DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
fy FAEN for ei kjerring!!!
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Av Innlegg
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
 fy FAEN for ei kjerring!!!

Jeppjepp, jeg var på jobb igjen i dag. Stedet jeg jobber på er i ferie-modus, pluss at det er en del sykemeldinger ute og går, så vi som faktisk er igjen har nok å henge fingrene i. Jeg jobber som kjent med psykisk utviklingshemmede barn, noe som er utfordrende og tøft både psykisk og fysisk, men også er herlig og givende jobb.

Så, i dag senvakt 1500 til 2200 var vi fire voksne på jobb, og alle seks barna var hjemme. Heldigvis dro to av dem til foreldrene sine, så vi var "en på en" som det så fint heter... Eller det vil si i teorien var vi en på en. Klokken halv fire ringer nemlig kjerringa, hun som skulle vært nummer fire på jobb, og sier: "Eh, jeg er i Bjugn og handler bil. Er på vei nå..."

BJUGN?? Er hun helt tett?? Det er langt ute på den andre siden av Trondheimsfjorden, og det finnes ikke bru bare ferge!! Ei av de andre voksne har lovt den eldste ungdommen på huset at de skal på kino og McDonalds, og slike avtaler kan man bare ikke bryte. Så, jeg og ei til blir igjen med de tre tyngste brukerne våre, som det faktisk står i miljøreglene at skal prioriteres! Vi gjør så godt vi kan, men vi ser på barna at de ikke har det særlig bra... de fikk mat, de fikk medisin, men noe mer enn det hadde vi rett og slett ikke tid til... Autisten forsøkte hele tiden å stikke av, kle av seg, eller begge deler. Han med CP, som dermed ikke er så bevegelig, satt og ropte etter oppmerksomhet, mens han som ble født tre måneder for tidlig og er døv, han MÅ ha en på seg hele tiden.

Klokka KVAR PÅ SJU!!! kommer kjerringa inn, sier "Hei, hvordan går det?" til oss to som har sprunget rundt oss selv i fire timer for å gjøre vår og hennes jobb samtidig, før hun begynner å legge ut om den nye fine bilen hun har kjøpt... Hun sa faen meg ikke unnskyld en gang Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Problemet mitt er at jeg var senior på denne vakta, det vil si den som har mest erfaring og jobbet lengst på plassen, og dermed ansvaret. Så, jeg gjorde det eneste jeg kunne, jeg skrev en notat til faglig ansvarlig om hun som kom fire timer for sent på jobb. Det at jeg skrev notatet er ikke problemet, problemet er at hun fant det og nermest kjeftet meg opp fordi hun hadde jo ringt og sagt at hun ville komme sent... Hvorfor i alle dager takket hun ja til vakten hvis hun visste at hun skulle være i Bjugn til klokka TO, når vakten begynner klokka TRE? Jeg kan bare si at notatet fikk en fotnote med en beskrivelse av oppkjeftingen, samt underskrift fra både meg og hun andre som hadde slitt og strevd hele ettermiddagen... Jeg har aldri sagt dette om noen før, men jeg HÅPER hun får SPARKEN!! Evil or Very Mad

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Skulle tatt seg ut om jeg hadde kommet på jobb på skolen etter lunsj fordi jeg kjøpte bil, og så blitt sur fordi det ble påpekt at elevene mine ikke hadde lærer, fordi jeg sa fra hvor jeg var SAMME DAG, slik at det ikke kan settes inn vikar. Og så ikke unnskylde seg? Latterlig.

Du har rett, den dama der BØR få en SAFTIG oppstrammer... Evil or Very Mad

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

I tillegg til det jeg skrev ovenfor er hun nyansatt, og ikke ferdig med de tre månedene med "prøvetid" Rolling Eyes Hun burde trå forsiktig isteden for å holde på slik om hun vil fortsette i jobben Evil or Very Mad

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Tydelig at hun ikke klarte prøvetida, da. Vekk med henne og inn med en ny.

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:42
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Re: fy FAEN for ei kjerring!!!

Problemet ligger her:
Tittan skrev:
Jeppjepp, jeg var på jobb igjen i dag. Stedet jeg jobber på er i ferie-modus, pluss at det er en del sykemeldinger ute og går, så vi som faktisk er igjen har nok å henge fingrene i.

Vi trenger henne mer enn hun trenger oss tydligvis Mad

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:44
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Tittan skrev:
Problemet ligger her:
Tittan skrev:
Jeppjepp, jeg var på jobb igjen i dag. Stedet jeg jobber på er i ferie-modus, pluss at det er en del sykemeldinger ute og går, så vi som faktisk er igjen har nok å henge fingrene i.

Hmm. Uansett, hun burde få deng.

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:51
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Asfrith skrev:
Tittan skrev:
Problemet ligger her:
Tittan skrev:

*rope på Jaqo* Deng henne!

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 20 Jul 2006, 22:53
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Tydeligvis ei som ikke har skjønt dette med jobb og ansvar, ja...

Digg eller deng? Wink

InnleggSkrevet: Fre 21 Jul 2006, 17:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Blazer
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005
Det verste er at slike folk er de som skaper problemer for alle andre. Ikke bare i det øyeblikket det skjer, men ledelsen klok av skade skjerper da som oftest inn rutinene slik når en person til vanligvis er pliktoppfyllende og får et problem med å rekke vakten, får 10 ganger mengden kjeft og tull enn det den personen som først forårsaket innstrammingen.

Og det andre er at de som er mest pliktoppfyllende med å komme på jobb, som aldri er sjuke og stiller opp på kort eller ingen varsel ved sjukdom, ofte får altfor lite ros. Det er ihvertfall min erfaring, selv om det varierer sterkt i forhold til hva slags type jobb man har. Er mye mer alvorlig i denne type situasjoner enn f.eks. at man ikke dukker opp på en rimivakt. I form at det er kun økonomisk og ikke pasientrelaterte lidelser som blir forårsaket av det.

Har selv erfaring med ei som etter å ha uteblitt fra vakt, ikke tok telefon, fikk til slutt tak i henne, da jugde hun om hvor hun var og hva hun hadde drevet med. Hun hadde vært på p**eferd, og lot til og med han fyren ta telefonen hennes og juge for henne. Så når hun endelig kom tilbake, så hadde det gått 6 timer av vakta hennes, og hun hadde til og med nerven til å bruke ekstra tid på å ta en dusj.

Alle de andre måtte jobbe ekstra for henne og fikk knapt tatt matpause.

Hun som du snakker om her bør få sparken etter at sykemeldingene blir ryddet opp i, eller til det blir ansatt en ny en. Siden sånn oppførsel der er i og for seg uakseptabel, og du har etter min mening ALL grunn til å være dritforbanna på henne. Totalt mangel på respekt.

InnleggSkrevet: Lør 12 Aug 2006, 03:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004

Tittan skrev:
Asfrith skrev:
Tittan skrev:
Problemet ligger her:
Tittan skrev:

*rope på Jaqo* Deng henne!

Hæ?? Hva?? Noen ropte...? *stiller seg parat med denge-handa klar*

InnleggSkrevet: Lør 12 Aug 2006, 12:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet