|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Det er jo klart. Kansje moderatorene også kunne lage nye tråder? Gå fram som ett eksempel, eller rett å slett å peile inn en ny retning....
For min del synes jeg det er litt trist at det er så lite aktivitet på trådene under politikk og relgion, hjernemasse og filosofi. Kansje folk glemmer disse trådene lett, med så mange andre tråder som krever minde og kansje er mer morsomme.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 15:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
| Ronja skrev: | | For min del synes jeg det er litt trist at det er så lite aktivitet på trådene under politikk og relgion, hjernemasse og filosofi. Kansje folk glemmer disse trådene lett, med så mange andre tråder som krever minde og kansje er mer morsomme. |
Jeg skjønner at du synes det er trist, men på den andre side skjønner jeg det ikke allikevel. Hvis jeg vil diskutere seriøse ting gjør jeg det på diskusjon.no, eller kampforum.com - jeg føler det blir "feil" å diskutere for seriøse ting på galeforbundet, nettopp fordi dette er galeforbundet...
Selvfølgelig, jeg har deltatt i seriøse debatter under Hjerneføde jeg også, og jeg har holdt meg seriøs i disse, men som sagt - jeg starter ikke så mange tråder der, når det finnes "seriøse" fora der ute hvor jeg kan diskutere seriøst til jeg blir blå. Da er det fint å ha dsgf som en frihavn, hvor jeg bare kan være meg selv og slappe helt av - fordi jeg vet at jeg ikke får personangrep rettet mot meg, selv om jeg er litt upolitisk korrekt innimellom.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 17:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Hadde det vært meningen at dsgf skulle vært ett forum akkurat slik som du beskriver det, da burde jo ikke disse finnes da? Det er vel heller meningen å kunne diskutere alt mulig.
Men når det ikke blir alt mulig, men bare enkelte tråder for en gruppe mennesker... Da dyttes andre ut.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 17:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Ok, jeg klarte sikkert ikke å uttrykke meg helt klart, siden jeg nettopp hadde våknet etter nattevakt...
Jeg mener ikke at dsgf skal være et forum for bare fjas. Det jeg mener er at terskelen for hva som er lov bør være lavere her enn på et "seriøst" forum. I alle fall i Tåkeprat-avdelingen.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 18:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, det er jo klar. Å den er jo det også det. Poenget var bare hvor mye av trådene som bør innholde.... "fjas".
Og at moderatorene ikke bør delta, hvis de senere skla irettesette andre for noe de gjør selv.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 19:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
| Glahn skrev: | Haakoo - du sliter så det holder her nå. Som Tittan påpeker er du selv aktiv i "spammete" tråder når du selv synes det passer, med posting av det som fint kan falle inn under kategorien "meningsløst søppel" slik du definerer den.
|
Jeg hadde egentlig tenkt å holde kjeft denne gangen, siden det er lite som skal til før jeg får så fletta holder (eller hva det heter) med hva jeg sier for tiden, men nå klarer jeg ikke lenger!!
Glahn og Tittan har helt rett!!
Haakoo: Ta en titt på denne tråden. Av alle innleggene der, hvor mange er IKKE bestående av en samtale mellom deg og darkfrog?? Hva er det som gjør at akkurat denne diskusjonen ikke skal tas på msn som du har mast om så mange andre plasser hvor diskusjonene har vært nøyaktig lik det der...???
Personlig synes jeg dette skriker dobbelmoral så det holder!!
Ja, det er andre som har lagt til innlegg der også, men dette var bare for å bruke et lite eksempel...
Herre jemini!
Irritert nå ja...!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 22:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
| Jaqo skrev: | | Haakoo: Ta en titt på denne tråden. Av alle innleggene der, hvor mange er IKKE bestående av en samtale mellom deg og darkfrog? |
Skal vi se, etter å ha talt antall innlegg som kommer med ny/mer info, så er det vel 3 som ikke bidrar med noe mer (tre siste på første side).
Og Ronja, du får satse på andre moderatorer fremover. Jeg har verken tid eller energi nok til å måtte forsvaren hver eneste avgjørelse jeg tar som jeg mener gjør dsgf-forumet til et bedre sted.
Og til dere andre, dsgf-forumet er ikke tenkt som en friplass hvor dere kan post det dere ikke kan poste andre steder. Hvis dere føler det ikke kan postes andre steder er sannsynligheten for at det ikke behøver og postes her stor. DSGF-forumet er ment som et forum for DSGF-medlemmer, ikke som en frihavn for diskusjon.no-mennesker.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 22:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
| haakoo skrev: |
Skal vi se, etter å ha talt antall innlegg som kommer med ny/mer info, så er det vel 3 som ikke bidrar med noe mer (tre siste på første side).
|
Poenget var at det var mer en samtale mellom dere to som preget store deler av tråden! Jeg DRITER i hva som stod i de ulike innleggene egentlig. Poenget mitt er at du har påpekt NØYAKTIG samme ting hos meg og andre!!!
Nå må du (unnskyld språkbruken) FAEN meg begynne å rulle inn, og få opp øya dine kis, for nå begynner iallefall JEG å bli temmelig irritert over dobbelmoralen din!!
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 22:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Sagt rolig og behersket:
For meg fremstår forholdsvis store deler av den tråden der, som en forholdsvis intern samtale mellom en liten gruppe brukere. Det fremstår også som en samtale hvor jeg virkelig ikke har det minste å bidra med, det hele er totalt fremmed for meg. For meg rent personlig er den... vel... temmelig meningsløs.
Saken er bare den at selv om jeg var moderator, så ville jeg latt den tråden være fint i fred. Det er ikke min personlige mening om hva som utgjør meningsløs posting som skal definere modereringa, det er forumets retningslinjer. Og jeg hadde ikke kunnet gjøre noen moderering som samtidig var grundig forankra i retningslinjene. Det samme gjelder for trådene som har vært stridsemne tidligere - brukerne som poster i trådene ser ut til å ha mer enn nok glede og utbytte av det.
Hvis forumet kun var ment for DSGF-medlemmer, så burde det vært nødvendig med medlemskap for å kunne opprette bruker og poste. Men det er det ikke. Forumet er nok også ment som en vei inn til DSGF for folk som er nysgjerrige på hva dette går ut på, og hva slags folk som ferdes her. Med uttalelsen "DSGF-forumet er ment som et forum for DSGF-medlemmer, ikke som en frihavn for diskusjon.no-mennesker", er du nok en gang på grensen til å fremstå som arrogant nedlatende. Det er meget mulig at du ikke mener å være det, det vet jeg ingenting om, jeg bare sier hvordan det der lett vil tolkes av de som leser det.
Hvorfor denne aggressive ekskluderingen når forumet har rom for både alvor og spøk?
DSGF er en frihavn. En frihavn for folk som kanskje ellers føler seg utafor, som ikke tør si alt det rare de kanskje tenker. DSGF er et sted hvor folk kan være seg selv.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
| Glahn skrev: | | Hvis forumet kun var ment for DSGF-medlemmer, så burde det vært nødvendig med medlemskap for å kunne opprette bruker og poste. Men det er det ikke. Forumet er nok også ment som en vei inn til DSGF for folk som er nysgjerrige på hva dette går ut på, og hva slags folk som ferdes her. Med uttalelsen "DSGF-forumet er ment som et forum for DSGF-medlemmer, ikke som en frihavn for diskusjon.no-mennesker", er du nok en gang på grensen til å fremstå som arrogant nedlatende. Det er meget mulig at du ikke mener å være det, det vet jeg ingenting om, jeg bare sier hvordan det der lett vil tolkes av de som leser det. |
| Tittan skrev: | | Ronja skrev: | | For min del synes jeg det er litt trist at det er så lite aktivitet på trådene under politikk og relgion, hjernemasse og filosofi. Kansje folk glemmer disse trådene lett, med så mange andre tråder som krever minde og kansje er mer morsomme. |
Jeg skjønner at du synes det er trist, men på den andre side skjønner jeg det ikke allikevel. Hvis jeg vil diskutere seriøse ting gjør jeg det på diskusjon.no, eller kampforum.com - jeg føler det blir "feil" å diskutere for seriøse ting på galeforbundet, nettopp fordi dette er galeforbundet...
|
| Tittan skrev: | Ok, jeg klarte sikkert ikke å uttrykke meg helt klart, siden jeg nettopp hadde våknet etter nattevakt...
Jeg mener ikke at dsgf skal være et forum for bare fjas. Det jeg mener er at terskelen for hva som er lov bør være lavere her enn på et "seriøst" forum. I alle fall i Tåkeprat-avdelingen. |
Det er hva jeg kommenterte, jeg kunne kanskje sitert det, men antok at det var mulig å se sammenhengen med de andre innleggene rett over mitt.
Det har vel også vært en ide at dsgf-forumet og dsgf.no skulle få samme innlogging en god stund. At det ikke har skjedd er så. DSGF-forumet er uansett tiltenkt medlemmene.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Vi er rett og slett, som toth påpekte tidligere, grundig uenige i hva både DSGF og forumet skal gå ut på, tror jeg.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
| Jaqo skrev: | | haakoo skrev: |
|
Poenget var at det var mer en samtale mellom dere to som preget store deler av tråden! Jeg DRITER i hva som stod i de ulike innleggene egentlig. Poenget mitt er at du har påpekt NØYAKTIG samme ting hos meg og andre!!!
Nå må du (unnskyld språkbruken) FAEN meg begynne å rulle inn, og få opp øya dine kis, for nå begynner iallefall JEG å bli temmelig irritert over dobbelmoralen din!! |
Helt seriøst, er dette noe å hisse seg slik over? Det er i allefall ikke mulig å komme til enighet, hvis man skal krangle på denne måten.
Jeg tror poenget til Håkon er, hvis jeg ikke tar helt feil: Det er ok med en del "fjas" på forumet, men det er en grense på hvor langt det skal gå. Man skal jo holde seg innenfor hva trådene handler om og det skal ikke bare være ett forum for: (beklager) de (å ja, jeg sikter til en spesiel gruppe folk) som liker å flørte, fortelle hvem de fantaserer om, når de sist hadde sex eller å kommentere hvem av damene som er mest sexy og fortelle hvor gjerne de skulle hatt dem i senga si. Ikke at jeg deltar litt her selv, men likevell, jeg er ikke her på forumet pga. av det. Og det synes jeg heller ikke andre burde være. Finnes da andre stedet for det.
Moderatorer kan også gjøre feil, men derfor mener jeg at de kansje kan gå fram på en litt ann måte. Dessuten synes jeg det er urettferdig at Håkon skal få all dritten her. Det er ikke bare han av moderatorene som gjør disse feilene.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
| Glahn skrev: | | Vi er rett og slett, som toth påpekte tidligere, grundig uenige i hva både DSGF og forumet skal gå ut på, tror jeg. |
Man trenger da ikke være helt enige, om man ha hovedlinjene, å de ligger jo her allerede. Folk har forskjellige grunner til å være her..
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
| Ronja skrev: |
Helt seriøst, er dette noe å hisse seg slik over? Det er i allefall ikke mulig å komme til enighet, hvis man skal krangle på denne måten. |
Nei, egentlig er det ikke det, og jeg kunne nok heller tatt det på pm framfor å blåse ut min irritasjon offentlig på den måten. Gjort er gjort, men skal huske det til en annen gang
| Ronja skrev: | | Moderatorer kan også gjøre feil, men derfor mener jeg at de kansje kan gå fram på en litt ann måte. Dessuten synes jeg det er urettferdig at Håkon skal få all dritten her. Det er ikke bare han av moderatorene som gjør disse feilene. |
Helt enig! Det finnes andre måter å moderere på enn å skrive på en måte som raskt kan virke nedlatende.
Som noen andre påpekte måten aniraC hadde moderert på i en jule-tråd hvor det ble opprettet en tråd som var så og si det samme som en allerede eksisterende. Hadde ting blitt sagt på den måten hadde jeg kanskje ikke reagert like kraftig som jeg har gjort nå...
Så kanskje haakoo kan tenke litt over det han sier og hvordan han sier det han også? Mener ikke å si at jeg er perfekt heller, men kanskje la det gå begge veier?
*roet seg ned litt*
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Jeg vil bare påpeke at jeg ikke er medlem på debatt.no, diskusjon.no eller hva det nå heter. Jeg brukte det forumet kun som et eksempel. Poenget mitt er som Glahn sitt - at dette er en frihavn, hvor terskelen for å være seg selv, uten å gjemme seg bak f.eks. "det tøffe ytre" som man kler seg med i hverdagen. Hadde det ikke vært for at jeg fikk lov til å blåse ut her, og til dsgfere på post, msn og pm, da det sto på som verst i livet mitt - med sen-reaksjoner på mobbing, skillsmisse og samlivsbrudd, studier som falt sammen og all den dritten der - da vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde gjort i dag, eller om jeg i det hele tatt hadde gjort noe. DET er essensen av dsgf - man kan snakke om absolutt alt, med hvem som helst! Denne gruppa mennesker er blant de kjæreste jeg har, selv du Håkon...
Og ja - Håkon får mye pes i denne tråden, enda han ikke er den eneste moderatoren her, men det er kanskje ikke så rart siden han er den eneste moderatoren som skriver her?
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, siden vi allerede setter Håkon og Carina opp mot hverandre. Jeg synes det er kraftig urettferdig at han får all dritten her.
|
Skrevet: Lør 09 Des 2006, 23:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Ja, men Håkon er den eneste som argumenterer, så derfor er det han som får motargumentene også. Det kunne vært fem moderatorer som argumenterte, jeg ville allikevel gjort mitt beste for å gi dem så rettferdige og gjennomtenkte svar som jeg kunne klart - gitt at jeg var like uenig i argumentene deres som jeg har vært i Håkons.
|
Skrevet: Søn 10 Des 2006, 00:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
så da skal jeg få dritten istedetfor ?
og gjorde jeg noe galt da jeg henviste til en jule-tråd som allerede var laget? dobbelt-topic er vel ingen vits?
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Søn 10 Des 2006, 00:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nei, jeg synes bare det er dårlig at en blir skrytt av og en ann blir slengt masse dritt til. Alle gjør feil og dere begge har gjort feil, i allefall når man ser på det med å kjefte for noe man gjør selv.
|
Skrevet: Søn 10 Des 2006, 00:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
| aniraC skrev: | så da skal jeg få dritten istedetfor ?
og gjorde jeg noe galt da jeg henviste til en jule-tråd som allerede var laget? dobbelt-topic er vel ingen vits? |
Jeg har sett en og annen moderator-uttalelse fra deg jeg ikke har vært enig i, men det har aldri vært snakk om tråd-stenging, og jeg har aldri sett noen grunn til å snakke om det fordi det ikke ville ført til noe konstruktivt. Dessuten kan man ikke alltid være enig i alt av ting og tang.
For eksempel syntes jeg at uttalelsen "Meningsløst." etterfulgt av ingen begrunnelse i flørtetråden var et eksempel på nøyaktig hvordan det ikke skal gjøres, ihvertfall ikke hvis man uttaler seg som moderator. Men husker jeg riktig fikk du også høre det.
Det med juletråden synes jeg er et mønstereksempel på hvordan det skal gjøres. En kort referering til en allerede eksisterende tråd som utvilsomt er klin lik, og dett var dett. Ingen bemerkninger utenom dette, kun en kort, saklig redegjørelse som det er umulig å argumentere mot. Perfekt.
|
Skrevet: Søn 10 Des 2006, 00:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |