|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg elsker hester og har alltid gjort det.
Men det hadde ikke vært ille med en hestebiff heller da.
|
Skrevet: Man 17 Apr 2006, 17:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jeg har drevet med hester hele livet, og jeg har ridd alle typer hester og jeg pleier å takle vanskelige og/eller nervøse hester. Nå har jeg og vennina mi ett ganske stort problem, hesten hennes. Hun tørr nesten ikke ri henne og jeg har problemer med det. Hun er bare stressa og aggresiv og til tross for mye arbeid viser hun nesten ikke tegn til å bedre seg. Sukk..
Tips? Noe uten om det vanlige..
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Tir 02 Mai 2006, 17:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Ronja skrev: | Jeg har drevet med hester hele livet, og jeg har ridd alle typer hester og jeg pleier å takle vanskelige og/eller nervøse hester. Nå har jeg og vennina mi ett ganske stort problem, hesten hennes. Hun tørr nesten ikke ri henne og jeg har problemer med det. Hun er bare stressa og aggresiv og til tross for mye arbeid viser hun nesten ikke tegn til å bedre seg. Sukk..
Tips? Noe uten om det vanlige.. |
Nakkeskudd burde vel løse problemet ganske greit?
(Nei, ingen seriøse tips. Alt jeg vet om hester er at de har fire bein og kan springe fort...)
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tir 02 Mai 2006, 21:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Asfrith skrev: | Ronja skrev: | Jeg har drevet med hester hele livet, og jeg har ridd alle typer hester og jeg pleier å takle vanskelige og/eller nervøse hester. Nå har jeg og vennina mi ett ganske stort problem, hesten hennes. Hun tørr nesten ikke ri henne og jeg har problemer med det. Hun er bare stressa og aggresiv og til tross for mye arbeid viser hun nesten ikke tegn til å bedre seg. Sukk..
Nakkeskudd burde vel løse problemet ganske greit?
(Nei, ingen seriøse tips. Alt jeg vet om hester er at de har fire bein og kan springe fort...) |
Jo, hestebiff er ganske godt da..
Men, det nå en gang slik at man ikke spiser den hesten man har ridd..
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Tor 04 Mai 2006, 09:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
Ronja skrev: | Jeg har drevet med hester hele livet, og jeg har ridd alle typer hester og jeg pleier å takle vanskelige og/eller nervøse hester. Nå har jeg og vennina mi ett ganske stort problem, hesten hennes. Hun tørr nesten ikke ri henne og jeg har problemer med det. Hun er bare stressa og aggresiv og til tross for mye arbeid viser hun nesten ikke tegn til å bedre seg. Sukk..
Vi eide en gang en hest som var helt umulig, vanskelig å ri, den bet og løp rundt å lystret svært lite. Måten fattern fikk han til å oppføre seg bedre var vel litt utenom det vanlige, fordi han la hesten i bakken for å vise hvem som var sjefen. Måten det gjøres på er å stikke to fingre inn i hvert av neseborene til hesten, så vrir du rundt, og hesten vil for befinne seg på ryggen. etter dette vasker du deg veldig godt på henden
Hesten ble overaskende nok veldig mye roligere etter dette.
|
_________________ Mesteren i bål- og krysstissing
Skrevet: Tor 04 Mai 2006, 13:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SurGodis
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Aug 2006 Innlegg: 112 Bosted: Fredrikstad
|
Ser det er en gammal tråd dette her, men ja jeg er også en "hestejente".
Holdt på med hest i 15 1/2 år, men solgte hoppa mi i våres. Hadde rett og slett ikke tid lenger
Vært innom både avl, trav, dressur, sprang og voltige. Mest innen sprang, elsker følelsen man får når man svever over høye hinder og bare kjenner hvordan hesten bruker alt av muskler og krefter gjennom en krevende bane. Moro
Liker dog ikke ponnier..
|
_________________ Kast ikke stein i glasshus !
Skrevet: Søn 27 Aug 2006, 22:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |