en teit humor.
Jeg liker å spøke, og noen av spøkene mine kan tas som om jeg mente det.
Hvis jeg noensinne sier noe som kan oppfattes sårende så kan dere være 99,99% sikker på at jeg spøker!

Og hvis jeg ikke spøker, så sier jeg det!

Twisted Evil - kan ikke si at jeg har sett noen spesielle 'sure' innlegg fra deg, nej Wink yeah, rock on!

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 20:31
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Crispa skrev:
Twisted Evil - kan ikke si at jeg har sett noen spesielle 'sure' innlegg fra deg, nej Wink yeah, rock on!

Sad <------- Surt innlegg! Laughing Laughing Laughing

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 20:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Balangsen skrev:
Crispa skrev:

Sad <------- Surt innlegg! Laughing Laughing Laughing

*fnis*

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 21:44
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
åja, for en gøy post, denne tilfører mye til tråden....

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 21:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Veronica skrev:
Jeg mener ikke det er uthenging, det blir det ikke før navnbli dratt inn eller det er klare indikasjoner på bestemte personer.

Men jeg mener dette er en sak som ikke hører hjemme på et forum, fordi det tydeligvis er en privat sak mellom noen få enkelte personer.

(Hva er det du ikke forstår, Glahn?)

Jeg forstår ikke hvorfor mennesker skal hinte istedetfor å bare si hva de mener.
Jeg forstår ikke hvorfor man skal spille sosiale spill istedetfor å bare være åpen.
Jeg forstår ikke hvorfor mennesker så altfor ofte skal ha baktanker med det de sier.
Jeg forstår ikke hva det er mennesker vil oppnå.

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 22:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg kan informere de sterke anti-mobberne om at jeg har trosset min egen intensjon, og faktisk gått gjennom (herregud) en del av Spirres innlegg, for å se etter denne såkalte "mobbingen."
Og jeg har fortsatt ikke sett den.
Mulig jeg kanskje har lest kun nettopp de svarene som ikke har hatt noen mobbefaktor over seg, men ærlig talt; da er det virkelig en så liten filleting at det ikke er umaken verdt.

Og det må sies at jeg ikke blir direkte "sint," som ash hevder, over denne tråden. Jeg blir mer oppgitt, fordi den har en undertone som er rettet mot interne saker, som ikke er generelle likevel. Dermed får jeg på sett og vis følelsen av at det er kritikk godt gjemt under generaliserende ord.
Og da er man tilbake på dette med å bare ta opp saken med personen det gjelder, for enkelhets skyld.
Så slipper man innlegg f.eks. av Balangsen, Cafein og meg, hvor vi unnskylder oss for ting vi ikke vet vi har gjort, fordi det er så tydelig at tråden henviser til Noen™, men vi vet ikke hvem.
Det ER unødvendig. Rolling Eyes

Og å fremvise "slemminger" og "snillinger" her, synes jeg man kan spare seg for å gjøre.
Sarkasme er generelt ikke noe som egner seg så veldig godt i skriftlig format.

Jeg må forøvrig tilføye at hvis Spirre har for vane å skrive så syrlige kommentarer som "åja, for en gøy post, denne tilfører mye til tråden....", så kan jeg til en viss grad forstå at enkelte ikke synes noe særlig om dette.
På vegne av min kjære Balangsen, tillat meg nå, på mitt mest personlige og usaklige, å si: Blæh!

-Veronica, fortsatt ikke sint, men ack så lei.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 00:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Veronica: helt ærlig begynner jeg å lure selv på hvorfor tråden ble tatt opp. Iallefall virker det slik som at den ble bare tatt opp. Også tok man ett eksempel, som gjorde at mange tenkte automatisk på en ting. Jeg tenkte på irc-hendelser, og andre tenkte på noe annet. Men, jeg vil si at jeg har misforstått mye, og har innmari lyst til å slette innleggene mine. Men jeg lar dem stå. Men, jeg undrer virkelig.

Men; jeg blir vel 'halshugget' hvis jeg skriver mer nå.

Jeg sier i kor med Vero: Blæh.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 07:10
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Dette blir kort, skal på jobb nå...

Veronica, så du og din gruppe mennesker har aldri posta innlegg som bare dere forstod, med masse interne greier?

(Litt frustrert over folk som ikke leser innleggene i tråden, Ash sitt.)

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 07:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Bare av ren nysgjerrighet. "Gruppen" tar opp "interne" saker mellom hverandre. Greit nok det, men hva har disse med de "interne" sakene som ash hinter til, som har med mobbing og drittslenging å gjøre?
De mobber ikke, de insuinerer ikke, og de skjuler ikke akkurat verdens største sekk med drittslenging under de trådene. Rolling Eyes

Spiralis, jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter og hvorfor du kom med "åja, for en gøy post, denne tilfører mye til tråden...." i akkurat denne tråden. Dersom det som har skjedd har vært drittslenging så er jo den syrlige kommentaren din mildt sagt malplassert.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 09:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

spiralis skrev:

Siden du kommenterer det har du tydeligvis en issue med poster som ikke vedkommer tråden...
Kan du forklare meg hva din bidrar med?
Two wrongs don't make one right..

Disclaimer: Nei, jeg mobber ikke Spirre nå. Denne posten har _ingenting_ med Spirre å gjøre. Jeg kritiserer innholdet i posten. Om den er skrevet av "spiralis" eller "hobbysnorker" eller "sexygirl19" har ingenting å si.
Og jeg synes det er sørgelig at jeg skal måtte presisere det.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 11:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:

Veronica, så du og din gruppe mennesker har aldri posta innlegg som bare dere forstod, med masse interne greier?

Må vel bare samtykke med Maria nå, og lure på hva dette har å gjøre med mobbing og drittslenging?
"Min gruppe" og jeg har nok hatt vår del av interne greier ja, slik som de fleste i større eller mindre grad har hatt og fortsatt har. Det nekter jeg ikke på. Og?

Hvis du med dette spørsmålet insinuerer at jeg ikke finner denne "mobbingen" i etterkant av dine tråder pga. at det er internt, - ja, så styrker det bare min mening nettopp om at det er en intern sak, som ikke skulle ha noe å gjøre med eller på DSGF-forumet.

Hvis intensjonen din er at tråden er saklig på forum selv om bakgrunnen for den er intern, fordi andre poster interne innlegg, så vil jeg bare kommentere at seriøse, anklagende tråder stiller i en litt annen klasse enn tøys og tull og generell moro.

Det var alt for denne gang.
Nå venter jeg bare spent på forklaringen for hva ovennevnte spørsmål hadde å gjøre med trådens tema. Wink

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 13:38
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

fido skrev:
spiralis skrev:

Siden du kommenterer det har du tydeligvis en issue med poster som ikke vedkommer tråden...
Kan du forklare meg hva din bidrar med?
Two wrongs don't make one right..

Så jeg skulle heller starta en ny tråd, i steden for å få frem poenget i tråden det nå skjedde? Ja vel, men da forsvinner vel poenget med posten, siden man ikke ser sammenhengen?

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 13:44
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Veronica, du tok tydligvis ikke poenget. Du klager på interne geier, mens du samtidig er med på å lage masse interne greier rundt om på forumet. Så hvorfor klager du på at tråden inneholder noe som ble internt?

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 13:46
maria
l33t
l33t

spiralis skrev:
Veronica, du tok tydligvis ikke poenget. Du klager på interne geier, mens du samtidig er med på å lage masse interne greier rundt om på forumet. Så hvorfor klager du på at tråden inneholder noe som ble internt?

Jeg får bare gjenta meg selv her. Forskjellen på det interne Veronica er med på, og det som denne tråden handler om er som følger:
Det hun og "gjengen" hennes driver og skriver om har INGENTING som helst med mobbing og drittslenging å gjøre. *rote frem teskje*

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 13:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:

Jo, jeg gjorde tydeligvis det.
Jeg svarte til og med på nettopp det poenget.
Se her:

Veronica skrev:
Hvis intensjonen din er at tråden er saklig på forum selv om bakgrunnen for den er intern, fordi andre poster interne innlegg, så vil jeg bare kommentere at seriøse, anklagende tråder stiller i en litt annen klasse enn tøys og tull og generell moro.

Sukk.

Dessuten klager jeg ikke fordi denne tråden inneholder noe som ble internt, men fordi hele tråden i bunn og grunn er basert på det. Og det har ikke ført noe godt med seg i det hele tatt, i motsetning til kvasi-interne tulletråder som folk i det minste kan himle på øynene og smile litt av.

Og selv om folk er litt off topic av og til (slik som nå nylig), er det ingen grunn til å slenge ut syrlige, sarkastiske bemerkninger om det.
Det har like stor effekt å bare be pent om at man holder seg til tema.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 13:55
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Sitat:

Cafein har rett i at denne tråden ble postet som en generell tråd. Meningen var å få folk (alle sammen faktisk, jeg siktet ikke til noen spesielle) til å gå litt i seg selv og tenke litt mer over hva de sier, gjør og skriver. Ikke bare på internett, men også i det virkelige liv.

Sitat:

Og vil vi ha det sånn i DSGF?

Jeg tror folk fint hadde klart å "gå i seg selv" og "tenke litt mer over hva de sier, gjør og skriver" uten at DSGF ble dratt inn i dette. Og diskusjonen hadde nok blitt en helt annen om det faktisk gjaldt "det virkelige liv" i forhold til internett og DSGF.
Ikke si det er generelt når det tydeligvis ikke er det.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 15:34
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
HEH

nå vet jeg ikke med resten av folket der ute i dsgf-land, men jeg kjenner ihvertfall ingen av dere, så om noen av dere oppfatter noe av det jeg skriver, kommer til å skrive, har skrevet, som mobbing, er det bare å beklage, men jeg for min del er ikke i stand å føle meg mobbet av en helt ukjent person på dsgf-forum (evt. irc). hadde jeg kjent dere, hadde saken vært noe annerledes, men internett i seg selv er jo som oftest et meget useriøst media der jeg velger å ta det meste med en klype salt og minst mulig høytidelig.

(også min humor har en tendens til å forsvinne pga. dens særegenhet)

*mobbe på*

InnleggSkrevet: Tor 15 Mai 2003, 10:33
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Og BagBiters innlegg der understreker også poenget mitt.

Jeg kan forsikre deg, BB, at du ikke har sagt noe som helst som har fått folk til å føle seg mobbet.
Du er ikke den første som har reagert på denne måten, og beklaget seg, helt ubegrunnet.
Det er en intern mobbesak som har blitt tatt opp, men det ser ut til at folka bak er ferdig med saken (evt. har tatt den med seg på det private plan der den hører hjemme).

Så bare pust rolig ut, du. Wink

InnleggSkrevet: Tor 15 Mai 2003, 11:15
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 4 [61 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet