Av 

Optimist  
Spitzy (!) 
Karakterer i Norsk SidemÄl (Eksamen)  Er de sykt strenge eller noe? Til de av dere som har hatt eksamen i norsk sidemÄl, pÄ videregÄende nivÄ - hva fikk dere? (Helst vk2)

Skrevet:  Tor 27 Jul 2006, 23:23

Knaskerot  
Veronica 
Det er en skÊvv av Är siden, men jeg fikk Meget som det het den gangen. Uff, jeg er gammal... Det skulle vel tilsvare 5 egentlig, det...? 

Skrevet:  Fre 28 Jul 2006, 01:02

Mirim  
Spitzy (!) 
Jeg hadde fritak ifra sidemÄl, sÄ jeg hadde to eksamner i hovedmÄl. 

Skrevet:  Fre 28 Jul 2006, 01:32

Glahn  
Mors Lille Ole 
Jeg fikk sekser pÄ min avsluttende eksamen i norsk sidemÄl... Uten spesielt utstrakt brukt av ordbok eller noe slikt - kanskje varierer dette fra person til person, men jeg tror at skal man skrive godt, sÄ mÄ sprÄket sitte oppe i hodet, og ikke i et oppslagsverk. 

Skrevet:  Fre 28 Jul 2006, 09:50

Therese  
OoaHelaNatten 
jeg gikk pÄ steinern og fikk femmer, og der er ikke kravene spesielt hÞye i alle fall. men jeg tror glahn har rett i at det mÄ sitte i hodet, og ikke i oppslagsverket. trikset som jeg bruker i alle fremmedsprÄk og nynorsk er Ä tenke pÄ det sprÄket jeg skal skrive. sÄ da sitter jeg der og tenker pÄ nynorsk, ogsÄ fÄr jeg femmer. 

Skrevet:  Fre 28 Jul 2006, 09:57

Optimist  
Spitzy (!) 
Joda..

Skrevet:  Fre 28 Jul 2006, 12:22

Glahn  
Mors Lille Ole 
For Ä si det slik: jeg skrev sÄ god nynorsk ved Ä tenke  en slags kvasi-vestlandsk, egenoppfunnet dialekt mens jeg skrev. Siden har jeg knapt skrevet et ord nynorsk, sÄ ferdighetene har nok forfalt endel. 

Skrevet:  Fre 28 Jul 2006, 13:09

sharee  
Slushpuppy! 
Jeg fikk en 5er pÄ nynorskeksamen. LÊrern vi begynte med i norsk pÄ videregÄende fortalte oss (hele klassen) at vi skrev sÄ dÄrlig nynorsk at vi aldri kom til Ä bli til noe. Aldri hatt bruk for nynorsk etterpÄ. Det var i 2004. Hos oss sa de at de i tillegg til Ä legge vekt pÄ sprÄket ogsÄ la mye vekt pÄ at vi traff pÄ den sjangeren vi prÞvde Ä skrive og var tydelig pÄ sjanger. Syns Ä huske at det var mange som bomma der. 

Skrevet:  Man 31 Jul 2006, 22:09

lojosang  
Varm i trĂžya 
3er pÄ eksamen, 5er i standpunkt. I begge mÄlformer. 

Skrevet:  Man 21 Aug 2006, 16:14

Pyro  
Erkegranul 
Kom ikke opp i norsk, men har 5 i standpunkt pÄ begge mÄlformer. Men sÄ hadde jeg nynorsk som hovedmÄl ogsÄ da. 

Skrevet:  Man 21 Aug 2006, 18:35

mathianus  
l33t 
Jeg hadde skriftlig eksamen i sidemÄl. Jeg fikk faktisk 5. Men jeg syns ikke selv at kravene for den karakteren er urimelige, men sÄ gikk jeg pÄ allmenn og ikke formgiving.

Skrevet:  Ons 23 Aug 2006, 12:50

Norunn  
Hurrafantastisk 
  	  mathianus skrev:  		  Jeg hadde skriftlig eksamen i sidemÄl. 	 

Skrevet:  Ons 23 Aug 2006, 19:13

Jaqo  
Erkegranul 
Jeg fikk 5   

Skrevet:  Ons 23 Aug 2006, 20:50

mathianus  
l33t 
  	  Norunn skrev:  		   	  mathianus skrev:  		  Jeg hadde skriftlig eksamen i sidemÄl. 	 

Skrevet:  Tor 24 Aug 2006, 14:28

gkel  
Hurrafantastisk 
Har ikke hatt Norsk SidemÄl eksamen enda.. Men fikk 4 pÄ tentamen i fjor da:P Jeg liker ikke nynorsk! 

Skrevet:  Lűr 26 Aug 2006, 14:33

Ronja  
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm! 
Jeg elsker nynorsk, jeg hadde egentlig tenkt Ä ha nynorsk som hovedmÄl. Jeg skriver nesten bedre pÄ nynorsk. Jeg fikk en femmer pÄ eksamen..

Skrevet:  Ons 30 Aug 2006, 10:56

Pyro  
Erkegranul 
Jeg ogsÄ er glad i nynorsk. Hadde det som hovedmÄl i 9 Är, og har aldri sett pÄ det som noen annet enn en fordel. BokmÄl fÄr man jo fra alle andre kanter sÄ det lÊrer man seg nesten selv. 

Skrevet:  Ons 30 Aug 2006, 19:10

Ronja  
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm! 
Elever som har nynorsk som hovedmÄl, fÄr som regel bedre snittkarakter i norsken enn det elevene med bokmÄl som hovedmÄl fÄr. 

Skrevet:  Tor 31 Aug 2006, 10:33

Glahn  
Mors Lille Ole 
Jeg er glad jeg ikke var noen gjennomsnittlig elev  

Skrevet:  Tor 31 Aug 2006, 20:26

Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Mćned 3 Mćneder 6 Mćneder 1 Ćr Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende