DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Hva studeres, eller kan tenkes Ă„ studeres blandt folket?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 7 [121 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Av Innlegg
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Pyro skrev:
Pyro skrev:
Jeg gÄr skole nÄ, for Ä bli regnskapsmedarbeider. HÞres sikkert kjedelig ut, men jeg storkoser meg!
Passer meg perfekt!

Skolen blir bare mer og mer gĂžy. Flotte folk og spennende undervisning.
PÄ torsdag har jeg ogsÄ min fÞrst dag i praksis... Shocked
Skummelt!

Pga sykdom sÄ skal vi kanskje i praksis allerede i morgen! Shocked
*vente pÄ mail ang jeg kan komme i morgen*

InnleggSkrevet: Man 20 Nov 2006, 09:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg gÄr fortsatt trafikklÊrerutdanningen i Sverige Smile
Ferdig utdannet kjĂžrelĂŠrer ved st.hans 2007 Smile
Har forsÄvidt ogsÄ jobb hos Svein Svendsen avd. Sandvika (BÊrum)

Noen som trenger sertifikatet ?Razz

InnleggSkrevet: Tir 21 Nov 2006, 22:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003
jeg studerer IT - SprÄk, Logikk, Psykologi pÄ Institutt for Informatikk ved Universitetet i Oslo. hÞh.

InnleggSkrevet: Ons 22 Nov 2006, 01:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Studerer du IT sprÄk eller IT og sprÄk? Razz
Hvis du studerer IT sprÄk sÄ lurer jeg fÊlt pÄ hva det er, og hvis du studerer IT: er det CCNA kurset du gÄr?

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Ons 22 Nov 2006, 18:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003
snittet av IT og sprÄk, IT og logikk, og IT og psykologi.

http://www.uio.no/studier/program/it-slp/om/kort-om-programmet.xml

InnleggSkrevet: Tor 23 Nov 2006, 23:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Finnes SLI-studiene ennÄ, eller er dette det SLI-studiene har blitt til etter K-reformen? HÞrtes ihvertfall fryktelig likt ut det jeg har storfag i selv.

InnleggSkrevet: Fre 24 Nov 2006, 00:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Studerer fremdeles sosiologi, og driver med Ä forsÞke Ä skjÞnne Pierre Bourideus Distinksjonen akkurat nÄ. Spennende bok, men tung!

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 24 Nov 2006, 04:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Jeg kunne virkelig kunne tenkt meg Ă„ studere Tigere jeg.
Doktograd i Tigeriologi!

InnleggSkrevet: Lűr 25 Nov 2006, 02:27
Lala
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2006
Jeg studerer matte og fysikk pÄ universitetet, altsÄ NTNU. Planen er Ä bli realfagslÊrer om en 5 Ärs tid eller noe!

It walks overhead not duck to disappoint snow in the spacewheel!

InnleggSkrevet: Lűr 02 Des 2006, 00:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Jeg er fortsatt lÊrerstudent, men har i det siste begynt Ä ombestemme meg. SÄ nÄ er jeg slettes ikke sikker pÄ om det er det jeg vil lenger...

Hmm... Jaja skal iallefall fullfÞre, sÄ fÄr vi se hva det blir til om et par Är... Bevares! JEg er jo tross alt "bare" 29 Är nÄr jeg er ferdigutdannet lÊrer.... Shocked

InnleggSkrevet: Fre 08 Des 2006, 14:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Etter jul blir det enten Ä studere forskningsmetode, eller sÄ kommer jeg til Ä bruke all fritiden mellom jobb pÄ Ä skrive bok...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 08 Des 2006, 23:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Lala skrev:
Jeg studerer matte og fysikk pÄ universitetet, altsÄ NTNU. Planen er Ä bli realfagslÊrer om en 5 Ärs tid eller noe!

GÄr du fÞrste Äret? DÄ gÄr du kanskje saman med Mailinn frÄ Kristiansand? Trur ho gÄr pÄ det. DÄ mÄ du helse om du vil Razz

SÄnn at dette ikkje er heilt utanfor emnet, sÄ studerer eg framleis reservoarmekanikk i Bergen.

InnleggSkrevet: Lűr 09 Des 2006, 00:06
Lala
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2006
Norunn skrev:
Lala skrev:

GÄr du fÞrste Äret? DÄ gÄr du kanskje saman med Mailinn frÄ Kristiansand? Trur ho gÄr pÄ det. DÄ mÄ du helse om du vil Razz

Nope! Jeg gÄr LUR, eller lÊrerutdanninga som det heter i litt lenger format! Hu gÄr vel sikkert siv.ing! Er vaffal ingen Mailinn i klassa mi...

It walks overhead not duck to disappoint snow in the spacewheel!

InnleggSkrevet: Lűr 09 Des 2006, 13:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Lala skrev:
Norunn skrev:
Lala skrev:

Nope! Jeg gÄr LUR, eller lÊrerutdanninga som det heter i litt lenger format! Hu gÄr vel sikkert siv.ing! Er vaffal ingen Mailinn i klassa mi...

Okei Smile DĂ„ treng du ikkje helse Razz

InnleggSkrevet: Lűr 09 Des 2006, 14:17
gkel
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 16 Jul 2006
songbird skrev:
gkel skrev:
Koffegutt skrev:
GÄr VKI Musikk i Är, etter VKII satser jeg pÄ Ä fÄ tatt noen realfag (fÄr bare 1MX og 1NA pÄ skolen min) og sÞke pÄ siv.ing.studier pÄ NTNU. Yay for Trondheim, koselig by! Smile

VK?? er VK og Vg det samme?? :S! NĂ„ er jeg forvirra Razz! blir gal av masse forkortelser som jeg ikke vet hva betyr som er der og tydelivis alle andre enn meg vet hva betyr.. hih..
Regner forresten nesten med at du spiller pÄ pianoet ditt pÄ denne skole tingen?? Wink eller er det saxen?? eller er det det fantaaaastisk vakkre og sÞte althornet ??Very Happy!!!

PÄ videregÄende har man GK, VK1 og VK2. FÞrste, andre og tredjeklasse mao.

Men det heter ikke GK nÄ mer.. Det heter VK 1 pÄ GK og siste Äret heter VK 3 eller noe sÄnt.. er det vi har lÊrt i alle fall nÄÄ.. snart sÞkefrist og sÄnt ogsÄ :S!
SĂ„ jeg blir litt forvirra av alle disse navnene, men jeg kommer nok inn i dem Wink Takk uansett Very Happy!

InnleggSkrevet: Sűn 14 Jan 2007, 11:12
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
NĂ„ er det vel vg1, vg2, vg3.

Fatter ikke at de skal styre sÄ fÊlt med Ä skifte navn pÄ alt mulig rart.

Jeg har lyst til Ä studiere noe innen media, foto eller grafisk design av noe slag. FÄr se hva det blir til. Vanskelig Ä bestemme seg.

InnleggSkrevet: Sűn 14 Jan 2007, 12:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
gkel
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Eruanna skrev:

Jeg har lyst til Ä studiere noe innen media, foto eller grafisk design av noe slag. FÄr se hva det blir til. Vanskelig Ä bestemme seg.

Jupp.. Var det jeg syntes..

Jeg skal nok sĂžke MDD jeg.. eller Kokketingen ^^!

InnleggSkrevet: Sűn 14 Jan 2007, 14:18
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Eruanna skrev:

ALT blir jo mye bedre med en gang du skifter navn pÄ det, det er jo noe alle vet! I 1994 ble de videregÄende skolene MYE bedre da GK, VK1 og VK2 ble lansert som nye begreper, men i 2006 var det pÄ tide med noe nytt igjen, for Ä bli enda bedre. SÄ nÄ heter det Vg1, Vg2 og Vg3. PÄ samme tid har man kvitta seg med den antikvariske tittelen "studieretning", det er jo ikke et godt ord. NÄ heter det "programfag", mye enklere! "Allmennfag" finnes heller ikke mer, nÄ heter det "Studieforberedende fag".

Kort sagt, ALT blir bedre med nye navn, og jo flere nye navn, jo bedre blir endringen Very Happy

InnleggSkrevet: Fre 26 Jan 2007, 12:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Jeg tenker automatisk pÄ "studieforberedende fag" som yrkesfag, jeg. Har ikke helt kobla hvorfor jeg tenker pÄ det, men.

Jeg er iallefall heldigvis ikke innafor det nye oplegget. FÄr vÊre fornÞyd med det Razz

InnleggSkrevet: Fre 26 Jan 2007, 13:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
gkel
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Asfrith skrev:
Eruanna skrev:

ALT blir jo mye bedre med en gang du skifter navn pÄ det, det er jo noe alle vet! I 1994 ble de videregÄende skolene MYE bedre da GK, VK1 og VK2 ble lansert som nye begreper, men i 2006 var det pÄ tide med noe nytt igjen, for Ä bli enda bedre. SÄ nÄ heter det Vg1, Vg2 og Vg3. PÄ samme tid har man kvitta seg med den antikvariske tittelen "studieretning", det er jo ikke et godt ord. NÄ heter det "programfag", mye enklere! "Allmennfag" finnes heller ikke mer, nÄ heter det "Studieforberedende fag".

Kort sagt, ALT blir bedre med nye navn, og jo flere nye navn, jo bedre blir endringen Very Happy

Jeg vil at det skal hete GK fremdeleeees xD!

Men nuu har jeg sÞkt pÄ skole jeg Very Happy!

1. MDD (musikk)
2. SSP (altsÄ allmenn ting som det het fÞr)
3. MK (Medie og komunikasjon.... og sÄnt ^^! Hvis ikke jeg bytter til Matfag og sÄnt da ^^)

Men jeg viiil pÄ Musikk.. SÄ vi fÄr nÄ se hvordan det gÄr pÄ opptaksprÞven ^^! *gleder seg*
SĂ„ er jeg kanskje snaart musikkstuderende ting Very Happy!

InnleggSkrevet: Man 19 Feb 2007, 13:13
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 7 [121 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet