|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Det er ikke meningen å være nedlatene, jeg ber folk det når jeg mener at de har misoppfatta meg. I stedet for å peke på alt, kan det rett og slett være at det hjelper å lese en gang til. Hvis jeg leser over noe å blir provosert, vet jeg vor lett det er å skumme gjennom resten uten å legge merke til ting jeg er enig i. Jeg er også litt uenig i at jeg alltid gjøre det, men det er jo klart at dere har misoppfatta litt eller følte dere veldig truffet, men jeg sa jo at jeg ikke siktet mot noen spesielle.
Det er selfølgelig ingen som kan bestemme om hvem som kan klage og hvor ofte de kan det, men som du ser er det god enighet blandt flere her om at flere ei lei av at folk klager igjen og igjen når de får masse fint sagt om seg. Så er poenget også at gutter ofte blir lei av at jentene klager så mye, derfor hadde vi kansje hørt flere pene ting om vi ikke hadde klagd så mye.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 11:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Da gjør jeg noe så enkelt som å vise til mitt første innlegg.
Jeg må tydeligvis si enda en gang at det ikker er for å få komplimenter (iallefall ikke for meg) så da er det for meg et dødt argument at dere er lei av klagingen fordi det blir sagt fine ting om oss.
Som en person i den gruppen (ja, jeg innrømmer at jeg klager!) så velger jeg å føle meg truffet og derfor komme med mitt synspunkt.
Jeg skjønner deres irritasjon, men etter min personlige mening så tar dere ikke høyde for den menneskelige forskjellene (at noen unnlater å klage andre steder fordi de velget å ta det her hvor man kan velge selv om man vil lese det, at noen faktisk ikke er ute etter komplimenter).
Så jeg benytter meg av retten til å være uenig med dere. Man skal ikke slutte å klage bare fordi noen andre sier det. Men samtidig forbeholder jeg meg retten til å også være enig, dersom man er ute etter komplimenter, forsøk å få det på en annen måte.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 11:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Det er ok at folk klager, å veldig fint av guttene her å si pene ting til jentene.
Men ok, du mener at du har rett til og at det er greit at du klager mye?
Hvorfor? Hvorfor bruke mye tid på å klage? Når du vet alle her uansett kommer til å si seg uenig i det du klager på, fordi alle synes at du er dritpen? Hva er grunnen for å klage da?
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 11:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Alle jenter klager for oppmerksomhet en gang i blandt. Men når noen klager veldig mye, er det etter min oppfattning noe som bare gjør guttene lei og de slutter å si pene ting til oss. Derfor blir det slik at når noen klager veldig mye, vell da får andre, de få gangene de klager, men at det da føles veldig viktig for dem, kansje ikke den oppmerksomheten de trenger.
Er det ikke mye bedre at noen sier at du er pen, uten at du har klagd deg til det på forhånd?
Så har vi også en klagetråd her, så da kan man jo evnt. ta alt slikt der.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 11:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Pyro skrev: |
Selv om mange synes at en person er pen er det ikke sikkert at den personen føler det samme. |
Helt ærlig..? Om mange synes man er pen, har man bare med å tro dem, og fikse selvbildet sitt deretter! Så enkelt er det i mitt hode, så får man bare gjøre det som skal til for at andres inntrykk og selvbildet stemmer overens.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 11:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

|
Ronja skrev: | Det er ok at folk klager, å veldig fint av guttene her å si pene ting til jentene. |
Kjempeflott!
Ronja skrev: | Men ok, du mener at du har rett til og at det er greit at du klager mye? |
JA, jeg har retten til å klage. Men, nei, jeg mener ikke det er greit at jeg klager mye.
Jeg må få lov å gi uttrykk for det om jeg har noe som tynger meg, men jeg bør ikke (av hensyn til andre) klage masse og spre eder og galle.
Ronja skrev: | Hvorfor? Hvorfor bruke mye tid på å klage? Når du vet alle her uansett kommer til å si seg uenig i det du klager på, fordi alle synes at du er dritpen? Hva er grunnen for å klage da? |
Det kan rett og slett være at det bare renner over en dag, og at man har behov for å få utløp for det som surrer rundt i hodet.
Enda en gang, det er ikke for å høre at jeg er pen!.
Uten å verken klage eller fiske så må jeg ærlig si at jeg ikke føler meg pen. Det er hyggelig å få høre det, men det er like overraskende hver gang noen sier det. Mye pga ting som har skjedd i oppveksten.
Joshiwo skrev: | Om ingen har sagt at du er stygg, så ikke klag! |
Jeg har faktisk opplevd at noen totalt uprovosert har kommet og fortalt meg nøyaktig hvor stygg de mente jeg var. Og der var tydeligvis ikke lite.
Andre har også informert meg om negative sider ved mitt utseende.
toth42 skrev: | Helt ærlig..? Om mange synes man er pen, har man bare med å tro dem, og fikse selvbildet sitt deretter! Så enkelt er det i mitt hode, så får man bare gjøre det som skal til for at andres inntrykk og selvbildet stemmer overens. |
Kanskje det er så enkelt i ditt, men det er ikke så enkelt i mitt i allefall. Skulle mer enn gjerne ønske at det var så enkelt jeg.
|
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 12:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
toth42 skrev: | Pyro skrev: |
Selv om mange synes at en person er pen er det ikke sikkert at den personen føler det samme. |
Helt ærlig..? Om mange synes man er pen, har man bare med å tro dem, og fikse selvbildet sitt deretter! Så enkelt er det i mitt hode, så får man bare gjøre det som skal til for at andres inntrykk og selvbildet stemmer overens. |
Det er ikke så enkelt da Tore, det burde du vite, du var sammen med meg i tre år
Pyro: Men du VET, at når du klager så kommer veldig mange her til å gi utrykk for at de synes du er pen, ikke sant?
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 12:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

|
Jeg vet at noen kommer til å si noe positivt for å få meg til å føle meg bedre. Noen ganger gir de en en ny synsvinkel, og det kan faktisk hjelpe.
Men at de vil si at jeg er pen, det forventer jeg ikke. Om du mener jeg er ærlig nå eller ikke kan jeg ikke gjøre noe med, men jeg er faktisk det.
Har snakket litt med Baj om dette, og han kom med en suveren ide, hvorfor ikke snu på hele greia og slutte å gi komplimenter til dem som klager?
Gi dem gjerne oppmuntringer og nye synspunkter, men ikke komplimenter.
Da ser man fort hvem som klager for å få komplimenter og hvem som faktisk må lette litt på børen.
|
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 12:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Jeg er ingen jente,
men nå vil jeg altså allikevel holde en tale.
Eller et innlegg.
Jeg vet ikke hvor relevant dette er. Jeg klager ikke noe serlig.
Men jeg har en kropp, og en oppfatning om den.
Jeg ser en del mindre elegante trekk, vekten er i overkant relativ til høyden og magen strekker seg utover anbefalte grenseoppganger.
Det jeg kommer i tanker om er at jeg en gang fikk høre, av jenta som tok meg med storm og vant mitt hjerte for et stakket år, at jeg var kjekk.
Jeg har en erindring om å bli stående å måpe. Og fram til den dag i dag er jeg fortsatt av den oppfatning at "hun synes jeg er kjekk", heller enn "jeg er kjekk". Jeg setter pris på det, naturligvis, men jeg er ikke helt overbevist. (Eventuelle komplimenter bes ført i gjesteboken eller på annet velegnet sted)
Jeg klager ikke så mye.
Jeg er så absolutt gutt.
Allikevel har jeg mine tvil om at ingen gutter gjør det, og at alle jenter gjør det - eller at når jenter gjør det er det med en bestemt motivasjon eller forventning. Jeg tror den viktigste grunnen til at jeg ikke klager over utseendet mitt i det daglige er at utseendet ikke er avgjørende for mitt selvbilde. Samtidig som jeg kniper litt til med magemusklene av og til, hvis jeg blir for bevisst vommens noe dvaske fremtoning.
Jeg vil også kjapt nevne janteloven, bare som et relatert element i det sosiale liv. Hvis du går for høyt ut med eget selvbilde og folk ikke ønsker å anerkjenne det, har du kanskje grunn til å frykte at de vil tråkke på deg. Ikke her på DSGF, må vi håpe, men folk som kommer til DSGF har ofte gjort seg erfaringer fra tidligere i livet, som påvirker deres handlingsmønster.
Kan man konkludere utifra dette? Neppe.
Jeg er ingen klager.
Nå skal jeg allikevel ikke fremføre noen klage.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 12:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Hadde kansje vært en idee det også.
Så lurer jeg også på en ting til, når det er klart at flere oppfatter at en del klager for å få komplimenter, er det egentlig en god følelse at folk ser på de som slitsomme eller... litt patetiske?
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 12:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg har ikke som mål å gjøre noe med dette, men det kan være en ide og titte på rettningslinjene til forumet.
Sitat: |
10. Vær klar over at dette er et offentlig forum, og at det du skriver, kan leses av alle. Derfor skal du være forsiktig med å poste om ting som medisinsk historie og alvorlige psykiske eller emosjonelle problemer. Selv om det kan kjennes godt å få sympati, så er det bedre å få det fra kvalifisert hjelp enn fra tilfeldige forumdeltakere.
|
Så til poenget mitt. Det må da være mye bedre å få positive tilbakemeldinger og støtte av folk som faktisk står deg nære og du ser ute i den store verden enn av folk på et forum. Tilbakemelding fra venner hjelper vel mye mer enn fra delvis tilfeldige forum-brukere?
Ellers er jeg ganske enig med Ronja, og forslaget om at man IKKE svarer når folk klager er kanskje en god løsning.
HÃ¥kon som HÃ¥kon og ikke noe mer.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 13:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Pyro skrev: |
toth42 skrev: | Helt ærlig..? Om mange synes man er pen, har man bare med å tro dem, og fikse selvbildet sitt deretter! Så enkelt er det i mitt hode, så får man bare gjøre det som skal til for at andres inntrykk og selvbildet stemmer overens. |
Kanskje det er så enkelt i ditt, men det er ikke så enkelt i mitt i allefall. Skulle mer enn gjerne ønske at det var så enkelt jeg. |
Ronja skrev: |
Det er ikke så enkelt da Tore, det burde du vite, du var sammen med meg i tre år |
Nei, det er visst ikke så enkelt, og jeg sier ikke at det er sånn det vil bli/være, bare at det er sånn det SKAL/bør være..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 13:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
toth42 skrev: | Pyro skrev: |
Kanskje det er så enkelt i ditt, men det er ikke så enkelt i mitt i allefall. Skulle mer enn gjerne ønske at det var så enkelt jeg. |
Ronja skrev: |
Det er ikke så enkelt da Tore, det burde du vite, du var sammen med meg i tre år |
Nei, det er visst ikke så enkelt, og jeg sier ikke at det er sånn det vil bli/være, bare at det er sånn det SKAL/bør være.. |
Men når man forstår det, som jeg, blir ting veldig mye bedre. Hjelper lite å grave seg ned i selvmeldidenhet.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 13:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Ronja skrev: | Pyro: Men du VET, at når du klager så kommer veldig mange her til å gi utrykk for at de synes du er pen, ikke sant? |
Man burde få lov til å klage for å bare få det ut. Selv om alle syns noen er dritpene og kommer til å si imot klaginga, det er da ikke noen god grunn til å unngå å klage? Vedkommende har jo like mye å bære på uansett, og vedkommende har like stort behov for å få sagt det høyt som om det ikke hadde vært mange som muntra opp.
Enig i at det er en god idé å unngå å gi masse komplimenter hele tida, men det at folk gir komplimenter burde ikke gå i veien for at folk kan få ut sin frustrasjon.
Det er ikke alltid så lett å få ut sånt til de man vanligvis omgås med. Da er det greit å bare kunne lette litt på dampen noe sted uten å tenke at det må komme noe ut av det.
Og ikke er det verdt å bestille time hos psykolog eller noe slikt om man har litt generell frustrasjon som man trenger å bli kvitt.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 15:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Kommer litt ann på hvor mye damp man har..
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 15:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

|
Ronja skrev: | Så lurer jeg også på en ting til, når det er klart at flere oppfatter at en del klager for å få komplimenter, er det egentlig en god følelse at folk ser på de som slitsomme eller... litt patetiske? |
Hva skjedde med "ikke ute etter å stemple noen"?
Og når flere også har sagt at det ikke er fordi man er ute etter kompliment, men fordi man trenger å slippe ut litt damp/ faktisk er litt nedfor, er ikke dette da å tråkke litt på noen som ligger nede?
|
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 15:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
Jeg tror det rett og slett er dårlig selvtillit. Det er ofte man synes andre er flinkere, penere osv. Jeg er egentlig veldig fornøyd med mitt eget utseende, så jeg klager ikke over det (så vidt jeg husker).
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 15:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Man kan ikke noe for tanker som går gjennom hodet på en når man leser innlegg. Å når tankene mine ofte i det siste har vært: "jammen Gud, du har jo fått hørt omtrent 100 ganger at alle synes du er dritpen, hva er det nå da?" Er det noe som kommer automatisk.
Som jeg skrev, det er da grenser for hvor mye damp man må få ut her, før man egentlig burde tenke grundig over akkurat det Haakon sa. Eller som Tore sa, at når for påpeker at man er søt flere ganger, ja, da kan man heller prøve å ta det til seg i stedet for å synke inn i selmedlidenhet eller klaging. Er det ikke mye greier at folk sier at du er pen uten at du klager deg til det? Det kan da umulig være noen jenter her inne som mener de får for få komplimenter, slik som guttene slenger rundt seg.
Jeg kan garantere at jeg har vært like langt nede som andre her, men av personlig erfaring, vet jeg at det å klage seg til oppmerksomhet hjelper veldig lite. Når man har fått en del slik oppmerksomhet, som omtrent alle her har, er det større hjelp og sette seg ned å ta det til seg.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 16:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg synes du, Ronja, begynner å bli litt for personlig her.. Mulig jeg missforstår deg (jeg håper det), men så tror jeg det er en mulighet for at det er fler enn meg som gjør det.
Jeg personlig synes ikke at folk her generelt klager seg til oppmerksomhet. De som får mest oppmerksomhet sjarmerer seg til det, og det er jo bare positivt!
Alle kan ha dårlige dager, og da er det godt å ha et sted å få det ut på, og kanskje til og med finne likesinnede.
Hvis man selv ikke har slike dager, eller ikke liker å fortelle om det på et offentlig forum, så behøver man jo ikke lese de innelggene..? Eller så kan man som tidligere nevnt la vær med å gi respons på det.
Ærlig talt synes jeg ikke dette er et problem på forumet.
Jeg er enig i at hvis man hele tiden klager for å få komplimenter, så er det en uting. Men som det også tidligere er nevnt her, kan man også klage fordi man ikke har det godt. Da kan det være godt å få litt hjelp fra andre. Og det er kanskje lettere å snakke om slikt med folk man ikke kjenner så alt for godt..
Jeg har ikke noe svar på dette, men jeg synes at vi skal forsøke å holde oss sakelige, og ikke lage problemer som reelt ikke er her.
- Tar jeg helt feil?
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 16:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nei, jeg har tydelig nevnt at jeg sikter til noen personlig, men når noen henvender seg til meg personlig, så svarer jeg også.
Det er jo helt tydelig at flere her mener at det er noe som ofte foregår på forumet, men meningen med denne debatten var ikke først og fremst å rakke ned på de som klager her. Mmen også å se på problemet generelt og se hva det at flere jenter klager mye, fører med seg for dem selv, for andre jenter og for guttenes holdninger. Også det at klagning heller kan legges til klagemuren. Og det at jenter kansje heller kan ta til seg det fine de får høre litt bedre, i stedet for å forsette å klage.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 17:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |