DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
Var Hitler en psykopat?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [22 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
gkel skrev:
Du må egentlig velge selv å tro det om Hitler.. Det finnes mange teorier om han, men nå kan dere jo få høre min mening (etter grundig gransking og i tilleg driver jeg nå med Hitler artikkelen min!)..

Du må egentlig gå ganske langt bak i tid for å finne ut litt om Hitler sin galskap! Hvis du ser godt etter, kan du se samme navn flere ganger.. Dette var barn utenfor ekteskapet med ett familie medlem.. Dette gjorde altså Faren til Hitler ganske gal.. Han slo Familien ofte, og bare to av barna levde særlig lenge (Hitler og hans søster)...

Hitler vokste også opp i det sterkt antisemitistiske landet Østerrike (selv om han alltids så på seg som tysk.. Dette var noe han ønsket sterkt).. Da lærte altsp Hitler helt fra Barndommen å hate jødene..

Under 1. verdenskrig var hitler koroporal (eller noe sånt).. og når Tyskland da måtte ta på seg all skylda for tapet ble hitler så sint og syntes at det var så blodig urettferdig at han følte at de måtte skylde på noen andre.. Og på grunn av hans sterkt antisemitistiske syn fallt skylden for han da lett på jødene...
Han var utrolig flink til å få folk til å lytte på hva han hadde å si, og klarte også å få mange etterfølgere som trodde på alt han sa.. Han klarte å bygge opp en hær uten at Tyskland hadde lov (England og frankrike m.m brydde seg ikke). Dette fikk han også flere tilhengere for i Tyskland.. Han klarte å få folk til å hate alle raser, og at den Ariske rasen er den eneste rasen som er bra (Utsenets vitenskap)..
Han fikk flere folk til å drepe uskyldige små barn, pine jøder osv. Dette er jo sykt i våre øyne, men for han var det på en måte en hevn på faren sin.. På den måten kan han virke gal, men han var rett og slett utrolig utspekkulert!

Jeg ville aldri sett på Hitler som psykopat.. Han var opplært i det fra liten.. Selvfølgelig var det utrooolig galt av ham.. men noen psykopat var han ikke! Han var et geni som visste akuratt hvordan han skulle hjernevaske folk, og få folk til å tro at alt han sa var riktig!
Hvordan kunne en psykopat ha klart det?? En som er psykisk ustabil?? Å pønske ut noe sånt kunne mange syke folk ha klart... Men bare tenk deg! Å gjennomføre dette, men så store krefter!
Han var ett geni av høy klasse som på en merkelig måte var syk, men fremdeles veldig stabil, og stø på det han mente!
Til slutt så forstod han jo også at han kom til å tape og skjøt seg selv ti dager etter bursdagen sin..

Det er sikkert maaaaaaaaange av dere som er uenige med meg, men jeg er fast på min mening om dette! Så deeeeeeet så!

Hvordan en psykopat kunne klart det? Det er viktig å huske på at noe av det skumleste med psykopater nettopp er det at de ofte er særdeles intelligente mennesker, og kan virke som fullstendig oppegående og normale folk, men at de har psyke og ofte farlig sterke meninger og kraftig engasjement mot konkrete saker eller emner.
Jeg mener hitler var istand til å gjøre mye av det han gjorde nettopp fordi han var psykopat. Kombinert med at han var veldig karismatisk, og flink til å snakke for seg, og at han visste nøyaktig hva han måtte gjøre for å få folk med seg.

Etter min mening er det ingen tvil om at han var psykopat. Hitler var på mange måter et geni, selv om han valgte en veldig feil vei å gå, var det fantastisk.

(Som i Harry Potter. Som Olivander sier til Harry om Voldemort når Harry kjøper tryllestaven sin; "After all, He Who Must Not Be Named did great things - terrible, yes, but great."

InnleggSkrevet: Søn 01 Okt 2006, 20:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
Se på denne her da: http://www.tull.no/innhold/moro/humor/etisk.php
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Ons 04 Okt 2006, 11:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [22 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet