|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Hjælp...
Fant ut i går at jeg er tatt opp på blindern, så jeg begynner der på mandag med andre ord.....
Skummelt, føler meg helt lost der oppe, uten å vite hvor noe er, hvordan noe skjer og hva jeg driver med....
Men føler meg sikkert litt mer voksen og klar for å takle ting når det først er i gang...
Noen andre som synes sånne ting er skumle?
Hvordan var det for de som går på sånne ting som universitet i begynnelsen?
Og hvordan går det nå?
Loste lille meg bare lurer 
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Hmm... er vel kanskje ikke så mye fadder-ordninger igang nå for vårsemesteret... Men hovedsaken er at man ikke setter seg alene på forelesninger og slikt. Ofte er folk utrolig rare synes jeg - alle setter seg ved hver sin separate pult om de kan. Hvorfor det når man heller kan sitte ved siden av hverandre, prate litt i pausene, kanskje kommentere litt under forelesning eller hva det nå er, osv? Bare man kommer litt i prat med noen, kanskje blir med på kafeteria i en lengre pause eller et eller annet slikt, får man etterhvert et lite sosialt nettverk rundt seg. Det finnes også ørten studentgrupper oppe på Blindern som driver med alt mulig rart man kan melde seg inn i. Men sørg for å komme litt i prat og kontakt med de folka du ser hver dag på forelesning og gruppeundervisning.
Ja - Blindern er stort, og det er lett å føle seg lost der oppe. Og noen ganger er det greit når man har lyst til å bare sitte for seg selv og lese det pensumet man skulle lest for flere uker siden Men mesteparten av tiden er det bedre å heller sitte på Frederikke eller noe slikt sammen med noen folk som tar samme fag som en selv, og bare prate litt vås.
Og man lærer seg å finne frem Campus er svær, men alle bygninger har navn SB=Sophus Bugges hus, for eksempel, og etterhvert lærer man seg fint å navigere fra ene enden av campus til den andre.
Dessuten - gratulerer med å ha kommet inn og slikt! Hva skal du studere?
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 21:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Det er kanskje ikke fadderordning på Blinderen nå på vårsemesteret, men hvis du ønsker det kan vi sikkert mobilisere en liten fadderordning bare for deg!!!
Er sikker på at det er mange her inne som holder til på Blinderen!?
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 21:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har vært på Blindern et par ganger. Men ikke i studiesammenheng, det var for å nerde på rollespillkongressen Arcon. Stedet var mindre forvirrende den andre gangen, da. Hm, dette hjelper vel egentlig ikke, gjør det vel?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 15:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
| M_Stuff skrev: | Det er kanskje ikke fadderordning på Blinderen nå på vårsemesteret, men hvis du ønsker det kan vi sikkert mobilisere en liten fadderordning bare for deg!!!
Er sikker på at det er mange her inne som holder til på Blinderen!? |
Jeg kan nok bli med. Går på blindern for tredje året og bør være relativt godt kjent (i det minste på matnat).
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 17:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cista
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003 Innlegg: 146 Bosted: Oslo
|
hehe. jeg var ny på blindern i høst. gikk meg vill noen ganger, men nå fungerer det bedre. husk å kle seg godt før eventuelle forelesninger i auditoriene på sophus bugge; det må være de kaldeste stedene jeg vet om.
|
_________________ Donatello er den kuleste ninja turtle'en!
Skrevet: Lør 15 Jan 2005, 05:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
plysjhai
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Apr 2003 Innlegg: 409 Bosted: oslo
|
jeg møtte opp vaffal et kvarter før hver forelesning i uka som gikk, bare for å finne ut hvor de 'nye' bygningene var. for det er mange bygninger, men det læres jo. også er det litt skummelt å begynne på universitetet, men det går fort over. og man blir alltids kjent med folk, og da er det bare koselig.
jeg kan sikkert også bli med i faddergruppa.. 
|
_________________ puss puss så får du en suss...
Skrevet: Lør 15 Jan 2005, 12:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Føler meg så mislykket når alle går på Blindern.
|
Skrevet: Lør 15 Jan 2005, 13:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
| Terning skrev: | | Føler meg så mislykket når alle går på Blindern. |
Jeg går ikke på Blindern, jeg har ikke engang vært på Blindern noen sinne, annet enn å ha tatt banen gjennom/forbi der.. og kanskje trikken også.. tror jeg..
men jeg går på NTNU jeg da..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Lør 15 Jan 2005, 13:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Hihi, det var ikke så skummelt, mine snille venner viste meg litt rundt, og skaffet jeg meg et kart så jeg ikke går meg bort
Følte meg myyyye tryggere da, men føler ennå at jeg ikke hører hjemme der, får se hvordan det går med tiden...
Det jeg tar er løse emner, kunsthistorie og latin, ganske så artig det.
Men kommer nok ikke til å ta det noe videre.
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 02:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
Det var sært å komme til en ny skole på Stjørdal hvor jeg ikke kjente en kjeft. Men det gikk 2 timer så blei jeg kjent med en drøss nye mennesker, og jeg fikk følelsen av at jeg kommer til å trives der. Det fikk jeg rett i, og etter ett år der oppe gleder jeg meg til å fortsette på det andre og siste året. Skole er perfekt, det er ingenting som studentlivet. Abeidslivet har også sine gode sider, men studietida er jaggu noe jeg kommer til å huske lenge.
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Man 17 Jul 2006, 22:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|