|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Er det viktig for deg å få det siste ordet i en diskusjon?
Diskusjoner er en viktig del av hverdagen til de fleste av oss. Kanskje noen diskuterer uviktige ting, men alle diskuterer vi i alle fall. Men hvor viktig er det egentlig å få det siste ordet i slike diskusjoner? Eller er det meningsløst å kreve å få det siste ordet?
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 22:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lizz
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 28 Okt 2005 Innlegg: 269 Bosted: Trondheim
|
Så klart det er viktig!! Hvis jeg diskuterer med, tja...whatever..å han eller hun har et veldig bra poeng, å jeg ikke har noe spesielt saklig å si tilbake, så må jeg si NOE for å få det siste ordet...usaklig eller ikke...Jeg liker å få andre til å holde kjeft...
|
_________________ when ya got em' by the balls,their hearts and minds will follow 
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 22:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Klassisk tema! Jeg driter i å ha siste ordet i en diskusjon jeg, så lenge jeg får det siste slaget
Neida, jeg er veldig glad i å få siste ordet, og tror nok enkelte synes det blir litt dumt når jeg fortsetter og fortsetter å gnage, fordi de hele tiden sier noe mer 
|
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 23:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
JA!!
Husfreden er faktisk ganske viktig for meg, men har man rett skal man stå på krava, ellers skal man prøve å finne den gyllne middelvei mest mulig
(må innrømmes at jeg er oppdratt i en familie hvor både sta og kverulant ligger i genene) 
|
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 23:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
Selvfølgelig!!
Artig å krangle til tider
Noen ganger sier jeg mer bare for å SI noe, selv om det egentlig ikke er det jeg virkelig mener. Kan kanskje betraktes som en heller uheldig egenskap, men det får så være. Mojjo ftw!!
Ekstra mojjo å diskutere er det dersom jeg har litt innabords, hihi. Som jeg har nå...
MEn uansett: Ja, jeg vil ikke gjøre annet enn å gå seirende ut av en diskusjon, med mindre den jeg diskuterer med ikke har annet å komme med enn håpløse argumenter som ikke holder mål for fem flate øre...!
Da pakker jeg heller sammen og GÃ…R!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 23:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Ja.
(også pleier alle de andre å bli stille..hihi)
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 23:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

|
Så artig at folk er interessert i å diskutere temaet mitt!
Selv er jeg ikke så interessert i å få det siste ordet til en hver tid. Som lærer er det selvsagt viktig å få min mening gjennom, sånn at det (i alle fall virker som) jeg har kontrollen, men i diskusjoner på nett er jeg ikke så kravstor, egentlig.
Men det er jo alltid gøy å argumentere mot folk som ikke kan like mye som meg 
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 23:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Kommer ann på diskusjonen. Hvis det er en diskusjon hvor man ender opp med at en hadde rett passer det at den som hadde rett får avslutte. Hvis jeg derimot mener jeg har rett og at den andre tar fei så holder jeg på lenge nok til at den andre gjenntar seg selv, tar det som en seier.
Så har du diskusjoner hvor man innser at man har forskjellige meninger, og det ikke finnes et rett svar. Da kan man avslutte med at man ikke blir enig, og jeg har ikke noe stort behov for å være den som kommer med dette eller ikke.
|
Skrevet: Tor 21 Des 2006, 23:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Alle andre må gjerne ha siste ordet..
Så lenge det er "ja. kjære" eller "greit, jeg gir meg".
Ellers må jeg ha det. 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 22 Des 2006, 08:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
toth42 skrev: | Så lenge det er "ja. kjære" eller "greit, jeg gir meg".
Ellers må jeg ha det.  |
Som en kompis av meg skulle sagt det. Han sier f.eks: "Det er jeg som er sjefen hjemme!! Hanne sa det var greit at jeg sa det til vennene mine..."
|
Skrevet: Fre 22 Des 2006, 09:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Blackdawn
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Sep 2006 Innlegg: 53 Bosted: Bergen
|
Jeg må si at jeg liker det å få det siste ordet, men jeg har heller et luksusproblem. Ingen vil diskutere de tingene jeg vil diskutere. De vil heller diskutere politikk, jeg sier ikke at det ikke er en god ting å diskutere, men fy pokker det finnes andre ting å diskutere.
|
_________________ So you think you can tell, heaven from hell? Blue skies from pain?
Skrevet: Fre 22 Des 2006, 20:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Det er selvfølgelig deilig å få det, men jeg gir meg som regel. Så lenge jeg slipper å høre på endeløse kveruleringer, er det greit å la ham tro at han har rett. Dessuten er jeg sjelden så uenig at det plager meg å gi meg. Det finnes viktigere ting.
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Lør 23 Des 2006, 11:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Njaaa.. Hvis det er toth42 går det greit. Ignorance is bliss 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Søn 24 Des 2006, 02:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Jeg har utrolig sjeldent siste ordet i en diskusjon. Ikke fordi jeg alltid har feil, men fordi jeg ikke kan fordra å krangle.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Søn 24 Des 2006, 08:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Samme som Pyro egentlig. Jeg orker ikke krangling, og folk har en lei tendens til å bli litt for engasjert i diskusjoner, så da trekker jeg meg heller litt tilbake.
Unntaket er om diskusjonen omhandler et tema som er veldig viktig for meg...da kan jeg bli litt engasjert selv. (spesielt hvis jeg er beruset.) Men som oftest varer det ikke så lenge før jeg trekker meg tilbake da heller...
|
Skrevet: Man 25 Des 2006, 15:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

|
Humm... Virker som om jenter ikke gidder å ta det siste ordet i en diskusjon... Det er ikke akkurat min erfaring 
|
Skrevet: Tir 02 Jan 2007, 11:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |