DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Har vi det like greit uten aktiv modererering?

Ja, bedre!
14%
 14%  [ 2 ]
Ja, like greit..
28%
 28%  [ 4 ]
Nei, litt kjipere, men ikke nevneverdig.
28%
 28%  [ 4 ]
NEI! utnevn nye moddiser, pronto!
28%
 28%  [ 4 ]

Antall stemmer : 14

Forumoversikten » *.DSGF » Om forumet
Fravær av moderering
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 5 [96 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Nå vet jeg at jeg har en historie som blåbærplukker på feil jorde, men mener at jeg har skjerpa meg en del på det. Likevel er det lurt å kunne si seg enig med de som har samme mening som du har selv. Derfor velger jeg her å si at jeg er enig Glahn, det bør være lov å ha "enig"-kommentarer (selv om det jo er en fordel om man begrunner litt, eller utbroderer litt)

InnleggSkrevet: Man 20 Nov 2006, 14:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
toth42 skrev:
Ang. Håkons holdning; Blir det kanskje litt rart å ha en moderator som ikke er særlig interessert i det som foregår/diskusjonene som er?

Han sa jo faktisk hvorfor han ikke var interessert da, hvis jeg forsto han riktig. Jjeg forstår veldig godt det med internhumoren, mye av grunnen til at jeg det siste halve året har vært mindre aktiv. Det blir rett å slett kjedelig.

InnleggSkrevet: Man 20 Nov 2006, 16:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Ronja skrev:
mye av grunnen til at jeg det siste halve året har vært mindre aktiv. Det blir rett å slett kjedelig.

Det er jo trist dersom det blir sånn at noen slutter å være på dsgf pga andre på forumet Crying or Very sad Det er jo teit, så JA TIL MODDISER!! Smile

InnleggSkrevet: Tir 21 Nov 2006, 01:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Enig. Men da må dere søren meg skjerpe dere altså!
Herregud..har dere sett innleggene deres noen ganger eller ?
Får helt noia jeg... Tror kanskje jeg skal bli flinkere å trykke på "delete" knappen Wink

Og en annen ting, om noen er uenig med det vi gjør, får dere ta det på PM! Diskusjon med en moddis trengs ikke å dele med alle andre Smile

InnleggSkrevet: Tir 21 Nov 2006, 22:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Dette angår flørtetråden under Sex og sånt, og er et svar på Håkons siste innlegg, før tråden ble stengt:

Totalt uenig.

Dette begynte med at du, etter at tråden hadde rukket å få kun 11 svar, anklaget den for å være mellom kun to personer. Riktignok var det så langt fire involverte, men, men. Uansett - gi folk tid til å svare slik at flere kan bli med, da vel? Dette med kjenner hverandre godt er ikke helt sant det heller - jeg kan ikke påstå at jeg kjenner noen av de andre som poster i denne tråden "godt".

Har tråden om undertøy noen større mening eller verdi enn denne? Klemmetråden? Det finnes ørten eksempler på utprega flørting og diverse i flere andre tråder her på forum, hvor flørting ikke var utgangspunktet i det hele tatt. Her har selv moderatorer sine svin på skogen. Når noen så faktisk lager en tråd hvor flørting er poenget, så skal det slås ned på???

Når moderatorer begynner å mase på denne tråden virker det totalt tilfeldig - et resultat av "hva liker jeg personlig og hva liker jeg ikke" enn noe særlig annet.

Irritert nå, ja. Og nei, jeg tar ikke dette på PM til moderatorer fordi jeg vet jeg snakker for flere forumbrukere, og dette bør luftes offentlig.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 11:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Det er absolutt ikke en personlig mening. Og dere har fått advarsler før, nå gjorde jeg (endelig) noe med det. De involverte er de samme som poster over hele forumet uten mål og mening, og ofte virker det som om det kun er for å få høyere antall innlegg. Jeg vurderte å slette store deler av tråden, som vi har advart mot før.

Ta et hint. Bruk forumet som et forum ikke samtaler mellom noen få bekjente. Den tråden ville aldri hentet inn flere mennesker hvis den hadde fortsatt sånn. Hvorfor skulle noen ville poste i en tråd hvor det allerede en er samtale gående mellom noen få mennesker. Det at vi har utrolig lange tråder på forumet er uansett en uting. En post bør ha et mål og en mening, som så diskuteres.

Hvis man aboslutt vil pleie egoet med ekstremt mange innlegg bør man i hvert fall ta seg bryet til å fylle de med mening.

Dette er ikke en avgjørelse jeg har tatt alene.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 11:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

haakoo skrev:
En post bør ha et mål og en mening, som så diskuteres.

Da foreslår jeg at du stenger undertøystråden omgående, klemmetråden likeså. Jaggu ikke mye diskusjon ute og går der. Diverse gledesutbrudd i Lykkebrønnen havner i samme kategori.

Jeg etterlyser stadig en forholdsvis objektiv begrunnelse som står i et konsekvent forhold til forumreglene, og ikke bare gir inntrykk av å være en tilfeldig prosess hvor man stenger noe og lar annet stå åpent.

Og hvorfor er det en uting i seg selv at tråder blir lange? Annet enn at du mener det selv?

Uttalelsen om å "pleie egoet" er for arrogant til at jeg har lyst til å kommentere det noe mer.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 12:06
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

De fleste forum har noen få (dsgf-forumet har allerede for mange) ekstremt lange tråder. Vi trenger definitivt ikke flere. Undertøystråden kunne nok godt vært stengt. Diverse klemmetråder, og andre utbrudstråder har delvis en mening med at de samler opp lignende innlegg, så man kan unngå de hvis man vil.

Det er heller ikke tilfeldig hvilke tråder som blir stengt, ikke at det er veldig mange (burde kanskje vært flere). Når folk har blitt tilsnakket flere ganger om totalt unyttige innlegg, tråder og generelt mangel på mening i innleggene sine så faller terskelen for når moderatorene gjør noe. Førstegangsovertredelse medfører sjelden en reaksjon i det hele tatt. Femte gangen noe tilsvarende skjer blir det tilsnakk, så blir det advarsler om stenging av tråder og sletting av innlegg. Det siste steget er å faktisk gjøre det.

Utingen med at tråder blir ekstremt lange er at de mister "mål og mening" lenge før side 50. Det er ikke mange nok brukere på dette forumet til at tråder, hvor man faktisk driver meningsutveksling, vokser seg så store.

Og det er denifitvt brukere av dette forumet som jobber hardt for å få opp antalle innlegg. Fra rettningslinjene:

Sitat:
Unngå postinger som ikke tjener til noe annet enn å øke antallet ditt.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 12:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Da kunne flørtetråden gjort nettopp det - samlet opp mange liknende innlegg slik at de som ellers vil unngå dem, kunne gjort det. Det er ingenting som hindrer brukere i å slenge seg på tråden, annet enn deres egen sjenerthet isåfall. Men de flørter neppe spesielt mye i utgangspunktet heller.

Du sier det ikke er tilfeldig hvilke tråder som blir stengt, men praksis tilsier noe annet. Ihvertfall hvis man skal ta utgangspunkt i de kriteriene du nevner.

Hva er forresten definisjonen på "meningsutveksling"? Hva skal til for at innlegg kan sies å utveksle meninger? Og er meningsutveksling alt man egentlig gjør med et innlegg? Jeg vet at tråder som "Lykken er..." i Lykkebrønnen for eksempel har særdeles liten meningsutveksling eller diskusjon, men det kan være en stor glede i seg selv å bare lese gjennom denne særdeles lange tråden fordi man rett og slett kan bli i godt humør av det.

Jeg vet hva retningslinjene sier om poster som bare er der for å øke antallet innlegg, og jeg er helt enig i det den sier. Men dette medfører ikke at man kan påstå at folk pleier sitt eget ego.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 12:29
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
I mine øyne diskuterer dere nå et definisjonsspørsmål. Er forum.dsgf.no et hvilket som helst forum, eller er det et samfunn/forbund?
Er det det første det skal være, har haakoo rett etter min mening, men ønsker vi å være et samfunn/forbund, er jeg mer på Glahns lag.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 14:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Dersom dsgf-forumet kun skal bli et standard diskusjonsforum der man kun skal diskutere meninger og ikke noe annet, ville det ikke lenger vært noe gøy her.
Dette forumet er en del av dsgf, et sted der man skal få ha det gøy, og blåse litt i fornuften. Jeg mener det er mer et samfunn enn et forum.

Vi har seriøse diskusjonstråder. De som er her kun for seriøse diskusjoner, kan holde seg til disse trådene. Så kan vi andre som har lyst til å leke litt også, få lov til dette.
Når man lager en ny tråd, bestemmer man hva denne tråden skal inneholde.
"flørtetråden" var aldri ment å skulle være en seriøs tråd. Den var der kun for moro skyld. Et sted der man kunne leke seg med uskyldig flørting med medlemmer. For å si det som Håkon selv sa det; den har en mening, ved at den samler opp slike innlegg, slik at andre kan unngå de om man vil.

Det sier seg selv at et forum tilknyttet DSGF ikke er ment å være veldig seriøst...

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 17:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

songbird skrev:
Dersom dsgf-forumet kun skal bli et standard diskusjonsforum der man kun skal diskutere meninger og ikke noe annet, ville det ikke lenger vært noe gøy her.
Dette forumet er en del av dsgf, et sted der man skal få ha det gøy, og blåse litt i fornuften. Jeg mener det er mer et samfunn enn et forum.

Vi har seriøse diskusjonstråder. De som er her kun for seriøse diskusjoner, kan holde seg til disse trådene. Så kan vi andre som har lyst til å leke litt også, få lov til dette.
Når man lager en ny tråd, bestemmer man hva denne tråden skal inneholde.
"flørtetråden" var aldri ment å skulle være en seriøs tråd. Den var der kun for moro skyld. Et sted der man kunne leke seg med uskyldig flørting med medlemmer. For å si det som Håkon selv sa det; den har en mening, ved at den samler opp slike innlegg, slik at andre kan unngå de om man vil.

Det sier seg selv at et forum tilknyttet DSGF ikke er ment å være veldig seriøst...

Her er jeg så hjertens enig med Songbird.
Synes det ligger litt i navnet som dsgf står for jeg (De selverklærte GALES forbund...?)
Jeg har iallefall tolket den forkortelsen slik at man skal kunne være litt løssluppen og fri i hva man sier, uten at det blir "feil".

Hva Flørt-tråden angår, la jeg meg litt bakpå for å la andre slippe til, siden enkelte reagerte på at det ble bare mellom noen få, men kom an! Tråden fikk da aldri noen sjanse!! Det var nesten så jeg fikk en liten følelse av at tråden ble stengt fordi det var JEG som hadde starta'n...? (for jeg har visstnok vært litt upop hos dere moddiser, føler jeg Embarassed )

Moolig dette er bare min paranoia som hyler ALAAAAARM, men...

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 17:30
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Jeg er også enig med Songbird og Glahn. Grunnen til at jeg henger så mye på dette forumet, er at det er interessante mennesker her, som jeg BÅDE kan diskutere saklige, fornuftige ting med, OG som jeg kan bruke som en pause på jobb eller her hjemme, når jeg har lyst til å være litt uproduktiv og useriøs. Så langt har forumet hjulpet meg med begge ønskene mine.

Angående antall poster jeg har, er det faktisk ganske så uinteressant. Hvis jeg mister en del poster, bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Hvis jeg må begynne på null igjen, er det heller ikke farlig, så lenge folk forstår at jeg fremdeles er meg. Så vil du slette noen av mine useriøse poster, så gjør det. Si gjerne fra hvilke du sletter, og hvorfor, men utover det bryr jeg meg faktisk ikke.

Når det gjelder akkurat flørtetråden, så var det flere enn Lizz og Jaqo som var innvolvert. De to begynte riktignok, men jeg var også aktiv der inne. Jeg må likevel si at jeg føler noe av det samme som Jaqo, at tråden ble sletta fordi akkurat HAN laga den. Og da hjalp det nok ikke at jeg, som også har irritert på meg en del moderatorer i tida mi her, også begynte.

Hvis dere virkelig mente at flørtetråden ikke hadde noe på dette forumet å gjøre, så stiller jeg meg uforstående til det, men bøyer meg for deres valg. Men hvis tråden ble stengt fordi en person som har blitt anklagd for å være useriøs i "seriøse" tråder starter en tråd som er MENT å være useriøs, som en slags flood control, da er jeg sterkt i mot det.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 17:46
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Apropos meningsløs...

En tråd på forum blir ikke meningsløs fordi en moderator proklamerer at den er det, spesielt ikke når tråden ikke engang har fått rekke å bevise noe hverken den ene eller andre veien.

Hva med (Moderator)Carinas innlegg i tråden som bestod av ett ord, nemlig "Meningsløst"? En totalt ubegrunnet uttalelse bestående av ett enkelt ord var vel nettopp slikt man skulle unngå?

Jeg har intet imot moderering, men den skal være tydelig, skikkelig begrunnet, klar, konsekvent, forståelig og rettferdig. I dette tilfellet er den max 3 av 6.

Og som det sies: det er ikke meningen at DSGF skal være så innmari alvorlig hele tiden Smile

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 18:38
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Den tråden var totalt meningsløs ja.

Det er alltid de samme 5-6 (jeg trenger ikke å skrive hvem, dere vet hvem dere er) personen som holder en samtale igang. Og det er jo ikke sånn det skal være ?

Og spør du meg (selv om jeg tipper at ingen spør meg engang..), så er det VELDIG mange andre tråder jeg godt kunne tenke meg å stenge.

Men jeg er enig i at vi ikke skal være dønn seriøse hele tiden, men syntes det er så trist at det kun er de samme folka som skriver inn.. Akkurat som om de nye ikke tør å "bryte inn" i gjengen..

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 19:34
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

aniraC skrev:

Det er alltid de samme 5-6 (jeg trenger ikke å skrive hvem, dere vet hvem dere er) personen som holder en samtale igang. Og det er jo ikke sånn det skal være ?
(...)
Men jeg er enig i at vi ikke skal være dønn seriøse hele tiden, men syntes det er så trist at det kun er de samme folka som skriver inn.. Akkurat som om de nye ikke tør å "bryte inn" i gjengen..

Jeg vet at jeg er en av dem du sikter til, så vi trenger ikke gå rundt grøten akkurat der, gjør vi vel? Wink

Ang. det at du synes det virker som andre ikke "tør" bryte inn: Det er vel ikke VÅR feil det vel? Shocked

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 19:44
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Og jeg gjentar - en tråd blir ikke meningsløs bare fordi en moderator proklamerer at den er det! Det der må du begrunne langt bedre!

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 19:45
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Jeg er også uenig i at det bare er 5-6 persjoner som holder samtaler i gang her inne. Jeg regner med at du tenker på meg også her, men det er da så absolutt flere! Og vi prøver jo ikke akkurat å holde andre ute, gjør vi vel?

Jeg har forresten et forslag til dere moderatorer som ville gjøre det lettere for dere moderatorer å skille mellom det dere personlig mener, og det dere som moderatorer mener. Hvis dere velger en farge, for eksempel rød, og skriver at Denne tråden er usaklig pga [insert valid argument here], skjerp dere!, så blir det også mye lettere for oss andre å forstå hva dere mener.

Eventuelt kan dere begynne kommentarene deres med [moderator] og avslutte med [/moderator]. Jeg mener i alle fall på min side den kommentaren til aniraC som Glahn sikter til er vanskelig å tolke. Dette vil gjøre det lettere å forstå at det ikke er deres personlige meninger.

Men uansett, dere bør ha objektive grunner til å moderere en tråd, og forklare hvorfor. Det er i grunnen det vi er irriterte for nå, jeg haddeikke klaga om jeg hadde fått en god grunn til hvorfor den ble stengt. "Den er meningsløs" passer på godt over halve innlegga her, tross alt. Og hvis dere stenger alle som er sånn, så blir ikke dette et koslig samfunn lengre.

For å oppsummere, fordi dette ble litt lengre enn planlagt: Kan dere finne en måte å komme med advarsler og modereringer på som gjør det lett for oss andre å se at det er modereren og ikke privatpersonen som snakker? Og kan dere komme med en grunn til hvorfor dere modererer? Hvis dette skjer, skal jeg ikke klage på moderering igjen, det lover jeg.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 20:52
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jaqo skrev:
Ang. det at du synes det virker som andre ikke "tør" bryte inn: Det er vel ikke VÅR feil det vel? Shocked

Det er akkurat hva det der. Hvor often går du bort til en vennegjeng som sitter i en iherdig diskusjon på et utested? Jeg hadde aldri gått bort, presentert meg og forventa at jeg kunne hoppe rett inn. Når dere holder på sånn på forumet her (ørten innlegg uten mål og mening i løpet av kort tid, ofte så kort tid at folk ikke en gang har sett tråden før den er på over en side), blir det feil.

Dere har fått gode nok grunner til å akseptere modereringa vår. Hvis dere er uenige, ja vel.

Som nevt tidligere i tråden: Grunnen til at jeg ikke poster spesielt mye er det "lave" nivået og all internhumoren som blir skrevet her. Veldig få tråder det frister å svare på.

Denne tråden var LANGT inn i "intern kategorien" før jeg så den. Det finnes uansett andre "flørte tråder" allerede, bruk de. (Ingen av de starta som det, men det er hva de har blitt - jeg kan sikkert skifte navn på tråden neste gang jeg kommer over en.)

Normalt signerer jeg med "moderator" el. når jeg påpeker ting. Uansett bør det være rimelig greit å forstå hvilke rolle jeg har når jeg gir direkte advarsler ol.

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 22:42
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

haakoo skrev:
Jaqo skrev:

Det er akkurat hva det der. Hvor often går du bort til en vennegjeng som sitter i en iherdig diskusjon på et utested? Jeg hadde aldri gått bort, presentert meg og forventa at jeg kunne hoppe rett inn. Når dere holder på sånn på forumet her (ørten innlegg uten mål og mening i løpet av kort tid, ofte så kort tid at folk ikke en gang har sett tråden før den er på over en side), blir det feil.

Såh.... hva gjorde du da du ble MEDLEM HER?? var iallefall sånn jeg kom inn i systemet her.... Og det er mange som har bare hoppet inn i det i nyere tid, etter å ha meldt seg inn... Det er faktisk ikke SÅ skummelt på et diskusjonsforum som i det virkelige liv... Det ER en forskjell der vettu... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Søn 03 Des 2006, 22:49
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 5 [96 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » *.DSGF » Om forumet
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet