DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Hvorfor må jenter klage over sin egen kropp?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 4 [76 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
 Hvorfor mÃ¥ jenter klage over sin egen kropp?

(Vet ikke helt hvor denne passer hjemme).

Over alt klager jenter over egen kropp, til alt og alle. For feite, for små pupper, for tynne, for store føtter osv. Jeg tror virkelig ikke at vi mener alt det vi sier, jeg tror jenter er mer fornøyde med seg selv enn vi vil innrømme. Jeg tror jenter ofte føler seg sexy på vei til byen etter å ha stelt seg, eller føler seg pene når de akkurat har sminka seg.

Jeg forstår også hvorfor gutter er dritt lei av å høre på klaginga. Jeg tror heller at vi jenter klager fordi vi vil at folk skal si noe pent om oss. Gjerne til fok vi vet at vil si noe pent.

F.eks. Jeg kunne i ett dårlig humør skrevet at jeg var virkelig misfornøyd med ansiktet mitt, at jeg synes jeg har stygge øyne og for stor nese, men jeg vet egentlig at det ikke er slik. Men det jeg også vet er at hadde jeg skrevet det her, hadde folk sagt imot meg og heller sagt at jeg er søt. Fordi jeg vet at noen her synes jeg er søt. Men det er likevell pent å høre. Beklager hvis dette støter noen, jeg sikter ikke til noen spesielle, men jeg oppfatter det ofte som om det er at man her prøver å si mest mulig stygt om seg selv for at andre skal skrive imot og skrive noe pent.

Kansje vi jenter hadde fått høre slike ting mer uten først å klage, hvis vi hadde klagd litt mindre?

InnleggSkrevet: Søn 25 Mar 2007, 23:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Joshiwo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Mar 2007
Hear! Hear!

Bra sagt, Ronja.
Ja, jeg tror nok en del gutter er lei av å høre at jenter syter og klager hele tiden, og ja, jeg tror også at en del gjør det for å få oppmerksomhet. Man merker også fort om de faktisk mener det de sier og har så dårlig selvtillit at de innbitt mener de er stygge.

Om ingen har sagt at du er stygg, så ikke klag!
Det er bedre å bare sitte og høre at gutter faktisk sier at du er søt eller pen uten at du må "provosere" det frem først..

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurfael
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Mar 2006
Oi, der traff du spikern med hodet! o:

Jeg er helt enig, på mange punkter.
Folk flest [gutter og jenter] påpeker "mangler" eller diverse "uskjønnheter" fordi de ønsker å bli motsagt.
Også kalt å fiske etter et kompliment. : P

Men alikevel, så er det alt for mange som er dypt ulykkelig med hvordan de ser ut. Og når de kommenterer det så er det alt for mange som ser på det som fisking.
Det er ikke ment som å klage, det er ikke ment som et rop om hjelp. Det er bare sånn man føler det. :/
Og ja, jeg er da 100% klar over hvor idiotisk det er å klage over hvor "slapp i flesket" man er, når man ikke gjør noe aktivt for å fikse på det.
Men alikevel så må det ut, og disse flotte kjærestene mange hevder at de har, er der for å høre på akkurat sånne ting.
Det er ikke det man ønsker å si til kjæresten hele tiden. Men noen ganger kan man ikke holde det inne, når man f.eks nettopp har prøvd sommerklærne fra i fjor, og funnet ut at ingenting passer lenger. :/

Uoppfordret ros er alltid best.

"Så pen/kjekk du var i dag!" er det beste man kan høre på en dårlig dag, eller en god en for den saks skyld.

Imho selvsagt. Razz

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jupp. de fleste klager for å få oppmerksomhet Smile

det ser man jo bare på dette forumet f.eks Wink ei jente kan klage over kroppen og diverse andre ting, og gutta hyler ut at det er heeelt feil... Wink

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Det som også er synd er at når ei pen jente klager mye, skaper det dårlig selvtillit hos andre.

Det skjer jo over alt, og det er ikke mer på dsgf ann andre plassen, å igjen vil jeg ikke støte noen, men å klage flere plasser over seg selv når alle sier at du er pen og du er det, bidrar ikke til noe positivt tror jeg. Det er mye som i barnehagen når man tegner en tegning å sier at det er stygt så alle skal si det er fint. Så blir det teit når folk som får så mye fint sagt om kroppen sin klager videre, det blir jo bare rop om oppmerksomet. Igjen: dette er IKKE retta til noen spesielle og jeg har helt sikkert gjort det selv.

Er den en ting jeg elsker ei jente her for, og alle vet sikkert hvem jeg mener, er at hun aldri kaster seg på slike bølger og heller kan si hvor flott hun synes at hun er.

aniraC skrev:
det ser man jo bare på dette forumet f.eks Wink ei jente kan klage over kroppen og diverse andre ting, og gutta hyler ut at det er heeelt feil... Wink

Ja, og når man gjør det, vet man hvilken reaksjon det får. Man burde også tenke på hvordan det får andre jenter til å føle seg.

Beklager dette, men for meg ser det ofte litt.. patetisk ut.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

I agree, og jeg støtter deg fullt der Ronja Smile

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:24
Joshiwo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Aurfael skrev:
Men noen ganger kan man ikke holde det inne, når man f.eks nettopp har prøvd sommerklærne fra i fjor, og funnet ut at ingenting passer lenger. :/

Ser ut til at buksene mine, som jeg fikk i sommer, må bytte ut, for de passer snart ikke lenger Crying or Very sad
Men jeg skal kanskje ikke klage, siden de begynner å bli for store Laughing

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:31
Aurfael
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Mar 2006
Joshiwo skrev:
Aurfael skrev:
Men noen ganger kan man ikke holde det inne, når man f.eks nettopp har prøvd sommerklærne fra i fjor, og funnet ut at ingenting passer lenger. :/

Ser ut til at buksene mine, som jeg fikk i sommer, må bytte ut, for de passer snart ikke lenger Crying or Very sad
Dust. : P

Men ja, jeg synes du er kjempeflink og pen og kjekk og søt. : D <3 -kose masse på joshien min- Så fikk du en årntli kompliment i dag iallefall!

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Det er absolutt sant som du sier, terskelen for å fiske etter komplimenter er veldig, veldig lav.
(og når vi er inne på det vil jeg bare si at jeg fisker ikke etter komplimenter når jeg snakker om puppene mine. Er bare litt sutring på de mer praktiske sidene av saken. Jeg vet nemlig veldig godt hvor uimotståelig fine de er Razz )

Men som Aurfael sier, noen ganger trenger man å få det ut... Noen ganger føler man seg helt jævlig, og trenger å høre noen si at du er fin.
Jeg tar meg i det selv ganske ofte for tiden, ettersom jeg (pga de nye medisinene jeg begynte på da) har gått opp nesten 10kg siden oktober. Det synes egentlig ikke, og jeg vet at det ikke skal mer til enn å trene litt for å gå ned igjen, men man blir uansett litt ekstra deppa når ingen av de gamle klærne passer lenger...

Men vi er fine, altså. Må bare huske å fortelle oss selv det. Wink

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Joshiwo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Aurfael skrev:
Joshiwo skrev:
Aurfael skrev:

Dust. : P

Men ja, jeg synes du er kjempeflink og pen og kjekk og søt. : D <3 -kose masse på joshien min- Så fikk du en årntli kompliment i dag iallefall!

Hihi. Tusen takk. Du er også pen og søt Very Happy *kose tilbake på*

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 00:45
Ronja

Mitt poeng var ikke det at jeg ikke mener at man kan klage av å til. Det er bare det at det begynner å irritere meg også her på dsgf når halvparten av postene her på sex og sånt brukes av jenter som klager over noe som hele forumet høylytt har skreket at de er uenige i. Det ser for meg patetisk ut etterhvert. Synes ikke vi trenger en konkuranse i å få komplimenter jeg, alle får jo det i massevis. Også på denne tråden etter noen få innlegg... Wink

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 01:03
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Skjønner godt hva du mener, Ronja. Det blir fort litt for mye.
Det er vel rett og slett det at guttene her er så flinke til å gi haugevis med komplimenter, og dermed er det så lett å syte litt når man trenger det, når man er garantert å få "napp".

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 01:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Folk må gjerne syte litt når de trenger det, men ikke på ting de åpenlyst ikke trenger å syte på, eller å syte for å få oppmerksomhet, når de allerede får masse eller når de egentlig ikke trenger det.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 01:12
aniraC
Moderator
Moderator

nyttårsaften for noen år siden følte jeg meg utrolig vakker, men fikk ikke nok oppkmerksomhet av kjæresten, så jeg sa "buhu, jeg føler meg sååå teit i denne kjolen".. og da fikk jeg i svar "du er teit i den kjolen Carina"..
jeg ble selvfølgelig lei meg, men smilet døde ikke ettersom jeg selv følte meg toppers! Typen kom senere på kvelden og sa at jeg var dødsfin, men han ville ikke at jeg skulle klage for å få hans oppmerksomhet..

Jeg sier Ja til kvinner som ikke klager, og ja til menn som sier ifra at klaging ikke er ok!!!!

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 01:49
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Når man først skal klage litt, så er det ganske enkelt å snu klaginga til en positiv måte å ytre det på. F.eks. om man syns man har blitt litt for rund i vinter og at det er kjipt at klærna ikke lenger passer. Da er det lett og heller si det rett ut uten evt syting og kanskje spørre om folk har noen forslag til hva man kan gjøre uten at det krever store omveltninger i livet.
Føler man seg ikke sexy kan det jo være noe med håret, sminka, klærna som kanskje kan modifiseres for å få det bedre. Siden det er så mange her som kjenner hverandre i større eller mindre grad lar jo det seg lett gjøres. Om man bare fisker etter forslag. Som f.eks. "jeg har lyst til å gjøre noe med håret. Er litt kjipt sånn det er nå. Føler meg ikke så sexy. Noen forslag?"

Ellers syns jeg selv det er slitsomt når jenter klager, men etter et altfor langt forhold med eksen min fant jeg ut at det er faktisk enda verre med gutter som klager hele tida. Jenter gir seg som regel for en periode når de får respons og gjerne et kompliment, men gutter (etter mine erfaringer riktignok) fortsetter og fortsetter. Gah. Det er verre.
Alle skal få lov til å klage, og jeg syns det er ålreit å få klaga litt selv også innimellom, men da må man også ta imot den responsen man får (om man får noe). Så får man bare håpe på at man får respons som man kan ta tak i og ikke bare, "neida. du er pen". Konkrete "penheter" som nevnes er lettere å ta opp samt å spinne videre på for seg selv videre.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 08:11
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Ronja skrev:
Det er bare det at det begynner å irritere meg også her på dsgf når halvparten av postene her på sex og sånt brukes av jenter som klager over noe som hele forumet høylytt har skreket at de er uenige i. Det ser for meg patetisk ut etterhvert. Synes ikke vi trenger en konkuranse i å få komplimenter jeg, alle får jo det i massevis. Også på denne tråden etter noen få innlegg... Wink

Det at folk på forumet ikke er enige er ikke da ikke det samme som at man føler seg bedre (med mindre man da er ute og fisker).
Og det at man får komplimenter i andre tråder burde da egentlig tilsi at man klarer å la være å klage for å få flere.

Jeg merker i allefall at i det som startet med en kommentar fra min side ang mine bryster (som jeg har veldig komplekser for) og som fortsatte til en kommentar ang mine proposjoner så satte jeg mest pris på å få høre fra Songbird at vi passet godt sammen da vi var motsatt og på komentaren fra Ennasus som fikk meg til å se det positive ved det.
Dette fordi jeg ikke var ute etter komplimenter, men bare hadde en utblåsning i en periode der jeg sliter veldig med selvbildet (og tok den på forum, da jeg ikke liker å mase om slikt til omgangsvenner), og da hjelper det mer med en pekepin til det positive ved det, og en lite humoristisk bemerkning.

Det jeg prøver å rote meg frem til å få sagt er at jeg på en måte er enig med Ronja, man skal ikke klage for å få komplimenter, men samtidig skal man være forsiktig med å tro at alle er ute etter det samme.
Det er ikke alle som er ute etter komplimenter. Klart det er hyggelig å få høre at noen synes at en er søt og pen, men om jeg ikke er enig så føles det ikke sant for meg likevel.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 09:07
Sist endret av Pyro den Man 26 Mar 2007, 09:28, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Corvus
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006
På den annen side gjør det ikke situasjonen bedre for de av oss som har dårlig selvtillit, og altså ikke fisker etter komplimenter, men ganske enkelt er deprimerte over sitt eget utseende, - dette å aldri kunne si hva man føler, fordi man er redd for at andre skal synes man klager.
Å være lei seg burde ikke bli sett på som en dårlig egenskap.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 09:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Det er akkurat det!
Nå blir man på et måte stemplet som fiskere, og så er sannheten at man egentlig sliter veldig med selvbildet.
Og er det slik at den store stimen skal kunne bestemme hvem som har lov å klage, siden de som i følge almenheten er pene ikke skal få lov?

Selv om mange synes at en person er pen er det ikke sikkert at den personen føler det samme. Og da gjør det ikke saken bedre for den personen om den får følelsen av å bli stemplet som patetisk og klagete.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 09:26
Ronja

Ok, hva med å lese innleggene min ett par ganger til?

Jeg har ikke sagt at det ikke er lov å klage, jeg har sagt at det er fullt lov. Spørsmålet er bare hvor og når og hvorfor.

Her inne kan jo jenter umulig være redde for å si hva de føler, og for at det skal bli sett på som klaging Corvus, trådene her er jo fulle av klaging.

Kan jeg ogs spørre hvor det er foretatt noen stempling av enkelte her? Jeg har vært tydelig på at dette ikke er regnet til en eller to spesielle, heller til forumets jenter generelt, meg selv inkludert.

Men siden du dro opp ett eksempel Pyro: Kan det ikke passe seg litt å se på hvor en slik utblåsning skal komme f.eks?

Det er også en del jenter her som vet veldig veldig godt at om de klager litt komme hele forumets mannlige side til å skrike opp, så da tror jeg at en del har lett for akkurat det der.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 10:20
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ronja skrev:

Ok, hva med å lese innleggene min ett par ganger til?

Først, en helt enkel kommentar, det er ganske nedlatende når du alltid ber meg lese innleggene dine litt mer nøye. Jeg gjør faktisk det, og om du ser litt mer nøye så ser du at det er svar på ikke bare dine innlegg, men også andre som har kommet i mellomtiden. Smile
Ronja skrev:

Kan jeg ogs spørre hvor det er foretatt noen stempling av enkelte her? Jeg har vært tydelig på at dette ikke er regnet til en eller to spesielle, heller til forumets jenter generelt, meg selv inkludert.

aniraC skrev:
Jeg sier Ja til kvinner som ikke klager, og ja til menn som sier ifra at klaging ikke er ok!!!!

Ronja skrev:
Folk må gjerne syte litt når de trenger det, men ikke på ting de åpenlyst ikke trenger å syte på, eller å syte for å få oppmerksomhet, når de allerede får masse eller når de egentlig ikke trenger det.

Hvem er det som skal bestemme hvem som får lov å klage, og på hva?
Selv om mange skulle mene en ting om meg eller min kropp/utseende er ikke det det samme som at jeg er enig, selv om det etter deres mening er åpenlyst at de har "rett"?

Ronja skrev:

Men siden du dro opp ett eksempel Pyro: Kan det ikke passe seg litt å se på hvor en slik utblåsning skal komme f.eks?

Ser ikke problemet med at det skjedde der det skjedde. Det startet som en kommentar om mine pupper på tråden som handler om nettopp pupper. Det at det endte med mine proposjoner er et direkte resultat av det innlegget. Jeg var ikke ute etter å si de tingene i utgangspunktet, men det er svar på komentarer som kom etter mitt innlegg.

InnleggSkrevet: Man 26 Mar 2007, 10:58
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 4 [76 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet