|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Kollektivet jeg bor i.. Den aller første "konfrontasjonen"
Hei!
Tidligere i høst flyttet jeg inn i et kollektiv sammen med 2 jenter og 1 gutt. Som alle forhold er det bare fryd og gammen i starten, men tidligere i dag kom altså vår første "krangel".
mr. Landlord har et hus som han eier ved siden av vårt, og vi fikk i oppdrag å male huset mot reduksjon av husleie. Jeg er mr. Landlords hovedkontakt i kollektivet. Han har satt meg som en slags "vaktmester".
Her er scenarioet:
mr.Landlord ringer meg når jeg er ute, og spør hvor mange i kollektivet som skal være med på malingen. Jeg sier jeg skal finne det ut, og ringe ham opp igjen. Jeg skriver så en fellesmelding til alle om tilbudet, og får tilbakemelding om at alle er interesserte. Jeg tar så kontakt med mr. Landlord igjen, og avtalen er i boks.
Lørdagen bruker vi på å male, og det går såpass bra at vi så og si blir ferdige på lørdag. 2 av oss gir beskjed til mr. Landlord og sier at vi er ferdige og stikker inn i kollektivet. De 2 andre blir igjen.
Vi 2 som stakk inn i huset tidlig gikk visstnok da glipp av noen beskjeder. Vi befant oss i rommene og fikk ikke med oss når eller om vi i det hele tatt skulle male noe mer på søndag.
De 2 andre får med seg hele planen, et skjema der folk skriver seg på hvilke vegger de skal ta, og en avtale om at de skal jobbe 8 timer hver.
Er det ikke da naturlig at disse 2 andre som fikk beskjeden, at de videreformidler den til oss som stakk litt tidlig?
Konfrontasjonen kom da jeg spurte en av de to som fikk beskjeden om hvorfor vi to andre ikke hadde blitt opplyst om avtalen osv. Da var det "Fordi dere er bare oppe på rommene deres hele tiden, og aldri nede i stua for å få med dere beskjeder..!"
Jeg synes ikke at denne grunnen holder vann.
1. Vi har ingen avtale om at vi må oppholde oss så mye som mulig i stua for å få med oss beskjeder.
2. Viktige beskjeder slik som denne burde vel formidles til alle uansett hvor de befinner seg i huset?? Via ROPING eller t.o.m sms..!
Krever jeg for mye?? 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Ons 18 Okt 2006, 23:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
Man kan gjerne prøve å være litt sosiale i slike bosammensettninger, dog er ikke det egentlig noe jeg bør uttale meg for mye om ettersom jeg ikke kjenner den gruppekjemien som er i dette kollektivet.
Mener _uansett_ at beskjeder skal videreformidles på ett sett eller annet, om så bare ved å skrive en lapp og henge på kjøleskapet.
Synes ikke du krever for mye..
Men er kanskje lurt å si fra om hvordan dere mener slike ting skal gjøres fra nå av, for å unngå lignende situasjoner senere.
|
Skrevet: Ons 18 Okt 2006, 23:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
Selvfølgelig krever du ikke for mye!
Ingen kan kreve at alle SKAL oppholde seg i stuatil tider!
Folk er forskjellige, og dersom enkelte har lyst til å være mer på rommet, skulle ikke dette være noe hindring for å få fellesbeskjedene.
Stå på krava BagBiter! 
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tor 19 Okt 2006, 07:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Få dere en korketavle, hvor alle er forpliktet til å henge opp relevante beskjeder, og det er hver av deres eget ansvar å sjekke tavla daglig..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 19 Okt 2006, 08:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |