Av
Spitzy (!)
Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
Fornuft eller følelser? Går du etter "sjekklista", eller er det å bli sjarmert det viktigste? I forlengelsen av "Hva er det vi (tror vi) vil ha"-diskusjonen har jeg følgende spørsmål:
Går man etter det man (tror man) vil ha, eller kan det funke fint å bare gå etter noen som sjarmerer en skikkelig? Det sies jo at man egentlig burde være like målrettet i kjærlighet som når man kjøper en bil, man bør virkelig vite hva man vil ha og ikke bare "ta det første og beste som dukker opp"... Men hva hvis man bare blir skikkelig sjarmert da, av noen som er stikk motsatt av hva man egentlig leter etter? Noen som har opplevd noe sånt?
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 16:42
Asfrith
Erkegranul
Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
Tror nok at jeg hadde valgt den jenta jeg faller for, uansett om hun passer inn i bildet jeg har på perfekt jente nå. Problemet mitt er bare at jeg liker jenter som ikke liker meg...
Always shoot for the moon! Even if you miss, you will be among the stars. Asphyxiating.
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 16:50
Ennasus
l33t
Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
Hvis jeg møter en super sjarmerende og søt person, glemmer jeg for alt om hva jeg trodde jeg ville ha. Har dermed konkludert med at jeg egentlig ikke kan si hva jeg vil ha på forhånd. Ikke helt i hvertfall.
-Sjarmerende mennesker kan være blennende..
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 19:18
sharee
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
Altså, når det kommer til kosbare mennesker. Hva i alle dager er fornuft? :p
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 19:22
Ennasus
l33t
Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
Fornuft og kjærlighet er to ord som ikke passer i samme settning spør du meg. Det samme gjelder vel egentlig fornuftig tiltrekning.. Hva er det?
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 20:09
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
Ennasus skrev: Fornuft og kjærlighet er to ord som ikke passer i samme settning spør du meg. Det samme gjelder vel egentlig fornuftig tiltrekning.. Hva er det?
Jeg var fornuftig tiltrukket av en person en periode. Dead end.
_________________Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 20:14
Gnomulfen
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
Eg er nok en slave av fornuften, og en slave av hedonien. To ting som passer så utrolig dårlig sammen. Hedonien griper nytelsen, fornuften griper rundt den altoppslukende hjernen min. Å være smart betyr ikke at man vet hva man vil ha, eller får det man skulle ønske man kunne få, bare se på gutta boys i "Tufte" og "Sjarmørskolen". Når eg forelsker meg, går det ofte på følelser. Men med en gang det er snakk om forhold griper fornuften inn. En forelskelse trenger ikke fornuft, det trenger kjærlighet.
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 21:37
Glahn
Mors Lille Ole
Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
Hvem er denne fornuften alle snakker om? Kan ikke si jeg noen sinne har møtt vedkommende.
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 24 Mai 2006, 20:44
Gnomulfen
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
men det forklarer jo sitt...
Skrevet: Ons 24 Mai 2006, 21:01
haakoo
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
Tror ikke jeg følger fornuften nei, men jeg burde kanskje snart gjøre det..
Egentlig har jeg et ganske godt bilde av hva jeg vil ha / trenger, men den er ikke akkurat det som dukker opp i huet når man får følelser.
Skrevet: Ons 24 Mai 2006, 23:55
Pyro
Erkegranul
Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
Fornuften min er totalt fraværende når det gjelder å finne kjæresten. Kan ikke noe for det, slik er det bare. Jeg har heller en tendens til å finne de sidene av meg som passer best den jeg faller for, og forsterke de sidene.
Skrevet: Tor 25 Mai 2006, 20:54
songbird
Jenkadanserinne
Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
Fornuft? Absolutt ikke. Her er det følelser for alle penga.
Skrevet: Fre 26 Mai 2006, 11:00
Norunn
Hurrafantastisk
Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
Eg har eit bilete av kva slags mann eg skal ha. Men dei eg fell for kan vere heilt annleis.
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Man 29 Mai 2006, 18:01
Tittan
Erkegranul
Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
Alt fornuften gjør er å stoppe meg fra å satse på alt for unge jenter - heldigvis!!
Bortsett fra det har ikke fornuften noe med saken å gjøre...
Skrevet: Man 29 Mai 2006, 22:22
Crash_O
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
Jeg har bare passa på å ikke lete.
Da finner man "hele tiden"
Jeg ser mye bra, men vil ikke ha.
Jeg går å hører musikk og tenker lite.
Plutselig en dag traff jeg ei som jeg følte meg frem på at gjorde hjertet og magen min glad. Så prøvde jeg å treffe hu litt.. Koselig... så kosa hu meg.. godt og føltes rett..
pang
nå har vi vært sammen i 2 1/2 år.
Deilig!!!
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 01:27
Corvus
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
fornuft, hva er det?
Nei, som håpløs romantiker må jeg innrømme at å gå etter fornuften har jeg aldri vært særlig flink til. *sukk* Jeg treffer en jeg bli forelsker meg i, blir glad i vedkommende, og tenker ikke over ulempene ved hans karakter. Jeg bli blind og kaster meg uti det selv om jeg vet at han er 'a bad lot' og bare vil forårsake meg smerte. Hva kan jeg si. Jeg er et fordømt og elendig følelsesmenneske. For øvrig sier jeg nå til meg selv at neste gang skal jeg stole mer på hodet enn på hjertet, siden hjertet mitt er et veldig dårlig menneskekjenner... (erfaringsvis forelsker jeg meg i gutter som viser seg å være drittsekker.) men antakelig er jeg like dum neste gang. Men det er sikkert noen hyggelige gutter her på DSGF jeg kan treffe og falle for... [/i]
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 20:21
Crash_O
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
*whistles*
Skrevet: Lør 24 Jun 2006, 00:31
Corvus
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
*løfter øyebryn*
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Søn 25 Jun 2006, 12:53
mathianus
l33t
Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
God blanding.. følelser hele veien med litt tenking innimellom er ikke så dumt.
Kjøpe et idyllisk hus sammen til 2mill er såvisst vakkert, men ikke så fornuftig om man ikke vet hvor man ender sammen
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Lør 01 Jul 2006, 00:17
Knaskerot
Veronica
Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
Går alltid etter følelser. Hvis kjemien er bra, og følelsene er der, så er det bare å kjøre på
Skrevet: Søn 09 Jul 2006, 16:20
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende