DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
FolkehĂžyskole?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
 FolkehĂžyskole?

Jeg har hĂžrt litt om folkehĂžyskoler, men lurer fortsatt litt:

Er det noen her som har gÄtt pÄ folkehÞyskole?
Hvordan var det?
Men er det noen som forstÄr,
hvordan de kan fÄ sove nÄr,
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Ons 14 Mar 2007, 17:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005
FolkehÞgskole er ganske sÄ artig, det er ikke noe du angrer pÄ for Ä si det sÄnn. (Selv om det av og til fÞles som du er i en realityserie.)

Men go for it, og om det er noe eg kan hjelpe med, sÄ send en PM

InnleggSkrevet: Ons 14 Mar 2007, 18:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
nemi1985
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Okt 2003
FH skole er genialt..jeg angrer definitivt ikke pÄ det..bare gÞy hele tida..og folka..ÄÄÄÄh, sÄ masse bra folk! Og skoleturen..mmm...vi seilte Norge - Skottland - OrknÞyene - Norge med Statsraad Lehmkuhl..fallskjermkurs pÄ ntnu..mm..og sÄ mye jeg har lÊrt!
Det eneste negative med fh skole er det utrolige savnet etter at det er over..det gÄr sÄ fort..og det gjÞr sÄ vondt..men Äh, sÄ bra det Äret var! Very Happy

"I like being kept in the dark myself. You know, like mushrooms: Keep 'em in the dark and feed 'em shit. See, I think that's an enjoyable vegetable to be."

InnleggSkrevet: Tor 15 Mar 2007, 00:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Skumfidus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004
Jeg gikk pÄ folkehÞyskole litt fordi jeg bare ville det og litt fordi jeg ikke fant noe bedre alternativ. Jeg angret aldri - selv om jeg fremdeles ikke vet hva jeg vil "ende opp som".
Jeg gikk pÄ Lofoten Fhs i fjor. Det var utrolig gÞy! Klisjé eller ikke klisjé..uansett har jeg noen av mine aller beste venner derfra. Venninnegjengen fra Fhs bestÄr blant annet av en tysker, en svenske, en danske og en bergenser, og hun jeg for tiden bor med, er ogsÄ derfra, og hennes kjÊreste. Jeg gikk fotolinje (fotofoto). Litt treige lÊrere, men lÊrte masse masse likevel. Super-gode gjestelÊrere!
FolkehĂžyskole er absolutt Ă„ anbefale om du stusser fremdeles.

InnleggSkrevet: Tor 15 Mar 2007, 02:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja

Hva er det FolkehÞyskolene tar inn elever pÄ? Er det karakterene, eller hvor raskt man sÞker?
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Tor 15 Mar 2007, 19:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Corvus
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006
Nenja skrev:
Hva er det FolkehÞyskolene tar inn elever pÄ? Er det karakterene, eller hvor raskt man sÞker?

Jeg tror det kommer litt an pÄ hvilken skole det er, men tror ikke karakterene dine teller sÄ mye. PÄ teaterlinja (som jeg regner med du vil gÄ ) sÄ legger man mer vekt pÄ om du har vÊrt med i kor, og/eller en teatergruppe, og om du spiller et instrument, (de vil gjerne ha sÄ kompetente elever som mulig..)
og sÄ gÄr det litt pÄ at de skal ha lik andel elever fra hvert fylke, og sÄ likt som mulig med gutter og jenter. Men det er alltid en fordel Ä sÞke sÄ fort som mulig!
-sĂžk Romerike, den er absolutt den beste for teatersĂžkere! De er det ikke noen opptaksprĂžve eller noe, og de sjekker ikke karakterene.
Hvis du gÄr inn pÄ hjemmesiden til skolene du vil sÞke pÄ, sÄ finner du gjerne sÞkekriteriene der.

InnleggSkrevet: Tor 15 Mar 2007, 21:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Romerike er kjent for Ä vÊre en veldig bra skole, bÄde teater og musikkteaterlinja har vÊrt knallbra i Ärevis. Og lÊrerene er kjempeflinke! (SÊrlig Lin og Lena!! Razz )

Selv gikk jeg (og stabeistet) pÄ Skogn FolkehÞgskole. Delte rom gjorde vi ogsÄ. Smile Hadde det kjempegÞy det Äret, og som alle andre har sagt fÄr man venner for livet.

De legger som regel veldig lite vekt pÄ karakterer. For Ä komme inn skriver du et personlig brev, og forteller om deg selv, og dette er det de legger mest vekt pÄ. I tillegg er det en del av skolene som legger vekt pÄ hvor mye/lite fravÊr du har hatt. Man vil jo ha elever som deltar.
PÄ romerike krever de at du har fullfÞrt videregÄende. Den skolen er i tillegg den folkehÞgskolen det er vanskeligs Ä komme inn pÄ, fordi den er sÄ velkjent for Ä vÊre sÄ bra. Hvis man ser pÄ hvor stor prosentdel av de som kommer inn pÄ teaterhÞgskolen som har gÄtt pÄ romerike (husker ikke nÞyaktig tall, mn det er snakk om mange!).

SÞk pÄ flere skoler, sÞk tidlig, og fÄ frem hvem du er i brevet. Personlighet er alltid bra.

Og lykke til!! Razz

InnleggSkrevet: Fre 16 Mar 2007, 16:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja

Jeg har bestemt meg for Ä gÄ pÄ folkehÞyskole, helst pÄ Romerike. Men jeg bÞr vel sÞke noe annet ogsÄ, for Ä ha det i bakhÄnd.
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Lűr 17 Mar 2007, 17:24
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet