DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Software / Hardware
Hvordan sette sammen bilder/lyd til mpg med jevn overgang...
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Av Innlegg
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
 Hvordan sette sammen bilder/lyd til mpg med jevn overgang...
..mellom bildene?

Jeg ville lage slideshow med bilder og lyd, og lagre det som en videofil. jeg prøvde med VideoMach, men de mangler den viktige effekten, Alpha Blending, for å få jevn overgang mellom bildene... Altså at de sklir inn i hverandre.
Med IrfanView fikk jeg den riktige effekten, og fikk laget fine scr-filer eller exe-filer, men ikke mpg, avi eller lignende som mobilen min er kompatibel med.

Jeg trenger altså et lite, gratisprogram som lar meg sette sammen musikk og bilder til videofiler med myk overgang mellom bildene.

Når jeg først er i gang, jeg lurer også på hvilken tradisjonelle videoformater som tar mest og minst plass? Mpeg, mov, avi, wmf osv...

InnleggSkrevet: Ons 17 Mai 2006, 22:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Windows Movie Maker funker jo bra til sånt da, bare titt litt på de effektene som er der Razz

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tor 18 Mai 2006, 00:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Heh, kan det tenkes å være et program som følger med WinXP? (For ordens skyld, så har jeg bare windows 2000)

InnleggSkrevet: Tor 18 Mai 2006, 13:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Optimist skrev:
Heh, kan det tenkes å være et program som følger med WinXP? (For ordens skyld, så har jeg bare windows 2000)

Lever du under en stein, mann? :O Skaff deg XP

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Lør 20 Mai 2006, 00:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Nei, jeg lever i en stor, grønn villa, som renholdsverket kaller "container" Razz
For øvrig funker min win2k veldig bra Very Happy Mye bedre enn min forrige 98, og nesten bedre enn windows 3.1 jeg hadde i gamledager...

InnleggSkrevet: Lør 20 Mai 2006, 11:27
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Software / Hardware
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet