|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
syntes ikke gutter skal bruke dekkstift engang jeg, det er skal være i hvertfall innen teater og sånn tvsjiat (you know what i mean) og til jenter.. mmm
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 15 Des 2005, 01:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
Enig med Moonshade... Gothergutter kan absolutt passe sminke.. Men mest av alt så kommer det an på gutten!!
Altså.. Har truffet på gutter som bruker sminke som man ikke merker noe til sminken på.. Den er bare brukt for å fremheve noe og dekke annet.. Slik som jenter driver på når dem sminker seg...
Har også truffet gutter som ser ut som de er malt i ansiktet med malerkost... Men på den andre siden, har jeg truffet jenter som ser slik ut også...
På noen funker sminke, på andre ikke. Det gjelder vel å ikke overdrive med mindre det er en viss stil man går for.
Gothere jeg kjenner til har en tendens til å bruke "teatralsk" sminke, noe jeg synes er gøy...
Dekkstift... Vel, er i grunn like mye for gutter som jenter sist jeg sjekket...
Hvor maskuline eller ikke sminke gjør gutten er mer opp til hvordan han oppfører seg ellers. Jeg kjenner noen svært feminine gutter og noen svært maskuline, og det gjelder kun hvordan de oppfører seg og ikke hvordan de kler eller eventuelt sminker seg.
Jeg bryr meg mindre om hva andre gjør, så lenge dem føler seg vel med det selv kan de sminke seg alt de vil for min del... I grunn synes jeg gutter som sminker seg, enten til hverdags eller fest, gothere eller klovner, er ganske modige. De tør vise at de ikke er redde for hva andre tror om dem, og _det_ er virkelig sexy
Men må si jeg liker guttene helst uten sminke til vanlig 
|
Skrevet: Tor 15 Des 2005, 02:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg har det å føle meg litt maskulin når jeg selv går uten sminke..
Mærkelig at samfunnet har gitt oss slike forvridde meninger om hvordan alt skal være! Tenk på gamle egypt, der brukte menn og kvinner like mye sminke
Smink seg den som vil sier jeg, sminke er gøy!
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 11 Jan 2006, 12:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Gutter med sminke er bare nei. Enkelt og greit. Har dere sett altfor tynne gutter som tror Ville Valo er kul og sminker seg med moren eller søsteren sin kajal? skikkelig lite pent og altfor kladdete og æsj. Åsså tar de bilde av det og ser på det med et smil og tenker "phett." Jeg tenker bare nei nei nei!! *grøsse og dø litt* fy faen. Ikke smink dere med mindre det er på kødd og det er dama som gjør dere og sminken taes av innen kort tid etterpå. (Da er det bare moro)
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Ons 11 Jan 2006, 14:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Jo, men den type sminke kan lett bli for mye på jenter også... Jeg har en kompis som sminker seg litt mer sånn at det ikke synes. Han har en (kvinnelig) samboer som ikke bruker særlig mye tid på sminke, artig 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 11 Jan 2006, 14:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
hvorfor det ?!?!??!
hvorfor skal menn i det hele tatt bruke sminke ?! ÆSJ
|
Skrevet: Søn 15 Jan 2006, 21:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
menn bruker vel sminke for samme grunn som kvinner: de vil se pene ut?
hvis en kvinne får en kvise er det full katastrofealarm og de kjøper dekk krem eller hvafaen for og dekke den til,og etter hva jeg har hørt har denne type sminke også blitt populært blant gutter:
selfølgelig hadde det vært litt merkelig hvis en gutt begynte og dra på seg leppestift ogsånt(emindre han var gay/crossdresser)men en mann burde da få sminke seg i mindre doser,samfunnet er tross alt bygget opp på skjønnhet,hvorfor kan ikke menn være like skjønne som kvinner?
selv bruker jeg ikke sminke lengre,pleide og bruke svart neglelakk før,da jeg gikk kledd i frakk og nagler,men ikke nå mer,sminke er bare i veien og tar lang tid om morgnen
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 16 Jan 2006, 01:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
er det å claime rett til å sminke seg guttas måte å få likestilling på? jeg veit om mange gutter som har dytta på seg dekkstift for å skjule byller osv.. men ofte er det lite vellykket av den grunn at sminken er påført dårlig. og hør her: med så mange jenter som IKKE kan sminke seg.. det er garantert ENNÅ flere gutter som ikke kan sminke seg. og et ansikt dekt med hudormer, underjordiske byller og gule topper... det ser ikke bedre ut med 1cm sparkerl over heller. Nemlig.
|
Skrevet: Man 16 Jan 2006, 15:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
Jeg ser iblant 15 år gamle gutter (jepp, jeg vet alderen, gjetter ikke bare) med masse eyeliner under øyet, svarte klær, og iblant også en svart lær-kilt. (jeg prøvde å hevde at det var skjørt, men det var det visst ikke). Jeg synes ikke det er noe særlig å se på, igrunnen. Det ser mest ut som et patetisk forsøk på å være unik utseendemessig, noe som ikke funker, ettersom de blir flere og flere. Jeg tror ikke jeg har sett gutter være sminket på noen annen måte en gothe-måten, så om de har hatt på seg sminke, så har de gjort det godt. 
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Man 16 Jan 2006, 16:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Greit nok, er stort sett enig. Bruker ikke sminke til vanlig selv, men om det er slik at man ikke syns gutter skal bruke sminke fordi det er "mainstream" eller at man forventer et visst kjønnsrollemønster i hverdagen syns jeg det er på tryne.
Hvorvidt man maler ansiktet sitt pent eller ei er da irrelevant, skjønnhet er ingen absolutt standard, det er øyet som ser, gjerne et mascaraprydet øye. Har mange venner (gutter og jenter) som sminker seg til vanlig, og noen ser bra ut, andre ikke. At det blir sanksjonert mer på guttene som sminker seg en jentene er bare naturlig, for det er et avvik fra normalen per idag for gutter å sminke seg.
Majoriteten av hankjønnet sminker seg nemlig ikke, men det betyr ikke at det er feil. Demokrati er ikke så enkelt som at flertallet regjerer, det er mer at opinionen som er mest allment akseptert er de normene folk flest har.
En diskurs, så å si, har vi bare godt av. Er det feil at jenter bruker bukser?Det var harde sanksjoner på det i tidligere alder, bukser var et plagg forbeholdt menn. Men som en eller annen jeg ikke gidder sitere skrev var det å sminke seg likestilt for egypterne for lenge siden. Jeg mener det ikke er riktig at man må ha en "unnskyldning" ovenfor flertallet for å bruke sminke, f.eks. teater, så langt har vi faktisk kommet idag.
Så sett det hele litt i perspektiv dere guttesminkemotstandere, innta en dead-poets-society innstilling og dere finner nok paraleller/tabuer som for dere er så vanlige at dere såvidt legger merke til dem, mens de som blir sett på av dere igjen som avvikere, ikke opplever det på samme måte.
Det har litt med det å være seg selv å gjøre. Det er for meg veldig a-moralskt å si "Vær deg selv, broder" for så å si at han er kjempestygg med sminke etterpå og dømme det. Om de "verdiene" vi har i samfunnet faktisk er reelle, så værsåsnill og bevis det da 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tir 17 Jan 2006, 00:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg skjønner veldig godt hva du skal frem til Mathianus, men jeg synes at det er litt tåpelig at gutter bruker sminke til daglig. Men jeg har altså sett for mange him/ville valo wannabeeeeees med kladdete sminke rundt øynene til at jeg synes det er pent. De må for all del gjøre akkurat som de vil, jeg synes uansett at det ser BÆÆÆD ut. Enkelt og greit.
Har jeg nevnt at noe av det tåpeligste jeg ser er liksminke?
Det er faktisk en ting som gjør at jeg ikke setter like stor pris på bandet Carpathian Forest som jeg egentlig kunne gjort, det tar bort litt av seriøsiteten deres..
|
Skrevet: Tir 17 Jan 2006, 01:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Har jeg nevnt at jeg har sett altfor mange streite, ugjennomførte, ikke-selvrealiserte mennesker litt ulykkelige pga utseendet sitt? Man må da få lov til å pynte seg.
Personlig syns jeg liksminke er tidvis passende, men ser bra tåpelig ut med gammel speedo og slitne joggesko i gymmen.
Det hele er relativt, propz&gøtz til de som skaper diskurser, de blir bevisst eller ubevisst normsendere og skaper til en viss grad en forandring. Og deilig er det, for for mange sanksjoner blir kvalmende a4 i lengden. Det jeg prøver å si er at du da må tåle at ytringsfriheten er tve-egget.
De HIM/Ville Valo wannabeeeeees med kladdete sminke rundt øynene du snakker om må da få lov til å kle seg akkurat slik og vinkle akkurat den meninga tilbake på deg. Hvorvidt folka er dust eller ikke spiller ingen rolle, da er vi jo inne på et annet tema, personlighet i forhold til stil, og det blir noe annet igjen. Mistenker deg litt for å mislike den stilen du nevner ettersom hvordan de oppfører seg og/eller for at de mistolker en stil du i utgangspunktet liker?! Jeg tar sikkert feil

|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tir 17 Jan 2006, 01:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
jeg har sett gutter som kler goth stil. men det er sjeldent. men alt går på "jeg synes" ytringsfrihet er jeg for, dermed må jeg få ytre min mening og, det går jo begge veier sant? jeg synes mange av dem ser tåpelige ut, men de må gjerne gå sånn, for det kan ikke jeg gjøre noe med. jeg behøver fremdeles ikke å like det.
c? jeg har inntrykk av at man henter fram ytringsfriheten når noen kritiserer noe. man glemmer ofte at den som kritiserer også har sinn fulle rett til ytring. men det var litt OT altså. Uansett.
Gutter: smink dere alt dere vil! Jeg synes nå uansett det ser tåpelig ut. Nemlig 
|
Skrevet: Tir 17 Jan 2006, 02:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indy
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Mar 2006 Innlegg: 76 Bosted: Bjølsen (Hospital)
|
<--- sier bare meg med litt sminke rundt øynene for par år siden. Hehe. Ikke brukt så mye sminke det siste året da men... 
|
_________________ "How much wood would a woodchuck chuck, if a woodchuck would chuck wood?" -Guybrush Treepwood
Skrevet: Ons 15 Mar 2006, 03:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
mathianus, du er en bra fyr! Jeg liker deg
Synes det med buksene var et godt påeng! 
|
Skrevet: Man 27 Mar 2006, 21:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
Nå kledde eg å være Goth, det var bare for mange idioter der. Litt vet må man da forvente at folk har. Det var litt for tafatt å måtte være snill mot små jenter som ikke helt forsto at litteratur er en del av gothiken, og at kunst er like viktig som musikk. Til slutt måtte eg gi opp, men kem bryr seg...
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Man 27 Mar 2006, 22:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Gnomulfen skrev: | Det var litt for tafatt å måtte være snill mot små jenter som ikke helt forsto at litteratur er en del av gothiken, og at kunst er like viktig som musikk. Til slutt måtte eg gi opp, men kem bryr seg... |
Særlig når de samme jentene er selvskadere fordi man gjør det som gother... Snakker om vrangforestillinger... 
|
Skrevet: Tor 06 Apr 2006, 10:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Tittan skrev: | Gnomulfen skrev: | Det var litt for tafatt å måtte være snill mot små jenter som ikke helt forsto at litteratur er en del av gothiken, og at kunst er like viktig som musikk. Til slutt måtte eg gi opp, men kem bryr seg... |
Særlig når de samme jentene er selvskadere fordi man gjør det som gother... Snakker om vrangforestillinger...  |
Heh, jeg hadde en hel rekke til med poeng, fordi jeg føler at dere ikke forstår hva jeg mener her. Men når man trekker inn selvskadere og sånt blir jeg bare irritert og trekker meg herved fra samtalen.
PS: når det gjelder å bli fordømt pga stilvalg veit jeg en hel del.. *kremte*
|
Skrevet: Tir 11 Apr 2006, 14:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
nala
Varm i trøya

Ble Medlem: 27 Mar 2003 Innlegg: 49 Bosted: Skedsmo
|
En mann kledd i sort, med laangt sort hår.. og (rett type)sminke.. *slafs*
|
_________________ bæbælillelam
Skrevet: Fre 05 Mai 2006, 15:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
bra det finnes flere gutter, for det der er FÆLT!!
men smaken er som baken 
|
Skrevet: Søn 07 Mai 2006, 22:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |