|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Det er jo klart. Kansje moderatorene ogsÄ kunne lage nye trÄder? GÄ fram som ett eksempel, eller rett Ä slett Ä peile inn en ny retning....
For min del synes jeg det er litt trist at det er sÄ lite aktivitet pÄ trÄdene under politikk og relgion, hjernemasse og filosofi. Kansje folk glemmer disse trÄdene lett, med sÄ mange andre trÄder som krever minde og kansje er mer morsomme.
|
_________________ Ă
ÄÄÄ, jaaa, de Äpner jo dÞÞra!
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 15:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Ronja skrev: | For min del synes jeg det er litt trist at det er sÄ lite aktivitet pÄ trÄdene under politikk og relgion, hjernemasse og filosofi. Kansje folk glemmer disse trÄdene lett, med sÄ mange andre trÄder som krever minde og kansje er mer morsomme. |
Jeg skjÞnner at du synes det er trist, men pÄ den andre side skjÞnner jeg det ikke allikevel. Hvis jeg vil diskutere seriÞse ting gjÞr jeg det pÄ diskusjon.no, eller kampforum.com - jeg fÞler det blir "feil" Ä diskutere for seriÞse ting pÄ galeforbundet, nettopp fordi dette er galeforbundet...
SelvfÞlgelig, jeg har deltatt i seriÞse debatter under HjernefÞde jeg ogsÄ, og jeg har holdt meg seriÞs i disse, men som sagt - jeg starter ikke sÄ mange trÄder der, nÄr det finnes "seriÞse" fora der ute hvor jeg kan diskutere seriÞst til jeg blir blÄ. Da er det fint Ä ha dsgf som en frihavn, hvor jeg bare kan vÊre meg selv og slappe helt av - fordi jeg vet at jeg ikke fÄr personangrep rettet mot meg, selv om jeg er litt upolitisk korrekt innimellom.
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 17:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Hadde det vĂŠrt meningen at dsgf skulle vĂŠrt ett forum akkurat slik som du beskriver det, da burde jo ikke disse finnes da? Det er vel heller meningen Ă„ kunne diskutere alt mulig.
Men nÄr det ikke blir alt mulig, men bare enkelte trÄder for en gruppe mennesker... Da dyttes andre ut.
|
_________________ Ă
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 17:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Ok, jeg klarte sikkert ikke Ä uttrykke meg helt klart, siden jeg nettopp hadde vÄknet etter nattevakt...
Jeg mener ikke at dsgf skal vÊre et forum for bare fjas. Det jeg mener er at terskelen for hva som er lov bÞr vÊre lavere her enn pÄ et "seriÞst" forum. I alle fall i TÄkeprat-avdelingen.
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, det er jo klar. Ă
den er jo det ogsÄ det. Poenget var bare hvor mye av trÄdene som bÞr innholde.... "fjas".
Og at moderatorene ikke bĂžr delta, hvis de senere skla irettesette andre for noe de gjĂžr selv.
|
_________________ Ă
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 19:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
Glahn skrev: | Haakoo - du sliter sÄ det holder her nÄ. Som Tittan pÄpeker er du selv aktiv i "spammete" trÄder nÄr du selv synes det passer, med posting av det som fint kan falle inn under kategorien "meningslÞst sÞppel" slik du definerer den.
|
Jeg hadde egentlig tenkt Ä holde kjeft denne gangen, siden det er lite som skal til fÞr jeg fÄr sÄ fletta holder (eller hva det heter) med hva jeg sier for tiden, men nÄ klarer jeg ikke lenger!!
Glahn og Tittan har helt rett!!
Haakoo: Ta en titt pÄ denne trÄden. Av alle innleggene der, hvor mange er IKKE bestÄende av en samtale mellom deg og darkfrog?? Hva er det som gjÞr at akkurat denne diskusjonen ikke skal tas pÄ msn som du har mast om sÄ mange andre plasser hvor diskusjonene har vÊrt nÞyaktig lik det der...???
Personlig synes jeg dette skriker dobbelmoral sÄ det holder!!
Ja, det er andre som har lagt til innlegg der ogsÄ, men dette var bare for Ä bruke et lite eksempel...
Herre jemini!
Irritert nÄ ja...!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 22:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jaqo skrev: | Haakoo: Ta en titt pÄ denne trÄden. Av alle innleggene der, hvor mange er IKKE bestÄende av en samtale mellom deg og darkfrog? |
Skal vi se, etter Ä ha talt antall innlegg som kommer med ny/mer info, sÄ er det vel 3 som ikke bidrar med noe mer (tre siste pÄ fÞrste side).
Og Ronja, du fÄr satse pÄ andre moderatorer fremover. Jeg har verken tid eller energi nok til Ä mÄtte forsvaren hver eneste avgjÞrelse jeg tar som jeg mener gjÞr dsgf-forumet til et bedre sted.
Og til dere andre, dsgf-forumet er ikke tenkt som en friplass hvor dere kan post det dere ikke kan poste andre steder. Hvis dere fĂžler det ikke kan postes andre steder er sannsynligheten for at det ikke behĂžver og postes her stor. DSGF-forumet er ment som et forum for DSGF-medlemmer, ikke som en frihavn for diskusjon.no-mennesker.
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 22:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
haakoo skrev: |
Skal vi se, etter Ä ha talt antall innlegg som kommer med ny/mer info, sÄ er det vel 3 som ikke bidrar med noe mer (tre siste pÄ fÞrste side).
|
Poenget var at det var mer en samtale mellom dere to som preget store deler av trĂ„den! Jeg DRITER i hva som stod i de ulike innleggene egentlig. Poenget mitt er at du har pĂ„pekt NĂYAKTIG samme ting hos meg og andre!!!
NÄ mÄ du (unnskyld sprÄkbruken) FAEN meg begynne Ä rulle inn, og fÄ opp Þya dine kis, for nÄ begynner iallefall JEG Ä bli temmelig irritert over dobbelmoralen din!!
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Sagt rolig og behersket:
For meg fremstÄr forholdsvis store deler av den trÄden der, som en forholdsvis intern samtale mellom en liten gruppe brukere. Det fremstÄr ogsÄ som en samtale hvor jeg virkelig ikke har det minste Ä bidra med, det hele er totalt fremmed for meg. For meg rent personlig er den... vel... temmelig meningslÞs.
Saken er bare den at selv om jeg var moderator, sÄ ville jeg latt den trÄden vÊre fint i fred. Det er ikke min personlige mening om hva som utgjÞr meningslÞs posting som skal definere modereringa, det er forumets retningslinjer. Og jeg hadde ikke kunnet gjÞre noen moderering som samtidig var grundig forankra i retningslinjene. Det samme gjelder for trÄdene som har vÊrt stridsemne tidligere - brukerne som poster i trÄdene ser ut til Ä ha mer enn nok glede og utbytte av det.
Hvis forumet kun var ment for DSGF-medlemmer, sÄ burde det vÊrt nÞdvendig med medlemskap for Ä kunne opprette bruker og poste. Men det er det ikke. Forumet er nok ogsÄ ment som en vei inn til DSGF for folk som er nysgjerrige pÄ hva dette gÄr ut pÄ, og hva slags folk som ferdes her. Med uttalelsen "DSGF-forumet er ment som et forum for DSGF-medlemmer, ikke som en frihavn for diskusjon.no-mennesker", er du nok en gang pÄ grensen til Ä fremstÄ som arrogant nedlatende. Det er meget mulig at du ikke mener Ä vÊre det, det vet jeg ingenting om, jeg bare sier hvordan det der lett vil tolkes av de som leser det.
Hvorfor denne aggressive ekskluderingen nÄr forumet har rom for bÄde alvor og spÞk?
DSGF er en frihavn. En frihavn for folk som kanskje ellers fĂžler seg utafor, som ikke tĂžr si alt det rare de kanskje tenker. DSGF er et sted hvor folk kan vĂŠre seg selv.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Glahn skrev: | Hvis forumet kun var ment for DSGF-medlemmer, sÄ burde det vÊrt nÞdvendig med medlemskap for Ä kunne opprette bruker og poste. Men det er det ikke. Forumet er nok ogsÄ ment som en vei inn til DSGF for folk som er nysgjerrige pÄ hva dette gÄr ut pÄ, og hva slags folk som ferdes her. Med uttalelsen "DSGF-forumet er ment som et forum for DSGF-medlemmer, ikke som en frihavn for diskusjon.no-mennesker", er du nok en gang pÄ grensen til Ä fremstÄ som arrogant nedlatende. Det er meget mulig at du ikke mener Ä vÊre det, det vet jeg ingenting om, jeg bare sier hvordan det der lett vil tolkes av de som leser det. |
Tittan skrev: | Ronja skrev: | For min del synes jeg det er litt trist at det er sÄ lite aktivitet pÄ trÄdene under politikk og relgion, hjernemasse og filosofi. Kansje folk glemmer disse trÄdene lett, med sÄ mange andre trÄder som krever minde og kansje er mer morsomme. |
Jeg skjÞnner at du synes det er trist, men pÄ den andre side skjÞnner jeg det ikke allikevel. Hvis jeg vil diskutere seriÞse ting gjÞr jeg det pÄ diskusjon.no, eller kampforum.com - jeg fÞler det blir "feil" Ä diskutere for seriÞse ting pÄ galeforbundet, nettopp fordi dette er galeforbundet...
|
Tittan skrev: | Ok, jeg klarte sikkert ikke Ä uttrykke meg helt klart, siden jeg nettopp hadde vÄknet etter nattevakt...
Jeg mener ikke at dsgf skal vÊre et forum for bare fjas. Det jeg mener er at terskelen for hva som er lov bÞr vÊre lavere her enn pÄ et "seriÞst" forum. I alle fall i TÄkeprat-avdelingen. |
Det er hva jeg kommenterte, jeg kunne kanskje sitert det, men antok at det var mulig Ă„ se sammenhengen med de andre innleggene rett over mitt.
Det har vel ogsÄ vÊrt en ide at dsgf-forumet og dsgf.no skulle fÄ samme innlogging en god stund. At det ikke har skjedd er sÄ. DSGF-forumet er uansett tiltenkt medlemmene.
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Vi er rett og slett, som toth pÄpekte tidligere, grundig uenige i hva bÄde DSGF og forumet skal gÄ ut pÄ, tror jeg.
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jaqo skrev: | haakoo skrev: |
|
Poenget var at det var mer en samtale mellom dere to som preget store deler av trĂ„den! Jeg DRITER i hva som stod i de ulike innleggene egentlig. Poenget mitt er at du har pĂ„pekt NĂYAKTIG samme ting hos meg og andre!!!
NÄ mÄ du (unnskyld sprÄkbruken) FAEN meg begynne Ä rulle inn, og fÄ opp Þya dine kis, for nÄ begynner iallefall JEG Ä bli temmelig irritert over dobbelmoralen din!! |
Helt seriÞst, er dette noe Ä hisse seg slik over? Det er i allefall ikke mulig Ä komme til enighet, hvis man skal krangle pÄ denne mÄten.
Jeg tror poenget til HÄkon er, hvis jeg ikke tar helt feil: Det er ok med en del "fjas" pÄ forumet, men det er en grense pÄ hvor langt det skal gÄ. Man skal jo holde seg innenfor hva trÄdene handler om og det skal ikke bare vÊre ett forum for: (beklager) de (Ä ja, jeg sikter til en spesiel gruppe folk) som liker Ä flÞrte, fortelle hvem de fantaserer om, nÄr de sist hadde sex eller Ä kommentere hvem av damene som er mest sexy og fortelle hvor gjerne de skulle hatt dem i senga si. Ikke at jeg deltar litt her selv, men likevell, jeg er ikke her pÄ forumet pga. av det. Og det synes jeg heller ikke andre burde vÊre. Finnes da andre stedet for det.
Moderatorer kan ogsÄ gjÞre feil, men derfor mener jeg at de kansje kan gÄ fram pÄ en litt ann mÄte. Dessuten synes jeg det er urettferdig at HÄkon skal fÄ all dritten her. Det er ikke bare han av moderatorene som gjÞr disse feilene.
|
_________________ Ă
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Glahn skrev: | Vi er rett og slett, som toth pÄpekte tidligere, grundig uenige i hva bÄde DSGF og forumet skal gÄ ut pÄ, tror jeg. |
Man trenger da ikke vĂŠre helt enige, om man ha hovedlinjene, Ă„ de ligger jo her allerede. Folk har forskjellige grunner til Ă„ vĂŠre her..
|
_________________ Ă
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
Ronja skrev: |
Helt seriÞst, er dette noe Ä hisse seg slik over? Det er i allefall ikke mulig Ä komme til enighet, hvis man skal krangle pÄ denne mÄten. |
Nei, egentlig er det ikke det, og jeg kunne nok heller tatt det pÄ pm framfor Ä blÄse ut min irritasjon offentlig pÄ den mÄten. Gjort er gjort, men skal huske det til en annen gang
Ronja skrev: | Moderatorer kan ogsÄ gjÞre feil, men derfor mener jeg at de kansje kan gÄ fram pÄ en litt ann mÄte. Dessuten synes jeg det er urettferdig at HÄkon skal fÄ all dritten her. Det er ikke bare han av moderatorene som gjÞr disse feilene. |
Helt enig! Det finnes andre mÄter Ä moderere pÄ enn Ä skrive pÄ en mÄte som raskt kan virke nedlatende.
Som noen andre pÄpekte mÄten aniraC hadde moderert pÄ i en jule-trÄd hvor det ble opprettet en trÄd som var sÄ og si det samme som en allerede eksisterende. Hadde ting blitt sagt pÄ den mÄten hadde jeg kanskje ikke reagert like kraftig som jeg har gjort nÄ...
SÄ kanskje haakoo kan tenke litt over det han sier og hvordan han sier det han ogsÄ? Mener ikke Ä si at jeg er perfekt heller, men kanskje la det gÄ begge veier?
*roet seg ned litt*
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Jeg vil bare pÄpeke at jeg ikke er medlem pÄ debatt.no, diskusjon.no eller hva det nÄ heter. Jeg brukte det forumet kun som et eksempel. Poenget mitt er som Glahn sitt - at dette er en frihavn, hvor terskelen for Ä vÊre seg selv, uten Ä gjemme seg bak f.eks. "det tÞffe ytre" som man kler seg med i hverdagen. Hadde det ikke vÊrt for at jeg fikk lov til Ä blÄse ut her, og til dsgfere pÄ post, msn og pm, da det sto pÄ som verst i livet mitt - med sen-reaksjoner pÄ mobbing, skillsmisse og samlivsbrudd, studier som falt sammen og all den dritten der - da vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde gjort i dag, eller om jeg i det hele tatt hadde gjort noe. DET er essensen av dsgf - man kan snakke om absolutt alt, med hvem som helst! Denne gruppa mennesker er blant de kjÊreste jeg har, selv du HÄkon...
Og ja - HÄkon fÄr mye pes i denne trÄden, enda han ikke er den eneste moderatoren her, men det er kanskje ikke sÄ rart siden han er den eneste moderatoren som skriver her?
|
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, siden vi allerede setter HÄkon og Carina opp mot hverandre. Jeg synes det er kraftig urettferdig at han fÄr all dritten her.
|
_________________ Ă
Skrevet: Lűr 09 Des 2006, 23:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Ja, men HÄkon er den eneste som argumenterer, sÄ derfor er det han som fÄr motargumentene ogsÄ. Det kunne vÊrt fem moderatorer som argumenterte, jeg ville allikevel gjort mitt beste for Ä gi dem sÄ rettferdige og gjennomtenkte svar som jeg kunne klart - gitt at jeg var like uenig i argumentene deres som jeg har vÊrt i HÄkons.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
sÄ da skal jeg fÄ dritten istedetfor ?
og gjorde jeg noe galt da jeg henviste til en jule-trÄd som allerede var laget? dobbelt-topic er vel ingen vits?
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nei, jeg synes bare det er dÄrlig at en blir skrytt av og en ann blir slengt masse dritt til. Alle gjÞr feil og dere begge har gjort feil, i allefall nÄr man ser pÄ det med Ä kjefte for noe man gjÞr selv.
|
_________________ Ă
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
aniraC skrev: | sÄ da skal jeg fÄ dritten istedetfor ?
og gjorde jeg noe galt da jeg henviste til en jule-trÄd som allerede var laget? dobbelt-topic er vel ingen vits? |
Jeg har sett en og annen moderator-uttalelse fra deg jeg ikke har vÊrt enig i, men det har aldri vÊrt snakk om trÄd-stenging, og jeg har aldri sett noen grunn til Ä snakke om det fordi det ikke ville fÞrt til noe konstruktivt. Dessuten kan man ikke alltid vÊre enig i alt av ting og tang.
For eksempel syntes jeg at uttalelsen "MeningslÞst." etterfulgt av ingen begrunnelse i flÞrtetrÄden var et eksempel pÄ nÞyaktig hvordan det ikke skal gjÞres, ihvertfall ikke hvis man uttaler seg som moderator. Men husker jeg riktig fikk du ogsÄ hÞre det.
Det med juletrÄden synes jeg er et mÞnstereksempel pÄ hvordan det skal gjÞres. En kort referering til en allerede eksisterende trÄd som utvilsomt er klin lik, og dett var dett. Ingen bemerkninger utenom dette, kun en kort, saklig redegjÞrelse som det er umulig Ä argumentere mot. Perfekt.
|
Skrevet: Sűn 10 Des 2006, 00:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |