DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Mobber du?

Aldri.
44%
 44%  [ 12 ]
Ja.. men bare hvis de fortjener det!
11%
 11%  [ 3 ]
Det er jo ikke mobbing å le litt av andre en gang i blant..
44%
 44%  [ 12 ]

Antall stemmer : 27

Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Mobbing
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 4 [61 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Mobbing

Alle har hørt at det ikke er snilt å mobbe andre. Men hva skal man kalle det når flere mennesker rotter seg sammen mot noen bare fordi de har fått det for seg at vedkommende er teit? Hvorfor gjør vi det?

Og vil vi ha det sånn i DSGF?

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 16:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Nei vi vil ikke ha det her i dsgf. Her er det jo vanlig å være forskjellig. (eller noe sånt) .

Mobbing er et tegn på mangel av inteligens.

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 18:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg vil heller si det er en mangel på empati og forståelse.

Selv om jeg unektelig kan huske at de som pleide å mobbe da jeg gikk på skolen, ikke var de som gjorde det best på prøver og sånt. Rolling Eyes

Kanskje man må være intelligent for å kunne være empatisk?
Men det tror jeg egentlig ikke. Jeg anser meg selv som et nokså empatisk dyr, men noe særlig intelligent kan jeg neppe beskyldes for å være.

Jeg er mer nysgjerrig på hvor dette spørsmålet "vil vi ha det sånn i DSGF?" kommer fra.
Selvfølgelig vil vi ikke det. Og det har man da virkelig ikke sett noen tendenser til heller. Har man? Confused

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 19:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg valgte alternativ #3.
Det er 2 stykker som jeg kaster spydigheter til så ofte det lar seg gjøre. Disse er så klart obs på situasjonen, og jeg slenger aldri dritt om dem til andre. Det er kanskje ikke mobbing i tradisjonell forstand, men for utenforstående kan det sikkert virke slik. Embarassed
Jeg har også masse folk som jeg tenker stygge tanker om, uten å spre det videre. Dette kan være folk rundt meg som oppfører seg råttent, folk som tar avgjørelser som får katastrofale følger for mange mennesker, folk som har posisjoner som har gitt dem en følelse av å kunne gjøre som de vil osv.
Jeg kan fint høre om mennesker som andre synes er teite, uten å synes det selv. Men om jeg på et senere tidspunkt får den samme oppfatningen, av andre årsaker, så vil jeg ikke akkurat si at jeg rotter meg sammen med dem som også mener dette. Å mislike noen fordi 'alle andre gjør det', er noe som for min del forsvant på barneskolen.

NÃ¥ vet jeg ikke helt hva du sikter til, ash.. Om det er en bestemt situasjon eller bare generelt. Men nei, jeg vil ikke ha det slik i DSGF.

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 19:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Selvfølgelig vil vi ikke ha det sånn i DSGF, og as far as I know skjer det heller ikke.

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 07:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Hvis jeg noensinne gjør NOE som kan i det hele tatt MINNE om mobbing, så vær så snill å si det!
Min tunge er til tider ganske skarp, og jeg mener egentlig ikke noe vondt med det jeg skriver. Ofte så bare spøker jeg.. (Beklager, jeg er født med dårlig humor...)
Jeg ville aldri mobbe noen, muligens med unntak av de som en gang mobbet meg!
*glad i dere alle*

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 12:11
Ildfugl
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Hvis du smekker med tunga en gang i blandt så er det ikke så veldig farlig (tror jeg Rolling Eyes ),det er verre hvis du bare går etter en person hele tiden.

Ellers er jeg ganske enig med deg Balangsen.Har skarp tunge selv,si ifra om jeg går for langt.

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 12:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Baj skrev:
Selvfølgelig vil vi ikke ha det sånn i DSGF, og as far as I know skjer det heller ikke.

Rekk opp hånden de som ikke liker Spirre, og gjør alt for å latterligjøre ham hver gang de har sjansen..

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 14:31
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Spirre er kort for Spiralis?
Er vedkommende utsatt for mobbing på forumet?
Det har i så fall gått meg hus forbi.
Jeg ser fortsatt ikke problemet.

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 16:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Venter du at jeg skal rekke opp hånda nå fordi jeg ikke liker Spirre?

Såvidt jeg vet har ikke du noe grunnlag å basere det på i så fall; vi har møtt hverandre én gang det siste halve året.
For det andre har vel du strengt tatt gitt "store" deler av DSGF det glatte laget selv, og burde ikke si så mye.
For det tredje betyr ikke det at jeg ikke liker noen, at jeg automatisk slenger dritt om vedkommende. Jeg slenger ikke dritt om deg selv om jeg ikke liker deg.

Men hvis det var noen andre du helst ville skulle gjøre det så skal jeg holde kjeft videre.

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 16:57
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Jeg tror jeg vet hva søte ash sikter til... og jeg har merket det selv og det irriterer meg veldig mye..

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 19:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Kanskje man da bare skal si det rett ut, og gjerne til personen(e) det gjelder, istedet for å starte kryptiske tråder på forum?

Bare et forslag. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 21:23
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Tja.. men jeg håper vedkommende tar det til seg.. jeg vil iallefall ikke henge ut noen.. for da ville jeg følt at jeg ikke var noe bedre selv...

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 21:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Vel, det det har resultert i for min del (og jeg vet ikke om andre kanskje tenker eller føler på samme måte), er at jeg rynker litt bryner, blir vagt bekymret, og tenker "hmm... håper det ikke er meg hun sikter til nå. Vil jo nødig ha gitt inntrykket av at jeg mobber når det slettes ikke er det jeg prøver på. Men kanskje andre ser det annerledes, når jeg kommer med litt kvasse kommentarer av og til, sånn satt på spissen? Kanskje jeg bare bør holde kjeft?" osv.
Litt frustrerende og forvirrende i grunn.

Nei, siktes det mot noen spesiell, bør dette tas opp med vedkommende personlig. Er det et faktisk, generelt og offentlig problem, som alle tydelig merker, er det en annen sak, men det er visserlig ikke saken her, ettersom jeg har forstått den.

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 21:38
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Altså.,. jeg er ikke sikker på om det er den personen jeg tenker på som ash også tenker på.. men jeg har merket meg at dette har skjedd.. i en tråd i dette forumet.. jeg vet også at det samme har skjedd før.. men da mot en annen.. Og den personen som gjør det gjør det bevisst.. og nei det er ikke deg Veronica!

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 21:42
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
maria
l33t
l33t

ash og Aurora; jeg sier dette til dere fordi dere har kommentert en konkret situasjon.

Dette er tydeligvis noe dere har tenkt på en stund, så jeg forstår ikke hvorfor dere ikke har tatt dette opp med den det gjelder. Nå blir det heller stor oppmerksomhet rundt dette, med masse spekulasjoner og rykter. For å sette ting på spissen; nå risikerer vi overforbruk av glade smiley'er fordi folk er redde for å si noe som kan misforstås.

Og Aurora, for å kunne vite at 'denne personen' gjør dette bevisst, må du i det minste være sikker på hvem vedkommede er. Igjen: ta dette opp med den du tror det gjelder i steden for å kaste ved på bålet.

Nå går jeg ut i fra at Spiralis har kommentert dette overfor ash, ellers er det dårlig gjort å dra ham inn i dette. Og i så fall lurer jeg fælt på hvorfor du ikke selv tok opp dette, Spiralis?

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 22:24
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Nei, jeg har ikke snakket med ash, og det sier vel en del.

Hvorfor? Grunnen er enkel, det som skjer når jeg tar opp noe...

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 22:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ok, da forstår jeg ikke hvorfor tråden ble startet i det hele tatt. Rolling Eyes
Om bare folk kunne ta opp slike ting med den det gjelder når det skjer, ville masse irritasjon vært unngått. Da ville også folk som føler seg latterliggjort sluppet å oppleve dette gang på gang. Jeg ville vaffal blitt veldig irritert om jeg fant ut at noe jeg har sagt eller skrevet har plaget folk lenge, uten at de har tatt det opp med meg.

spiralis skrev:
Grunnen er enkel, det som skjer når jeg tar opp noe...

Det er mye mulig jeg går glipp av noe, men kan du fortelle hva som skjer?

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 23:01
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
jeg har sikkert noe å si her. MEN; saken har to sider, ash.

Jeg skal ikke si at jeg er noen engel selv, og jeg er ikke treig i å kommentere teit når jeg merker at noen angriper enten meg eller mine. Og utrolig mange gjør det selv. Jeg skal ikke si noe spesielt, for da blir det (igjen) sure miner.

maria er en klok kvinne, hør på henne! - og ta opp med personen det gjelder, istedenfor å henge ut på forum. Ja, for dette er å henge ut! PRONTO!

InnleggSkrevet: Tor 08 Mai 2003, 08:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg er helt enig!

Dette er å henge ut!
Dette kunne dere ha løst på en helt annen måte.

InnleggSkrevet: Tor 08 Mai 2003, 10:45
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 4 [61 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet