DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
HMH.. irc-følelser og slike ting
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 HMH.. irc-følelser og slike ting

Er det letter å bli glad i noen over IRC? Jeg merker det slik at f.eks når noen entrer en kanal, så er det mange som begynner å skrike og skråle: og er det *kose på* og *klemme på*.. Også kan det hende at man har snakka med noen 3 ganger eller no, så plutselig er det "Hei vennen" også "glad i deg" .. Selv er jeg forsiktig med slike ting. Jeg vet at irc ikke er særlig seriøst, men likevel liker jeg ikke at ting er så falske. Det blir at de "oppfører" seg på irc på samme måten som slike man ser i amerikanske high-school filmer. Disse cheerleaderne. De skriker og skråler når de møter hverandre og klemmer. Jeg ser slike tendenser i forumet, men jeg antar at dere kjenner hverandre. Dere vet hvem dere er selv. ..

.

blæ

InnleggSkrevet: Fre 21 Des 2001, 13:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Yobbo
Gjest

Re: HMH.. irc-følelser og slike ting

Helt klart, ja! Det er letter å bli glad i noen over IRC, ihvertfall hvis du vil, fordi det er egentlig fantasien din som styrer det. Hvis du treffer noen på IRC og prater med dem får kanskje et bilde, så virker de kanskje greie liksom. Men du kjenner jo ikke personen noe godt uansett, så du skaper et eget bilde av personen, noe som nok sikkert ikke stemmer med virkligheten. Men, å bli glad i noen over IRC bygger jo på en uvirklighet. Fordi det er jo ikke virklighet og hvordan kan det da bli virkelige følelser. Men igjen, hva er egentlig virkelig og ekte i disse dager. Som BagBiter har nevnt er det den "amerikanske high-school" mentaliteten som dominerer. Og kanskje denne mentaliteten bare blir forsterket på IRC, selvfølgelig, jeg stigmatisere ikke alle IRC'ere som hjernedøde amerikanserings ofre. Men en hel del finnes det jo, både på IRC og "in real life".

.

-> BreiBanden <-
Resistansen <-- Halleluja! *hylle hylle*

InnleggSkrevet: Ons 26 Des 2001, 02:14
    Til Toppen 
Na-Krul
Gjest

Jeg tror det nærmest ikke går ann å blir virkelig glad i en Person, over IRC. Ja, du kan bli glad i den personen han/hun utgir seg for å være, men selve personen må du møte i real life for å kunne utvikle ekte følelser. Nå må ikke folk missforstå meg å tro at jeg mener at utseende trenger å bety noe. Du kan aldri vite hvem en person er, etter møter på IRC, etter alt å dømme, kan personen du trodde var ei hyggelig jente, være en ekkel gammel overkåt 40åring, som ikke har bedre å ta seg til. Hvis du kjenner personen fra før, tror jeg du kan forsterke følelser ved å snakke på IRC, men at et sted går en grense, og at du må tilbringe "quality time" med personen for å viderebygge følelsene.

Alså, konklusjonen min er :
IRC kan føre deg inn i "intressert-fasen"(og litt til), men for å komme lengre, trengs f.eks det som så populær kalles en "date"!

InnleggSkrevet: Ons 26 Des 2001, 02:43
    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Er enig.
I det at den ekte følelse av å være glad i noen (og da snakker jeg ikke forelskelse etc) får du når du har møtt personen. Når du har en virkelig person å forholde deg til.
Man kan bli glad i et menneske over irc, selvfølgelig, men jeg mener det er to forskjellige typer 'glad i' hva dette angår Smile

InnleggSkrevet: Ons 26 Des 2001, 07:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det er hyggelig å hilse på hverandre da. Hvis jeg joiner en kanal, så blir jeg littegrann glad inni meg hvis folk gir inntrykk av at de er glade for å se meg. Så akkurat den tendensn har jeg ikke så mye i mot selv om den ligner på det man ser i amerikanske high-school filmer.

Man skal si at man er glad i de man er glad i. Hverken mer eller mindre.

Jeg føler meg ikke som en cheerleder fordi jeg klemmer på folk når jeg møter de. Og jeg gjør det faktisk sånn i det virkelige liv også. Men kanskje jeg bør ta med meg dusker neste gang jeg klemmer Baj, Marianne, dybvik eller hvem det nå skulle være?

InnleggSkrevet: Søn 30 Des 2001, 01:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

IRC-forelskelse

Jeg tror det går an å bli forelska i noen man ikke har møtt. Jeg har hvert fall blitt det, så da må det vel nesten gå an? Det har ikke bare vært irc da, men fon og mail og brev og sånn, men det handler jo om det samme.

Tingen er den, at selv om man har blitt forelska i noen på irc, så er man ikke nødvendigvis forelska i den personen irl. Underlig ting det der, men folk klarer ytterst sjelden å være nøyaktig den samme på irc som i det virkelige liv, Man oppfører seg litt annerledes som regel, selv om man ikke engang er klar over det selv.

InnleggSkrevet: Søn 30 Des 2001, 02:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Helst ikke, du er mye søtere uten dusker.

InnleggSkrevet: Søn 30 Des 2001, 20:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
TeeG
Gjest

irc=virkelighet?

jeg må inrømme at det hender jeg skriker litt nick og koser litt på jeg og.. det er ikke nødvendigvis fordi jeg er forelska i personen eller.no...
IRC er ikke helt det samme som virkeligheten da.."glad i deg" er heller ikke nødvendigvis det samme som "elsker deg".. glad i deg er noe man kan bruke til venner, familie, eller rettogslett folk man har prata litt med på irc.
det hender vel at folk blir forelska over irc/sms/tlf, men jeg personlig tror ikke at man kan bli forelska uten å ha møtt personen i virkeligheten.
det kan kanskje være litt plagsomt med masse roping o.l i kanalene, men det er bare å overse det, de kommer nok ikke til å slutte.. ;)

-Sindre-

InnleggSkrevet: Tir 01 Jan 2002, 04:46
    Til Toppen 
TeeG
Gjest

Re: IRC-forelskelse

ganske enig dær.
*alle* kunne værrt ok personer på irc....

InnleggSkrevet: Tir 01 Jan 2002, 04:48
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Neeeei. Ikke alle.
Si meg, er du for lite på irc TeeG?

InnleggSkrevet: Tir 01 Jan 2002, 05:04
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Det er jo litt morsomt med *hoppekosemose* og lignenede Smile, men det går vel muligens over etter en tid. Jeg aner ikke Smile

InnleggSkrevet: Ons 02 Jan 2002, 00:30
TeeG
Gjest

folk

Jeg skrev ikke at alle nødvendigvis *var* ålreite folk.. men alle kan virke som ålreite folk, utgi seg for ålreite folk e.l...
(:jeg har bare nett 3 timer i døgnet for tiden:P:)

-Sindre-

InnleggSkrevet: Ons 02 Jan 2002, 10:53
    Til Toppen 
Kverulant
Gjest

Re: irc=virkelighet?

*hoppe over innlegget og se på overskirften*

Hvorfor er ikke IRC virkelighet? Det er da vitterlig virkelige mennesker, selv om de kanskje utgir seg for å være andre. Men at det gjør at det ikke er virkelighet, det er jeg ueig i. Denne diskusjonen burde kanskje heller havne på filosofi forumet, så jeg drar det ikke lenger.

InnleggSkrevet: Lør 05 Jan 2002, 20:52
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det kommer an på hvordan man definerer virkelighet, men jeg kan hvert fall si at IRC er virkelig, om ikke virkelighet.

InnleggSkrevet: Søn 06 Jan 2002, 13:05
Kverulant
Gjest

Jeg vil gjerne vite hvordan det er mulig å definere virkeligheten så IRC ikke er en del av den...

InnleggSkrevet: Søn 06 Jan 2002, 18:34
    Til Toppen 
TeeG
Gjest

hvis vi lever i en simulert værden (matrix) vil det da være virkelighet?

InnleggSkrevet: Søn 06 Jan 2002, 21:24
    Til Toppen 
Kverulant
Gjest

Ja? Hvorfor er ikke det virkelig? (Fremdeles elektiske signaler og kjemiske reaksjoner i ditt hode.)

InnleggSkrevet: Man 07 Jan 2002, 18:20
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det blir nødvendig å ha et skille fordi folk ofte oppfører seg litt annerledes på irc, og krysser grenser de ikke ville ha beveget seg i nærheten av i virkeligheten. Det er derfor nødvendig å alltid ha i bakhodet at de menneskene du snakker med på irc, ikke vil oppføre seg nøyaktisg på samme måte om du møtte dem irl.

InnleggSkrevet: Tir 08 Jan 2002, 12:15
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
ikke dusker..

MÃ¥ nesten si meg enig der!! :)

*klemme bæiben*

InnleggSkrevet: Tir 08 Jan 2002, 13:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Kverulant
Gjest

Jeg har da aldri påstått noe annet... men IRC = (en del av) virkelighet(en)

InnleggSkrevet: Tir 08 Jan 2002, 18:30
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet