DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Hjerneføde » Hjernemasse
Hvordan unngå krangel med en jente?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 5 [90 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
arntis skrev:
Desverre har jeg hatt de samme opplevelsene. Noen jenter forsøker å kontrollere enhver diskusjon/krangel, ved å være den som legger premissene for hva som er saklig og hva som ikke er det.
Skyldfølelse, null-sex-på-deg, tårer og snørr, emosjonell trakassering, tilogmed vold er ikke ukjente virkemidler for å oppnå dette. Gutter, som ofte har vokst opp med mødre og et skolesystem som innprenter full respekt for kvinnen, har gjerne lite å forsvare seg med.

Jeg har opplevd selv både pålagt skyldfølelse, null-sex-på-deg, tører og snørr og emosjonell trakassering fra eksen min. Heldigvis ikke vold, og vold ville jeg heller aldri funnet på å bruke selv.

Snørr og tårer var en ganske ofte brukt taktikk, eksen min hadde lett for å ta til tårene. De kom like gjerne under krangler som mens vi så kjærlighetsfilmer, og til slutt mistet de noe av sin virkning. Jeg var rett og slett lei tårene til slutt, og ble bare mer irritert av dem.

I rettferdighetens tegn må jeg si at jeg også har bevisst gått inn for å ilegge skyldfølelse selv. Det førte til enda mer snørr og tårer. Jeg har også prøvd å bruke null-sex-for-deg-kortet selv. DET førte til en ENORM krangel. Jeg håper jeg aldri har bedrevet emosjonell trakassering selv. Som nevnt, det er noe jeg har blitt utsatt for MANGE ganger, både innenfor og utenfor forhold, og noe jeg ikke unner noen å bli utsatt for. Ikke engang eksen min.

Og forresten, eksen min, som er journalist, kverulerte aldri selv. Hun "provoserte frem en respons ved å overdrive mine poeng". JEG derimot, kverulerte visstnok ofte... Go figure...

InnleggSkrevet: Tor 27 Apr 2006, 23:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Asfrith skrev:
Og forresten, eksen min, som er journalist, kverulerte aldri selv. Hun "provoserte frem en respons ved å overdrive mine poeng". JEG derimot, kverulerte visstnok ofte... Go figure...

HAHAHA!!! Er det ikke typisk? Hva om du sa "Nei, jeg kverulerer ikke jeg provoserte frem en respons ved å overdrive DINE poeng?" Hva skjedde da?

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 19:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Tittan skrev:
Asfrith skrev:

HAHAHA!!! Er det ikke typisk? Hva om du sa "Nei, jeg kverulerer ikke jeg provoserte frem en respons ved å overdrive DINE poeng?" Hva skjedde da?

Er det så vanskelig å gjette? Hun ble enda sintere og prøvde å kommandere meg til å slutte å kverulere, selvfølgelig...

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 20:29
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Hmmm.. Hvordan unngå en krangel med ei jente? Fortelle alle andre hva som er galt med oss? Eller?

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 23:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ronja (og resten) - jeg vet ikke om du (dere) vet dette, men Asfrith og jeg er brødre. Arnt har "vært en del av familien" i snart 17 år.
Dermed blir det (ufrivillig) en del internt - sånn som -kick the ex-

Exkona til Asfrith var, unnskyld uttrykket, ei skikkelig hurpe, som ditcha han da han ikke passet med jobb- og karriere-planene hun hadde lagt for seg selv. Hun forlot rett og slett ham, alle venner og en god jobb i byen de bodde i for en helt annen jobb i en helt annen del av landet. Da han spurte når han skulle flytte etter, siden han måtte gå ferdig skolen, fikk han beskjed om å glemme det...

Dermed - ja, henne driter vi gjerne ut! (Asfrith, håper det er greit at jeg sa dette...)

Hvordan unngå en krangel med ei jente... For å vite hvordan du skal unngå en krangel er det viktig å kjenne faresignalene. Enkle faresignal, som gjør at du lett kan unngå krangelen er for eksempel at du ikke får ta på henne (om det er partneren din) eller at hun trekker seg unna, og lukker seg - armene og føttene i kryss - om hun er en venninne.
Seriøse faresignaler, som du helst ikke vil se, er slike ting som er trukket frem i denne tråden...

Lag gjerne en tråd: "Hvordan unngå en krangel med en gutt?" og rakk ned på oss - we don't mind...

Det jeg tror er problemet med denne tråden er at vi gutta har funnet en plass vi kan dumpe litt "dritt" vi har båret på lenge, og så har vi ikke sagt tydelig nok i fra om at det er akkurat det vi gjør...

Den aller enkleste måten å unngå å krangle med jenter er å unngå jenter., men det vil vi jo ikke... Dermed prøver vi, som en slags gruppeterapi om du vil, å komme frem til noen smarte "regler"... That's boys for you... Dårlig med følelser og flinke med skjema :p

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 23:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ronja skrev:
Jeg regna faktisk med at den var ment til meg, ettersom vi har vært veldig lite enige ved andre anledninger.

Ancient history... jeg driver ikke å trekker med meg slikt, for da måtte jeg ha en schvær sekk å putte alle jeg har småkranglet med i... Venner?

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 23:40
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Tittan skrev:
Exkona til Asfrith var, unnskyld uttrykket, ei skikkelig hurpe, som ditcha han da han ikke passet med jobb- og karriere-planene hun hadde lagt for seg selv. Hun forlot rett og slett ham, alle venner og en god jobb i byen de bodde i for en helt annen jobb i en helt annen del av landet. Da han spurte når han skulle flytte etter, siden han måtte gå ferdig skolen, fikk han beskjed om å glemme det...

Dermed - ja, henne driter vi gjerne ut! (Asfrith, håper det er greit at jeg sa dette...)

Helt greit - du har jo helt rett i alt du har sagt her. Jeg treffer stadig hennes tidligere venner som lurer på hva har skjedd - de hører heller ingenting fra henne lenger.

Jenter - Når det gjelder mine utsagn har de enten blitt rettet mot eksen min, som forsvant ut av livet mitt på denne tida i fjor. Jeg er fremdeles sint på henne, og derfor virker kanskje innleggene litt over kanten. Jeg trekker derimot ingen konklusjoner om at alle kvinner er sånn. Eller så har jeg kommet med spørsmål som jeg håper har vært saklige. Hvis jeg har støtt noen, ber jeg om unnskyldning.

For å gå tilbake til topic - Hvordan unngå en krangel med en jente: Ikke gjør det. Jeg snakker fremdeles av egen erfaring når jeg sier at krangler bare blir verre hvis de utsettes. Bedre med mange "småkrangler" som nesten bare er diskusjoner, enn noen få store kjempekrangler. De kan ødelegge forhold og vennskap i lang tid.

InnleggSkrevet: Lør 29 Apr 2006, 00:23
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Herre gud, har dere vært gift hele gjengen eller? Shocked

Hehe, får vel bare skyte inn at det er ganske mange gutter som er kranglefanter også da.. (snakker av erfaring, selv om jeg ikke har vært gift Razz)

InnleggSkrevet: Lør 29 Apr 2006, 00:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ennasus skrev:
Herre gud, har dere vært gift hele gjengen eller? Shocked

Hehe, får vel bare skyte inn at det er ganske mange gutter som er kranglefanter også da.. (snakker av erfaring, selv om jeg ikke har vært gift Razz)

Like I said - erfaring Wink

Jeg har dissa ekskona mi en god del nå, og føler jeg må rettferdigjøre det litt. Jeg var tross alt sammen med henne i over sju år, og jeg var ikke whipped hele tida. I begynnelsen var det ekte følelser inne i bildet...

Tviler ikke på at det fins kranglete mannfolk også, på samme måte som det finnes kvinner som gjør alt for å unngå krangler. Det vi har bevist i denne tråden er vel at man ikke kan generalisere verken kvinner eller menn...

InnleggSkrevet: Lør 29 Apr 2006, 00:46
Ronja

Tittan skrev:
Ronja skrev:
Jeg regna faktisk med at den var ment til meg, ettersom vi har vært veldig lite enige ved andre anledninger.

Ancient history... jeg driver ikke å trekker med meg slikt, for da måtte jeg ha en schvær sekk å putte alle jeg har småkranglet med i... Venner?

Ja, ja Very Happy

Grunnen til at jeg ikke vil trekke fram mine tidligere forhold, er at det forholdet som varte i tre år, var med en annen her, som de fleste sikkert vet. Derfor ville jeg ikke at dette skulle sees på som en krangel mellom oss to, for vi er fremdeles gode venner, selv om vi godt kan finne på å hakke på hverandre.

Jeg, og mange av vennine mine blir fort sinnte i krangler, eller små diskusjoner med typen, men det går alltid fort over. Jeg trenger bare litt tid til å tenke meg om. Jeg er nesten aldri langsinnt og det synes jeg gutter bør ha i bakhodet, for om vi hisser oss fort opp(kremt, mensen..), så tar det ikke så lang tid før vi er tilbake på jorden igjen. Men vi kan da finne på å hisse oss opp for samme tingen flere ganger Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lør 29 Apr 2006, 21:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Ronja skrev:
for om vi hisser oss fort opp(kremt, mensen..), så tar det ikke så lang tid før vi er tilbake på jorden igjen. Men vi kan da finne på å hisse oss opp for samme tingen flere ganger

På hele denne tråden synes jeg at dette faktisk har vært den største generaliseringen hittil. Og det blir i mine øyne litt rart med tanke på hvor sinna du har virket på guttene for det de har sagt. Da blir det akkurat som dem har sagt, at vi kan si noe, men det kan ikke dem uten at vi skal hisse oss opp. Mulig jeg tolker deg feil her.
Men uansett, hormonforandringene som kan påvirke humøret vårt er så mye mer enn bare mensen. Jeg synes at du nå nettopp sier det vi har bedt gutta om å ikke si, nemlig at vi er kranglete pga mensen. Dessuten er det mange jenter som ikke blir noe særlig påvirket humørmessig av menstrasjonssyklusen, så jeg synes den er alt for enkel.
Uansett er ikke mensen noen god unnskyldning til å være kranglete. Når man merker at man er i dårlig humør, og har litt kortere lunte enn ellers går det an å si til partneren sin at man har det litt vanskelig nå, og at det er derfor man tåler litt mindre.

Hva sexnekt pga krangling angår er jeg ikke tilhenger av det. Når man har en liten periode med uenigheter er bekreftelse på at man fortsatt elsker og er elsket enda viktigere, og den fysiske bekreftelsen er kjempeviktig. Men det er klart, har man blitt såret under krangelen skal man ikke ha "pliktsex".

InnleggSkrevet: Søn 30 Apr 2006, 10:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Enig med siste taler! Ja til sminkesex!!! Razz Cool

InnleggSkrevet: Søn 30 Apr 2006, 13:21
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
Jeg er også svært enig med Pyro igjen.. Må innrømme at det har vært morsommere å observere enn å svare i denne tråden, tenk at det skulle bli en krangel i en tråd som skal gi lærdom om hvordan unngå krangler Razz Jeg har trukket mine slutninger om ting man definitivt ikke bør si/gjøre, generelt tror jeg at det er høflighet og udmykhet som mangler, samtidig som at folk lar seg provosere av synspunkter som ikke ligner deres egne... Det er ikke uenigheten det er noe galt med, den unngår man aldri. Generaliseringen kan også bli et problem, men fremdeles ikke lurt å hisse seg opp over den, mener jeg.

InnleggSkrevet: Søn 30 Apr 2006, 13:30
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Hmm... noen jenter blir sikkert veldig kortluntede når de har mensen, men jeg er enig med Pyro i at dette ikke er noe man kan unnskylde seg med.
At vi gutta bør passe oss litt ekstra rundt den tiden kan være så, men om man ikke er samboer eller slikt vet man jo ikke hvor på syklusen jenta er - det dummeste man kan gjøre er jo å spørre "Unnskyld? Har du mensen, eller kan vi ta en diskusjon nå?" Hehe...

Det at alle jenter blir sure under mensen er like generaliserende som å si at alle gutter drikker øl og ser fotballkamp. Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 30 Apr 2006, 14:45
Ronja

Pyro skrev:
Ronja skrev:
for om vi hisser oss fort opp(kremt, mensen..), så tar det ikke så lang tid før vi er tilbake på jorden igjen. Men vi kan da finne på å hisse oss opp for samme tingen flere ganger

På hele denne tråden synes jeg at dette faktisk har vært den største generaliseringen hittil. Og det blir i mine øyne litt rart med tanke på hvor sinna du har virket på guttene for det de har sagt. .

Vis du leser litt grundigere, ser du at jeg skriver: meg og venninene mine, jeg generaliserer overhodet ikke det i det hele tatt.

Å det med guttene var jo helst at jeg var irritert fordi jeg ble tatt mindre seriøst fordi jeg var yngre og fordi jeg ikke ville si hva jeg hadde av erfaringer, men det er jo ordna opp i og da synes jeg det er unødvendig å dra det opp, for den diskusjonen var full av misforståelser.

InnleggSkrevet: Søn 30 Apr 2006, 15:37
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

[quote="Ronja"]
Pyro skrev:
Å det med guttene var jo helst at jeg var irritert fordi jeg ble tatt mindre seriøst fordi jeg var yngre og fordi jeg ikke ville si hva jeg hadde av erfaringer, men det er jo ordna opp i og da synes jeg det er unødvendig å dra det opp, for den diskusjonen var full av misforståelser.

For det første er det i det hele tatt vanskelig å delta på denne typen tråder om man ikke vil vise til erfaringen man har fra gutter. Har full forståelse for argumentet ditt her, men du må skjønne at man setter spørsmåltegn ved at du ikke "fullfører" det du har starter på. Da blir det ufullstendig for folk som ikke er tankelesere, og jeg er i allefall en av dem. Alt man sier i denne typen tråder er uansett større ellere midre indikasjoner på hvilke erfaringer personen har på dette feltet.

Jeg var heller ikke ute etter å trekke frem karngelen igjen, jeg viste bare til at du har blitt ganske hissig på guttene for det de har skrevet, og så generaliserte du selv. Noe jeg mente var å bekrefte at jenter kan generalisere, men guttene kan ikke gjøre det. Når du skrev deg selv og dine venniner, noe som er jenter i flertall, var det fort gjort å tolke det til jenter generelt. Det var da, ifølge deg, en feiltolkning, og jeg beklager det.
Hadde du lest mitt innlegg litt nøyere så hadde du sett at det jeg skrev var skrevet med forbehold om at jeg tolket deg riktig.

InnleggSkrevet: Søn 30 Apr 2006, 16:55
Ronja

Pyro skrev:
For det første er det i det hele tatt vanskelig å delta på denne typen tråder om man ikke vil vise til erfaringen man har fra gutter. Har full forståelse for argumentet ditt her, men du må skjønne at man setter spørsmåltegn ved at du ikke "fullfører" det du har starter på. .

Jada, jeg er fullt klar over det, å det er ordna opp i. Kan vi slutte å diskutere den saken vi to? Ettersom jeg og de andre jeg "krangla" med har ordna opp oss imellom, ser jeg ikke noen grunn til å forsette med deg.

Pyro skrev:
Jeg var heller ikke ute etter å trekke frem karngelen igjen, jeg viste bare til at du har blitt ganske hissig på guttene for det de har skrevet, og så generaliserte du selv. Noe jeg mente var å bekrefte at jenter kan generalisere, men guttene kan ikke gjøre det. Når du skrev deg selv og dine venniner, noe som er jenter i flertall, var det fort gjort å tolke det til jenter generelt. Det var da, ifølge deg, en feiltolkning, og jeg beklager det. .

Men da er akkurat den tingen ute av verden, ikke noe vits forsette når alt er bygd på misforståelser.

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 15:09
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Merkelig fenomen... På den ene siden blir vi gutter nærmest skutt om vi spør om grunnen til at jenta er så sur og tverr er mensen. På den andre siden kan noen jenter finne på å bruke den som unnskyldning for å være sure og tverre...

Well, where does that leave me, then?!!
All right - I am the Messiah!

He is the Messiah!!!

Bare Messiah med negativt fortegn...

Jeg tror det på en måte oppsummerer endel av de frustrasjonene gutta her har opplevd, både konkret og symbolsk.

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 16:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Glahn skrev:
Merkelig fenomen... På den ene siden blir vi gutter nærmest skutt om vi spør om grunnen til at jenta er så sur og tverr er mensen. På den andre siden kan noen jenter finne på å bruke den som unnskyldning for å være sure og tverre...

Nå synes jeg at du egentlig går imot det som flere av de innleggene som har vært på tråden. Flere jenter på denne tråden har selv påpekt og også, etter min mening, vist at ikke alle jenter er slik. Jeg synes at utifra diskusjonen som har vært hittil så har dette bevist at dette er noe som styres av personlighet.

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 19:51
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Glahn skrev:

Well, where does that leave me, then?!!
All right - I am the Messiah!

He is the Messiah!!!

Bare Messiah med negativt fortegn...

Jeg tror det på en måte oppsummerer endel av de frustrasjonene gutta her har opplevd, både konkret og symbolsk.

Nåhja... det der med damned if you do and damned if you don`t har jeg da opplevd med gutter også Razz

Alle er forskjellige!!! Det er faktisk enkelte jenter som seriøst har problemer med pms... Da ER det faktisk en unnskyldning! Men det er ikke alle som har problemer med pms, og da er det en skikkelig feig måte å vri seg unna at man gikk over streken...
Er det nødvendigvis samme jentene man snakker om her? Eller er du/dere bare frustrerte over at det ikke går an å bruke samme kode på alle jenter? Wink

Hva sier man egentlig når man sier "har du mensen nå?" i en diskusjon? Indirekte sier man at "meningene dine er så rabiate at det må være noe hormonelt som påvirker deg". Det er ikke så morsomt når man faktisk IKKE har noe hormonelt på gang, det er en ganske tydelig nedvurdering av argumentene dine.
Så ja, jeg kan forstå at man ikke syns det er morsomt å bli beskyldt for å være påvirket av pms når man da faktisk ikke er det.
At det er vanskelig for gutta å sette seg inn i hvordan det er å ha hormonsvingninger, derimot, har jeg full forståelse for. Smile

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 20:07
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 5 [90 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Hjernemasse
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet