|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg har sett bilde av deg på profilen din på hovedsiden, og jeg kan si at du ser serdeles søt ut
Alt handler om hvordan man ser seg selv. Jeg vet godt at jeg tenker feil noen ganger, at jeg kan være selvdestruktiv. Man burde flytte alle dumme tanker vekk og tenke positivt! Jeg vet det finnes mennesker i denne verden som synes jeg er pen. Men likevell kan jeg godt få det for meg at jeg må være en av de styggeste.. Det jeg da bruker som trøst, er at jeg aldri selv går etter uteende når jeg finner en kjæreste eller en venn. Når alt kommer til alt er sjarme det som teller! Det er ingenting som er penere enn søte og snille mennesker! Og når noen først blir kjennt med meg, så finner de også ut av at jeg kan være særdeles sjarmerende. (Desverre har jeg ikke blitt kjent med så mange her..)

|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 03:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Ennasus skrev: | Man burde flytte alle dumme tanker vekk og tenke positivt! |
Riktig! Det finnes _ALLTID_ en lys side å se ting fra!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 08:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
meg dere snakker om nå ? hrmf..tror kanskje ikke dere finner noen mer selvsikker jente enn meg, og pst, jeg vet jeg er søt ! *glise*
men det jeg sier er at det er veldig lett å føle seg jegerdumjeg når alle jentene rundt klager og syter og får masse oppmerksomhet..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 10:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Ikke noe vondt ment mot noen, men et oppriktig spørsmål, hva er det som får deg/dere til å føle deg/dere jævlig med det?
At de klager eller at de får oppmerksomhet?
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 15:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg vil heller tippe et tredje alternativ:
Veldig pene jenter som syter og klager og hvor lite pene de er. Hvis man da føler seg bare litt mindre pen enn de, så blir man automatisk lite pen.
Omtrent på samme måte som slankepress fra beinrangler (modeller) og andre fungerer.
|
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 16:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Det er vel helst det at når jeg ser en jente og tenker: åå, så pen hun var. For så høre på at hun klager over ting som er galt med henne, og jeg vet at den "feilen" er dobbelt så stor hos meg, vell, da bryter det meg ned å høre på det.
Så skal altså alle de pene jentene, som klager veldig mye, gjøre guttene så leie av å hele tiden måtte muntre oss opp, at de slutter med det? Ja, det er urettferdig.
Så om jeg har en dårlig dag og trenger å få det ut, vell, det er vanskelig. Jeg vil ikke være i den rekka med jenter som klager og klager.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 16:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Joshiwo skrev: | Har du ikke fått høre at du er det, ikke tro at du er det! |
Så hvis man har fått høre det, da skal man tro det?
Men det med at folk klager litt på ting og når det er folk som svarer positivt og sånt. Det trenger ikke nøvdvendigvis ha en negativ virkning ovenfor andre. Merker at jeg faktisk blir i litt bedre humør om jeg har en dårlig dag, og det er når jeg leser hyggelige kommentarer om andre folk. Responsen andre får får iallefall meg til å tenke på at det er kanskje noen som syns det samme om meg.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 20:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Joshiwo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Mar 2007 Innlegg: 199 Bosted: Kristiansand
|
Eruanna skrev: | Joshiwo skrev: | Har du ikke fått høre at du er det, ikke tro at du er det! |
Men det med at folk klager litt på ting og når det er folk som svarer positivt og sånt. Det trenger ikke nøvdvendigvis ha en negativ virkning ovenfor andre. Merker at jeg faktisk blir i litt bedre humør om jeg har en dårlig dag, og det er når jeg leser hyggelige kommentarer om andre folk. Responsen andre får får iallefall meg til å tenke på at det er kanskje noen som syns det samme om meg. |
Ikke det jeg sier..
Det jeg sier er at om man ikke har fått høre det, så trenger man ikke å tro det, men har man fått høre det, så har man i hvertfall en større grunn for det. Skjønner hva jeg prøver å si? 
|
_________________ - HURRA FOR MEG -
Trykk her, om du tør!
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 20:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
haakoo skrev: | Jeg vil heller tippe et tredje alternativ:
Veldig pene jenter som syter og klager og hvor lite pene de er. Hvis man da føler seg bare litt mindre pen enn de, så blir man automatisk lite pen.
Omtrent på samme måte som slankepress fra beinrangler (modeller) og andre fungerer. |
ja noe sånt 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 21:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Joshiwo skrev: | Eruanna skrev: | Joshiwo skrev: | Har du ikke fått høre at du er det, ikke tro at du er det! |
Men det med at folk klager litt på ting og når det er folk som svarer positivt og sånt. Det trenger ikke nøvdvendigvis ha en negativ virkning ovenfor andre. Merker at jeg faktisk blir i litt bedre humør om jeg har en dårlig dag, og det er når jeg leser hyggelige kommentarer om andre folk. Responsen andre får får iallefall meg til å tenke på at det er kanskje noen som syns det samme om meg. |
Ikke det jeg sier..
Det jeg sier er at om man ikke har fått høre det, så trenger man ikke å tro det, men har man fått høre det, så har man i hvertfall en større grunn for det. Skjønner hva jeg prøver å si?  |
Regna med det var noe sånt du mente.
Men nå er det mange, inkludert meg selv, som må lære seg å ikke høre på alt av hva andre sier. Sånn med tanke på det negative som blir sagt.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Lør 31 Mar 2007, 06:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Det er vel slik med menneskenaturen, at man har en tendens til å huske bare de negative tingene som blir sagt om oss, og så overskygger det alle de fine tingene. De negative tingene er så mye lettere å tro på.
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Lør 31 Mar 2007, 20:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
KamikazeKaninen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 23 Nov 2005 Innlegg: 438 Bosted: Sætre
|
Tja, klager nå ikke så grådig, men når jeg gjør det er det som regel ikke fordi jeg husker negative bemerkninger. Men heller fordi jeg har en dårlig dag, eller "føle seg stygg" -dag; Hvor man ser i speilet (eller verre går på vekta, sjelden en god idé) og alt er feil... Når man ikke føler seg i kjempeform, så faller det seg ganske naturlig å se ting i heller dårlig lys. Hvertfall i mitt tilfelle...
|
_________________ Before giving someone a piece of your mind, be sure you have enough to spare!
- Skål for våre foreldres barn -
Skrevet: Søn 01 Apr 2007, 23:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Joshiwo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Mar 2007 Innlegg: 199 Bosted: Kristiansand
|
Når man er inne på at jenter syter over kroppen sin:
Modeller er skadelige for deg - Uansett hvor fornøyd du er med utseendet ditt.
|
_________________ - HURRA FOR MEG -
Trykk her, om du tør!
Skrevet: Tir 10 Apr 2007, 23:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
En veldig intressant artikkel, Joshiwo. Muligens litt ute av topic, men jeg føler meg ikke noe styggere jeg. Det kan selvsagt ha en sammenheng med at jeg begynte å flire av det midterste bildet, men jeg tror faktisk jeg er en av de jentene som er fornøyd med utseendet nesten uansett hva.
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 18:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Jeg synes kanskje det er litt friskt av forskermiljøet å fortelle folk hva de føler og tenker - både her og på generelt grunnlag. Ikke vet jeg hvordan undersøkelsen er gjennomført heller, men jeg antar at den minste grad av ledende spørsmål man kan ha anvendt er noe i retning av:
Hva tenker du om deg selv når du ser bilder som dette?
eller
Hvordan påvirker synet av denne personen ditt selvbilde? (skala hvor 1 er svært negativt og 6 kjempepositivt, og man eventuelt kan krysse av for "vet ikke")
Det jeg forestiller meg er at en vitenskapelig undersøkelse på området fort kommer i nærheten av å be deg vurdere deg selv opp mot bildet. Dette er det ikke gitt at du vil gjøre utenom undersøkelsen. Jeg tar det uansett ikke for gitt at et forsøksvis representativt utvalg faktisk gir et representativt resultat.
Når det er sagt: Av den trioen er jeg helt sikker på at jeg finner bilde 1 og 2 fra venstre merkbart ubehagelige. Bilde 3 er jeg ikke sikker på. Jeg klarer ikke å se hva jeg synes er feil med dem, men noe er det. (Dette er jo ikke snilt å si, mennesker er avbildet og offentliggjort, og de er sikkert pene og søte)
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 22:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
hmm....jeg synes alle de tre er pene, men det virker som om de har klart å finne de kanskje styggeste bildene jeg har sett av de noengang....
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 23:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |