|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Tittan gir mobbeoffere et ansikt! (Seriøs post igjen...)
Som noen av dere kanskje vet er jeg administrator på www.kampforum.com - et forum for kampsportinteresserte mennesker i Norge (og noen svenske og danske av samme art...)
I dag, eller nå har det blitt i går, la jeg ut en tråd som heter "Senvirkinger etter mobbing", hvor jeg forteller om livet som mobbeoffer, og livet etter at mobbingen sluttet. For å si det enkelt - det har ikke vært lett!
Les gjerne debatten som fulgte her: http://www.kampforum.com/forum/index.php?topic=8832.0
Jeg håper med dette å sette fokus på mobbing, og velger å utlevere meg selv ganske kraftig for å sette ansikt på problematikken. Jeg har vært administrator på dette forumet siden det åpnet i januar -01, og veldig mange innen kampsport-miljøet i Norge vet hvem jeg er...
ps. Du trenger ikke registrere deg for å lese tråden, og du kan gjerne kommentere her hvis du ikke har noen interesse av å registrere deg i et kampsportforum.
|
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 01:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
*koseklemme masse på og være stolt av*
|
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 02:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Damn, stort steg å ta å utlevere seg sånn. Spesielt når du gjør det i et forum der folk kjenner deg, og har kjent deg en god stund. Og med tanke på typen problemer du har slitt med, så var jo den posten der virkelig en finger i trynet på prestasjonsangsten
Bra jobba! Opplevde du en viss forskjell mtp angsten etter at du skrev det og folk ga tilbakemelding?
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 04:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Nja... jeg kjente det knytte seg godt i magen mens jeg skrev det første innlegget, men så var det utrolig deilig å ha trykket på "Send" så jeg rakk ikke å få noen følelser for hva som kom til å skje før posten hadde tatt av... Det tok ca et kvarter å fylle den første siden, hvis jeg ikke husker feil. I tillegg har jeg fått over femti - 50!! - PM med støtte og historier fra andre mobbeoffer som ikke vil stå frem enda...
Alt i alt - det var virkelig verd det! 
|
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 11:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
det skumle med det er jo
Bare pass deg for den dere sympatibølgen. Før du vet ordet av det tripper folk på tærne rundt deg, og er redde for å åpne munnen for de ikke vet hva de skal kunne si og sånn. Men ok, flink gutt og sånn. Og siden me begge er menn; *ingen kos, men mandig håndtrykk*
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 16:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
Kjempestolt av deg! Du er modig!
*klem*
|
Skrevet: Tir 06 Des 2005, 17:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Ungdomsskolen var til tider et eneste stort ræl, og det har satt sine spor. Men på mange måter har jeg sluppet billig unna. Jeg har blitt en særdeles vrien person alt i alt, men det gode er at jeg er fornøyd med å være som jeg er.
Tror du er på god vei mot å bli skikkelig fornøyd du også 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 07 Des 2005, 00:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
nå blir jeg bare trist, og da vet jeg aldri hva jeg skal si. et "stakkars deg" dekker det liksom ikke, og det er sikkert mange som har sagt "stakkars deg" allerede. Jeg får lyst til å være fryktelig slem mot de som fikk deg til å slutte og spille piano, og som har gitt deg prestasjons angst for det meste. Slemme, slemme mennesker!!! 
|
Skrevet: Ons 07 Des 2005, 14:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Coralin, det funker alltid med en klem 
|
Skrevet: Ons 07 Des 2005, 16:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
| Tittan skrev: | Coralin, det funker alltid med en klem  |
*klem*
|
Skrevet: Ons 07 Des 2005, 17:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Propz til deg mann, har stor respekt for de som gir fordommene og de ufattelige teite menneskene en stor, psykisk knyttneve mitt i nesebeinet 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tor 08 Des 2005, 01:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Vet ikke om jeg fikk lest alt, nok fordi jeg ikke synes kamsport er så spennende.. Hehe.
Men jeg kjenner meg igjenn i bla. det du sier med prestasjonsangst.. Jeg ble vel aldri banket, men holdt psykisk nede store deler av barneskolen. (Noe som førte til et brakende tennåringsopprør når den tiden kom..! Men det er en annen historie )
Jeg har egentlig tenkt at jeg kom fra det uten varige mén, i og med at jeg alltid hadde venner osv.
Men i dag har jeg noen problemer, som nok grunner i disse barndomsårene. Slik som prestasjonsangst, redd for å vise følelser, ikke å bli likt, åpne seg for andre osv.
Men jeg tror man har kommet et stykke på vei når man selv er klar over det, og kan snakke om det. Da kan man også jobbe med seg selv.
*Klem* 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 11:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
klem fra Carina også forresten 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 20:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
Eg må vel inrømme at mobbing er noe av det eg har en del erfaring med, som eg har påpekt, var eg j... flink til det. Men det stopper ikke at eg også har opplevd det, til ekstreme tilstander, eg vet ikke med dere andre, men la oss åpne denne tråden igjen, nye medlemer kan ha godt av den, og noen av oss kan ha godt av å blåse av steam.
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Tor 19 Okt 2006, 01:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Tittan: Temaet høres interessant ut, mulig jeg kan komme til å kjenne meg igjen i erfaringene dine, men jeg vet ikke, for jeg fant ikke tråden.. Har den blitt sletta?
Hvilken kampsport trener du?
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 19 Okt 2006, 01:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
det er faktisk denne tråden, men den ble grunnfestet da eg ble medlem, som er en stund siden. trur ikke Tittan (om eg kan være så fri) har lagt mer ut om sine opplevelser enn gjennom noveller, men som eg sa, eg har en følelse av at me trenger en slik tråd.
Om det skulle være nødvendig får eg starte, men det blir en annen gang
(rettelse, eg lovde en gang å slutte å skrive om sånne ting på dette forumet, og det er en lovnad eg gav til en av de personene eg virkelig bryr meg om, så eg akter å holde den lovnaden, men by all means, go on.)
og Zatharee, du er neppe alene
|
Skrevet: Tor 19 Okt 2006, 01:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Tittan, vil bare si nok en gang hvor stolt jeg er av deg!
*klem*
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tor 19 Okt 2006, 23:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Er det noen som kan refreshe den linken? Jeg kommer bare inn på kampsport siden.
Jeg ble selv mobbet hver eneste dag i 9 år, og vil gjerne lese hva Tittan skrev, og hvordan han behandlet problemet (om det står det der da, antok at det gjorde det siden det står "livet etter mobbingen")
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Fre 20 Okt 2006, 00:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Tror dette skal funke...
http://www.kampforum.com/component/option,com_smf/Itemid,26/topic,8832.0
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Fre 20 Okt 2006, 00:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Zatharee, jeg trente GTF/NTN Taekwon-Do i åtte år, og nå har jeg trent Kali Sikaran de siste par årene.
|
Skrevet: Fre 20 Okt 2006, 05:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |