DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Hvorfor ikke hoppe over jula ?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Av Innlegg
Wildkatta
Gjest

Hvorfor ikke hoppe over jula ?

Hei jeg er lei julefeiringer år ut og år inn...

ka godt fører de med seg ? INGENTING.
Siden julenissen ikke gjør jobben sin (sikkert forde han ikke finnes) så må jeg kjøpe masse gaver, og gaver koster penger. Penger har jeg i utganspunktet for lite av.
Ikke får jeg svineribbe på juleaften heller forde eg bor i bergen - og der er jo tradisjonen Pinnekjøtt.
Så faller det noe snø som blir til slaps og is her i Bergen. Ikke hvit snø som der hjemme i Norge.

For meg er ikke jul, jul lenger. Det er bare en ekkel tid med kulle is og slaps med masse ekstrautgifter.
Kan vi ikke bare kutte ut jula i år isteden da og feire nyttår litt lenger så slipper jeg og kjøpe alle disse dyre gavene til familie, venner og kjente ???

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 08:24
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Hvorfor ikke hoppe over jula ?

Det går utmerket godt an å avtale med venner og familie at du ikke vil gi/få gaver i år. Så slipper du det.
Du får ikke svineribbe fordi du bor i Bergen? Er det en skummel bergenser som står utenfor døren din og sier at du ikke kan lage svineribbe på julaften fordi du bor i Bergen?

Hva godt julen fører med seg? Vel, folk som kan å kose seg, koser seg. Det du f.eks kan prøve er å finne ut hva som må til for at du skal kose deg, og så bruke juleferien til det.

*førjulsklem*

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 08:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Joa.. Kunne godt ha hoppa over julen i år, men det kan vi ikke.. Jeg trenger nye klær og jeg kjøper aldri klær på eget initiativ, så da får noen andre gjøre det for meg, så da trenger jeg jula for å få nye klær..
Det er altså KLÆR som er nøkkelordet her. Jul = Klær. Baggy-B trenger klær. Send klær.

Takk

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 09:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003

FÃ¥r man ikke tak i svineribbe i Bergen?
Hva er dette for tull.. jeg spiser alltdi svineribbe i jula jeg... riktignok ikke på julaften.. men det er jo bare å kjøpe og tilberede en svineribbe det da.. er _mange_ i Bergen som gjør det!!

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 10:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
sexy
Gjest

vi slakter sov og svin selv og lager ribbe, de er ekkelt og så på, men det er enda eklere og prøve det.....

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 12:33
    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Jul kan man pent hoppe over, ja. Falsk glede, falske smil, utakknemlige mennesker, bortskjemte mennesker, griske mennesker, sure mennesker, fattige mennesker, jula bare forsterker inntrykkene, og det er ikke de positive inntrykkene... hva er egentlig de positive inntrykkene ? Å 'samle' familien? Tøv.

InnleggSkrevet: Fre 09 Nov 2001, 05:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Wildkatta
Gjest

Re: Jeg får ikke svineribbe fordi...

Er det en skummel bergenser som står utenfor døren din og sier at du ikke kan lage svineribbe på julaften fordi du bor i Bergen?

Nei men eg har en sammboer som ikke en gang liker lukta av stekt svineribbe... så hvis eg prøver og steke det en gang til så er det vel jeg som står utafor døra...

vel prøver jo og kose meg men i år har jeg ikke en gang rå til diamater til min kjære. ka kan eg gi henne da ??? Ønsker selvfølgelig å gi henne noe fint og dyrt da.

InnleggSkrevet: Fre 09 Nov 2001, 08:25
    Til Toppen 
Chr|s
Gjest

Re: Jeg får ikke svineribbe fordi...

Det er ikke prisen som betyr noe... ihvertfall er det ikke sånn i min familie.. det er hvor gøy det er å åpne pakkene og få noe morsomt, ikke nødvendigvis dyrt eller veldig fint, men noe som er gøyalt, noe man kan holde på med en stund, bøker er fine sånn sett til tider, også skrive noe morsomt på kortet som gjør at gaven inni pakken blir gøyalere. Man må bare være litt kreativ.. at diamanter er en jentes beste venn er vel kanskje så.. men gjør noe spesielt istedenfor, overrask henne med en romantisk middag en dag. lys og alt det fjaset der.. Bare gjør noe spesielt, så blir ikke julen det som avgjør om hun fortsetter å bo sammen med deg eller ikke Wink jula er ikke så viktig.. det er tross alt bare en enkelt dag imot resten av de mange fine dagene vi har i året.. men nå kom jeg en smule langt uttpå viddene her, men jeg er vel unnskyldt, så seint og slikt.. dessuten er jeg syk, så nå bør dere synes synd på meg, her jeg sitter og kjeder vettet av meg. Det er fredag, jeg er syk, jeg er hyper og jeg vil ha en å KOSE MED! *aaaaaaaaaahhhhhh*

med deprimert hilsen, Christian..

InnleggSkrevet: Lør 10 Nov 2001, 01:37
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jul er ikke lenger positivt.

*være helt enig med Baj*

Jeg liker nyttårsaften bedre. Da kan man være med venner,
og alt er ikke så -formelt-.

InnleggSkrevet: Lør 10 Nov 2001, 22:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Re: Jul er ikke lenger positivt.

Hvorfor er det sånn at man MÅ gjøre ditt og datt på julaften?
Kan man ikke bare gjøre det man synes er gøy og koselig og sånn?

InnleggSkrevet: Man 12 Nov 2001, 13:36
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Re: Jul er ikke lenger positivt.

Tradisjoner er kjipe ting.

InnleggSkrevet: Man 12 Nov 2001, 21:54
Aurora
l33t
l33t

Ikke diamanter...

Det viktigste er at det er fra deg og at det er noe du har lyst til å gi til henne.. noe som betyr noe spesielt.. :)

Jeg spiste svineribbe på søndag.. det var kjempenam!! og svoren er selvsagt litt ekstra nam! Smile

InnleggSkrevet: Tir 13 Nov 2001, 12:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

hmm.. når jeg smiler i jula er det ikke falskt.. jeg har aldri et falskt smil.. Jul er kjempekos!! jeg elsker jul.. elsker maten og luktene som huset fylles med.. og godteriet og frukten som står på bordet.. og det beste med hele julaften er å se åssen folk reagerer på gavene de får av meg!! det er ikke så nøye om jeg får gaver eller ikke.. og hva jeg får i gave.. men det er viktig at andre liker det jeg gir til de..

Jeg gir dessuten bare gaver til de jeg _vil_ gi gaver til.. og tar de ikke imot blir jeg trist!

InnleggSkrevet: Tir 13 Nov 2001, 12:37
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Jula..

..er ikke bare en dag.. men det er mange dager der man koser seg sammen med venner og familie!

InnleggSkrevet: Tir 13 Nov 2001, 12:39
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Tradisjoner..

Hvis du ikke liker de tradisjonene som du er vant til så går det an å lage dine egne tradisjoner..

Man er heller ikke nødt til å feire jul sammen med famile, er man en vennegjeng som ser på jul på samme måte så er det ikke noe i veien for at man går sammen og feirer jul med de...

Man gjør som man selv vil!!

InnleggSkrevet: Tir 13 Nov 2001, 12:41
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
FauSt_
Gjest

Svineribbe.. SVINERIBBE?!?

Jeg lurer på en ting...

HVILKE PSYKOPATER SPISER SVINERIBBE?

Greit nok, her er vi alle gale, men jeg ser ikke logikken i å ete svineribbe, når pinnekjøttt er KLART bedre...

InnleggSkrevet: Ons 14 Nov 2001, 15:08
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Re: Svineribbe.. SVINERIBBE?!?

Smaken er som baken..

InnleggSkrevet: Ons 14 Nov 2001, 17:17
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003

Det hadde noe med Jesus å gjøre en gang synes jeg å huske... Det er jo det vi liksom feirer da... Hvis man ikke synse det er så veldig mye å feire, så er det ingen grun til å gjøre det. Selv kommer jeg til å fortsette å feire jul selv om jeg ikke er spesielt kristen, fordi det bare er en fin ting å gjøre. Den dagen det blir et ork, vil jeg la være.

InnleggSkrevet: Ons 14 Nov 2001, 19:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Problemet med å velge egne tradisjoner er at det forventes at man skal akseptere og like de tradisjoner man er oppvokst med, og all antydning til noe annet blir tatt ille opp. Om jeg hadde ytret ønske om å tilbringe julen med noen andre enn familien hadde de nok blitt svært såret, uansett hvor mye jeg hadde prøvd å forklare. Hvis man i tillegg har litt dårlig samvittighet fordi man i urgangspunktet tilbringer litt lite tid med familien, blir det enda vanskeligere. Jeg har litt vanskeligheter med å forestille meg julen uten dem egentlig. Jeje. Jeg gleder meg mer til nyttårsaften en julaften.

InnleggSkrevet: Ons 14 Nov 2001, 22:14
Flare
Gjest

hadde vel noe med han å gjøre ja...men det er ganske mange andre religioner som også har feiringer rundt denne tida..midtvintersfester etc.
Vikinger blotet jo rundt desembertida, hvis ikke jeg husker helt feil.

Og så lenge jeg får tak i penger til julegaver, og jeg får sett tre nøtter til askepott i fred, så skal jeg ikke klage.
^_^

InnleggSkrevet: Tor 15 Nov 2001, 16:10
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet