|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Hjelp meg! Trøbbel med DVD/CD-rom
Har et litt rart problem på min nye brukte laptop:
dvd/cdrw-driven fungerer tilsynelatende fint. åpner og lukker seg, lyser fint. Problemet er at uansett hva jeg putter inni, så er stasjonen tom! altså ligger E: under min datamaskin, og kan utforskes, men viser aldri innhold uansett hva slags disk som står i.
Hjelp, anyone? Har sett etter drivere på acer.com, men ikke funnet noe passende..
Forresten, har jeg gjort et godt kjøp, synes dere? lite brukt Acer Aspire 1700, 3GHz, 120GBHDD, 512SD RAM 17" skjerm, innebygd w-lan og det meste andre.. ca et år gammel ifølge selger..
7000kr, og fikk med et digitalkamera, på riktignik bare 1.3Mpx, men kan brukes som webkamera..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 03 Nov 2006, 00:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Det ser ut til at laseren er gåen. Noen som har en ekstern dvd/cd-rom å selge billig? Mørkefrosk? 
|
Skrevet: Fre 03 Nov 2006, 10:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Tror faktisk ikke det er umulig at min gamle eksterne DvD brenner/leser ligger hos pappa. Jeg skal stikke ned dit og sjekke enten ikveld eller imorgen.
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Fre 03 Nov 2006, 16:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Hehe, hvem andre kunne garantert ha en?
Det jeg har funnet ut er at laseren ikke er gåen. Men det ligger rusk av noe slag under "tralla", den klumpen laseren er montert i. Vi kan kalle det leserhode kanskje? Hvertfall ligger det noe nedi der, som stopper leseren i de ytterste sporene. Skyver jeg leseren helt inn og setter i en cd, kan den spille de første sangene. Men jeg kan ikke kjøre data-cder i det hele tatt. Det er en tydelig ripe i sporet leseren løper i. Hva kan jeg gjøre her? skru opp spilleren, og prøve å børste vekk?
|
Skrevet: Lør 04 Nov 2006, 16:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Siden det er en laptop kan jo det være litt kronglete, men det er helt klart vært et forsøk. Prøv og blås vekk støv med en luftblåser (super NINJA luft blåser er selfølgelig og anbefale ), og hvis det fortsatt ikke fungerer, så ville jeg skrudd den opp.
Jeg snakket med pappa, han skulle sjekke om han fant den igjen, mulig han hadde kasta den though 
|
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Søn 05 Nov 2006, 00:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
hmm, den ninjaen var faktisk ikke dum! men det er ganske trangt under der, og ser ut som rusket sitter fast en plass under hode, så vet ikke om luft uten å åpne vil hjelpe noe..
ang den eksterne spilleren, gjør det ikke noe om det er gammal skit, skal bare brukes unntaksvis uansett.. brenne fort kan jeg gjøre på den stasjonære.. forresten, stasjoner på USB, blir de registrert i bios? med andre ord, kan de brukes etter formatering, til å reinstallere windows f.eks?
|
Skrevet: Søn 05 Nov 2006, 01:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Gah, sorry men den gamle spillern er ingensteder og bli sett Det KAN hende jeg har et annet alternativ, og det er og plukke ut DvD brennern i min eldgamle laptop så kan du overta den, men da må jeg hente den hos en kamerat først og sjekke om den passer i din maskin osv. Jeg syntes forøverig du gjorde et godt kjøp, Acer er jo et veldig respektert merke, og de er ikke akurat billige heller Det eneste du kansje burde vært litt skeptisk på er rammen, den var jo ikke akurat noe og rope hurra for. Men alt det andre var helt sjef 
|
Skrevet: Fre 10 Nov 2006, 09:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Sant, 512 kan bli litt lite etterhvert, men det er plass til en brikke til.. et annet aber er jo forsåvidt at den veier 7kg.. Men det bryr meg egentlig ikke, da det bare skal være stuepc, og til å ta med på jobbreiser i kofferten..
Ang DVD-problemet er det stort sett fikset nå..! Du vet det ultratynneplaten på undersiden av skuffen, det var jo den som var ripet. Jeg fant ut at hodet går på en skinne, og ikke hviler på denne platen. Så jeg bøyde rett og slett platen litt ut, så hodet har mindre kontakt med den. Har rippet hele CD'r og kopiert full dvd med musikk nå uten problemer! 
|
Skrevet: Fre 10 Nov 2006, 11:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Kult at du fiksa det Men nå har jeg ingen undskyldning til og skru fra hverandre gamle laptoppen min lengre
Nja, tenker ikke så mye på vekt når jeg ser etter laptop jeg heller. Vi mandige menn klarer og bære med oss en laptop uanset vekt 
|
Skrevet: Fre 10 Nov 2006, 18:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Jash.. Heller 17'' skjerm og numpad innebygd enn baklommeformat! 
|
Skrevet: Søn 12 Nov 2006, 01:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |