|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Des 2005 Innlegg: 113 Bosted: Oslo
|
Copy protection på cd...hjelp :'(
Håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg kjøpte meg en musikk cd her om dagen, og oppdaget til min store fortvilelse at når jeg skulle legge inn musikken på pcen at cden var copy controlled :'(. Dette er bare helt utrolig, hvordan man blir straffet som forbruker . Planen var å overføre musikken til ipoden, men ser dårlig ut. Jeg lasta ned IsoBuster og Audiograbber som vistnok skal klare å lese filene eller no, men det funker ikke allikevel. I tillegg får jeg ikke slått av autorun. Noen som har noen tips, så hadde jeg satt stor pris på det ?
|
Skrevet: Fre 11 Aug 2006, 16:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Hmm, finnes vel ymse copyright-teknologier, men det lille programmet CDeX har rippet alt jeg har prøvd, uten å mukke..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Søn 13 Aug 2006, 15:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

|
Hjalp ikke stort....tror jeg gir opp faktisk.... 
|
Skrevet: Fre 18 Aug 2006, 17:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Har du mer enn en cd-/dvdrom/-brenner i maskina? Prøv en eldre cdrom eller cdbrenner, har løst alle kopibegrensningene jeg har møtt på. Finnes ennå ikke en effektiv kopibeskyttelse 
|
Skrevet: Fre 18 Aug 2006, 17:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

|
Har bare en dvd-rom på laptopen, så sånn er det desverre. Ok, det som har skjedd hittil er at enten henger IsoBuster seg og fucker opp ting og tang på maskinen virker det som. Eller når jeg har kjørt CDeX eller Audiograbber så ser det ut som alt er vel og bra, men problemet er da at jeg ikke får muligheten til å velge tracks å kopiere. Så da er jeg like langt liksom.... En annen ting er at når jeg setter inn cden så prøver den å installere en slags player, noe som er litt irriterende. Jeg vet at jeg kan holde shift nede for å disable autorun midlertidig, men vil helst ha det permanent. Hvordan gjør jeg det ?
|
Skrevet: Fre 18 Aug 2006, 18:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Gå til Min datamaskin, høyreklikk på DVD-ROM-stasjonen, velg egenskaper, og deretter autorun, evnt autokjør. Der burde du kunne velge litt av hva maskina skal gjøre.
Kopibeskytta CD-er som forsøker å installere en egen spiller er noe ræl. Hvem har vel lyst til å ha en egen spiller på maskina for hvert eneste plateselskap man kjøper musikk fra? Slike CD-er har en tendens til å installere annet søppel også i samme slengen.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 24 Aug 2006, 08:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |