DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Marker alle som lest
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [16 Posts]  
Av Innlegg
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 Marker alle som lest

Hva med å slenge inn muligheten på 'Vis nye innlegg' siden? så slipper man tasse tilbake til oversikten for å gjøre det.

InnleggSkrevet: Søn 16 Mar 2003, 12:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Prøver igjen, hvorfor er det bare 'vis nye innlegg' og 'vis ubesvarte innlegg' sidene som ikke har en 'marker alle som lest' funksjon? Regner med det er flere enn meg som benytter seg av 'vis nye innlegg' og som ikke leser igjennom alt. Hadde vært fint om man slapp å gå til hovedsiden for å 'lese alle'.

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 09:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Can you elaborate on that? Wink

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 10:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

På hovedsiden har du muligheten til å velge 'marker alle som lest', hvorfor finnes det på alle sider bortsett fra 'vis nye innlegg' og 'vis ubesvarte innlegg' ?

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 10:27
fido
Administrator
Administrator

Aaah, nå skjønte jeg:)

Årsaken til at det ikke står på de sidene som genereres når du trykker på 'vis nye' og sånn er at den da gjør et hurtigsøk. Og marker alle som lest finnes ikke i search.php.
phpbb er litt for komplisert til at jeg tar sjansen på å leite opp og copypaste den biten fra en fil til en annen, men jeg kan legge det på hvis jeg finner en fix..

I mellomtiden koster det deg ett klikk på logoen øverst til venstre for å få muligheten til å markere alle som lest..

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 10:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

fido skrev:
I mellomtiden koster det deg ett klikk på logoen øverst til venstre for å få muligheten til å markere alle som lest..

Omtrent midt på mener du, siden det ikke er noe venstre justering Wink

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 15:02
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Alt vises fint i Mozilla, IE og NS og lynx, men det er vel en feil i alle de, mhm.

InnleggSkrevet: Tor 01 Mai 2003, 21:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Har jeg påstått at noe er feil? Jeg sier det bare som det er, at det ikke er venstrejustert. Det at det ikke er midtstilt i Mozilla, IE og NS gjør det ikke mindre midtstilt i Opera (7.10)....

Som du og kan lese av posten min om det så har jeg ingen anelse hvor problemet ligger, men Opera har i hvert fall frem til nå vært bedre enn de resterende browserne til å følge standarder.

Når jeg får tid skal jeg se i HTML-spesifikasjonen og finne ut om det er Opera eller de resterende som gjør feil, eventuelt ingen. Jeg vil uansett påstå at de ikke koster allverden og slenge inn 'align="left"' på php/xml(?) sida.

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 07:59
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Jeg har ikke påstått at du har påstått noe er feil.

Og det er nok ikke så veldig "standard" å midtstille noe som ikke er angitt som midtstilt.

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 08:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jeg har ikke lest HTML-standarden, så jeg vet ikke hva den sier. Hva som er standard i browsere har minimalt og si, det er trossalt ikke de som bestemmer standarden.

Og hvorfor ikke ha sider som er browser uavhenige?

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 10:12
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Jeg har ikke tid til å skrive et helt forum skreddersydd til dine eller andres behov og krav, derfor bruker jeg noe som er skrevet, naturlig nok. Hvis dette er upassende for deg så vil jeg heller anbefale å ikke bruke forumet, eller benytte en annen browser når du skal være her. De fleste virker fornøyde og da er vel den saken grei.

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 10:46
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Gi noen andre i oppdrag og gjøre det? Det er vel ikke så himla mange sider å fikse det på? kopier align="left" og lim inn der det ikke står noen fra før så burde vel ting fungere fint, bør ta... 10 min?

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 11:16
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Fordi jeg av ganske logiske årsaker ikke bare deler ut login. Forumet er ikke en prioritering akkurat nå, og såfremt det ikke skjer noe kritisk så får det vente.

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 11:23
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Så send filene på mail, eller legg de public ett sted, så kan man hente de ned, fikse og sende tilbake. Du gjør kanskje ting litt vanskligere enn nødvendig? </aggresjon>

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 11:33
maria
l33t
l33t

spiralis skrev:
Du gjør kanskje ting litt vanskligere enn nødvendig?

Dette var da ikke vanskelig i det hele tatt før du nevnte det. Du har fått et svar, slå deg til ro med dette.

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 14:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

maria skrev:
spiralis skrev:
Du gjør kanskje ting litt vanskligere enn nødvendig?

Dette var da ikke vanskelig i det hele tatt før du nevnte det. Du har fått et svar, slå deg til ro med dette.

Uhm, så det at jeg nevner det gjør det vansklig å fikse? Hæ? Hvor er logikken i det utsagnet ditt?

Og svaret, 'har ikke tid', 'nei, ingen andre får fikse' vil jeg ikke karakterisere som et godt svar, men jeg er kanskje sær....

</like-usaklig-som-andre>

InnleggSkrevet: Fre 02 Mai 2003, 15:09
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [16 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet