|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Puseklatt
Varm i trøya

Ble Medlem: 26 Mar 2006 Innlegg: 48 Bosted: Oslo
|
Jeg bor i tidenes beste kollektiv i gamlebyen, på et 10 kvadratmeter stort rom. Det er veldig hyggelig, alle møblene (det er bare en seng, en kommode og et skap, da...) er hvite, og gardinene er grønne (jeg har hengt dem opp selv og er umåtelig stolt!)! Vi er 5 som deler en kjempestor stue, et vanvittig hyggelig kjøkken og et bad. Det er verdens mest sjarmerende leilighet, alt er skjevt. Gulv, vegger og tak. Og så er det kjempehøyt under taket. Begynte å skjelve i beina da jeg hang opp gardiner... Det er litt kaldt om vinteren, men når strømmen er inkludert i leia kan man jo bare skru på panelovnen
Det eneste som er litt dumt er at trikken går rett utenfor vinduet mitt, og det kan være litt plagsomt. men jeg har nesten blitt vant til det..
|
Skrevet: Man 27 Mar 2006, 00:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Det her er det eneste bildet jeg har fra der jeg bor nå..:
[img=http://img100.imageshack.us/img100/5017/negative0011a18uf.th.jpg]
Det er tatt sist sommer.. Jeg har kjempe store vinduer, og ingen gardiner. Og brede vinduskarmer med masse ting i.. Men det kommer ikke så alt for mye lys inn, fordi det står et hotell på andre siden.
Jeg og hotell gjestene kan vinke til hverandre.. Hehe. Det har hendt.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Man 27 Mar 2006, 19:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
Jeg bor hos mor og far, på loftsrommet. Det øyest beligende og varmeste rommet i hele huset.
Gult tapet - Selv ville jeg ha svart
Skråtak - Overstådd av plakater med drager, PotC og Lotr.
Et gulv som ikke er limt fast - det løfter seg når jeg støvsuger
Bokhyller - til alt mulig rart
Skrivebord - til enda mere rart
Seng - myk og god, men kan ikke hoppe i den, for lavt under taket
Kommonde - til tøy
Skilt på døra - "Speak friend and enter"
Konstant rot - tegninger, bøker og klær flyter omkring
Hybelkaniner OVERALT!
Det er min boplass
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 14:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Jeg bor i nesten 100kvm stor leilighet... dvs, jeg pleier å si mellom 80 og 100 et sted, jeg har ingen anelse, jeg bare vet at den er over dobbelt så stor som min forrige hybel, og den var 40 :p
Anywho, jeg leier, elsker leiligheten, og den inneholder følgende:
- En stor todelt stue (mangler gang, man går rett inn i stua hos meg. Stua går to trappetrinn opp til et lite nytt nivå som leder inn til resten av leiligheten)
- To boder. SÃ¥nn for sikkerhets skyld.
- Bad med to vasker (noen som vil flytte inn? Du får eget skap tilogmed)
- Gedigent kjøkken med 16 skap (klarer ikke bruke alle. Har vurdert å fordele alle glassene på skapene, men innser at det blir forvirrende å lete etter et glass etterhvert)
- To soverom, sånn i tilfelle.
- Dessuten har jeg en fin hage med masse frukttær- og busker
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 14:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
tyskbart
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Jul 2004 Innlegg: 50 Bosted: Tromsø
|
I sommer bor jeg alene i et stort hus som er bygd for en familie på åtte. Jeg tror det er rundt 30 vanlige rom i huset + masse kott + to altaner + garasje + rom under garasjen hvor man kan nå bilen fra undersida + potetkjeller + dukkehus + hønsehus. Foreldra mine har flytta så det er null møbler i det fleste rommene. Det er stort sett bare møbler på kjøkkenet + en seng i enkelte rom. Det er bare noen pappesker i stua. Av en eller annen grunn har de gitt vekk vaskemaskinen og det er ikke søppeldunker utenfor huset lenger, men ellers er det veldig greit å bo her. Jeg bruker stort sett bare kjøkkenet i første etasje og et soverom og badet i andre etasje.
|
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 16:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Aurfael skrev: | Jeg leier en fantastisk leilighet på HELE 15 kvm [ja dere hørte/så meg!].
Dette er da selvsagt ikke inkludert mitt gedigne bad og et koselig kjøkken som jeg deler med ei flott jente over gangen. |
Jeg leier en hybel på 16 kvm, og det INKLUDERER mitt enorme bad og boden i kjelleren... Det inkluderer riktignok ikke kjøkkenet som jeg i vinter har delt med en ukrainer, en latvier, en ugander og ei norsk jente (Språkforvirring? Neiiiida... )
Denne herligheten betaler jeg 2670 kroner for, en sum som inkluderer kabelteve og trådløst internettforbindelse med en brannvegg som gjør at jeg ikke kan laste ned noe eller spille spill online. Bodø er vel den eneste studentbyen i Norge som har en sånn regel fremdeles... Summen inkluderer ikke klesvask, jeg betaler 12 kroner for hver gang jeg setter på en vask og 10 kroner for hver gang jeg kjører tørketrommelen. Jaja...
Over sommeren regner jeg med at jeg flytter på meg, hvis jeg får jobb.
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 18:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
No bur eg heime hos pappa og katten i eit stort raudt hus. Stor hage har vi også.
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 19:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
TD
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005 Innlegg: 49 Bosted: Rosenholm
|
Eier sammen med min forlovede. Vi bor i første-etasje i blokka nærmest her:
(klikk på bildet for full størrelse)
Kjøpte kliss nytt ifjor sommer. Deilig å bo i en leilighet INGEN har bodd i før... den er på ca 77kvm tror jeg.
|
_________________ Think different...
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 21:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Des 2005 Innlegg: 113 Bosted: Oslo
|
Leier en 30 kvm leilighet sentralt i byen. Veldig bra planløsning, og ypperlig for en person . Det eneste jeg kan klage på er at jeg må leve med noe støy og bråk fra trikken/ Ringen rett utenfor.
|
Skrevet: Lør 24 Jun 2006, 14:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg og kjæresten driver og flytter inn i en nydelig, splitter ny leilighet på Nydalen (de nye blokk-tingene som er rett over veien fra BI). Vi leier, og for 6900kr får vi varmtvann og 45kvm å boltre oss på.
Vi fikk nøklene på fredag, men siden foreldrene mine er på ferie frem til den 15. (og vi er avhengige av deres flyttehjelp (pappa har stor bil)) blir det ikke ordentlig innflytting før da. Som om et par-tre uker...
Bilder kommer når vi får flytta inn...
|
Skrevet: Søn 25 Jun 2006, 17:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lillebror
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Okt 2005 Innlegg: 410 Bosted: Oslo
|
jeg bor i Oslo, Furuset hos min mor og far. og mesteparten av tida bor jeg vel for det meste på rommet, hvertfall nå som jeg har fått pc der!
bildet gidder jeg ikke fordi det bare er rot der^^
|
Skrevet: Søn 25 Jun 2006, 18:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Bor i Oslo på bislet. Bor på det minimalistiske rommet mitt men har stor stue og kjøkken i tillegg som jeg deler med en annen. Funker greit men ser allikevel fram til å få stor plass for meg selv på grunerløkka til høsten.
|
Skrevet: Søn 25 Jun 2006, 19:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
Jeg leier en leilighet på 60 kvadrat, helt formeg selv (DET er digg det).
Leiligheten ligger på Ugla i Trondheim, og består av en stue på ca 30kvadrat, kjøkken, bad, vaskerom og ganske stort soverom. Har faktisk også egen garasje til å bruke på vintern . Dette fordi kommunen kommer og måker snø i gården med stooor traktor, og da er det litt sånn derre dumt hvis det står en bil der 
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Man 26 Jun 2006, 08:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Paraplymeizter
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Feb 2006 Innlegg: 40 Bosted: Ski og Gjøvik
|
Bor i et lite rom i kjellern hos modern og fadern i Ski. Huset er på 198kvm og har to etager, men snart er det vel hybel på 16kvm og felles kjøkken og bad sammen med 5-10 andre..
|
Skrevet: Tir 27 Jun 2006, 01:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg leier en stor 60-70 kvadrat leilighet helt for megselv !!
det er to fine soverom og en deilig stue
her har jeg bodd alene for 1 år, men flytter ut i slutten av Juli og da skal jeg bo en måned hos pappa og mamma..så flytter jeg til sverige 5. september !
http://diaz.no/gallery/album63
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 27 Jun 2006, 08:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bazukh
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005 Innlegg: 590 Bosted: Kulturhovedstaden
|
Jeg bor hos min mor.
(Men i løpet av høsten kan jeg forhåpentligvis annonsere at jeg har fått meg leilighet)
Vi bor i en selveierleilighet på enden av et rekkehus.
2 etasjer, tre soverrom, to stuer, kjøkken, vaskerom, bod, bad og gang.
For å ikke nevne en veldig fint plassert veranda.
Jeg lever i største soverommet, i kjeller'n.
Eneste ulempe er at jeg ikke kan åpne vinduene på sommern, da det kommer bugs inn >.<
Og jeg har faktisk bilder, utrolig nok
Sjølve leiligheta;
Utsikt mot veien (for spesielt interesserte?)
Utsikt bakover, fotballbane (med skumle telt på) og skooog (fortsatt for spesielt interesserte)
Eneste bildet jeg har av (deler av) eget rom - veggen min
Jaada, jeg kjeder meg i kveld 
|
_________________ If I had balls, they'd be bigger than yours (:
Skrevet: Tor 06 Jul 2006, 00:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
For dem som lurer på hvordan det ser ut hjemme hos meg kan besøke denne linken (hjemmesiden min) : Thom's Rom 
|
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 14:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lizz
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 28 Okt 2005 Innlegg: 269 Bosted: Trondheim
|
Jeg er litt stolt, fordi jeg har nettopp flytta fra mammaen min for 4. gang eller noe sånn. Å plassen jeg har flytta til, den er rett og slett helt utrolig!! Midt i Trondheim Sentrum, 2 minutter unna Solsiden!! Det er en kjempekoselig 4-roms leilighet i et kjempekoselig hus. Der skal jeg bo sammen med ei venninne og en gutt som er totalt fremmed! Vi får nok et meget hyggelig samboerskap 
|
_________________ when ya got em' by the balls,their hearts and minds will follow 
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 14:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Jaqo skrev: | For dem som lurer på hvordan det ser ut hjemme hos meg kan besøke denne linken (hjemmesiden min) : Thom's Rom  |
Jeg vet hvor du bor, og jeg vet hvor din HP Pavillion står *finne fram finnlandshette*
Her er "the grand tour" av rommet til Darkfrog ^^ han har ikke surra seg til og flytte ut enda.
først ut har vi orgelet til Darkfrog, det er mange herrens år gammelt, men låter fortsatt ganske bra. Det er vel det første du legger merke til når du kommer inn på rommet.
SÃ¥ har vi pc bordet, som er det andre du legger merke til.
Det tredje du legger merke til er rotet vedsiden av pcen.
Så legger du vel merke til veggen ovenfor der, som har litt diverse stuff hengende på seg.
Og når du snur deg for og flykte i skrekk ser du hylla mi (det er 2 etasjer til i hyllen, i de 2 andre etasjene er det kun DvD og VHS filmer, og litt bøker og rot ogsånt )

|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 14:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
darkfrog skrev: |
Det tredje du legger merke til er rotet vedsiden av pcen. |
OMG!!! Du er jo verre enn meg i mine glansdager kis!! Shait!!! 
|
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 17:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |