|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Ronja skrev: | aniraC skrev: | jeg har mange gutttevenner!
og mine ekser har ikke hatt noe problem med det..tror jeg ? |
Man må da kunne tilate den andre å venner av begge kjønn uten å bry seg. Men blir det slik at venninene til kjæresten min prøver seg på han, er det ut med klørene.. |
Forstår intensjonen, men det er vel hans klør som skal ut, ikke dine?
Det er mitt ansvar at jeg er trofast, ikke kjæresten sitt. Og omvendt.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 14:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Fordi det er respektløst ovenfor meg, hvis andre prøver seg på min kjæreste.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 18:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Der er jeg enig med begge. Man skal respekter at dem man omgår har kjæreste og da ligge unna. Om noen da prøver seg på kjæresten ens så synes jeg det er lov å mentalt få ut klørne. Men samtidig er det da den man er sammen med og som blir lagt an på sin plikt å gjøre det temmelig klart at man ikke er interessert.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 18:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Men gutter forstår slike ting litt senere en jenter kansje... 
|
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 18:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Ronja skrev: | Fordi det er respektløst ovenfor meg, hvis andre prøver seg på min kjæreste. |
Da spørs det jo om det er begges venn.. Er det bare guttens venninne, har hun ingen "plikt" til respektere deg, men bare gutten. Og da er det han som må "ordne opp"..
Er det din venninne eller begges, er det klart du har noe med det..
|
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 19:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
toth42 skrev: | Ronja skrev: | Fordi det er respektløst ovenfor meg, hvis andre prøver seg på min kjæreste. |
Da spørs det jo om det er begges venn.. Er det bare guttens venninne, har hun ingen "plikt" til respektere deg, men bare gutten. Og da er det han som må "ordne opp"..
Er det din venninne eller begges, er det klart du har noe med det.. |
Jeg er ikke enig. Man skal respektere andre, uansett om man er venn med de eller ikke. Man legger ikke an på noen som har kjæreste, sånn er det bare.
Man kan selvsagt fortelle personen man er interessert i at man er interessert. Men så venter man til personen enten gjør slutt på forholdet, eller viser at han ikke er interessert, før man evt gjør noe mer.
Jeg er selvsagt enig i at det er kjæresten mins ansvar at han er trofast, og ikke mitt, men om noen andre legger an på ham vil jeg likevel bli forbanna på de. (legg merke til at jeg blir sint på de, og ikke han. Det blir jeg ikke før han evt skulle finne på å flørte tilbake, eller unnlater å si klart fra at han er opptatt.)
Men det er vel strengt tatt ikke dette tråden handler om.
Såh. Jeg tror absolutt at det kan fungere at venner blir til kjærester, men jeg vet ikke om jeg ville klart det selv. Jeg har veldig klare grenser mellom hvem som er hva oppe i hodet mitt, så jeg vet ikke om jeg ville klart å forelske meg i en venn...har bare en psykisk sperre mot det.
Jeg har flere veldig gode venner som jeg sikkert potesinelt kunne vært i et forhold med, men er noen først blitt min venn, blir de aldri mer enn det.
(pluss at jeg er så lykkelig forelsket atm at jeg ikke klarer å forestille meg å forelske meg i noen andre uansett)
|
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 21:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Ronja skrev: | Fordi det er respektløst ovenfor meg, hvis andre prøver seg på min kjæreste. |
hvis venninnen til kjæresten din VET at han har dame, så skal dine klør gå på kjæresten din, og ikke på henne.. hun er jo HELT uskyldig i saken om hun ikke vet noe..
men si at venninna hans vet om alt, så er det meget respektløst ovenfor deg da ja 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 22:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
aniraC skrev: | Ronja skrev: | Fordi det er respektløst ovenfor meg, hvis andre prøver seg på min kjæreste. |
hvis venninnen til kjæresten din VET at han har dame, så skal dine klør gå på kjæresten din, og ikke på henne.. hun er jo HELT uskyldig i saken om hun ikke vet noe..
men si at venninna hans vet om alt, så er det meget respektløst ovenfor deg da ja  |
Tja. Er jo ikke sikkert at han har gjort noe i det hele tatt da. Det hender jo faktisk at folk legger an på deg uten at du har gjort noe for det.
Så så fremt han faktisk sier fra, så har han jo ikke gjort noe galt han heller.
Men hvis han ikke sier fra, er det klørne ut på ham. Og hvis hun vet (eller får vite) og ikke gir seg, da er det full krig.
|
Skrevet: Søn 26 Nov 2006, 02:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Min beste venn har uttalt at hvis han skulle gifte seg med noen utifra mennesker han kjenner nå, så ville det bli meg... Men det er ganske enkelt fordi vi kjenner hverandre så godt, og ville neppe gått hverandre på nervene. Bortsett fra at han aldri holder kjeft. Aldri. *sliten i hodet*
Jeg var venner med kjæresten min før vi ble sammen. Jeg liker det best at man er venner først, man trenger det lille båndet for at det skal vare, tror nå jeg. Funker for meg, i alle fall. 
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Lør 03 Feb 2007, 23:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Om venner blir sammen og gjør det slutt etterhvert er det (vil jeg tro) større sannsynlighet for at de fortsatt kan ha et vennskap. Det kommer selvfølgelig an på grunnen til bruddet. Om det bare ikke funka, så er det en ting, men om en av partene var utro, da er det kanskje mindre sannsynlig.
Men om en av partene forelsker seg uten at det gjengjeldes, da blir det veldig keitete. Har vært ute for det selv, og det var ikke noe gøy. For en tre års tid sia blei jeg godt kjent med en fyr og vi prata -hele- tida. Og om absolutt alt. Det er godt mulig at detta egentlig gikk såpass fort og blei så intenst at det var grunnen, men han blei stormforelska i meg. I flere måneder snakka han om at han elska meg og sånt. Det var trist. Kontakten dabba av, og etterhvert snakka vi ikke sammen lenger. Først etter over ett år tok vi opp kontakten litt igjen, men har aldri blitt det samme.
Så man burde være forsiktig før man røper noe sånt. Er ikke den andre interessert, så burde man i så fall kutte ut den kjærlighetspraten der og da. Hvis ikke går det som det gikk med meg, og det er -ikke- noe gøy.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Søn 04 Feb 2007, 12:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
eksen og jeg var kjempe gode venner før vi ble sammen..vi var sammen noen år, og når det ble slutt ble vennskapet vårt dødt også..trist, men sant
så jeg tør ikke venneforhold, så kjæresteforhold flere ganger tror jeg...
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Søn 04 Feb 2007, 17:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Mye av samme tingen har skjedd med meg, plutselig stopper man opp en dag å lurer på om vennskapet også er dødt.
Å så lurer man på om ikke alt hadde blitt bedre hvis man hadde vært venner hele tiden.
|
Skrevet: Tir 06 Feb 2007, 17:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Ikke for å vende helt om på topicen, eller jo egentlig... Men jeg har aldri klart å fastholde et nært vennskap med en x-kjæreste i hvertfall. Kan godt ha litt kontakt, men det har liksom vært for mye følelser inne i bildet til å bibeholde et nært vennskap.. Det blir rett og slett for komplisert!
Men tilbake til tema: Jeg har personlig ikke erfaring på området, men tviler ikke på at det kan gå bra å bli kæreste med en venn...
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 07 Feb 2007, 14:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Hvor går grensa da..? Altså, som regel blir man endel kjent/venner før man blir kjærester.. Hvor lenge kan man være venner før man blir kjærester, uten at det er et problem? Hva om jeg liker ei jente, er gode venner i ca et år før jeg "prøver meg"? Er det for sent da?
|
Skrevet: Ons 07 Feb 2007, 14:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg tror ikke det er noen grenser der, men man burde vel sjekke terrenget litt først, så man ikke ødelegger vennskapet. F.eks hinte litt forsiktig, eller tulle med det..
For rundt et år siden ble jeg venn med en fyr fra jobb, som jeg syntes var kjempe hyggelig. Vi hang en del sammen, problemet var bare at når jeg trodde vi gikk ut for å ta en vennskapelig øl, trodde han det var en date.. Det ble rimelig pinelig.
Vi snakker fortsatt sammen, men det er ikke det samme. Hele poenget er vel at man bør være rimelig sikker i sin sak, for det kan fort bli missforståelser.
Ikke helt lett det der, men..
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 07 Feb 2007, 15:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |