DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Drømmer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 19 [377 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Neste
Av Innlegg
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
 Drømmer

Well, it goes like this:
Jeg ELSKER å tyde drømmer, og høre andres drømmer, og fortelle om mine egne, så..
Noen som har en drøm å fortelle om? Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 04 Mai 2003, 05:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003
jeg har drømt optil flere ganger om at jeg har eller blitt drept, torturert mm

InnleggSkrevet: Søn 04 Mai 2003, 12:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Ã… gud...
Greit, her er noe å bryne seg på:

Jeg var på en slags laiv, men det virket som om folk (inkludert meg selv) var halvveis offlaiv hele tiden.
Så var det noe kaos og rot og tull og sånt, standard uklare drømme-ting, og SÅ kom det som jeg virkelig husker og som er litt urovekkende.
Jeg gikk lang en gressplen, og på bakken la jeg så merke til en bunt med hvite kaninører som stakk opp fra marken. Jeg grep tak rundt denne bunten med kaninører og trakk den opp, som om det var gulrøtter. Og kanskje var det det - gulrøtter med kaninører. Eller grønnsaker med kaninører, for det var forskjellige rot-grønnsaker som hang under der. Nepe, kålrot, gulrot... Og det aller særeste var at disse gulrøttene hadde ansikter.
Samtlige av ansiktene var laiveres ansikter, bortsett fra ett: Det var Sossen Krogh! Freakish

InnleggSkrevet: Søn 04 Mai 2003, 13:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
*ROFL*

InnleggSkrevet: Søn 04 Mai 2003, 13:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jeg drømte at jeg var med i en science fiction-serie (det må ha vært en serie, for det var tittelmusikk og greier) hvor jeg utgjorde en av mannskapet på et romskip. De andre medlemmene av mannskapet greide en etter en å forville seg ut i rommet uten romdrakt på, og da eksploderte de som nyttårsraketter. Inkludert fancy mønstre og rare lyder. Og selv om besetningsmedlemmene hadde forskjellige ansikter inne i romskipet, så så alle sammen ut som en litt feilproporsjonert Saddam Hussein idet de kom ut i rommet.

Det er ikke det at jeg ikke drømmer særere enn dette, men dette var i natt. Freakish

InnleggSkrevet: Søn 04 Mai 2003, 16:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
jeg drømte at et skip med kosovo-albanere kom til byen. de kjørte opp,og pakerte på brygga her.
innbyggerne i flekkefjord hadde nemlig fått i oppg av kommunen å dele ut "juleposer". inni dem var det noe julepynt,og en posjon med julemiddag.
som belønning for dette skulle vi motta 10 000 kr. som vi kunne bruke til hva vi ville.(alle innbyggerne måtte gi en "julepose" hver,i tur og orden.
rett før jeg gikk hjemmenfra og bortover mot brygga hadde vi nettop pusset opp. og da jeg kom hjem var det en gammel tapet med stoore,grønne firkløvere på. i neste rom var det stripete og blomstrete tapet...
jeg ble veldig forvirret,og ropte på mamma.
"jeg er heer" kom det innen i fra kjøkkenet.
jeg gikk inn, og der stod mamma med en sånnen gammel,sort "heksegryte",og en vanvittig svar sleiv ovet ett bål og kokte middag.
"..hva har skjedd?" spurte jeg.
..."nei..rebecca.. du skjønner. i tillegg til at vi fikk 10 000 for å dele ut juleposene,så fikk vi en ting til. de stillte tiden tilbake. vi er nå i 1994"

tiden i hele norge hadde da blitt stillt tilbake til 1994,men
det var bare de som bodde i flekkefjord som hadde beholdt alderen sin.
og jeg ble litt i fra meg med tanke på at jeg da var sammen med en 12 år gammel gutt..

InnleggSkrevet: Søn 04 Mai 2003, 20:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Oki TOLKETID!

Dere er alle spik spenna gærne!
Bare tulla.. Greit.. *sukk* Tolkninger:

st_stakan: Kan dette være at du gleder deg til noe i fremtiden? Wink
("Fæle Ting" er skjelden EGENTLIG fæle ting, de er symboler...)

Vero: Hm... Angst for å miste en venn? Off-laiv settingen er muligens din følelse av at du mister kontrollen. Eller din følelse at en venn mister kontrollen. Cool

Jentepust: Ble du stukket av veps da du var liten? Dette er tegn på traume!!!! Laughing

Cafein: Er du lettet over noe? Noe som har skjedd i det siste? (Saddamer som "eksploderer) Hvis ikke så tror jeg at du har dårlig samvittighet for noe. Smile

rebecca: Dette har muligens noe med redsel for å bli gammel...
I tillegg har det muligens noe med at du føler deg utillpass når du er i nærheten av noe som FØR var velkjent og kjært. Du bør kanskje prøve å akseptere forandringen.... Smile

Husk at alle disse tolkningene kun er for gøy. Rolling Eyes
Vennligst IKKE ta dem voldsomt til etterettning.... Fler drømmer mottas med takk. Mr. Green

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 09:08
Randar

Ble Medlem: 24 Mar 2003
hmmm ok:

I natt drømte jeg at jeg var ute å kjørte på min nye fine røde motorsykkel. Jeg var meget kry og stålt over den, men så kom det noen personer. Det virket som om det var meget viktig jeg kom meg vekk fra disse, yngre, personene...
Og i det jeg kjører ut på motorvegen, så fjusker giringen og en SVÆR trailer kommer susende mot meg. Jeg kommer meg unna i syste liten.

Tolkning?

Er det noen som drømmer om ting som skjer like etter i virkeligheten?

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 13:27
Panter
l33t
l33t

TOLKETID! Mr. Green

MWAHAHAHAH!

Well. HUH, du kjørte over ekornene mine! (Oftopic)

Ok, motorsykkelen har med fart, synes du livet ditt går for fort eller for sakte? Det at sykkelen ikke fungerer kan ha noe med det at du føler at livet ditt har stanset opp, at du ikke får nok utfordringer.
Bilen du møter er degselv...

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 13:38
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Balangsen skrev:

Vero: Hm... Angst for å miste en venn? Off-laiv settingen er muligens din følelse av at du mister kontrollen. Eller din følelse at en venn mister kontrollen. Cool

Interessant tolkning. Joda. Kan også godt være noe i det.
Men hvordan i all verden trakk du den parallellen fra grønnsaker og Sossen Krogh? Freakish

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 13:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

[quote="Veronica"]
Balangsen skrev:
Interessant tolkning. Joda. Kan også godt være noe i det.
Men hvordan i all verden trakk du den parallellen fra grønnsaker og Sossen Krogh? Freakish

Grønnsaker er ditt inderlige hat til Getto-smurf og Sossen Krogh er din redsel for Pingviner!

Spøk til alvor...
Det med grønnsaker og Sossen Krogh er sannsyneligvis symboler...
Hva betyr grønnsaker og SOssen Krogh for deg?
Hvis du fx misliker grønnsaker kan det ha noe med at du misliker følelsen av å miste kontroll?
Sossen Krogh aner jeg ikke hvem er, men hun er nok et symbol enten fo denne vennen, eller for deg.

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 14:05
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Sossen Krogh er hun gamle dama i rullestol som spiller urgamle Astrid Anker-Hanssen i "Hotell Cæsar." Freakish
Og gjennom den serien springer det eneste forholdet jeg har til damen. Jeg synes hun er tøff.

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 14:06
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ah, et symbol på degselv, da sansyneligvis. Du identifiserer deg en anelse med henne. "Skadet, men oppegående" thingie...
Hm...
Jeg hater når jeg begynner å makesence!

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 14:08
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Balangsen skrev:
Cafein: Er du lettet over noe? Noe som har skjedd i det siste? (Saddamer som "eksploderer) Hvis ikke så tror jeg at du har dårlig samvittighet for noe. Smile

*hikst* OK, jeg innrømmer det. Det har ligget tungt for meg lenge, men nå må det ut. Her i forrige uke var jeg på jobben, og fikk sånn lyst på kaffe. Så jeg tok den siste skvetten som var igjen - og jeg satte ikke på ny kolbe! Det var meg! Buhuhuuu! Crying or Very sad

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 14:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Jeg HATER når jeg begynner å makesence!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok, Caff, du er bare Gal. *ringe koselige menn i hvite frakker*

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 14:15
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
her er en for deg hilde. drømte den for lenge siden da. den handler om laivere.

jeg er på laiv. det er i en slags klippeformasjon. rødlig stein rundt på alle kanter, men de ser ut som kulisser. minner litt om et dataspill. jeg vandrer rundt og det er folk i bakgrunnen. så er det noen som roper "dæm kjæm" og jeg løper å gjemmer meg i en liten grotte. utenfor ser jeg noe som ligfner kannibalstrekmenn. tynne menneskeaktige skikkelser med fillete lendekleder, alt for store hoder, bustet hår og grå hud, med spyd.
en av dem begynner å messe og alle laiverne går i transe bort og faller på kne foran dem. jeg er usikker på om jeg liksom også skal være påvirket av denne magien eller om jeg ville ha fått beskjed hvis jeg var påvirket.
thomas tveit reiser seg om og sier irritert "jeg hater at folk ikke skjønner hva de skal gjøre og ødelegger hele laiven". jeg ser bort på amund som står i blå kappe og ser myndig ut bortenfor meg. og når jeg ser tilbake har scenen forandret seg. det er vill kamp, og jeg må hjelpe mine venner.
jeg begynner å plukke opp buer med ferdig oppspente piler og skyter dem mot fienden. før jeg legger ned den brukte buen og tar opp en ny. den tredje pilen skyter jeg mot en som kommer løpende mot meg og er en blanding av ola kleiven og frank aakvik. den treffer ham i brystet og går rett igjennom. det er jo ikke padda piler!
han stavrer bakover og jeg skjønner at jeg har skadet en venn. han begynner å klage over blodsøl på skjorta si og heller en svær bøtte med vann over hodet. jeg setter meg på kne og gråter i fanget hans.

så våkner jeg. Freakish

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 15:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Oi...
Øhm.. Har du noensinne tenkt på å søke professjonell hjelp?
Tunge Just kidding Tunge

Tolkning:
Deler av drømmen høres ut som et tilbakevennende mareritt.
Strekmennene er muligens et mareritt du hadde da du var liten, som underbevisstheten din husker. De er symboler på usikkerhet, du føler at du ikke strekker til.
Mange "summoner" barndomsmareritt for å takle usikkerhet, fordi barndommsmareritt ofte er mye sterkere...
Senere er du Helten, du mestrer situasjonen, men du føler at de tingene du må gjøre for å klare deg skader de du bryr deg om.
Tilslutt må du lære deg å stole på andre, du kan ikke klare alt alene.

Vel, det er iallefall min tolkning... Smile

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 16:31
martefine
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003
I natt jeg drømte....

Jeg drømte at Jan Erik Wold, Gro Harlem Bruntland og jeg var innestengt på et stort kjøpesenter. På kjøpesenteret var det også mange Kinesere/ Japanesere som løp etter oss og prøvde og smitte oss med Sars.... Confused

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 18:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
RATanus
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 20 Apr 2003
Ja det er masse som går ann å drøyme Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 18:59
martefine
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003
Mongo drømme ting.... Enten så sover jeg ikke eller så har jeg mystiske drømmer som irriterer me hele dagen etter og ennå litt lenger....Usj

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 19:24
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 19 [377 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet