DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Elkjøp - et shoppingmareritt
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Av Innlegg
SayIt
Supersøt

Ble Medlem: 19 Aug 2003
 Elkjøp - et shoppingmareritt

Artikkelen er skrevet av Anja Elisabeth Stave Teigen

Bortkastet tid. Utrykket har i dag fått en helt ny mening, en åpenbaring av ny betydning. Jeg burde kanskje sendt Elkjøp et takkekort. Jeg er ikke helt sikker. Men jeg er sikker på dette: Jeg skal tipse Eder om å sørge for å ha ren avtalebok den dagen I måtte finne på å oppsøke dette bedervede sted.

Man skulle tro at et gjennomsnittlig stort butikklokale med 17 ansatte løpende rundt, skulle ha kapasitet til å yte en viss service? Og det på en ganske så vanlig dag i mai, helt utenfor gave-høytider som jul og pinse. Vel, tro om igjen. Jeg fant i dag på en helt ny idrettsgren da jeg utførte VM i bortkastet tid på Elkjøp.

Det hele startet da jeg kom og så at en eller annen luring har vært så omtåket at han/hun fant ut at butikken trengte ommøblering siden sist jeg var der før jul. Og lokalet var ikke effektivisert på noe vis, det er laget som en ren dødsfelle. Ikke at de tar sikte på å faktisk ta livet av folk, men jeg tror de satser hardt på å sulte folk i hjel mellom hyllene sine.

Mitt ærend i dag var krølltang. Jeg har lenge forbannet meg i det stille over krølltenger med ledning på. En annen ting jeg forbanner meg over er krølltenger med børster på. Som om et eller annet lamt hårprodukt-hode fant ut at folk ikke grer håret før de krøller det, slik at sånne som jeg med en betydelig lengde på håret må sette det fast hver gang det skal krølles. I den irriterende børsten. Dette var en digresjon, poenget var at jeg hadde fått nyss om en krølltang som var trådløs, gassdreven og der børsten kunne fjernes slik at floker ikke oppstår for oss som eier hårbørster selv.

Jeg burde holdt meg hjemme.

Klok av shopping visste jeg meget vel at småprodukter som hårfønere, krølltenger og slike filleting befinner seg nær kassen. Men i sorgen over at de hadde ommøblert ble jeg stående på tærne like innfor døra og speide etter rett sted. Bare sånn for å være sikker på at jeg ikke mistet mitt rykte som latsabb, ved å gå noen skritt for mye.

SÃ¥nt er jo bortkasta tid.

Jeg innså at småvarene fortsatt var ved kassen. Og hva gjør man så? Man trasker trofast i den retningen som tar deg til forventet mål på kortest mulig tid. Og hva skjer? Blindvei. Og igjen. Og igjen. Til slutt befant jeg meg helt på den andre siden av lokalet (småvarene er ikke mange meterene fra inngangen). De førte meg rundt i en tvungen runde blant krimskrams som jeg ikke vil ha, langt mindre hadde noen glede av å se på.

Bortkastet tid.

Etter langt om lenge nådde jeg frem til rett sted. Noe frustrert begynte jeg å se meg rundt i hyllene. At de presterer å finne opp så vanvittig mange varianter av krølltenger og varmluftbørster og unyttige stylingredskaper førte til enda mer. Både enda mer frustrasjon og enda mer bortkasta tid. Men jeg fant endelig den jeg skulle ha. Det vil si, jeg fant demonstrasjonskrølltangen av den typen jeg skulle ha, men noe eske med min krølltang i, det fant jeg ikke.

Så med demo-saken trygt i hånda lette jeg noe vill i blikket etter esken med min høyt elskede lille sak i. Men nei. Ikke å se, ikke noe sted. Det var da bestemte jeg meg for å stille meg i den serviceinnstilte køen. Med serviceinnstilt mener jeg ikke at folk faktisk var serviceinnstilte, men at jeg forventet at folk skulle være det. Jeg stilte meg opp sånn ca midt på gulvet (dvs langt fra alle hyller rundt meg, slik at det var tydelig at jeg ikke så på noe), jeg satte på meg et noe desperat, litt fortvilet blikk. Og jeg børstet håret bak ørene slik at ingen kunne tro at jeg stod med handsfree i øret og lyttet til noen fortelle meg om et dødsfall i familien. Jeg speidet også hardt etter hvite skjorter for å sette mitt fortvilede blikk i dem. Og der stod jeg.

Bortkastet tid. Jeg stod der i et kvarter. Og jeg overdriver ikke litt engang, jeg så faktisk på klokka.

Ingen kan stoppe ei knalltøff vestlandsjente i å få det som hun vil i storbyen, så jeg gav opp min stillestående køståing, og gikk på aktiv jakt etter noen i hvit skjorte med kunnskap om hvor jeg kunne finne esken med min nå høyt elskede demokrølltang (som jeg tvilholdt i). Etter å ha stått langt om lenge og fundert på å trekke kølapp i dataavdelingen klarte jeg å fange en som løp forbi. Rent fysisk, jeg fanga ham. Jeg trykket ham inn i et hjørne og forlangte å få en eske med en splitter nytt eksemplar av min trådløse krølltang i. Han listet seg inn på en data, som tilsynelatende stod midt i rommet uten mål og mening og sa at de beklager var utsolgt, men at jeg kanskje kunne få kjøpe demovarianten til noe redusert pris. Spør i kassa. Ja greit, tenkte jeg. Jeg kan spørre i kassa.

På dette tidspunkt hadde jeg forvillet meg innerst i butikken og måtte gjennom dødslabyrinten igjen for å finne frem til kassa. Her var en lang kø. Ikke en lang julehandel-kø, men en russisk matrasjonskø rett og slett. Etter det jeg kunne se hadde de minst plass til tre ekspeditører, men de hadde bare én der. Og ved å sveipe blikket over lokalet så jeg tre hvitskjorter stå og prate med hverandre. Latsabbene.

Men køen var bortkastet tid. Mannen bak kassa forsvant for å hjelpe en kunde og kom aldri mer tilbake. Eller, jo, det gjorde han. Men etter såpass lang tid at jeg begynte å bli ilter. Da han endelig kom tilbake, gjorde jeg som nordmenn flest. Jeg ga katten i køkultur og bante meg vei frem og la frem saken min.

Bortkastet tid.

Han skulle bare ringe noen og høre om ting. Noe som førte til mer ugudelig venting som jeg engang ikke kan beskrive for dere. Etter litt kom min tidligere fange i hvit skjorte og spurte om jeg hadde fått hjelp ennå. Jeg mista haka over det tåpelige spørsmålet. Derfra gikk det ganske greit, eventuelt tålelig greit og utrolig nok kom jeg meg ut igjen av butikken tidsnok til å ikke få parkeringsbot, da Elkjøp bare har en time gratis parkering utenfor.

Så et vennlig råd til dere smartingene på Carl Berner Elkjøp: Øk parkeringstiden deres, for jeg visste hva jeg skulle ha, hvor det var, og hvor mye det kostet og skulle bare løpe inn og løpe ut igjen. Målrettet, uten noe slingemonn for "kikking" og pirking på artikler jeg ikke har bruk for.

Og jeg brukte 51 minutter på operasjonen. Jeg tør ikke tenke på haugen parkeringsbøter dere fører til bare pga labyrinten av en butikk dere har med ansatte som kun hjelper folk innen data og telefoni.

Bortkastet tid, men jeg har krøller i håret. Til redusert pris. En liten halvstjerne i margen for dét.

InnleggSkrevet: Ons 18 Mai 2005, 22:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg har bare en ting å si:

"Ikke alle kan kalle seg det samme som oss.. Expert! (bonus)"
Det er en uhorvelig formidabel forskjell på servicen mellom disse to, og de ligger som regel i nærheten av hverandre.. Jeg skjønner ikke at folk handler på Elkjøp i det hele tatt, det er alltid like mye rot, over hele landet..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 08:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
ønskemestern skrev:

Det er en uhorvelig formidabel forskjell på servicen mellom disse to, og de ligger som regel i nærheten av hverandre.. Jeg skjønner ikke at folk handler på Elkjøp i det hele tatt, det er alltid like mye rot, over hele landet..

Men expert har jo aldri det man er ute etter, dessuten ignorerer service menneskene deg om du er liten og i følge med noen som ser større ut, selv om det er du som er ute etter å kjøpe noe...

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 08:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

sharee skrev:
ønskemestern skrev:

Men expert har jo aldri det man er ute etter, dessuten ignorerer service menneskene deg om du er liten og i følge med noen som ser større ut, selv om det er du som er ute etter å kjøpe noe...

haha! Laughing da får du gå alene da, du er jo stor jente!
Expert BONUS har ihvertfall alt jeg trenger..

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 10:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
IceRose
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 07 Mai 2005
Jeg handlet på elkjøp i dag fordi jeg ikke fant tingen jeg ville ha på expert. Men sånn ellers er jeg veldig enig. Elkjøp står i klasse med.... jeg vet ikke rett og slett, når det kommer til service. Skumle butikken.

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 12:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
Det største problemet med og forlate sin trygge hule for og dra på handle tur er egentlig ikke betjeningen heller de kaotiske butikkene.
Nei jeg kan altids storme inn og gå truende løs på den minste og mest lettskremte av de ansatte. true med tv2 hjelper deg om ikke MIN vare dukker opp innen ti sekunder og sammtidig referere til mitt nære bånd og vennskap med bandidos.Eller bare se lett nervøs ut ,med stor frakk og stå og pelle på de dyreste laptopene. Mens jeg forsiktig later som om jeg forsøker og få den gjemt inn i foret på jakken.
-Unskyld kan jeg hjelpe dem. Hører jeg innen to min er gått.

Nei det vanskligste er faktisk parkerings hus.Hvor i helvete satte jeg bilen.
samme maset hver gang. Plan1,plant 2 plan 3A osv. sone b, sone c.....
Og er det noen og spørre der? Nei, den jævelen som altid gir meg en fuckings p-bot er ikke og se. (Sannsynlig forde han står ved bilen min og skriver bøter.)
Så om dere har lagdt merke til en ung forvirret mann, som surrer gråtende rundt i p-husene lørdags kveld rund stenge tid.Ja da er det bare og hilse på, det er meg det.

; )

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 14:03
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg er veeldig glad i elkjøp Wink

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 17:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vanilje
Främling
Främling

Ble Medlem: 22 Jun 2006
 ELKJØP<3

Dette var usaklig.. hehe.. Rolling Eyes Laughing hehe "jeg satte på meg et noe desperat, litt fortvilet blikk." ok, det var dårlig at du sto der i ett kvarter uten å få noe hjelp.. men det er vel det eneste jeg kan si meg enig i av det du skrev.. går faktisk ann å oppsøke litt hjelp. tror ikke du var positivt innstilt for en hyggelig handel med tanke på at du blir forbanna over ett så lite problem som krølltenger med ledning.. Wink jaja

InnleggSkrevet: Tor 22 Jun 2006, 00:57
toth42
Cowboy
Cowboy

Re: ELKJØP<3

Vanilje skrev:
Dette var usaklig.. hehe.. Rolling Eyes Laughing hehe "jeg satte på meg et noe desperat, litt fortvilet blikk." ok, det var dårlig at du sto der i ett kvarter uten å få noe hjelp.. men det er vel det eneste jeg kan si meg enig i av det du skrev.. går faktisk ann å oppsøke litt hjelp.

Sitat:
Etter å ha stått langt om lenge og fundert på å trekke kølapp i dataavdelingen klarte jeg å fange en som løp forbi.

Var jo nettopp det hun gjorde.. etterhvert.

og btw, det går ikke an å være "uenig" i det hun skriver, hun har faktisk opplevd det..

InnleggSkrevet: Tor 22 Jun 2006, 09:18
Vanilje
Främling
Främling

hehe, etterhvert.... nettopp det jeg mente.. jeg har opplevd ca det samme, men ble ikke forbanna etterpå.. jeg er uenig i hennes oppfatning av situasjonen, som hun ikke gjorde det beste ut av.. virker det som.. folk er forskjellige Exclamation done..

InnleggSkrevet: Tor 22 Jun 2006, 15:58
Knaskerot
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006
Jeg kan jo opplyse dere litt, da...

Jeg har jobba i Elkjøp i tre år på fulltid. Carl Berner som det her er snakk om er ikke en ekte Elkjøp- butikk, og det er derfor den dårligste i Oslo. Carl Berner er franchise- butikk, de bruker bare navnet til Elkjøp men har en egen eier som ikke er knyttet til Elkjøp.

Så til dette med kø og sånt. Det er mer stressende for de som jobber der at det er masse kø, enn det er for kundene. Og de som ikke trur på meg kan dra på Elkjøp Sandvika utenfor Oslo på lille julaften og se at de som jobber der faktisk jobber ræva av seg, men det er ikke nok folk til å ta unna...rett og slett fordi det skal være lønnsomt å drive Elkjøp. For mange på jobb betyr for høye lønnsutbetalinger i forhold til hvor mye de tjener på det de selger. Og det er egentlig ikke en dritt på de aller fleste varer.

Det var dagens Elkjøp- forsvar Wink

InnleggSkrevet: Tor 10 Aug 2006, 17:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Elkjøp eier alt, du er totalt njub hvis du ikke klarer og finne en annen butikk med krølltang. Er jo tusentalls "femishops" Very Happy
Elkjøp har billige spill og morsomt stuff, de eier.

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tor 10 Aug 2006, 18:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vanilje
Främling
Främling

Elkjøp!

Ingen kan være perfekte! Prøv å starte en elektronikk butikk og bli like stor som Elkjøp! Lykke til.. Som sagt, Elkjøp er bra! Selvfølgelig får alle klager noen ganger, men husk nå at det er mennesker som styrer der og ikke roboter.

InnleggSkrevet: Tor 10 Aug 2006, 20:30
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
sharee skrev:

Dyrere er de også!

Ikke like Expert nei!
er fornøyd med Elkjøp jeg. Har alltid fått god service fra de som jobber der, og alltid fått valuta for pengene. Så jeg har ingenting å utsette på Elkjøp nei...

InnleggSkrevet: Tor 10 Aug 2006, 22:30
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet