|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
abroke
FrÀmling

Ble Medlem: 01 Mai 2006 Innlegg: 9
|
Blizt, sier at alle kriminelle bÞr gÄ fri? Ja, for det er jo sommer!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115125
Egentlig har jeg sett pÄ blitzere som noen ganske oppegÄende, men neddopa folk. Artikkelen i dagens VG sier at de er bÄde neddopet og at de har lite hjerneaktivitet igjen..
NÄr man greier Ä prestere Ä si: "Slipp fangene fri, det er vÄr!" Og vi allerede lar flere fanger gÄ fri enn vi egentlig burde. Da begynner jeg virkelig Ä lure pÄ om de i det hele tatt har noe Ä tenkte med.
Kanskje pÄ tide Ä bure noen av dem ogsÄ inne..
|
Skrevet: Man 01 Mai 2006, 15:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Homewrecker
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Jun 2004 Innlegg: 231 Bosted: Trondheim rock city
|
Vis du kanskje hadde lest artikkelen fĂžrst.
Sitat: | Blitzerne pÄ stedet oppgir at de demonstrerer mot det de kaller dobbeltstraff for utenlandske fanger. De er imot at fanger skal sendes til utlandet for Ä sone straff |
|
_________________ Just because I dress like this doesn't mean I'm a Communist...
Skrevet: Man 01 Mai 2006, 19:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Mhm, media er alltid sÄ objektive i sine vinklinger Men jo, du tar nok feil om du tror at alle Bliztere er frÞya-elskende vÄrhippier som vil slippe fri sedelighetsforbrytere fordi det er vÄr...
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tir 09 Mai 2006, 22:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 155
|
Det er det budskap jeg preker dag ut og dag inn: Äpent sinn, gutar, Äpent sinn.
|
Skrevet: Man 15 Mai 2006, 21:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Ă
pent fengsel, folkens, Äpent fengsel.
Ărlig talt synes jeg ikke artiklen gir tilstrekkelig innblikk i saken.
Konsekvensene av utenlandssoning er lÞselig pÄstÄtt av en part i saken, uten noen videre utredning.
Det er fullt mulig at vi mÄ se pÄ andre reaksjoner enn fengselsstraff for enkelte forbrytelser / tilfeller, eller redusere den siden av straffen, eller pÄ annet vis frigjÞre kapasitet. SÄ vidt jeg kan forstÄ er utgangspunktet at folk kanskje mÄ sone i utlandet fordi Norge ikke har plass - folk som nÄ ville blitt stÄende pÄ frifot i soningskÞen.
Det er neppe bra nok som vi har det.
Blitz-aksjonen oppfatter jeg ikke som et direkte forslag til det de uttrykkelig foreslÄr, nemlig Ä slippe fangene fri med den begrunnelse at vÄren har kommet. Men i tilfeller hvor det er trygt for samfunnet kan man kanskje finne et annet botemiddel?
Jeg har ingen inngÄende kunnskap om fangebroer til utlandet, men idéen virker Þyeblikkelig noe skremmende.
|
Skrevet: Man 26 Feb 2007, 17:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Da var det kanskje heller VG du burde kritisere og ikke blitzere?
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Tir 27 Feb 2007, 14:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |