DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Hva slags rpg-karakter er du?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [33 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Veronica skrev:
Jeg prøver å variere. Jeg liker variasjon. Passer meg veldig for å ikke bli fanget i et "mønster." Det verste jeg kan tenke meg er om noen skulle sagt "en typisk Vero-karakter." Huff.

jeg er fullstendig låst inn i et slikt mønster. spiller ALLTID rogue. prøver andre ting innimellom, men jeg får det ikke til, eller jeg har det ikke gøy. før eller siden dør charakteren, eller han forlater gruppa med et lykke til videre, og jeg lager en rogue. hver gang vi starter en ny kampanje og jeg sier jeg skal spille rogue, får jeg et 'åh dæven' som svar. men jeg er glad likevel. favoritt-characteren min var en drow ved navn quarion lomëèlen(tolkien-alvisk for deathblade) riven. han endte opp som rogue 16/fang of lolth9. seks armer, 11d6 sneak attack og ring of invisibility er en festlig kombinasjon. spesiellt mellom bena på en hill giant.

og du får en støvel
midt mellom øynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 01:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

den kom vist to ganger. var ikke meningen. ikke slå.

og du får en støvel
midt mellom øynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 01:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Jeg spiller i øyeblikket et vandrende fort, og venter spent på rotta's neste rogue.

Jeg har en tendens til å skape karakterer på min egen alder eller litt yngre i D&D.

Men jeg prøver å gjøre noe jeg ikke har gjort før hver gang.

Ley, med de fantastiske rullene sine, ble et irriterende vidunderbarn som endte med å stikke av fra misunnelige eldre søsken (og der starter spillet). Han var så heldig å få stjålet seg en svært fin kårde på et tidlig tidspunkt. Og han var på -9 en tre fire ganger før han endelig døde.

Hva vi trodde var en cleric/shaman hadde en familiar som kunne se ham selv om han var midlertidig usynlig. Dette passa ham så dårlig at han like gjerne ble drept. Sånt skjer når man møter et vesen som kan bruke flame strike, og man selv bare er rogue i området lv4-6.

Så har vi fyren fra sør for den enorme ørkenen ingen krysser, med et enormt arsenal, two wepon fighting og quick draw. Dire flail for å felle folk, to våpen når mange angrep er bra, et enormt spyd for å angripe fra avstand, kastevåpen... Og et fortvilt ønske om å gjenvinne sin gamle holdning og gjøre opp for sine synder. Han sviktet som følge av kjærlighet til en spion... flyktet... beveget seg ut av lawful til true neutral. Og der startet spilet.

Dwarven cleric, med brukbar kampevne.
Vet ikke om det var ham, men bildet er uansett underholdende:
En dverg i full plate banker på porten med sin morningstar (eller lignende) for å få vaktens oppmerksomhet. "We come in peace."

Epic level er skrudd:
Paladin (m/smite evil), Dire Charge (epic feat), Spirited Charge, Topptrent 2wp fighting, 2 BASTARD SWORDS! (straffer seg, men han måtte ha det...)

I første runde i en kamp kunne han:
Gjøre charge til hest
Med dobbel skade automatisk på alle treff
+ gode odds for et part critical hits (trippel skade)
+ evt. smite evil
+DIRE CHARGE gjør det mulig med full attack i denne situasjonen
...
7-8 angrep på x2-x3 skade?
Ikke å forakte.

Men så var ikke motstanderne noe dårligere utstyrt, og Alak... Vel. Det var en duell hvor jeg tror Jarod ofret mer av sine fordeler an Alak ofret av sine. Hvilket ledet rett i døden.

Annet: Drow, half GOLD dragon.

Dagens unge jypling av et vandrende fort.

Vampire characters av forskjellig art.
Jeg har en tendens til å ta sikte på de som skiller seg ut, er snillere enn de rundt seg. Men jeg har begynt å motvirke den.

I freeform forum rollespill har jeg helt andre typer.

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Ons 17 Aug 2005, 16:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jenny
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 11 Okt 2005
Jeg elsker, elsker å spille halvalv. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg har lest mye litteratur hvor de er outcasts (Dragonlance, hallo), og det er et image jeg synes er veldig kult. Ekstra kult er det kanskje fordi det gir meg en grunn til å ha en litt bitter, sarkastisk og vanskelig-å-komme-innpå karakter Wink Alderen ligger nok ubenektelig runt min egen... når jeg var tretten, var alle jeg fant opp tretten osv. De pleier heller ikke være blonde.

InnleggSkrevet: Tor 13 Okt 2005, 16:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005
Dvergen sin ja

Ikke at det skulle være av interesse for andre enn meg, men min mest vellykede rpg karakter, var en alkoholisert, gretten dverg. Han gikk rundt i platemale, og hadde små kuler i sjegget, slik at det var som å høre et buekorps når han snek seg gjennom gangene. Han var IKKE en rogue nei. Mannen hadde og en tendens til å skråle høgt og lenge på perverse dvergsanger, og slåss aldri edru...

LG vist jeg ikke husker feil, og dum som et brød. Men sterk var han ja.

Savner han der, og ølvogna som jeg fikk bygd til han. (Den eneste karakteren jeg noen gang har kunnet spille mens jeg var full)

InnleggSkrevet: Tor 17 Nov 2005, 22:04
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

spiller nå min første karakter med en jobb(annet enn å renske dragebol). allerede tjent 5500 gull på kontraktmord. Smile

og du får en støvel
midt mellom øynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Søn 27 Nov 2005, 01:56
paladin
Främling
Främling

Ble Medlem: 26 Jun 2005
Fallen Paladin
Alv

InnleggSkrevet: Man 28 Nov 2005, 12:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Foreløpig rogue med fokus i deception. Jeg har for mye fravær.

InnleggSkrevet: Man 28 Nov 2005, 15:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
ellemelle
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Des 2005
Det har variert mye, men mye alv eller menneske og stort sett har det vært melee classer.

Men akkurat nå spiller jeg faktisk en ranged char, noe som også er gøy.

Og spiller selvfølgelig alltid "good guy", hehe

InnleggSkrevet: Ons 07 Des 2005, 22:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Øyvind
Främling
Främling

Ble Medlem: 11 Apr 2006
Liker å spille en magker, helst Wizard. Må altid være alv... Fan av wheel of time jeg også.

InnleggSkrevet: Søn 16 Apr 2006, 19:09
Øyvind
Främling
Främling

Ble Medlem: 11 Apr 2006
Liker å spille en magker, helst Wizard. Må altid være alv... Fan av wheel of time jeg også.

InnleggSkrevet: Søn 16 Apr 2006, 19:09
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
I det siste har jeg fått dilla på monks. Jeg har en plan klar med en monk med Improved Sunder. Hans evig gjentatte setning i kamp kommer til å bli "Hey, I don't use weapons in a fight. Why should you?"

Ellers, den karakteren jeg spilte lengst var en cleric/war priest, som jeg spilte opp fra første til trettende grad. Han begynte å rocke etter hvert...

InnleggSkrevet: Søn 16 Apr 2006, 23:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Det er offisielt, jeg er og vil alltid være en rogue. om enn litt distrè

InnleggSkrevet: Søn 14 Mai 2006, 01:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [33 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet