|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Optimist
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006 Innlegg: 222 Bosted: Larvik
|
Ville du vært redd terrorisme, om du bodde i USA?
Meget interessante tall.
'Terrorism is the "greatest threat of the 21st century". But only according to the US, the UK, and Israel.'
2800 mennesker er drept av terrorisme i USA og UK sammenlagt, nesten alle på 9/11, de siste 7 årene.
Det er 1000 mennesker færre enn antall sivile USA/UK drepte i afghanistan KUN i 2002. Selv haiangrep er en større trussel mot amerikanere enn terrorister, i et helt vanlig år. Hvorfor da alt hysteriet rundt terrorisme, advarsler overalt, (ikke minst i UK, jeg bor der for tiden), ekstreme restriksjoner på fly, overvåkning osv...
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=0472
"THE REAL TERRORISTS
Nobody has benefitted more from terrorism than the US, the UK, and Israel. They use terrorism as an excuse to change the law, giving more power to the authorities and withdrawing freedoms from the people. They use terrorism as an excuse to attack and conquer foreign lands. They exploit our fear to win support.
If terrorism and WMD are such a threat, what are the causes? Nobody provides more money to terrorist groups and rogue states than the US and the UK. Nobody has or sells more weapons than the US and UK.
Can you see what is happening here? Or are you still afraid of the boogey-man?"
|
_________________ Verden er urettferdig. Heldigvis er den som regel urettferdig til optimistens fordel 
Skrevet: Søn 31 Des 2006, 15:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Hadde jeg bodd i New York og følt det på kroppen, hadde jeg kanskje hatt en viss skepsis.. Hadde jeg bodd i f.eks Florida tror jeg ikke jeg hadde vært redd i hele tatt. Her i Norge har jeg aldri ofret den frykten en kløvet tanke..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Søn 31 Des 2006, 16:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Nei. Det skal litt til før jeg kjøper propaganda. Men jeg håper jeg finner meg en jobb som gjør at jeg stortsett slipper å være i usa. Det er derimot helt andre grunner enn terrorisme mot usa.
|
Skrevet: Søn 31 Des 2006, 17:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Om jeg hadde vært redd? Hrmf..Ja kanskje litt.. Men det hadde ikke stoppet meg i å ta diverse ting og gjøre diverse ting. Hvis vi stenger oss helt inne, så har jo terroristene vunnet..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 01 Jan 2007, 03:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg ville vært langt mer bekymra for å bli skutt av en eller annen idiot av en småkriminell med skytevåpen, enn bekymra for terrorisme.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 01 Jan 2007, 15:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Ja. Jeg ville hatt nok med å bekymre meg for andre amerikanere, og hva de plutselig kan finne på....
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 01 Jan 2007, 17:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Glahn skrev: | Jeg ville vært langt mer bekymra for å bli skutt av en eller annen idiot av en småkriminell med skytevåpen, enn bekymra for terrorisme. |
What he said.
Likevel, det finnes flere skytevåpen per person i Norge enn i USA, så jeg vet ikke, jeg...
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tir 02 Jan 2007, 13:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Asfrith skrev: | Glahn skrev: | Jeg ville vært langt mer bekymra for å bli skutt av en eller annen idiot av en småkriminell med skytevåpen, enn bekymra for terrorisme. |
What he said.
Likevel, det finnes flere skytevåpen per person i Norge enn i USA, så jeg vet ikke, jeg... |
Det er ikke helt riktig. I Norge regner man med at det finnes ca. 1,3 millioner våpen til privat bruk.
Vi ligger under USA, hvor man nesten har ett våpen per innbygger.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Lør 10 Feb 2007, 14:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Diskusjonen om antall våpen ble flytta til tråden Våpen i USA vs Norge.
|
Skrevet: Lør 10 Feb 2007, 15:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
En ting i sammenheng med terrorisme som trussel målt opp mot haiangrep:
Haiangrep må til en viss grad oppsøkes. Å sikre seg mot haiangrep er å bade der hai ikke finnes. (Haifinnes)
Terrorangrep er i den sammenheng motsatt, navnet peker mot frykten man skal oppleve. De rammer kanskje vilkårlig, men om de rammer planmessig er målene trolig de som ikke oppsøker fare, eller på annet vis utsetter seg selv for risiko.
Terrorangrep kan også gå mer direkte på ressurser enn haiangrep gjør.
Men horisonten skal jo være noe videre. Man skal åpne for naturkatastrofer av de galeste proporsjoner. Hvis, og mye taler for dette, vi er i ferd med å ødelegge vår verden på miljøfronten, er denne trusselen enda større. Der kjenner jeg et lite stikk av frykt helt frem til Oslo. I USA ville jeg nok fryktet bomben mer, fordi den rammer snarere.
Men det er jo ikke daglige skybrudd av slikt heller.
|
Skrevet: Tir 03 Apr 2007, 15:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |