DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
hva er harry?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 5 [87 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003
 hva er harry?

er det harry og rusle konstant rundt på skolen og byen med blå "blãklader" og vernesko og valkman (den greia som spiller kasseter)?

InnleggSkrevet: Ons 23 Apr 2003, 11:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Hvis dette er på en skole hvor det ikke ville falle naturlig og klærne ikke er obligatoriske fordi du går DEN linja, vil mange sikkert rope, JA, HARRY!
Men jeg synes ikke man skal bry seg om hva folk har på seg, hvis ikke det er personlig støtende mot noen.

Utrykket "Harry" synes jeg det passer bedre å bruke på oppførsel. Det å altid gå rundt med valkman, synes jeg bare er tøft! Åtitallet er jo inn for tiden, så hvorfor ikke? Tunge

InnleggSkrevet: Ons 23 Apr 2003, 11:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
i stemmes.

men skinnvest, mokasiner og resten av trønderuniformen vil bestandig være veldig veldig harry.

InnleggSkrevet: Ons 23 Apr 2003, 15:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

Ble Medlem: 08 Apr 2003
glemte noe diskutere med seg selv Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 08:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Det er vel bare et tegn på at han kanskje trenger noen å diskutere med! Neste gang du ser ham, burde du gå bort og legge inn en replikk i diskusjonen han har med seg selv. Hvem vet, kanskje du finner en bestevenn? Og for Guds skyld, vi er da alle medlemmer av dsgf!

Er du sikker på det Vampira?

Japp, Vampira. det er jeg

Rulle!

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 11:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
å RÅNE er harry!

synes jeg

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 13:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Veldig sant.
Ikke bare er det harry. Jeg synes det er trist.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 13:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Diverse bilutstyr er harry.
  • Terninger i speilet
  • Rist på bakruta
  • Sotede baklykter
  • Påmontert spoiler
  • Og ikke minst: Blacklight i bunnpanna er harry!!
Det er en som pleier å råne rundt i Trondheim sentrum med alt dette utstyret. Det er helt sant! Ekstra trist blir det fordi det ikke pleier å være så mange andre rånere akkurat der... Freakish

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 14:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
kan love deg at det er mange sike rånere i trondheim.

malte striper på bilen er også harry. sånn når man tar en boks maling, en pensel og maler to brede hvite striper på langs over hele bilen. sånn som man har på racerbiler vet dere.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 15:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
veronica: hva syns du er trist?
rånerene jeg kjenner er snille;)

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 17:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Jeg synes det er trist at det finnes mennesker/ungdommer som tilbringer fritiden sin med bare å kjøre rundt omkring, helt uten mål og mening.

Noe annet som er harry:
The Faggot Family

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Veronica skrev:
Jeg synes det er trist at det finnes mennesker/ungdommer som tilbringer fritiden sin med bare å kjøre rundt omkring, helt uten mål og mening.

At det kan sortere under 'harry' er jeg enig i, men hvorfor er det så mye tristere enn de som tilbringer fritiden sin ved skjerm og tastatur, eller løper rundt i skogen og leker at det er middelalder eller atomangrep? *dukke og løpe* Wink
Eller for den saks skyld de som sitter sammenkrøpet i senga og leser en bok? De kan da umulig ha noen venner, og _det_ må vel være trist, vel?

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:14
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

fido skrev:

At det kan sortere under 'harry' er jeg enig i, men hvorfor er det så mye tristere enn de som tilbringer fritiden sin ved skjerm og tastatur, eller løper rundt i skogen og leker at det er middelalder eller atomangrep? *dukke og løpe* Wink
Eller for den saks skyld de som sitter sammenkrøpet i senga og leser en bok? De kan da umulig ha noen venner, og _det_ må vel være trist, vel?

Håhå! NÅ har du gått til krig nå! Mr. Green
Men det er greitt ja! Her er svarene:

Det er tristere å råne enn å tilbringe fritiden ved skjerm og tastatur fordi man ved skjerm og tastatur kan lære masse, og sosialisere seg med andre på en intellektuell måte.

Det er tristere å råne enn å løpe rundt i skogen og leke middelalder eller atomangrep fordi å løpe rundt i skogen og leke er stimulerende for mange sanser, man lærer også her veldig mye, og det er en aktivitet rik på begivenheter og opplevelser.

Det er tristere å råne enn å sitte sammenkrøpet i senga og lese en bok, fordi dette kan være valgfritt og dermed ikke en indikasjon på at man mangler venner. Også her kan man faktisk lære mye ved å tilbringe fritiden på denne måten, i tillegg til at det er en avslappende form for underholdning.

Og viktigst av alt; de tre ovennevnte fritidssysler er ikke av arten som er til bry for almuen.
Å gå gjennom sentrum og stadig se den samme stygge kassa kommer kjørende med den samme stygge musikken med alt for mye bass dundrende ut av vinduene om og om igjen, er kjipt.

Det som er trist med råning, er at det er ikke en aktiv hobby. Det er ingen (håper jeg da) som sier:"Dere, la oss dra ut og råne, for det er jo så morsomt! Vi kjører ti ganger rundt sentrum, og så svinger vi til venstre mot Lade og kjører femten ganger rundt Obs!, og speider etter noen lette fjortiser som kanskje synes vi er kule og vil sitte på med oss."
Wink

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:31
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Visstnok er det harry å gå i shorts tidlig på våren også...
Men jeg er jo varm, jo! Smile

Når det gjelder dette med rånere... Det finnes de som synes at Sputnik er utmerket musikk. Stort sett kan jeg ikke si annet enn at smaken er som baken. Hvis folk liker å kjøre rundt i mer eller mindre merkelige doninger, og råne, så skal de få lov til å like det. Men ikke nødvendigvis gjøre det hvis det går ut over andre... Som når fulle nordmenn i påsken invaderer steder i Sverige, for eksempel...

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Veronica skrev:

Det er tristere å råne enn å tilbringe fritiden ved skjerm og tastatur fordi man ved skjerm og tastatur kan lære masse, og sosialisere seg med andre på en intellektuell måte.

Og når ungdommer møtes for å kjøre rundt i bilene sine er det ikke sosialisering? At det kanskje ikke er like intellektuelt er nå så, men det er da noen år siden vi syntes synd på de som ikke var best i klassen og lærte oss å akseptere at ikke alle er like intelligente?

Veronica skrev:

Det er tristere å råne enn å løpe rundt i skogen og leke middelalder eller atomangrep fordi å løpe rundt i skogen og leke er stimulerende for mange sanser, man lærer også her veldig mye, og det er en aktivitet rik på begivenheter og opplevelser.

Okda, det her skrev jeg mest for å fyre deg opp Bwaha

Veronica skrev:

Det er tristere å råne enn å sitte sammenkrøpet i senga og lese en bok, fordi dette kan være valgfritt og dermed ikke en indikasjon på at man mangler venner. Også her kan man faktisk lære mye ved å tilbringe fritiden på denne måten, i tillegg til at det er en avslappende form for underholdning.

Jeg tror det er ganske valgfritt å råne også.. Og det kan nok være avslappende å lukke bildøra bak seg og høre på den musikken man vil uten at foreldrene klager, og bare sitte og slappe av og kjøre på en vei man er kjent(!) ( Rolling Eyes )

Veronica skrev:

Det som er trist med råning, er at det er ikke en aktiv hobby. Det er ingen (håper jeg da) som sier:"Dere, la oss dra ut og råne, for det er jo så morsomt" Vi kjører ti ganger rundt sentrum, og så svinger vi til venstre mot Lade og kjører femten ganger rundt Obs!, og speider etter noen lette fjortiser som kanskje synes vi er kule og vil sitte på med oss."
Wink

Men det jeg tror du glemmer er hva man lærer av å bygge om sin egen bil, holde den ved like, senke den, putte blacklight under motorblokka og få det til å funke, jobbe i garasjen sammen med kamerater som har de samme interessene som deg, møte likesinnede og smile og vite at nettopp _din_ bil er den fineste i gata, skru stereoanlegg og kortslutte alt så ingenting funker, for så å få det til å funke igjen. Og i tillegg ha modifisert en bil som er så fin at fjortissene synes du er kul!

Harry? Ja.
Plagsomt for omgivelsene? Til tider, men det er ikke sikkert det er gøy å lufte hunden når det løper en romersk hær tvers over stien Wink
Men trist? Jeg synes ikke det.

Og takk og pris for at de fleste av dem vokser fra det og blir relativt levedyktige mennesker, for musikksmaken deres pleier ikke å matche min i noen særlig grad! Smile

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:50
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Nå vil jeg ikke påstå at mekking og vedlikehold av bilen går under råning.
Etter min definisjon er råning den prosessen som begynner når ungdommene setter seg inn i bilen, og som vedvarer til de har parkert den igjen.
Garasjejobbing er jo for all del en prisverdig og konstruktiv aktivitet! Mr. Green

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 20:23
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Men poenget er vel at for disse fyrene (og sikkert et par jenter og) er ikke det ene noe verdt uten det andre, man råner så dårlig uten bil som funker, og har man først jobba med bilen er det visst vesentlig for dem å vise den fram..

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 20:26
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Hvis alle skulle tenkt på den måten ("nå har jeg jo en så fiiin bil at jeg må kjøre femti ganger rundt i byen slik at alle får se den mange ganger"), så hadd vi hatt trafikk-kaos uten like. Shocked
Så nei, det er ikke en holdbar grunn. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 20:30
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg drømmer om å skaffe meg ei fin, gammal folkevognboble.
Isåfall vil også mye av moroa være å møte opp på ett og annet folkevogn-treff. Det er noe med folk som setter pris på bilen din.

Som forrige sommer, da jeg bråbremsa på sykkel for å titte på ei folkevognboble som stod parkert rett oppe i gata her. Etter en stund kom eieren, og han var strålende glad fordi jeg hadde stoppa fordi jeg bare måtte titte. Tror vi endte opp med å prate i en halvtime eller noe slikt, bare om bilen. Og den var virkelig fin!

Som regel har rånere bilsmak som jeg synes selv er helt forferdelig, men hvis de har det gøy sammen... Utmerket!

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 20:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Veronica skrev:
Hvis alle skulle tenkt på den måten ("nå har jeg jo en så fiiin bil at jeg må kjøre femti ganger rundt i byen slik at alle får se den mange ganger"), så hadd vi hatt trafikk-kaos uten like. Shocked
Så nei, det er ikke en holdbar grunn. Rolling Eyes

Det har du selvfølgelig helt rett i, derfor er det så bra at ikke alle er harry rånere. For harry rånere tenker sånn, og det er som sagt en helt fair hobby og interesse.

I tillegg finnes det et par andre grupperinger som likner:
  • Motorsykkelkjørerne som har som hobby å pusse sykkelen helt blank og parkere den på Karl Johan i Oslo, mens de sitter på Friday's og Egon og skravler om skivebremser og kjedeolje og blanke eksosrør.
  • Veteranbilentusiaster som har som hobby å pusse bilen helt blank og restaurere den, og kjøre med den på solskinnsdager og delta på utstillinger, eller bare kjøre rundt med den fordi det er fint å kjøre rundt med den

Men flertallet av sjåfører i alle aldersgrupper har andre hobbier, og bruker derfor ikke fritiden sin på å råne.
Du har ennå ikke klart å fortelle meg hvorfor råning er så trist.[/list]

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:38
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 5 [87 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet