|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
CMS / Blog-system Har du et godt forslag?
Hei,
jeg skal "pusse opp" siden til en studentforening nå, og er på utkikk etter gode forslag til cms/blog-system vi kan bruke. Har sett en del på WordPress, som krever en database.
Det optimale hadde kanskje vært en løsning som ikke krever database, men det er nok fullt mulig å få maset seg til en.
Siden er ikke veldig stor, og det er ikke veldig ofte det kommer mer informasjon på siden (1-0.5 ganger i uka). Det hadde vært kjekt om det er "enkelt" å fikse på utsendet. Har ingen spesielle krav, annet enn at det må være gratis og kjøre på apache med php.
|
Skrevet: Lør 06 Mai 2006, 18:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
TD
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005 Innlegg: 49 Bosted: Rosenholm
|
Ville absolutt anbefalt å ha det på en database. Ellers blir siden fort tungrodd. Når et automatisert CMS system stadig skal oppdatere de samme filene kan koden fort bli rotete og dermed oppleves som treeeg og/eller at brukerne opplever feilformatering.
Personlig har jeg fått en elsk for Wordpress, men det finnes selvfølgelig også andre like gode løsninger. Hva ønsker du å få ut av siden?
EDIT: Når det gjelder løsninger uten database vet jeg bare om Blogger og CuteNews som jeg selv har brukt. De funker greit. Blogger er ganske begrenset, CuteNews lager noen utrolig lange og stygge URL'er.
|
_________________ Think different...
Skrevet: Lør 13 Mai 2006, 08:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |