|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg er enig i at forumet ikke er helt som det var tidligere. Det virker som at alt man sier i beste mening blir tolket pÄ verste mulige mÄte...
All kritikk er ikke negativ kritikk, og jeg tror ikke egentlig moderatorene driver heksejakt etter enkeltmedlemmer, men etter Ä ha lest hele denne trÄden enda en gang vet jeg ikke helt om jeg liker stemningen pÄ dsgf. Snart tror jeg at jeg rett og slett tar en pause fra dette forumet - for nÄ er det ikke noe gÞy, eller spennende, lenger.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
aniraC skrev: |
og gjorde jeg noe galt da jeg henviste til en jule-trÄd som allerede var laget? dobbelt-topic er vel ingen vits? |
Nei du gjorde ikke det, og jeg tenkte egentlig jeg skulle si hvorfor, men Glahn sa det fĂžr meg:
Glahn skrev: | Det med juletrÄden synes jeg er et mÞnstereksempel pÄ hvordan det skal gjÞres. En kort referering til en allerede eksisterende trÄd som utvilsomt er klin lik, og dett var dett. Ingen bemerkninger utenom dette, kun en kort, saklig redegjÞrelse som det er umulig Ä argumentere mot. Perfekt. |

|
_________________ De profundis...
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Tittan skrev: | Snart tror jeg at jeg rett og slett tar en pause fra dette forumet - for nÄ er det ikke noe gÞy, eller spennende, lenger. |
sorry mac, men dette mÄ du/dere takke dere selv for!! dere blÄser jo dette sÄ SINNSYKT opp..
hadde vi moderatorer sendt ut 1 million klagePM, slettet alle innlegg uten grunn o.l, da hadde jeg skjĂžnt deg!!
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
aniraC skrev: | Tittan skrev: | Snart tror jeg at jeg rett og slett tar en pause fra dette forumet - for nÄ er det ikke noe gÞy, eller spennende, lenger. |
sorry mac, men dette mÄ du/dere takke dere selv for!! dere blÄser jo dette sÄ SINNSYKT opp.. |
Den var rett og slett under beltestedet aniraC. Enhver diskusjon, eller krangel, har to sider og to deltagere. Dermed er det feil Ä legge skylden pÄ den ene parten.
Ja, vi blÄser dette opp, men vi er ikke alene om det...
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Ok, det blir kansje blÄst opp, men det er jo viktig Ä ta fatt i det nÄr sÄ mange faktisk har reagert pÄ det.
Jeg for min del synes det er urettferdig Ä bli kjeftet pÄ av en moderator som gjÞr akkurat det samme selv.
|
_________________ Ă
ÄÄÄ, jaaa, de Äpner jo dÞÞra!
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Ronja skrev: | Jeg for min del synes det er urettferdig Ä bli kjeftet pÄ av en moderator som gjÞr akkurat det samme selv. |
Der tror jeg vi har kjernen i det som starta alt sammen. Det hersker ingen enighet om at moderatorers avgjĂžrelser har vĂŠrt objektive og rettferdige og konsekvente i forhold til forumets retningslinjer.
De aller fleste moderatoravgjÞrelser foregÄr faktisk uten at noen sier spesielt mye i det hele tatt, noe som er et bra tegn. Er det ingen grunn til Ä diskutere, sÄ blir det ingen diskusjon heller. En moderatoravgjÞrelse som er grundig diskutabel derimot, er ikke noe godt tegn. Det er ogsÄ noe som fortjener grundig diskusjon, og det offentlig og ikke pÄ PM nÄr det angÄr mange brukere.
Det Ä vÊre moderator kan nok vÊre en temmelig utakknemlig oppgave. Ingen ros alle de gangene man har sitt pÄ det tÞrre; umiddelbar negativ reaksjon det Þyeblikket man gjÞr noe som oppfattes som feil. Men utfordres man til debatt bÞr man ta den - har man virkelig sitt pÄ det tÞrre, sÄ bÞr man ogsÄ kunne gi vanntette argumenter. Og man bÞr huske at det er ens avgjÞrelser og uttalelser det argumenteres mot - ikke ens verdi som person eller noe slikt.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
kan det vĂŠre, og eg vet eg ikke er den rette til Ă„ be om dette, tid for Ă„ utnevne nye moderatoer. for meg vil det virke merkelig at en person som skjelden bryr seg med forumet er moderator, men det er selvasagt bare meg. bare en tanke
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 02:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
eyh. det er snakk om EN moderator. fÞlte den var rettet til meg ogsÄ, og jeg vil ikke slutte som mod, om ikke dere er totalt uenig i meg da.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 09:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
aniraC skrev: | eyh. det er snakk om EN moderator. fÞlte den var rettet til meg ogsÄ, og jeg vil ikke slutte som mod, om ikke dere er totalt uenig i meg da. |
Beklager madamm, det var ikke meningen Ä fornÊrme noen. Og fÞr haakoo fÄr fnatt, det var heller ikke meningen Ä fornÊrme han eller for den saks skyld Tittan, Glahn eller Baj.
Det var en refleksjon som kom fra en nÊrmere studie, og en eller to glass Þl, over forumet. Det har alltid virket pÄ meg som forferdelig hardt arbeid Ä moderere, og da bÞr det jo vÊre lov Ä gÄ ned med flagget til topp. Uten at det skulle bety noen tap av Êre eller selvfÞlelese.
(denne burde vÊre forsikig nok til at selv en hÄrsÄr tiger ville ungÄ irritasjon; men det er jo blott et hÄp)
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 11:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
fornĂŠrme tittan eller glahn ? ingen av de er moderatorer!
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 11:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
Nei, men de er da medlemer av forumet; og aktive medlemer som sÄdan. Det kan hende eg har misforstÄtt, men siden dette ikke bare er en trÄd hvor meningen er Ä klage pÄ moderering, men ogsÄ muligens finne en god lÞsning pÄ de problemene som mÄtte dukke opp; og siden eg ikke vet hvem som skulle tatt over ansvaret, fÞlte eg det nÞdvendig Ä sikre meg pÄ alle kanter.
Men som eg sa, det er jo overhodet ikke min plass Ä nevne dette; da eg som en regel ikke har hatt noe Ä klage pÄ over modereringen. (Noe som selvsakt kan tyde pÄ at eg er under middels oppvakt, men det er noe for en annen trÄd og en annen dag.)
Men for Ä ikke virke for forsiktig, sÄ mÄ eg inrÞmme en implisert mening i mitt fÞrste inlegg. Selv om dette ikke skulle vÊre Ä sparke moderatorer til hÞyre og venstre.
Og fÞr noen skulle fÄ den fantastiske ideen at den som bringer temaet pÄ banen mÄ ta over regjeringen, sÄ vil eg ikke pÄstÄ at eg er istand til Ä kunne modere noe som helst. Men eg er sikker pÄ at, om nÞdvendigheten skulle melde seg, vil adekvate kandidater bli klare i syningen.
Og skulle eg, mot formodning, kastet meg inn pÄ personlige tematikker sÄ mÄ dere for all del sende meg sinte PM, eller bruke meg som vaskeklut i offentligheten.
Det eg er ganske sikker pÄ er at forumet ikke vil forbrede seg uten moderering, det blir som Ä gro epler uten Ä beskjÊre treet.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 12:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
det som er trist er at vi her pÄ forumet har 4 moderatorer som ALDRI er innom forumet lenger.. spÞr du meg, burde disse "gÄ", ogsÄ kan vi fÄ inn noen nye. men jeg syntes det er viktig at vi moderatorer snakker sammen.. samarbeid er et stikkord.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 12:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
altsÄ. jeg mÄ bare spÞrre.
Hva er det dere vil frem til ? er det for mye moderering ? for lite ?
mÄten vi moderer pÄ ? spÞr du meg, er det altfor lite moderering her!
Og si nÄ at det kommer noen nye moderatorer, som moderer mye, da kommer denne diskusjonen til Ä ta fatt igjen. fordi da mener dere vel at vi tar av for mye.
og dere sier at det skal vÊre ganske "lÞs"prat her. hvis det skal vÊre sÄ lÞst som dere har det, og vil ha det, da trenger vi ikke moderatorer da ??
noen mÄ jo liksom fÞlge retningslinjene. som f.eks en av § sier at vi ikke skal si oss enige pÄ en ting, f.eks et innlegg som kun inneholder "helt enig:D"..altsÄ.. jeg har sagt ifra om det hundre tusener ganger, og inger bryr seg! Og jeg har ikke sagt noe mer...
men Êrlig talt, jeg forstÄr at mange av dere brukere sitter Ä snakker om dette her pÄ MSN.. sÄ hvorfor kan dere ikke lage en liste over de tilfellene dere mener vi har tatt feil, og se hvor kort den egentlig blir..
hvorfor blÄse dettte sÄ sinnsvakt opp?
og til haakoo's forsvar, jeg irriterer meg over at dere klager pÄ hans spaming, som bestÄr av 1-3 innelgg i uka, sammenlignet med deres egne som bestÄr av 30 pr dag..hrmf
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 12:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
NÄr man sitter i glasshus trenger man bare kaste én stein, og sÄ knuser noe.
Problemet er hva som defineres som lÞst prat, hvem som definerer det, og hvorfor. All den tid en moderator selv er aktiv i for eksempel trÄder som bestÄr av posting om hva slags undertÞy man har pÄ seg akkurat da, sÄ henger det ikke pÄ greip at samme moderator etterpÄ klager pÄ andres lÞsprat. Det kommer ingen til Ä ha respekt for, fordi det da virker som om moderator sier "gjÞr som jeg sier, ikke gjÞr som jeg gjÞr".
Det er dette jeg tror diverse brukere har sett seg lei pÄ over tid, og nÄ bobler det hele opp til overflaten. Moderatorer har ikke rett til, og kan ikke definere alene hva forumet skal ha takhÞyde for - dette mÄ gjÞres i samarbeid med brukerne.
Jeg vet ikke om jeg er enig i at dette har blitt blÄst for mye opp. Det begynte med at et par moderatoravgjÞrelser fikk motargumenter. Disse motargumentene ble delvis forsÞkt besvart av moderatorne det gjaldt, men pÄ en sÄ lite overbevisende mÄte at de fleste kunne se at her var det store logiske brister ute og gikk.
Moderatorer mÄ vÊre villige til Ä ta debatt en sjelden gang eller to. NÄr brukere opplever det som at moderatorer utviser en viss dobbeltmoral, og samme moderatorer helst ikke vil ha debatt om sine moderatoravgjÞrelser, da skjer det til slutt noe.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 14:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
Er det lov Ă„ etterlyse en mening fra Baj om emnet..? Siden han trossalt er "syvende far i huset".. 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 15:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg er enig med det Carina sa, de fire moderatorene som aldri er her lenger burde absolutt erstattes. Og jeg synes de burde erstattes av brukere som faktisk er aktive her.
Jeg vet ikke om jeg egentlig vil klage sÄ mye pÄ modereringen her, siden vi strengt tatt ikke ser sÄ mye til den. Og de gjÞr tross alt en del riktig ogsÄ. Vi trenger Ä fÄ litt kjeft innimellom.
Vi er litt for flinke til Ä snakke svada i trÄder der det egentlig skal vÊre seriÞst. AltsÄ, alt for mye off-topic. Jeg synes man kan snakke sÄ mye "meningslÞs" svada man bare vil, sÄ lenge man snakker i en trÄd der det hÞrer hjemme. For Ä bruke flÞrtetrÄden som eksempel, siden den var med pÄ Ä starte denne debatten; den trÄden var aldri ment til Ä skulle inneholde seriÞse diskusjoner. Den skulle bare vÊre et morsomt sted man kunne slenge ut flÞrtekommentarer til hverandre, og ha det gÞy.
Jeg synes at sÄ lange man holder "svadaen" der den hÞrer hjemme, er alt greit.
Moderatorenes jobb er Ä si fra nÄr vi ikke holder oss til temaet. Be oss skjerpe oss (og da hadde det jo ikke vÊrt sÄ dumt Ä hÞre pÄ de). Og siden det ikke er noe sÊrlig drittslenging, eller mer alvorlige problemer pÄ dette forumet, er det vel strengt tatt bare dette moderatorene burde gjÞre.
Og nÄr det kommer til nye trÄder pÄ temaer det allerede finnes en trÄd pÄ, gjÞr som Carina gjorde. Skriv et kort innlegg om at trÄden allerede finnes, legg ved en link, og steng den nye trÄden. Flytt gjerne over de innleggene som er der ogsÄ, slik at man slipper Ä skrive ting pÄ nytt.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 16:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |