Deprecated: Implicit conversion from float 522518.99999999994 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - Hva ønsker du deg til jul?
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Hva ønsker du deg til jul?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 5 av 5 [94 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5
Av Innlegg
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005
Idag, mens eg bevandret byen, kome eg over "ønsketreet" i Bergen. Det er et digert grantre, plassert midt på torvallmenningen, og de som vil kan henge opp ønskene sine på grenene, slik at de kan få en reell sjanse til å bli vikelige. Rolling Eyes Naturlig nok henger jeg ikke opp ønsker på slike trær, ønskene mine vil forbli private, men jeg fikk gleden av å notere meg at en liten jente fikk hengt opp en liten lapp på en gren. (Hun ble løftet opp av en eldre herre med hatt, ikke denne eldre herren nødvendigvis, men altså en med hatt.) Da de hadde gått, luffet jeg bort for å myse på ønsket, for det regner i Bergen, og jeg synes noen burde lese det - før det regnet, blåste eller ble glemt bort.

Så her har dere ønsket til den velse jenta; et ønske jeg forøvrig festet ordentlig til greinen i etterkant. (Det var skrevet med farveblyant. Og håndskriften var så som så, men etter tyding kom følgende frem.)

"At Mamma og Pappa er venner!"

Født som jeg er i den norske kjernefamilien, og ukjent som jeg er med skillsmisser og slikt, kan jeg ikke føle hva vesla må gjennomgå i den glade familiehøytid. Men jeg vet at det er skillsmissebarn der ute, og noen av dem er yngre, og mer naive enn oss. Andre klarer seg nok ganske godt, og andre igjen opplever julen som et eneste stort mareritt. (Med matservering.)

Så for en gangs skyld, det er flere år siden jeg gjorde noe så drastisk som dette her; har jeg et brennende ønske for julen: Måtte det bli en bra en. Ikke bare for meg, for jeg kommer til å ha det genialt. Maten er god, bakkenne er generøse, og før eller siden kommer brennevannet. Men også for dere andre på forumet. (Og geita til Jaqo, det er mulig den mest galante geita jeg har sett bilde av.) Og for den velse jenta. Og for mamman og pappan hennes. Og Grinchen. Måtte julen være snill mot moderatorer, brukere og grunnlegere. Måtte vi alle våkne opp juledagsmorgen, og plire neseborene i vill forventning til julematen.

(Og måtte hovmesteren få grevinnen til sengs i år også.)

From little me, to all of you. A very, merry, christmas.

(Ja, og så vil jeg ha "whutering heights"; engelsk versjon.
LOTR extended, bare sånn at eg har de.
En PS2, livet kan være kjedelig.
Et kvinnemenneske å kose med i ny og ne.
Et kvinnemenneske som vil kose med meg i ny og ne.
En ballong, og en iskrem. Laughing
"Finnegans Wake"; engelsk versjon.
Og et kyss, en real kliner.

Men man skal jo ikke bli for kravstor.)

InnleggSkrevet: Tor 14 Des 2006, 00:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Gnomulfen skrev:
Idag, mens eg bevandret byen, kome eg over "ønsketreet" i Bergen. Det er et digert grantre, plassert midt på torvallmenningen, og de som vil kan henge opp ønskene sine på grenene, slik at de kan få en reell sjanse til å bli vikelige. Rolling Eyes Naturlig nok henger jeg ikke opp ønsker på slike trær, ønskene mine vil forbli private, men jeg fikk gleden av å notere meg at en liten jente fikk hengt opp en liten lapp på en gren. (Hun ble løftet opp av en eldre herre med hatt, ikke denne eldre herren nødvendigvis, men altså en med hatt.) Da de hadde gått, luffet jeg bort for å myse på ønsket, for det regner i Bergen, og jeg synes noen burde lese det - før det regnet, blåste eller ble glemt bort.

Så her har dere ønsket til den velse jenta; et ønske jeg forøvrig festet ordentlig til greinen i etterkant. (Det var skrevet med farveblyant. Og håndskriften var så som så, men etter tyding kom følgende frem.)

"At Mamma og Pappa er venner!"

Er det flere enn meg som fikk en liten tåre i øyekroken nå...??
Er skilsmissebarn selv, men er så heldig å ha foreldre som er såpass gode venner at de utveksler klemmer når dem møtes, og far gir mor en julestjerne hvert år, noe han har gjort hvert år siden dem ble skilt i '86. Da blir jeg så utrolig trist når jeg leser slike historier Crying or Very sad
HÃ¥per VIRKELIG det blir en god jul for den lille jenta!!
*sende alle gode tanker til den lille jenta*

Gnomulfen skrev:
(Og geita til Jaqo, det er mulig den mest galante geita jeg har sett bilde av.)

Jeg har ikke geit.... Shocked

InnleggSkrevet: Tor 14 Des 2006, 01:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg ønsker meg:

-En ny veske, som er litt større enn den svarte jeg har, og litt mindre enn den store brune jeg bruker til skolen. Jeg har ingen vesker!
-Nye støvletter til pent bruk
-Brystreduksjon... Rolling Eyes Har sendt inn henvisningen til klinikken, og venter bare på å få innkalling til vurderingstime. Jeg trenger den operasjonen! Og jeg har virkelig ikke 30 000 å bruke på det... Håper virkelig jeg får den...
-Tørketrommel
-Ny sofa. Enten en hjørnesofa, eller en treseter og en toseter.
-Kattepus (men det skal jeg ikke ha før om noen år når vi får oss vår egen leilighet.
-Bokhylle. Den jeg har er blitt for liten...
-Flere bøker å putte i overnevnte bokhylle.
-Dvd'er. Jeg har altfor få filmer.

det var det jeg kom på akkurat nå...

InnleggSkrevet: Lør 16 Des 2006, 18:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg har kommet på noe mer enn såpebobler!

Ullundertøy-t-skjorte.

Hvis noen vet om en butikk i oslo området som har dette, si ifra. Jeg har lett etter det i over et år nå.

InnleggSkrevet: Søn 17 Des 2006, 02:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Skulle tro de fleste sportsbutikker har no sånt...?
Hvis jeg tenker på det samme nå da...?

InnleggSkrevet: Søn 17 Des 2006, 10:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Boken "Hvordan være en god mamma", om den finnes da...

InnleggSkrevet: Søn 17 Des 2006, 19:29
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Enda en!

"Er det mange som har døytt?" "Det æ'kke tid til å kverke dei skikkelig." "I dag vil du få høyra alt du tarv til å skyna kvat Fienden aktar på."

"Husbond, husbond!" ropa Sam. "Alvadn vilde sannele ha gjort ei vise um detta, um dei ei gong fingo vita um det!"

"Det æ'kke tid til å kverke dei skikkelig", sa ein. "Ikkje tid til moro på denna turen."

"Det får så værra", sa ein annan. "Men koffor ikkje drepa dei snøgt, drepa dei no? De er ei fordømd plage, og vi har lita tid."

Tolkiens tekst i Ivar Aasens ånd

InnleggSkrevet: Søn 17 Des 2006, 23:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Gavekort på NAK-Shop!

InnleggSkrevet: Søn 17 Des 2006, 23:19
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
haakoo skrev:
Jeg har kommet på noe mer enn såpebobler!

Ullundertøy-t-skjorte.

Hvis noen vet om en butikk i oslo området som har dette, si ifra. Jeg har lett etter det i over et år nå.

Rimelig sikker på at de har det på Sportshuset i Grensen. De pleier ihvertfall å ha det om sommeren. Devold heter merket, og de er skikkelig gode også. Har også sett et par andre typer på Sportsnett som ligger i Parkveien 19.

InnleggSkrevet: Man 18 Des 2006, 00:32
Corvus
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006
En mørkerød rose.

InnleggSkrevet: Tir 19 Des 2006, 12:54
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
Jeg ønsker meg snø!

og Nightmare before Christmas DVD
Robin Hood DVD
Ranma 1/2 1-5 og 15-31.
Sjokolade!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Tir 19 Des 2006, 12:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
En god klem Very Happy

InnleggSkrevet: Tir 19 Des 2006, 13:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Du får gi meg adressen din, så skal jeg sende den i posten! Very Happy

Jeg har egentlig allerede fått verdens beste julegave jeg, så er vanskelig å ønske seg noe.

InnleggSkrevet: Ons 20 Des 2006, 11:10
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
En slags banjogitar som høres i bakgrunnen av Any Old Wind That Blow - Johnny Cash.

InnleggSkrevet: Ons 20 Des 2006, 16:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 5 av 5 [94 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet