DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Marinen, anyone?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Av Innlegg
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
 Marinen, anyone?

Jeg skal inn i sjøforsvaret om 20 dager,og av uante grunner er jeg ganske nervøs,sannsynelighvis fordi jeg ikke helt vet hva som venter meg.så i et tappert,desperat forsøk på og roe nervene litt lurer jeg på om noen her har vært i sjøforsvaret og kan fortelle litt om erfaringen og hva som skjer de første dagene osv? Very Happy

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Ons 01 Mar 2006, 00:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
Nå er ikke jeg i marinen, men i luftforsvaret. Men men, kan likevel fortelle litt om hva som skjer i de første dagene siden i rekrutt tia gjør luft og sjø sånn ca akkurat det samme Smile
Var på Madla selv i rekruten, der var det veldig mye venting, venting venting osv i kø ol. for å få legetime, tannlegetime, veiing, målinger av deg osv. så ble vi sniffa på av narkohunder. etter at de er ferdig med alt sånt, så får du uniformen din med sko og hele pakka. så er det mye rutine etter dette, slo, trening, vasking, undervisning osv.
Nå høres det egentlig veldig kjipt ut når jeg ramser opp slik, men jeg syns det var superartig i rekrutten, mye mennesker å bli kjent med og mye nytt.
etter rekrutten er det vanskelig å si hva du vil oppleve utifra at da ska du velge tjenestested, og det er en del å velge mellom

Lykke til Wink

InnleggSkrevet: Ons 01 Mar 2006, 01:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Mirim
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 22 Jan 2004
Jeg er i sjøforsvaret nå og det er faktisk ganske gøy. Først så skal du gjennom rekruttskolen på madla. Der kan det til tider være ganske hektisk. Og det er sant som Haaa sier, det er veldig mye venting den den første uken. Du lærer mye på rekruttskolen som for eksempel førstehjelp og vasking av gulv Twisted Evil . Befalet på madla må du ta med en klype salt. De kan av og till oppføre seg som at de har høyere rang enn det de virkelig har. Befalet du kommer til å møte er bare ett par år eldre enn deg så de kan av og til kjøre en litt matcho linje for og vise at de er sjef. Det er viktig og huske på at det er bare er en rolle de går inn i, det er jobben deres og skrike litt.

Når du er ferdig på madla så blir du blir du plasert på ditt nye tjeneste sted. hvis du ønsker deg på fartøy så er kystvakten eller undervansbåt det optimale og velge hvis du har lyst og seile mye. hvis du heller vil være på land så finnes det mange alternativer som for eksempel, sjåfør, adminstrative stillinger eller vakt og sikring.
Alt dette vil du få mye info om etter at du har vært noen uker på madla.

Lykke til i sjøforsvaret.

InnleggSkrevet: Ons 01 Mar 2006, 15:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
takker så meget Very Happy da vet jeg ihvertfal hva jeg har i vente de første dagene.gleder meg litt til og dra,få litt trening osv...er et like mye løping som alle skal ha det til?må man liksom opp 5 hver morgen og løpe 3km som morgentrim ogsånt? Razz har hørt så mye rart om militæret,og marinen spesielt,så det er litt vanskelig og vite hva man skal tro

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tor 02 Mar 2006, 15:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Mirim
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Det er ikke så mye veldig mye løping, men det er jo noe du må gjøre. 60m, 3000m, og 10 000m. Det er og fysiske tester du må gjennom som natotest og idretsmerket. Det er ingen krav til å stå på noen av de testene, men du må regne med å ikke få de mest atraktive stillingene i sjøforsvaret. testen til nato kravet er: 4 pull ups(med overtak), 16 push ups, 20sit ups og 3000m på under 1500min. Dette er minimumskrav du for bedre karakter hvis du gjør det bedre. Idretsmerket pleier 98% av rekruttene og klare så det er ikke noe problem.
Når det gjelder vekking, så er det utpurr kl.0530. Når du har stått opp er det på med unifomen og starte og vaske. Vaske skal du få gjøre nok av Twisted Evil , vasket selv dusjen i 7 uker. etter vask er det frokost før det er til bake på kasernen og gjøre siste fin puss før inspeksjon.

Og en ting til for å være litt pirkete Razz. Du skal i sjøforsvaret, man er først i marinen hvis man er på fartøy.

InnleggSkrevet: Tor 02 Mar 2006, 22:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Dino
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Aug 2005
Marinen/sjøforsvaret, jeg skal inn! Uansett.. bare det at det er alt for lenge til Sad

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 23:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
TD
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005
Første måneden (rekrutten) er ganske lik uansett våpengren.

Endel slit og maktsyke sersjanter. Føy dem og det vil gå helt greit. Etter den første måneden er forsvaret stort sett bare gøy og nye venner hvis du ser positivt på det.

Selv var jeg i Hæren og hadde det kjempebra. Også får du mange bra historier å fortelle på fester resten av livet Laughing

InnleggSkrevet: Lør 18 Mar 2006, 17:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Mirim
Spitzy (!)
Spitzy (!)

TD skrev:
Også får du mange bra historier å fortelle på fester resten av livet Laughing

Det er veldig sant... Very Happy

InnleggSkrevet: Man 20 Mar 2006, 08:57
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Skal inn i luftforsvaret i Saniteten selv, det blir sikkert stas.

InnleggSkrevet: Søn 16 Apr 2006, 18:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Re: Marinen, anyone?

darkfrog skrev:
Jeg skal inn i sjøforsvaret om 20 dager.

Er det bare noe jeg innbiller mer, eller har du har fantastisk kort tid i militæret?

InnleggSkrevet: Tir 23 Jan 2007, 09:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet