|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Optimist
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006 Innlegg: 222 Bosted: Larvik
|
Er det rasisme å ikke synes at afrikanere er pene?
Jeg synes veldig få afrikanske jenter er pene. Noen av dem er vakre, men langt færre enn f.eks norske og svenske jenter. Jeg synes også vi er penere enn briter. (Jeg bor i England, og synes det er få pene mennesker der)
Er jeg rasist? På en måte betyr det at jeg synes en rase er bedre enn en annen? Det er jo selvsagt helt grusomt, jeg skulle ønske jeg ikke så sånt, men man kan ikke akkurat styre hva hjernen synes er pent og ikke. Det eneste jeg kan er å skjule det offentlig. Er dette et form for rasisme? Synes du at alle verdens folk er like pene?
|
_________________ Verden er urettferdig. Heldigvis er den som regel urettferdig til optimistens fordel 
Skrevet: Man 01 Jan 2007, 22:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg innrømmer glatt at jeg synes skandinaviske jenter er de vakreste i verden. (Vi snakker nå fysisk skjønnhet.) Det bare er sånn. Selvsagt er dette et generelt utsagn, men allikevel... All den tid jeg ikke forventer at resten av verden skal synes jeg er så innmari fin fordi jeg har et temmelig grundig skandinavisk utseende, så har jeg ingen problemer med dette.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 01 Jan 2007, 23:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Generelt er jeg enig, men det kan være flere grunner.
1) Vi ser mange flere nordiske jenter enn andre. Dette kan gjøre at vi undertrykker de vi ikke liker, men at vi sitter igjen med flere nordiske enn andre.
2) Det er vel en grunn til at mennesker av forskjellig etnisitet forsatter er akkurat det. Det er ganske mange år siden folk begynte å reise rundt i verden, men vi ser ut til å foretrekke partnere som er som oss.
Jeg vet ikke hva som stemmer, men personlig foretrekker jeg afrikanske jenter over f.eks. asiater, men ingenting slår en nordisk brunette. 
|
Skrevet: Man 01 Jan 2007, 23:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg ville når som helst valgt ei asiatisk jente fremfor ei afrikansk, men jeg må nok innrømme at jeg også liker nordiske jenter best. Aller helst med rødt hår og fregner, faktisk.
Med gutter er det annerledes. Jeg har fortsatt ikke sett mer enn et par-tre fine asiatiske gutter. Når det gjelder afrikanske gutter; de mørke guttene som er best likt blandt jenter i norden, er som regel de som egentlig ikke har noe markant afrikansk utseende. Altså de som egentlig bare ser ut som mørkhudede skandinavere.
|
Skrevet: Tir 02 Jan 2007, 01:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Det er jo klart det går på smak og behag, og jeg tviler på at rase har noe å si, med mindre man er veldig bevisst på raserforskjeller. Jeg tror også smaken defineres litt etter hva man omgis av, og siden vi er vant til skandinaviske idealer, vil vi også foretrekke skandinaver over andre folkeslag.
Men uansett er det også svært mange utlendinger som kommer hit og mener norske jenter er penest i verden, jeg tør gjette at vi bare er veldig priviligierte. 
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Tir 02 Jan 2007, 03:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
SÃ¥ lenge du ikke sier "Afrikanere er ikke pene", men heller
"Av de afrikanerne jeg har sett, synes jeg langt færre er pene enn (f.eks) asiater jeg har sett",
Er det ikke i nærheten av rasisme i mine øyne, det er personlig smak som alle er i sin rett til å ha.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 02 Jan 2007, 09:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
Jeg synes ikke det er rasisme å si at afrikanere ikke er pene! Hva man synes er pent og ikke er jo en personlig mening som går på hva man foretrekker av utseendet. Man blir ikke rasist fordi man foretrekker skandinaviske jenter framfor afrikanske, fordi dem er penere. Rasist blir man dersom man har sterke motforestillinger ovenfor en rase bare pga at vedkommende folkeslag er nettopp DEN rasen. Å si at man foretrekker skandinaviske jenter framfor afrikanske pga at de er penere, er en ærlig og uskyldig mening, og som toth sier: som alle er i sin rett til å ha 
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tir 02 Jan 2007, 11:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg er rimelig enig med Wertoi, jeg tror det er en blanding av smak og behag, og hva man er vant med, idealer osv.
Personlig foretrekker jeg ikke et spesielt type utseende, ikke som jeg er bevist i hvertfall. Av de jeg tiltrekkes av ser man mer likhetstrekk i personligheten enn av utseendet.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 14:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Prata med dette med en veldig god venn av meg. Jeg har ei vennine som likte han ei stund. Han sa til meg, at han ikke var fysisk tiltrukket av henne, fordi hun var afrikaner. Han hadde ikke noe imot å ha henne som venn, men han kan jo ikke noe for at han ikke tenner på afrikanske jenter...
Det han sa, var at de trekkene som ofte er veldig markerte hos afrikanere, spesielt i sør, med stor nese, store lepper, det var trekk han ikke fant attraktivt. Jeg sa selfølgelig aldri dette til vennina mi, men jeg forstår han.
Det er jo akkurat det samme som at noen ikke liker "feite" mennesker, mens andre ikke liker veldig tynne mennesker.
Det er også hva man er vant til. Hva man har vokst opp med. Så har det også mye å si at de nordiske trekkene, å fagrene vi har her, er når man ser verdens kvinner samlet, i mindretall. Å som regel er jo det som er lite av, mest attraktivt.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Ons 17 Jan 2007, 21:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Personlig synes jeg ikke afrikanere er attraktive jeg heller, men det har vel egentlig mest med hva slags type menneske man liker. Jeg liker heller ikke gutter med oransje hår, antakelig fordi jeg ble mobbet av en, men det har ikke noe med saken å gjøre. Jeg har ikke noe imot hverken mørkhudete, rødhårete -eller blonde for den saks skyld -gutter generelt, de er bare ikke attraktive for meg, (i hvert fall har de ikke vært det hittil, for å holde alle muligheter åpne,) men poenget mitt er at jeg mener det har med personlig smak å gjøre, ikke fordommer.
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Lør 03 Feb 2007, 23:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 155
|
Så lenge det at man ikke synes afrikanske mennesker virker atraktive er basert på det som utgjør den faktiske forskjellen mellom oss, utseendet, ville jeg ikke på noen måter kalt det rasistisk. Rasisme går ut på at man tilegner en hel menneskerase (jeg hater det begrepet) visse egenskaper fra fødselen av som er feilaktige eller kulturrelaterte (f.eks. afrikanere flest har bedre rytmesans enn f.eks europere flest fordi det er en del av deres stammekultur med ritualer som involverer trommer og dans).
Hadde du sagt at du ikke liker afrikanere fordi du hater dans, derimot, ville jeg kalt det en rasistisk uttalelese, selv om den for mange ikke kan virke provoserende ved første øyekast.
(Off topic: Skal man få lov til å kalle en person for 'sort' eller 'hvit', eller er dette å gå over streken?)
|
Skrevet: Tir 06 Feb 2007, 19:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
SparrowN skrev: | .
(Off topic: Skal man få lov til å kalle en person for 'sort' eller 'hvit', eller er dette å gå over streken?) |
Jeg tror det er litt individuelt for tiden. Ikke hvis du ikke mener noe vondt med det. Men det får være grenser. Pippis pappa får for eksempel ikke lenger lov til å hete 'negerkonge' fordi det visstnok skal være et rasistisk ord... En bok jeg liker heter Ten little Niggers, oversatt med Ti små Negerbarn, men måtte bli kalt noe helt annet, selv om det ikke hadde noe som helst med rasisme ovenfor mørkhudete å gjøre...
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Tir 06 Feb 2007, 22:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
SparrowN skrev: | (Off topic: Skal man få lov til å kalle en person for 'sort' eller 'hvit', eller er dette å gå over streken?) |
Hvis folk kaller det rasisme, så slår det uansett begge veier. Sier man svarte og hvite er man i så fall rasistisk ovenfor seg selv også.
Ellers syns jeg ikke at det er rasistisk å ikke synes at afrikanere er pene. Som sagt tidligere i tråden er det smak og behag. Men man kan jo stusse litt om man sier at absolutt alle afrikanere er stygge. Bare fordi de er afrikanere. Det kan jo være en som er dritfin selv om man ikke er interessert i de på noe vis.
Det er jo begrunnelsen bak meninga som evt gjør det rasistisk.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Ons 07 Feb 2007, 09:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |