|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| Glahn skrev: |
At homofili er mindre naturlig eller opprinnelig enn heterofili, er like innlysende som blekk. |
Hvor innlysende er egentlig blekk?
La oss ta det med å vise til homofili i dyreverden. Vi har vel faktisk ingen forutsetning for å vite om dyrene faktisk er klar over at dette ikke kan føre til reproduskjon. Om dyr kan skille mellom hull og hull. Det kan like gjerne hende de håper på avkom av homofil sex vel, bare de ikke vet bedre?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 30 Okt 2006, 12:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| toth42 skrev: | | Hvor innlysende er egentlig blekk? |
Ikke i det hele tatt - det er nettopp det som er poenget.
Du har heller ingen forutsetninger for å si at dyrene har sex fordi de er klar over at det kan føre til avkom.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 30 Okt 2006, 13:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Glahn skrev: |
Du har heller ingen forutsetninger for å si at dyrene har sex fordi de er klar over at det kan føre til avkom. |
Nettopp. Ergo er vel dyr som handler mest på instinkt, og lite på følelser og fornuft, ikke så bra eksempel for sammenligning med mennesker?
Hva tror vi om urmennsket da, "huleboerne"? Tror du de praktiserte oral og analsex?
|
Skrevet: Man 30 Okt 2006, 15:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Mennesker gjør det.
Dyr gjør det.
Dvergsjimpansen - menneskets nærmeste nålevende slektning - gjør det.
Jeg ser ingen grunn til at urmennesket ikke skal ha gjort det - rent evolusjonsmessig ser det ut til å være adferd/handlinger som har eksistert nedover familietreet til menneskearten i millioner av år. Noe som også burde tilsi at det umulig kan ha vært adferd/handlinger som har hindret artens overlevelse.
Dvergsjimpanser bruker forøvrig sex som et generelt sosialt verktøy, som en konfliktløser. Mellom voksne, barn, medlemmer av samme kjønn, motsatt kjønn, oralsex - you name it. Dette er altså menneskeartens nærmeste nålvende slektning, men det er ikke bare snakk om noen få hundre tusen år siden de to artene skilte lag. Allikevel finner du denne adferden/disse handlingene hos begge arter, og da er det standard praksis å trekke den konklusjonen at også vår felles stamfar gjorde slik.
Og allikevel skal man altså ha det til at noen former for sex er mer naturlige enn andre, eller mer opprinnelige? Det moralske aspektet kan man diskutere til man blir blå i ansiktet, med gode grunner. Men "naturlig" eller "opprinnelig" gir overhodet ingen mening.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 30 Okt 2006, 16:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Jeg sier bare en ting, jeg. Hvis Gud ikke hadde ønsket at det skulle være homofile i verden, så hadde det ikke vært noen!
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tir 31 Okt 2006, 09:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Helt fair Asfrith,
Og jeg må bare få presisere her at jeg ikke argumenterer for/mot homofile eller homifili, som mennesker, følelser, legning og alt annet.
Vi er vel egentlig litt på siden av temaet, for det eneste jeg diskuterer er strengt tatt hvilket hull som er naturlig å putte'n i.
uavhengig av art, rase, legning og kjønn.
|
Skrevet: Tir 31 Okt 2006, 10:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |