Side 2 av 2 [24 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2 |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
toth42 skrev: | Hva om vi satt alle kinserne på en gigantisk plate, 1 meter over bakken, og deretter nappet bort platen svinaktig fort? da ville alle lande med, la oss si max 0,1sek. Det burde jo ha en effekt? |
Ene kanten av den gigantiske platen ville uansett forsvunnet under noen av kineserene før resten av dem. Eksempelvis; om man trakk platen bort fra venstre mot høyre ville de kineserene som stod til venstre miste fotfestet sitt før de til høyre og ville også dermed komme i kontakt med bakken. Tenk "bølgen". (Masse støv i lufta tror jeg det blir av slikt)
Men kanskje dersom man brukte en avansert form for transportstråle
"Beam me up, Scotty!" 
|
Skrevet: Tir 10 Okt 2006, 15:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Asfrith skrev: | Hmmm... Kom nettopp på at jeg hørte en gang at hvis alle kineserne hopper samtidig, er kraftenav at de lander nok til å sende jorda ut av bane. |
Eg trur nok ikkje det er snakk om å dytte jorda så veldig ut av bane, men at ein berre kanskje kan endre ørlite på bana. Men er ikkje heilt sikker her. Er jo eit heilt år sidan eg studerte fysikk.
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Tir 10 Okt 2006, 22:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Zylfia skrev: | toth42 skrev: | Hva om vi satt alle kinserne på en gigantisk plate, 1 meter over bakken, og deretter nappet bort platen svinaktig fort? da ville alle lande med, la oss si max 0,1sek. Det burde jo ha en effekt? |
Ene kanten av den gigantiske platen ville uansett forsvunnet under noen av kineserene før resten av dem. Eksempelvis; om man trakk platen bort fra venstre mot høyre ville de kineserene som stod til venstre miste fotfestet sitt før de til høyre og ville også dermed komme i kontakt med bakken. Tenk "bølgen". (Masse støv i lufta tror jeg det blir av slikt)
Men kanskje dersom man brukte en avansert form for transportstråle
"Beam me up, Scotty!"  |
Om vi har kineserne på rekke, kun én i "dybden", vil de lande likt.. Men det blir en sabla lang planke.. Hva med å slippe hele plata, med kineserne oppå, ned?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 11 Okt 2006, 07:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
toth42 skrev: | Om vi har kineserne på rekke, kun én i "dybden", vil de lande likt.. Men det blir en sabla lang planke.. Hva med å slippe hele plata, med kineserne oppå, ned? |
Dersom alle kinesere skulle stått oppå en planke, ville jeg slutta å kalle det en planke (tre, bøyer seg på midten når det blir tungt) og heller kalle det en bjelke (metall, mer stabilt).
Jeg ville gratulert det firmaet som fikk oppdraget med å lage denne bjelken, og jeg ville synts synd på de som skulle sørget for at man holdt bjelken i nøyaktig lik høyde. Ville tro det ble brukt maskiner til denne oppgaven da, og at disse ble programmert slik at alle kunne slippe planken på sammen tiden..
Egentlig ville jeg heller hatt masse maskiner som holdt en bjelke hver uavhengig av hverandre, ettersom jorden ikke akkurat er flat og det dermed hadde blitt tilnærmet umulig å lage en lang rekke uten å møte på forskjellige bakker, fjell og daler for ikke å snakke om vann
Plata du snakker om måtte i så fall holdes av de ovennevnte maskiner på samme måten.. men de samme hindringene, terrenget på planeten, står fremdeles i veien for ett slikt forsøk 
|
Skrevet: Ons 11 Okt 2006, 12:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 2 av 2 [24 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|