DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Bruken av roller på nettet
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Av Innlegg
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Bruken av roller pÃ¥ nettet

Inne i hodet mitt finnes det en teori om at alle spiller roller på nettet. Både her på forumet, på spraydate, og ikke minst på IRC. Så hver gang man joiner #galeforbundet, så joiner man egentlig et hverdagsskuespill, og jeg er alltid nysgjerrig på hva som skjer i dagens lille såpeserie. Tar jeg feil?

Er det noen her som kan si at de alltid er seg selv? Og når vet man om man er seg selv, og ikke spiller en rolle konstant?

Jeg vet at jeg har skapt BSDgirl, som har blitt littegrann mer bitch og nerd med tiden. Det skremmer meg egentlig litt å tenke på det. At jeg kan skape en personlighet. For når jeg har gjort det, så kan andre gjøre det også, og sikkert i mye større grad enn meg. Så da kan jeg vel ikke stole på at noen er som jeg tror at de er? Og jeg vet ikke om jeg liker en verden der jeg ikke kan stole på noen.

Gode gjerninger redder verden, vær snill og redd min?

InnleggSkrevet: Fre 04 Jan 2002, 12:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
TeeG
Gjest

Re: Bruken av roller på nettet

alle spiller nok mer eller mindre roller på nettet.. jeg prøver å være meg selv ganskje mye, men tror det er lett å liksom... skjule de dårlige sidene med seg selv.. kanskje ikke dårlige da, men de andre ikke vil høre om.. ble litt for mye tenking nå når jeg er så trøtt dette Smile

er også mange som lyver helt om hvem de er og da, og utgir seg for å være noen andre, sender falske bilder o.l.. men har fått inntrykk av at det er mest useriøse personer, og folk som er nye her.

jeg stoler vel på at de jeg snakker med snakker sant.. og hvis de ikke gjør det tror jeg ikke det blir noe stort problem for meg.. det er ikke så mange jeg kommer til å treffe i virkeligheten uansett. og de jeg kommer til å treffe har jeg liten tro på at lyver veldig mye, siden de gjerne er litt mer seriøs.

blir vel aldri helt trygt med irc, men altså.. who carez? :)

-Sindre-

InnleggSkrevet: Fre 04 Jan 2002, 22:36
    Til Toppen 
Strider
Gjest

Alle spiller roller 24/7 .. uansett om de er på nettet eller ikke, det er DETTE som er skummelt...

InnleggSkrevet: Lør 05 Jan 2002, 01:30
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Som i virkeligheten tenker man gjerne over hvordan man ønsker å bli oppfattet, og da kan man vel si at man 'spiller' en rolle, i og med at man handler og snakker utifra dette ønsket. Ved å dra dette lenger,om realiteten og ønsket er for ulike etter egen oppfatning, kan man få, som nevnt, personer som sender falske bilder og slikt, men det er fordi de ikke føler de kan oppfylle rollen de ønsker å spille, eller 'være' - om det er bedre, på vanlig vis. Rollen består da av egneskaper, fysiske, psykiske eller adferdsmessige, som personene higer etter, og som personen personen oppfatter som bra, som ideal-egenskaper.
Er jeg nå utenfor tema? Smile

InnleggSkrevet: Søn 06 Jan 2002, 02:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Så da er det slik at de rollene vi spiller, bare er deler av vår egen personlighet? Så på den måten kan man si at det egentlig ikke er roller man spiller, bare bestemte sider av sin egen personlighet man velger å vise fram?

InnleggSkrevet: Søn 06 Jan 2002, 12:37
Kverulant
Gjest

Woho... noen som har fattet det Surprised)

InnleggSkrevet: Søn 06 Jan 2002, 18:36
    Til Toppen 
Glahn
Gjest

Strengt tatt vet jeg ikke om man kan stole på folk hverken på nettet, eller noe annet sted. Men av og til så gjør jeg det allikevel. Verden er så allikevel et forferdelig usikkert sted - det får jeg ikke gjort noe med.

InnleggSkrevet: Man 07 Jan 2002, 19:27
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
stole på folk..

Om man spiller roller på nettet eller ikke.. i det daglige eller ikke.. uansett er det en sjanse å ta å stole på folk.. men tar du aldri den sjansen blir du nok _veldig_ ensom!!

InnleggSkrevet: Tir 08 Jan 2002, 12:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Audi
Gjest

vel, treffer du meg på irc skal du være heldig om du får vite noe ekte om meg i det hele tatt. d er liksom d at viss du treffer noen nye og finner ut t de på ingen måte er lik deg(alder og slikt). eller hvis noen går utfra at jeg er en gutt, så later jeg ganske ofte som om jeg er det

InnleggSkrevet: Ons 09 Jan 2002, 11:16
    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Kan ikke si det er SÅÅ mye forskjell mellom BagBiter og Øystein..
Den største forskjellen er vel det at jeg hadde ikke gått bort til en totalt fremmed person sånn uten videre og bare preika sånn uten å være litt nervøs... med irc slipper man fysisk kontakt og øyenkontakt. Og øyenkontakt er det verste hvis en ska snakke med fremmede folk OG man har anonymiteten. liksom.. man går ikke bort til en fremmed person med maske og begynner å spørre om hvor han/hun er fra og slikt.. det er jo teit, såh..joda.. men ellers har bagbiter de samme meningene som Øystein.. hehe.. snakker om meg selv i 3. person i 2.potens ellerno Smile skikkelig moro.. uansett.. klart..vet ikke mer

InnleggSkrevet: Tir 15 Jan 2002, 17:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet