DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Software / Hardware
Copy protection på cd...hjelp :'(
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Av Innlegg
ellemelle
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Des 2005
 Copy protection pÃ¥ cd...hjelp :'(

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg kjøpte meg en musikk cd her om dagen, og oppdaget til min store fortvilelse at når jeg skulle legge inn musikken på pcen at cden var copy controlled :'(. Dette er bare helt utrolig, hvordan man blir straffet som forbruker Shocked . Planen var å overføre musikken til ipoden, men ser dårlig ut. Jeg lasta ned IsoBuster og Audiograbber som vistnok skal klare å lese filene eller no, men det funker ikke allikevel. I tillegg får jeg ikke slått av autorun. Noen som har noen tips, så hadde jeg satt stor pris på det ?

InnleggSkrevet: Fre 11 Aug 2006, 16:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Hmm, finnes vel ymse copyright-teknologier, men det lille programmet CDeX har rippet alt jeg har prøvd, uten å mukke..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 13 Aug 2006, 15:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
ellemelle
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Hjalp ikke stort....tror jeg gir opp faktisk.... Sint

InnleggSkrevet: Fre 18 Aug 2006, 17:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Har du mer enn en cd-/dvdrom/-brenner i maskina? Prøv en eldre cdrom eller cdbrenner, har løst alle kopibegrensningene jeg har møtt på. Finnes ennå ikke en effektiv kopibeskyttelse Wink

InnleggSkrevet: Fre 18 Aug 2006, 17:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ellemelle
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Har bare en dvd-rom på laptopen, så sånn er det desverre. Ok, det som har skjedd hittil er at enten henger IsoBuster seg og fucker opp ting og tang på maskinen virker det som. Eller når jeg har kjørt CDeX eller Audiograbber så ser det ut som alt er vel og bra, men problemet er da at jeg ikke får muligheten til å velge tracks å kopiere. Så da er jeg like langt liksom.... En annen ting er at når jeg setter inn cden så prøver den å installere en slags player, noe som er litt irriterende. Jeg vet at jeg kan holde shift nede for å disable autorun midlertidig, men vil helst ha det permanent. Hvordan gjør jeg det ?

InnleggSkrevet: Fre 18 Aug 2006, 18:47
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Gå til Min datamaskin, høyreklikk på DVD-ROM-stasjonen, velg egenskaper, og deretter autorun, evnt autokjør. Der burde du kunne velge litt av hva maskina skal gjøre.

Kopibeskytta CD-er som forsøker å installere en egen spiller er noe ræl. Hvem har vel lyst til å ha en egen spiller på maskina for hvert eneste plateselskap man kjøper musikk fra? Slike CD-er har en tendens til å installere annet søppel også i samme slengen.

InnleggSkrevet: Tor 24 Aug 2006, 08:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Software / Hardware
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet