DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Har vi det like greit uten aktiv modererering?

Ja, bedre!
14%
 14%  [ 2 ]
Ja, like greit..
28%
 28%  [ 4 ]
Nei, litt kjipere, men ikke nevneverdig.
28%
 28%  [ 4 ]
NEI! utnevn nye moddiser, pronto!
28%
 28%  [ 4 ]

Antall stemmer : 14

Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
FravĂŠr av moderering
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 5 [96 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
NÄ vet jeg at jeg har en historie som blÄbÊrplukker pÄ feil jorde, men mener at jeg har skjerpa meg en del pÄ det. Likevel er det lurt Ä kunne si seg enig med de som har samme mening som du har selv. Derfor velger jeg her Ä si at jeg er enig Glahn, det bÞr vÊre lov Ä ha "enig"-kommentarer (selv om det jo er en fordel om man begrunner litt, eller utbroderer litt)

InnleggSkrevet: Man 20 Nov 2006, 14:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
toth42 skrev:
Ang. HÄkons holdning; Blir det kanskje litt rart Ä ha en moderator som ikke er sÊrlig interessert i det som foregÄr/diskusjonene som er?

Han sa jo faktisk hvorfor han ikke var interessert da, hvis jeg forsto han riktig. Jjeg forstÄr veldig godt det med internhumoren, mye av grunnen til at jeg det siste halve Äret har vÊrt mindre aktiv. Det blir rett Ä slett kjedelig.

InnleggSkrevet: Man 20 Nov 2006, 16:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Ronja skrev:
mye av grunnen til at jeg det siste halve Äret har vÊrt mindre aktiv. Det blir rett Ä slett kjedelig.

Det er jo trist dersom det blir sÄnn at noen slutter Ä vÊre pÄ dsgf pga andre pÄ forumet Crying or Very sad Det er jo teit, sÄ JA TIL MODDISER!! Smile

InnleggSkrevet: Tir 21 Nov 2006, 01:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Enig. Men da mÄ dere sÞren meg skjerpe dere altsÄ!
Herregud..har dere sett innleggene deres noen ganger eller ?
FÄr helt noia jeg... Tror kanskje jeg skal bli flinkere Ä trykke pÄ "delete" knappen Wink

Og en annen ting, om noen er uenig med det vi gjÞr, fÄr dere ta det pÄ PM! Diskusjon med en moddis trengs ikke Ä dele med alle andre Smile

InnleggSkrevet: Tir 21 Nov 2006, 22:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Dette angÄr flÞrtetrÄden under Sex og sÄnt, og er et svar pÄ HÄkons siste innlegg, fÞr trÄden ble stengt:

Totalt uenig.

Dette begynte med at du, etter at trÄden hadde rukket Ä fÄ kun 11 svar, anklaget den for Ä vÊre mellom kun to personer. Riktignok var det sÄ langt fire involverte, men, men. Uansett - gi folk tid til Ä svare slik at flere kan bli med, da vel? Dette med kjenner hverandre godt er ikke helt sant det heller - jeg kan ikke pÄstÄ at jeg kjenner noen av de andre som poster i denne trÄden "godt".

Har trÄden om undertÞy noen stÞrre mening eller verdi enn denne? KlemmetrÄden? Det finnes Þrten eksempler pÄ utprega flÞrting og diverse i flere andre trÄder her pÄ forum, hvor flÞrting ikke var utgangspunktet i det hele tatt. Her har selv moderatorer sine svin pÄ skogen. NÄr noen sÄ faktisk lager en trÄd hvor flÞrting er poenget, sÄ skal det slÄs ned pÄ???

NÄr moderatorer begynner Ä mase pÄ denne trÄden virker det totalt tilfeldig - et resultat av "hva liker jeg personlig og hva liker jeg ikke" enn noe sÊrlig annet.

Irritert nÄ, ja. Og nei, jeg tar ikke dette pÄ PM til moderatorer fordi jeg vet jeg snakker for flere forumbrukere, og dette bÞr luftes offentlig.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 11:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Det er absolutt ikke en personlig mening. Og dere har fÄtt advarsler fÞr, nÄ gjorde jeg (endelig) noe med det. De involverte er de samme som poster over hele forumet uten mÄl og mening, og ofte virker det som om det kun er for Ä fÄ hÞyere antall innlegg. Jeg vurderte Ä slette store deler av trÄden, som vi har advart mot fÞr.

Ta et hint. Bruk forumet som et forum ikke samtaler mellom noen fÄ bekjente. Den trÄden ville aldri hentet inn flere mennesker hvis den hadde fortsatt sÄnn. Hvorfor skulle noen ville poste i en trÄd hvor det allerede en er samtale gÄende mellom noen fÄ mennesker. Det at vi har utrolig lange trÄder pÄ forumet er uansett en uting. En post bÞr ha et mÄl og en mening, som sÄ diskuteres.

Hvis man aboslutt vil pleie egoet med ekstremt mange innlegg bĂžr man i hvert fall ta seg bryet til Ă„ fylle de med mening.

Dette er ikke en avgjĂžrelse jeg har tatt alene.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 11:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

haakoo skrev:
En post bÞr ha et mÄl og en mening, som sÄ diskuteres.

Da foreslÄr jeg at du stenger undertÞystrÄden omgÄende, klemmetrÄden likesÄ. Jaggu ikke mye diskusjon ute og gÄr der. Diverse gledesutbrudd i LykkebrÞnnen havner i samme kategori.

Jeg etterlyser stadig en forholdsvis objektiv begrunnelse som stÄr i et konsekvent forhold til forumreglene, og ikke bare gir inntrykk av Ä vÊre en tilfeldig prosess hvor man stenger noe og lar annet stÄ Äpent.

Og hvorfor er det en uting i seg selv at trÄder blir lange? Annet enn at du mener det selv?

Uttalelsen om Ă„ "pleie egoet" er for arrogant til at jeg har lyst til Ă„ kommentere det noe mer.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 12:06
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

De fleste forum har noen fÄ (dsgf-forumet har allerede for mange) ekstremt lange trÄder. Vi trenger definitivt ikke flere. UndertÞystrÄden kunne nok godt vÊrt stengt. Diverse klemmetrÄder, og andre utbrudstrÄder har delvis en mening med at de samler opp lignende innlegg, sÄ man kan unngÄ de hvis man vil.

Det er heller ikke tilfeldig hvilke trÄder som blir stengt, ikke at det er veldig mange (burde kanskje vÊrt flere). NÄr folk har blitt tilsnakket flere ganger om totalt unyttige innlegg, trÄder og generelt mangel pÄ mening i innleggene sine sÄ faller terskelen for nÄr moderatorene gjÞr noe. FÞrstegangsovertredelse medfÞrer sjelden en reaksjon i det hele tatt. Femte gangen noe tilsvarende skjer blir det tilsnakk, sÄ blir det advarsler om stenging av trÄder og sletting av innlegg. Det siste steget er Ä faktisk gjÞre det.

Utingen med at trÄder blir ekstremt lange er at de mister "mÄl og mening" lenge fÞr side 50. Det er ikke mange nok brukere pÄ dette forumet til at trÄder, hvor man faktisk driver meningsutveksling, vokser seg sÄ store.

Og det er denifitvt brukere av dette forumet som jobber hardt for Ä fÄ opp antalle innlegg. Fra rettningslinjene:

Sitat:
UnngÄ postinger som ikke tjener til noe annet enn Ä Þke antallet ditt.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 12:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Da kunne flÞrtetrÄden gjort nettopp det - samlet opp mange liknende innlegg slik at de som ellers vil unngÄ dem, kunne gjort det. Det er ingenting som hindrer brukere i Ä slenge seg pÄ trÄden, annet enn deres egen sjenerthet isÄfall. Men de flÞrter neppe spesielt mye i utgangspunktet heller.

Du sier det ikke er tilfeldig hvilke trÄder som blir stengt, men praksis tilsier noe annet. Ihvertfall hvis man skal ta utgangspunkt i de kriteriene du nevner.

Hva er forresten definisjonen pÄ "meningsutveksling"? Hva skal til for at innlegg kan sies Ä utveksle meninger? Og er meningsutveksling alt man egentlig gjÞr med et innlegg? Jeg vet at trÄder som "Lykken er..." i LykkebrÞnnen for eksempel har sÊrdeles liten meningsutveksling eller diskusjon, men det kan vÊre en stor glede i seg selv Ä bare lese gjennom denne sÊrdeles lange trÄden fordi man rett og slett kan bli i godt humÞr av det.

Jeg vet hva retningslinjene sier om poster som bare er der for Ä Þke antallet innlegg, og jeg er helt enig i det den sier. Men dette medfÞrer ikke at man kan pÄstÄ at folk pleier sitt eget ego.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 12:29
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
I mine Þyne diskuterer dere nÄ et definisjonsspÞrsmÄl. Er forum.dsgf.no et hvilket som helst forum, eller er det et samfunn/forbund?
Er det det fÞrste det skal vÊre, har haakoo rett etter min mening, men Þnsker vi Ä vÊre et samfunn/forbund, er jeg mer pÄ Glahns lag.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 14:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Dersom dsgf-forumet kun skal bli et standard diskusjonsforum der man kun skal diskutere meninger og ikke noe annet, ville det ikke lenger vĂŠrt noe gĂžy her.
Dette forumet er en del av dsgf, et sted der man skal fÄ ha det gÞy, og blÄse litt i fornuften. Jeg mener det er mer et samfunn enn et forum.

Vi har seriÞse diskusjonstrÄder. De som er her kun for seriÞse diskusjoner, kan holde seg til disse trÄdene. SÄ kan vi andre som har lyst til Ä leke litt ogsÄ, fÄ lov til dette.
NÄr man lager en ny trÄd, bestemmer man hva denne trÄden skal inneholde.
"flÞrtetrÄden" var aldri ment Ä skulle vÊre en seriÞs trÄd. Den var der kun for moro skyld. Et sted der man kunne leke seg med uskyldig flÞrting med medlemmer. For Ä si det som HÄkon selv sa det; den har en mening, ved at den samler opp slike innlegg, slik at andre kan unngÄ de om man vil.

Det sier seg selv at et forum tilknyttet DSGF ikke er ment Ă„ vĂŠre veldig seriĂžst...

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 17:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

songbird skrev:
Dersom dsgf-forumet kun skal bli et standard diskusjonsforum der man kun skal diskutere meninger og ikke noe annet, ville det ikke lenger vĂŠrt noe gĂžy her.
Dette forumet er en del av dsgf, et sted der man skal fÄ ha det gÞy, og blÄse litt i fornuften. Jeg mener det er mer et samfunn enn et forum.

Vi har seriÞse diskusjonstrÄder. De som er her kun for seriÞse diskusjoner, kan holde seg til disse trÄdene. SÄ kan vi andre som har lyst til Ä leke litt ogsÄ, fÄ lov til dette.
NÄr man lager en ny trÄd, bestemmer man hva denne trÄden skal inneholde.
"flÞrtetrÄden" var aldri ment Ä skulle vÊre en seriÞs trÄd. Den var der kun for moro skyld. Et sted der man kunne leke seg med uskyldig flÞrting med medlemmer. For Ä si det som HÄkon selv sa det; den har en mening, ved at den samler opp slike innlegg, slik at andre kan unngÄ de om man vil.

Det sier seg selv at et forum tilknyttet DSGF ikke er ment Ă„ vĂŠre veldig seriĂžst...

Her er jeg sÄ hjertens enig med Songbird.
Synes det ligger litt i navnet som dsgf stÄr for jeg (De selverklÊrte GALES forbund...?)
Jeg har iallefall tolket den forkortelsen slik at man skal kunne vĂŠre litt lĂžssluppen og fri i hva man sier, uten at det blir "feil".

Hva FlÞrt-trÄden angÄr, la jeg meg litt bakpÄ for Ä la andre slippe til, siden enkelte reagerte pÄ at det ble bare mellom noen fÄ, men kom an! TrÄden fikk da aldri noen sjanse!! Det var nesten sÄ jeg fikk en liten fÞlelse av at trÄden ble stengt fordi det var JEG som hadde starta'n...? (for jeg har visstnok vÊrt litt upop hos dere moddiser, fÞler jeg Embarassed )

Moolig dette er bare min paranoia som hyler ALAAAAARM, men...

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 17:30
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Jeg er ogsĂ„ enig med Songbird og Glahn. Grunnen til at jeg henger sĂ„ mye pĂ„ dette forumet, er at det er interessante mennesker her, som jeg BÅDE kan diskutere saklige, fornuftige ting med, OG som jeg kan bruke som en pause pĂ„ jobb eller her hjemme, nĂ„r jeg har lyst til Ă„ vĂŠre litt uproduktiv og useriĂžs. SĂ„ langt har forumet hjulpet meg med begge Ăžnskene mine.

AngÄende antall poster jeg har, er det faktisk ganske sÄ uinteressant. Hvis jeg mister en del poster, bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Hvis jeg mÄ begynne pÄ null igjen, er det heller ikke farlig, sÄ lenge folk forstÄr at jeg fremdeles er meg. SÄ vil du slette noen av mine useriÞse poster, sÄ gjÞr det. Si gjerne fra hvilke du sletter, og hvorfor, men utover det bryr jeg meg faktisk ikke.

NÄr det gjelder akkurat flÞrtetrÄden, sÄ var det flere enn Lizz og Jaqo som var innvolvert. De to begynte riktignok, men jeg var ogsÄ aktiv der inne. Jeg mÄ likevel si at jeg fÞler noe av det samme som Jaqo, at trÄden ble sletta fordi akkurat HAN laga den. Og da hjalp det nok ikke at jeg, som ogsÄ har irritert pÄ meg en del moderatorer i tida mi her, ogsÄ begynte.

Hvis dere virkelig mente at flÞrtetrÄden ikke hadde noe pÄ dette forumet Ä gjÞre, sÄ stiller jeg meg uforstÄende til det, men bÞyer meg for deres valg. Men hvis trÄden ble stengt fordi en person som har blitt anklagd for Ä vÊre useriÞs i "seriÞse" trÄder starter en trÄd som er MENT Ä vÊre useriÞs, som en slags flood control, da er jeg sterkt i mot det.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 17:46
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Apropos meningslĂžs...

En trÄd pÄ forum blir ikke meningslÞs fordi en moderator proklamerer at den er det, spesielt ikke nÄr trÄden ikke engang har fÄtt rekke Ä bevise noe hverken den ene eller andre veien.

Hva med (Moderator)Carinas innlegg i trÄden som bestod av ett ord, nemlig "MeningslÞst"? En totalt ubegrunnet uttalelse bestÄende av ett enkelt ord var vel nettopp slikt man skulle unngÄ?

Jeg har intet imot moderering, men den skal vÊre tydelig, skikkelig begrunnet, klar, konsekvent, forstÄelig og rettferdig. I dette tilfellet er den max 3 av 6.

Og som det sies: det er ikke meningen at DSGF skal vÊre sÄ innmari alvorlig hele tiden Smile

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 18:38
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Den trÄden var totalt meningslÞs ja.

Det er alltid de samme 5-6 (jeg trenger ikke Ä skrive hvem, dere vet hvem dere er) personen som holder en samtale igang. Og det er jo ikke sÄnn det skal vÊre ?

Og spÞr du meg (selv om jeg tipper at ingen spÞr meg engang..), sÄ er det VELDIG mange andre trÄder jeg godt kunne tenke meg Ä stenge.

Men jeg er enig i at vi ikke skal vÊre dÞnn seriÞse hele tiden, men syntes det er sÄ trist at det kun er de samme folka som skriver inn.. Akkurat som om de nye ikke tÞr Ä "bryte inn" i gjengen..

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 19:34
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

aniraC skrev:

Det er alltid de samme 5-6 (jeg trenger ikke Ä skrive hvem, dere vet hvem dere er) personen som holder en samtale igang. Og det er jo ikke sÄnn det skal vÊre ?
(...)
Men jeg er enig i at vi ikke skal vÊre dÞnn seriÞse hele tiden, men syntes det er sÄ trist at det kun er de samme folka som skriver inn.. Akkurat som om de nye ikke tÞr Ä "bryte inn" i gjengen..

Jeg vet at jeg er en av dem du sikter til, sÄ vi trenger ikke gÄ rundt grÞten akkurat der, gjÞr vi vel? Wink

Ang. det at du synes det virker som andre ikke "tþr" bryte inn: Det er vel ikke VÅR feil det vel? Shocked

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 19:44
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Og jeg gjentar - en trÄd blir ikke meningslÞs bare fordi en moderator proklamerer at den er det! Det der mÄ du begrunne langt bedre!

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 19:45
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Jeg er ogsÄ uenig i at det bare er 5-6 persjoner som holder samtaler i gang her inne. Jeg regner med at du tenker pÄ meg ogsÄ her, men det er da sÄ absolutt flere! Og vi prÞver jo ikke akkurat Ä holde andre ute, gjÞr vi vel?

Jeg har forresten et forslag til dere moderatorer som ville gjÞre det lettere for dere moderatorer Ä skille mellom det dere personlig mener, og det dere som moderatorer mener. Hvis dere velger en farge, for eksempel rÞd, og skriver at Denne trÄden er usaklig pga [insert valid argument here], skjerp dere!, sÄ blir det ogsÄ mye lettere for oss andre Ä forstÄ hva dere mener.

Eventuelt kan dere begynne kommentarene deres med [moderator] og avslutte med [/moderator]. Jeg mener i alle fall pÄ min side den kommentaren til aniraC som Glahn sikter til er vanskelig Ä tolke. Dette vil gjÞre det lettere Ä forstÄ at det ikke er deres personlige meninger.

Men uansett, dere bÞr ha objektive grunner til Ä moderere en trÄd, og forklare hvorfor. Det er i grunnen det vi er irriterte for nÄ, jeg haddeikke klaga om jeg hadde fÄtt en god grunn til hvorfor den ble stengt. "Den er meningslÞs" passer pÄ godt over halve innlegga her, tross alt. Og hvis dere stenger alle som er sÄnn, sÄ blir ikke dette et koslig samfunn lengre.

For Ä oppsummere, fordi dette ble litt lengre enn planlagt: Kan dere finne en mÄte Ä komme med advarsler og modereringer pÄ som gjÞr det lett for oss andre Ä se at det er modereren og ikke privatpersonen som snakker? Og kan dere komme med en grunn til hvorfor dere modererer? Hvis dette skjer, skal jeg ikke klage pÄ moderering igjen, det lover jeg.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 20:52
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jaqo skrev:
Ang. det at du synes det virker som andre ikke "tþr" bryte inn: Det er vel ikke VÅR feil det vel? Shocked

Det er akkurat hva det der. Hvor often gÄr du bort til en vennegjeng som sitter i en iherdig diskusjon pÄ et utested? Jeg hadde aldri gÄtt bort, presentert meg og forventa at jeg kunne hoppe rett inn. NÄr dere holder pÄ sÄnn pÄ forumet her (Þrten innlegg uten mÄl og mening i lÞpet av kort tid, ofte sÄ kort tid at folk ikke en gang har sett trÄden fÞr den er pÄ over en side), blir det feil.

Dere har fÄtt gode nok grunner til Ä akseptere modereringa vÄr. Hvis dere er uenige, ja vel.

Som nevt tidligere i trÄden: Grunnen til at jeg ikke poster spesielt mye er det "lave" nivÄet og all internhumoren som blir skrevet her. Veldig fÄ trÄder det frister Ä svare pÄ.

Denne trÄden var LANGT inn i "intern kategorien" fÞr jeg sÄ den. Det finnes uansett andre "flÞrte trÄder" allerede, bruk de. (Ingen av de starta som det, men det er hva de har blitt - jeg kan sikkert skifte navn pÄ trÄden neste gang jeg kommer over en.)

Normalt signerer jeg med "moderator" el. nÄr jeg pÄpeker ting. Uansett bÞr det vÊre rimelig greit Ä forstÄ hvilke rolle jeg har nÄr jeg gir direkte advarsler ol.

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 22:42
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

haakoo skrev:
Jaqo skrev:

Det er akkurat hva det der. Hvor often gÄr du bort til en vennegjeng som sitter i en iherdig diskusjon pÄ et utested? Jeg hadde aldri gÄtt bort, presentert meg og forventa at jeg kunne hoppe rett inn. NÄr dere holder pÄ sÄnn pÄ forumet her (Þrten innlegg uten mÄl og mening i lÞpet av kort tid, ofte sÄ kort tid at folk ikke en gang har sett trÄden fÞr den er pÄ over en side), blir det feil.

SĂ„h.... hva gjorde du da du ble MEDLEM HER?? var iallefall sĂ„nn jeg kom inn i systemet her.... Og det er mange som har bare hoppet inn i det i nyere tid, etter Ă„ ha meldt seg inn... Det er faktisk ikke SÅ skummelt pĂ„ et diskusjonsforum som i det virkelige liv... Det ER en forskjell der vettu... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Sűn 03 Des 2006, 22:49
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 5 [96 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet